1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 30 червня 2023 р. № 659
Київ
Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру спеціальних дозволів на користування надрами
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1314 від 15.11.2024 )
Відповідно до частини п’ятої статті 5-1 Кодексу України про надра Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок ведення Державного реєстру спеціальних дозволів на користування надрами, що додається.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 75


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 червня 2023 р. № 659
ПОРЯДОК
ведення Державного реєстру спеціальних дозволів на користування надрами
1. Цей Порядок визначає загальні засади функціонування та ведення Державного реєстру спеціальних дозволів на користування надрами, наповнення його інформацією про надання спеціальних дозволів на користування надрами, продовження строку їх дії, внесення до них змін (у тому числі до угоди про умови користування надрами) та надання доступу до інформації Державного реєстру спеціальних дозволів на користування надрами.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
автоматизоване робоче місце адміністратора Державного реєстру спеціальних дозволів на користування надрами - програмно-апаратний комплекс, що забезпечує можливість ідентифікації користувачів, надання та припинення доступу, обробки інформації та документів, поданих засобами електронного кабінету Єдиної державної електронної геоінформаційної системи користування надрами (далі - Єдина геоінформаційна система) та електронного кабінету надрокористувача, роботи з об’єктом Державного реєстру спеціальних дозволів на користування надрами, а також здійснення функцій з ведення Реєстру;
автоматизоване робоче місце публічного реєстратора Державного реєстру спеціальних дозволів на користування надрами - програмно-апаратний комплекс, що забезпечує можливість опрацювання інформації та документів, поданих засобами електронного кабінету Єдиної геоінформаційної системи та електронного кабінету надрокористувача, роботи з об’єктом Державного реєстру спеціальних дозволів на користування надрами, а також здійснення функцій з внесення та зміни таких об’єктів;
авторизація - електронна процедура встановлення прав доступу до підсистем, інформації та програмних модулів Державного реєстру спеціальних дозволів на користування надрами залежно від ідентифікатора користувачів;
адміністратор та технічний адміністратор Державного реєстру спеціальних дозволів на користування надрами - підприємство та/або підприємства, визначене та/або визначені Держгеонадрами, належить та/або належать до сфери управління Держгеонадр або щодо якого та/або яких Держгеонадра здійснюють повноваження з управління корпоративними правами держави (включаючи його та/або їх дочірні підприємства);
внутрішні користувачі Державного реєстру спеціальних дозволів на користування надрами - працівники держателя, адміністратора та технічного адміністратора Державного реєстру спеціальних дозволів на користування надрами;
Державний реєстр спеціальних дозволів на користування надрами (далі - Реєстр) - електронна інформаційно-комунікаційна система, призначена для збирання, зберігання, обробки, обліку, захисту, відображення, використання, поширення та надання визначеної цим Порядком інформації про спеціальні дозволи на користування надрами, угоди про умови користування надрами, а також підтвердження даних про спеціальні дозволи на користування надрами;
зовнішні користувачі Реєстру - працівники органів державної влади, органів місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, фізичні особи - підприємці;
об’єкт Реєстру - інформація про спеціальний дозвіл на користування надрами та угоду про умови користування надрами з додатками до неї;
публічні реєстратори Реєстру - працівники, визначені держателем та адміністратором Реєстр;
створювачі реєстрової інформації - працівники держателя та адміністратора Реєстру, юридичні особи та фізичні особи - підприємці, які через електронний кабінет надрокористувача звернулися до держателя Реєстру щодо отримання, продовження строку дії спеціального дозволу на користування надрами, внесення змін до нього (у тому числі до угоди про умови користування надрами), ініціювання виставлення ділянки надр на аукціон.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Кодексі України про надра, Законах України "Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг", "Про національну інфраструктуру геопросторових даних", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про електронні комунікації", "Про електронні довірчі послуги", "Про публічні електронні реєстри", "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про захист персональних даних" та інших нормативно-правових актах у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.
3. Власником Реєстру та виключних майнових прав на його програмне забезпечення є держава в особі Держгеонадр, що забезпечує захист інформації в Реєстрі та контроль за нею відповідно до Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
4. Реєстр є складовою частиною Єдиної геоінформаційної системи.
Держгеонадра є держателем Реєстру.
5. Основними завданнями і функціями Реєстру є:
ведення обліку інформації щодо спеціальних дозволів на користування надрами, продовження строку їх дії, внесення до них змін (у тому числі до угоди про умови користування надрами);
інтеграція інформаційних ресурсів у сфері надрокористування;
обробка інформації, що формується у процесі діяльності користувачів надр;
забезпечення електронної інформаційної взаємодії між фізичними та юридичними особами, фізичними особами - підприємцями, органами державної влади, органами місцевого самоврядування з метою виконання визначених законодавством завдань у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр;
систематизація та узагальнення інформації, приведення її у відповідність з форматом, придатним для проведення подальшого аналізу;
забезпечення доступності інформації, яка міститься в Реєстрі, для осіб з інвалідністю згідно з вимогами ДСТУ ЕN 301549:2022 "Інформаційні технології. Вимоги щодо доступності продуктів та послуг ІКТ";
забезпечення актуальності, достовірності, повноти та захищеності реєстрової інформації;
збереження, автоматичне резервування і відновлення інформації, внесеної до Реєстру, забезпечення безперебійного доступу до Реєстру;
забезпечення електронної інформаційної взаємодії з іншими електронними інформаційними ресурсами органів державної влади та органів місцевого самоврядування з метою здійснення визначених законодавством повноважень у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр;
підвищення ефективності, прозорості та оперативності виконання завдань, пов’язаних із геологічним вивченням та раціональним використанням надр.
6. Функціональними можливостями Реєстру забезпечується:
доступ зовнішніх користувачів до об’єктів Реєстру через електронний кабінет Єдиної геоінформаційної системи та електронний кабінет надрокористувача;
формування витягів з Реєстру;
подання засобами Державного геологічного веб-порталу повідомлень про виявлені помилки в реєстровій інформації або роботі Реєстру;
автоматична фіксація дій авторизованих користувачів у Реєстрі;
здійснення пошуку та перегляду реєстрової інформації, групування об’єктів Реєстру та/або реєстрової інформації відповідно до заданих параметрів.
7. Реєстр створюється з використанням програмного забезпечення, яке забезпечує його сумісність і електронну інформаційну взаємодію у режимі реального часу з Єдиною геоінформаційною системою, іншими інформаційними системами та мережами, державними електронними інформаційними ресурсами, державними електронними реєстрами інших держателів публічних електронних реєстрів.
Електронна інформаційна взаємодія Реєстру з іншими електронними інформаційними ресурсами здійснюється засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів відповідно до Положення про систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 "Деякі питання електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455; 2021 р., № 52, ст. 3216; 2023 р., № 11, ст. 721), та Порядку функціонування національної інфраструктури геопросторових даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 р. № 532 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 44, ст. 2701).
У разі відсутності технічної можливості передачі даних з використанням каналів зв’язку системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта" інформаційна взаємодія суб’єктів інформаційних відносин може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем із застосуванням у них відповідних комплексних систем захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством.
8. Захист інформації в Реєстрі здійснюється відповідно до Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
9. Фінансування заходів щодо створення, функціонування, технічної підтримки та модернізації Реєстру здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, міжнародної технічної допомоги, а також інших джерел, не заборонених законом.
10. Держатель Реєстру:
забезпечує здійснення організаційних заходів, пов’язаних із створенням та забезпеченням функціонування Реєстру;
визначає адміністратора та технічного адміністратора Реєстру;
здійснює контроль за функціонуванням та веденням Реєстру, інформує адміністратора та технічного адміністратора Реєстру про виявлені недоліки у його роботі, вносить пропозиції щодо їх усунення та вдосконалення роботи Реєстру;
здійснює фінансування заходів щодо створення, модернізації та технічної підтримки функціонування Реєстру;
надає роз’яснення щодо ведення Реєстру;
забезпечує електронну інформаційну взаємодію з електронними інформаційними ресурсами органів державної влади та органів місцевого самоврядування, інших суб’єктів надання вихідних даних;
забезпечує методологічну підтримку, затверджує технічні вимоги та технічні завдання з розроблення та модернізації програмного забезпечення, а також погоджує пропозиції щодо розроблення та модернізації спеціального програмного забезпечення, що пропонується адміністратором та технічним адміністратором Реєстру.
11. Забезпечення виконання організаційних та технічних завдань щодо функціонування Реєстру покладається на адміністратора та технічного адміністратора Реєстру.
12. Адміністратор Реєстру:
забезпечує належне ведення Реєстру відповідно до вимог цього Порядку;
забезпечує обробку та проведення аналізу інформації, яка надходить через електронний кабінет Єдиної геоінформаційної системи та електронний кабінет надрокористувача;
забезпечує надання та припинення доступу, визначає особливості доступу користувачів до об’єктів Реєстру.
13. Технічний адміністратор Реєстру відповідно до укладеного договору забезпечує:
здійснення заходів із створення, впровадження та адміністрування Реєстру;
здійснення заходів з технічного та технологічного забезпечення (крім організації доступу до даних), забезпечення хостингу, обслуговування технічного комплексу Реєстру;
здійснення заходів із створення, модернізації, впровадження та супроводу програмного забезпечення Реєстру;
здійснення технічної взаємодії з іншими реєстрами;
здійснення заходів із кібербезпеки;
здійснення інших дій, визначених договором.
14. Реєстр ведеться в електронній формі державною мовою. У разі коли використання літер українського алфавіту призводить до спотворення інформації, можуть використовуватися латинські літери, розділові знаки та символи, арабські та римські цифри.
15. До Реєстру вноситься інформація про об’єкт Реєстру з урахуванням вимог Кодексу України про надра та Закону України "Про нафту і газ".
16. У Реєстрі містяться такі відомості:
1) дата видачі спеціального дозволу на користування надрами;
2) підстава для видачі спеціального дозволу на користування надрами, продовження строку його дії, внесення до нього змін (дата та номер наказу Держгеонадр або дата та номер угоди про розподіл продукції, або дата та номер протоколу аукціону (електронних торгів) та договору купівлі-продажу);

................
Перейти до повного тексту