1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 30 червня 2023 р. № 681
Київ
Про задоволення потреб сил безпеки та сил оборони у донорській крові та компонентах крові в умовах воєнного стану
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 943 від 05.09.2023 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Відповідно до частини восьмої статті 23 Бюджетного кодексу України здійснити у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених Міністерству охорони здоров’я на 2023 рік у загальному фонді державного бюджету, перерозподіл видатків споживання державного бюджету шляхом:
зменшення їх обсягу за програмою 2301550 "Реалізація пілотного проекту щодо зміни механізму фінансового забезпечення оперативного лікування з трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів" на 31097,7 тис. гривень (з них оплата праці - 15603 тис. гривень, комунальні послуги та енергоносії - 1792,8 тис. гривень);
збільшення їх обсягу за програмою 2301350 "Організація і регулювання діяльності установ та окремі заходи у системі охорони здоров’я" на 31097,7 тис. гривень (з них оплата праці - 15603 тис. гривень, комунальні послуги та енергоносії - 1792,8 тис. гривень).
2. Затвердити Порядок задоволення потреб сил безпеки та сил оборони у донорській крові та компонентах крові в умовах воєнного стану, що додається.
3. Внести до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації пілотного проекту щодо зміни механізму фінансового забезпечення оперативного лікування з трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2018 р. № 707 "Деякі питання реалізації пілотного проекту щодо зміни механізму фінансового забезпечення оперативного лікування з трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів" (Офіційний вісник України, 2018 р., № 72, ст. 2431; 2021 р., № 4, ст. 211; 2022 р., № 4, ст. 218, № 54, ст. 3169), зміни, що додаються.
4. Міністерству фінансів забезпечити внесення до розпису державного бюджету змін, пов’язаних із перерозподілом видатків, що передбачені пунктом 1 цієї постанови.
5. Міністерству оборони, Міністерству внутрішніх справ, Національній поліції, Адміністрації Державної прикордонної служби, Державній службі з надзвичайних ситуацій протягом семи календарних днів із дня набрання чинності цією постановою призначити регіональних координаторів сил безпеки та сил оборони для визначених зон відповідальності відповідно до місць дислокації медичних підрозділів сил безпеки та сил оборони.
6. Рекомендувати Службі безпеки враховувати положення пункту 5 цієї постанови для задоволення потреб медичних підрозділів Служби безпеки, які дислокуються на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, у донорській крові та компонентах крові.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 червня 2023 р. № 681
ПОРЯДОК
задоволення потреб сил безпеки та сил оборони у донорській крові та компонентах крові в умовах воєнного стану
1. Цей Порядок визначає механізм задоволення потреб у донорській крові та компонентах крові в умовах воєнного стану складових сил безпеки та сил оборони, а саме: Збройних Сил, Національної гвардії, Національної поліції, Держприкордонслужби, ДСНС, СБУ, розвідувальних органів (далі - сили безпеки та сили оборони).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
допоміжний суб’єкт системи крові - суб’єкт системи крові, який залучений до заготівлі донорської крові та компонентів крові, необхідних для задоволення потреб сил безпеки та сил оборони, та на вимогу спеціалізованої державної установи "Український центр трансплант-координації", на яку покладено функції Національного трансфузіологічного центру (далі - Центр трансплант-координації), забезпечує постачання донорської крові та компонентів крові опорному суб’єкту системи крові;
допоміжний тимчасовий банк крові - лікарняний банк крові, який використовується або тимчасово створюється на базі закладу охорони здоров’я з метою зберігання та розподілу донорської крові та компонентів крові для задоволення потреб сил безпеки та сил оборони, які дислокуються на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії;
координатор медичного підрозділу - посадова особа закладу охорони здоров’я сил безпеки та сил оборони або його відокремленого підрозділу, або медичного підрозділу військової частини, дислокованого на території, на якій ведуться (велися) бойові дії (далі - медичний підрозділ), яка забезпечує взаємодію з регіональним координатором щодо забезпечення медичного підрозділу донорською кров’ю та компонентами крові;
координатор системи крові - керівник опорного суб’єкта системи крові, який забезпечує збір та узагальнення інформації про потребу закладів охорони здоров’я області та медичних підрозділів у донорській крові та компонентах крові;
опорний суб’єкт системи крові - суб’єкт системи крові, який залучений до заготівлі донорської крові та компонентів крові, необхідних для задоволення потреб сил безпеки та сил оборони, забезпечує формування і утримання запасів донорської крові та компонентів крові для забезпечення закладів охорони здоров’я області та медичних підрозділів;
регіональний координатор - посадова особа сил безпеки та сил оборони, яка забезпечує збір та узагальнення інформації про потребу медичних підрозділів у донорській крові та компонентах крові.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Основах законодавства України про охорону здоров’я, Законах України "Про екстрену медичну допомогу", "Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові", "Про національну безпеку України" та інших нормативно-правових актах.
3. Медичні підрозділи, медичні працівники або військовослужбовці, які пройшли навчання щодо володіння методами імуногематологічних лабораторних досліджень реципієнтів перед трансфузією донорської крові та компонентів крові, проведення проби на сумісність та біологічної проби, техніки трансфузій, відстеження несприятливих трансфузійних реакцій (далі - навчання щодо основ трансфузійної терапії) згідно з навчальною програмою, визначеною Центром трансплант-координації, використовують донорську кров та компоненти крові відповідно до Стандарта медичної допомоги "Надання медичної допомоги постраждалим з геморагічним шоком на догоспітальному та госпітальному етапах при травмі", затвердженого МОЗ.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 943 від 05.09.2023 )
4. Використання донорської крові та компонентів крові медичними підрозділами, медичними працівниками або військовослужбовцями, які пройшли навчання щодо основ трансфузійної терапії згідно з навчальною програмою, визначеною Центром трансплант-координації, для надання медичної допомоги на догоспітальному етапі документується шляхом заповнення форми "Протокол проведення трансфузії", затвердженої МОЗ.
( Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 943 від 05.09.2023 )
5. Сили безпеки та сили оборони:
1) після введення воєнного стану призначають регіональних координаторів для визначених зон відповідальності;
2) організовують та забезпечують транспортування донорської крові та компонентів крові від опорного суб’єкта системи крові до допоміжних тимчасових банків крові та місць дислокації медичних підрозділів;
3) забезпечують належне матеріально-технічне забезпечення для зберігання та використання донорської крові та компонентів крові медичними підрозділами відповідно до вимог законодавства;
4) протягом п’яти календарних днів з дня призначення регіональних координаторів для визначених зон відповідальності формують первинні прогнозовані обсяги тижневої потреби у донорській крові та компонентах крові;
5) інформують Центр трансплант-координації про:
потребу сил безпеки та сил оборони у донорській крові та компонентах крові;
первинні прогнозовані обсяги тижневої потреби у донорській крові та компонентах крові;
призначених регіональних координаторів для визначених зон відповідальності;
прогнозовану потребу в допоміжних тимчасових банках крові з пропозицією щодо їх кількості та розташування з урахуванням місць дислокації медичних підрозділів;
очікуване зростання потреби в додаткових обсягах донорської крові та компонентів крові за 10 календарних днів до її прогнозованого виникнення.
6. Регіональні координатори:
1) забезпечують координацію дій з транспортування, розподілу, зберігання та використання донорської крові та компонентів крові;
2) подають координатору системи крові узагальнену заявку на отримання донорської крові та компонентів крові медичними підрозділами за формою згідно з додатком 1 (далі - узагальнена заявка на отримання крові) у строки, встановлені Центром трансплант-координації;
3) подають координатору системи крові узагальнений звіт про використання донорської крові та компонентів крові медичними підрозділами за формою згідно з додатком 2 (далі - узагальнений звіт про використання крові) у строки, встановлені Центром трансплант-координації;
4) подають Центру трансплант-координації інформацію про обсяг потреби в навчанні медичних працівників та/або військовослужбовців щодо основ трансфузійної терапії.
( Підпункт 4 пункту 6 в редакції Постанови КМ № 943 від 05.09.2023 )
7. Медичні підрозділи:
1) призначають координатора медичного підрозділу для визначених зон відповідальності відповідно до місць дислокації;
2) організовують та забезпечують належні умови для зберігання та використання донорської крові та компонентів крові відповідно до вимог законодавства;
3) у разі надходження постраждалих, що потребують додаткових обсягів донорської крові та компонентів крові, або відсутності в медичному підрозділі донорської крові та компонентів крові отримують донорську кров та компоненти крові в опорного суб’єкта системи крові та/або допоміжних тимчасових банках крові, про що інформують регіонального координатора;
4) організовують та забезпечують ведення обліку і списання донорської крові та компонентів крові;
5) забезпечують проведення моніторингу утримуваних запасів донорської крові та компонентів крові.
8. Координатори медичних підрозділів:
1) відповідно до прогнозованої потреби медичних підрозділів формують заявки на отримання донорської крові та компонентів крові за формою згідно з додатком 3 (далі - заявки на отримання крові), які подають регіональному координатору;
2) формують звіти про використання донорської крові та компонентів крові медичними підрозділами за формою згідно з додатком 4 (далі - звіти про використання крові), які подають регіональному координатору;
3) контролюють умови для зберігання та використання донорської крові та компонентів крові;
4) визначають та подають регіональному координатору інформацію про потребу в навчанні щодо основ трансфузійної терапії медичних працівників та/або військовослужбовців.
( Підпункт 4 пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 943 від 05.09.2023 )
9. МОЗ:
1) визначає спосіб надання Центру трансплант-координації інформації про обсяги заготівлі та утримання запасів донорської крові та компонентів крові опорними та допоміжними суб’єктами системи крові;
2) проводить моніторинг задоволення суб’єктами системи крові потреб сил безпеки та сил оборони у донорській крові та компонентах крові та у разі потреби здійснює заходи для залучення додаткових джерел з метою задоволення суб’єктами системи крові цих потреб.
10. Центр трансплант-координації:
1) координує дії із задоволення потреб сил безпеки та сил оборони у донорській крові та компонентах крові;
2) координує діяльність суб’єктів системи крові та визначає опорних та допоміжних суб’єктів системи крові;
3) інформує обласні військові адміністрації та суб’єктів системи крові, які перебувають у їх підпорядкуванні, щодо покладення на них функцій опорних та допоміжних суб’єктів системи крові;
4) визначає та координує дії з логістики, забезпечує транспортування донорської крові та компонентів крові від допоміжних суб’єктів системи крові до опорних суб’єктів системи крові;
5) проводить моніторинг запасів донорської крові та компонентів крові в суб’єктів системи крові;
6) інформує допоміжних суб’єктів системи крові про прогнозовану потребу у донорській крові та компонентах крові, потребу в додаткових обсягах донорської крові та компонентів крові;
7) визначає та інформує координаторів системи крові та допоміжних суб’єктів системи крові про форми та строки подання ними звітної інформації;
8) взаємодіє з обласними військовими адміністраціями щодо забезпечення безперервної діяльності опорних та допоміжних суб’єктів системи крові, використання та створення допоміжних тимчасових банків крові, потреби у їх матеріально-технічному забезпеченні;

................
Перейти до повного тексту