- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 20 січня 2023 р. № 52 Київ |
Про затвердження критеріїв оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для підтримки культури та збереження культурної спадщини
Відповідно до пункту 3 "d"
статті 262, пункту 1
статті 267 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, пункту 4 частини першої та частини другої
статті 6 Закону України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для підтримки культури та збереження культурної спадщини, що додаються.
Прем'єр-міністр України |
Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 73 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 20 січня 2023 р. № 52
КРИТЕРІЇ
оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для підтримки культури та збереження культурної спадщини
1. Ці критерії застосовуються для проведення оцінки допустимості державної допомоги, що надається суб’єктам господарювання з метою підтримки культури та збереження культурної спадщини.
2. До цих критеріїв належать:
1) недопущення суттєвої нерівності умов діяльності суб’єктів господарювання, що конкурують між собою;
2) забезпечення розвитку культури в усій її різноманітності, сприяння збереженню культурної спадщини.
3. У цих критеріях терміни вживаються в такому значенні:
допустимі витрати - перелік витрат, що можуть бути відшкодовані отримувачам державної допомоги;
інфраструктура, пов’язана з діяльністю у сфері культури та збереження культурної спадщини (далі - інфраструктура), - цілісні майнові комплекси клубних закладів (клубів, будинків культури, палаців культури тощо), парків культури та відпочинку, бібліотек, музеїв, архівів, історико-культурних заповідників, театрально-видовищних закладів (театрів, філармоній, концертних організацій, музичних колективів, ансамблів тощо), кінотеатрів, закладів освіти сфери культури (мистецьких шкіл, мистецьких ліцеїв, фахових мистецьких коледжів, закладів вищої мистецької освіти), інших закладів вищої освіти та наукових установ, що провадять освітню діяльність у сфері культури, інших закладів культури; будівлі, споруди, що використовуються для діяльності у сфері культури, охорони культурної спадщини, їх комплекси та частини; щойно виявлені об’єкти культурної спадщини; пам’ятки культурної спадщини та їх території; зони охорони пам’яток культурної спадщини, буферні зони об’єктів всесвітньої спадщини, історичні ареали населених місць;
операційний прибуток - різниця між доходами та операційними витратами, приведеними у відповідність з їх розміром на момент надання державної допомоги (протягом строку дії інвестиційної програми), якщо ця різниця є позитивною. Операційні витрати включають витрати на оплату праці та нарахування на заробітну плату, матеріали, обладнання та інвентар, оренду, оплату комунальних послуг та енергоносіїв, оплату послуг (крім комунальних), адміністративні витрати без урахування амортизаційних витрат та витрат, які було покрито інвестиційною допомогою, інші поточні витрати, безпосередньо пов’язані з наданням послуг;
обґрунтований прибуток - середній розмір прибутку для відповідної сфери діяльності, що визначається з урахуванням результатів аналізу діяльності суб’єктів господарювання у відповідній сфері.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в
Конвенції про охорону нематеріальної культурної спадщини, до якої Україна приєдналася згідно із Законом України від 6 березня 2008 р.
№ 132-VI, Законах України
"Про державну допомогу суб’єктам господарювання",
"Про захист економічної конкуренції",
"Про культуру",
"Про охорону культурної спадщини",
"Про охорону навколишнього природного середовища",
"Про вивезення, ввезення та повернення культурних цінностей", постанові Кабінету Міністрів України від 31 січня 2018 р.
№ 36 "Про затвердження критеріїв оцінки допустимості державної допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання" (Офіційний вісник України, 2018 р., № 14, ст. 473).
4. До категорій отримувачів державної допомоги за цими критеріями належать суб’єкти господарювання, які одночасно відповідають таким ознакам:
1) провадять діяльність з метою підтримки культури та збереження культурної спадщини, зокрема ті, що належать до креативних індустрій у зазначеній сфері (крім діяльності з виробництва та розповсюдження аудіовізуальних творів), дохід від якої (без урахування підтримки за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів) покриває більше 50 відсотків витрат для провадження такої діяльності;
2) є суб’єктами господарювання, які не перебувають у скрутному становищі.
Підтримка суб’єктів господарювання, доходи яких від провадження діяльності у сфері культури та охорони культурної спадщини покривають до 50 відсотків витрат для провадження такої діяльності, є такою, що спрямована на виконання соціально-культурної мети та на провадження неекономічної діяльності.
5. Державна допомога для підтримки культури та збереження культурної спадщини надається в будь-якій формі, визначеній
Законом України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання".
6. Максимальний розмір державної допомоги, що може бути наданий отримувачу державної допомоги, визначається з урахуванням сукупного розміру державної допомоги.
7. Сукупний розмір державної допомоги, включно з незначною державною допомогою, яка надається отримувачеві державної допомоги на відшкодування допустимих витрат, розраховується як сума державної допомоги за всіма програмами державної допомоги та/або індивідуальної державної допомоги для підтримки культури та збереження культурної спадщини.
8. Державна допомога з визначеними допустимими витратами може поєднуватися з:
1) будь-якою іншою державною допомогою, якщо така допомога стосується різних визначених допустимих витрат;
2) будь-якою іншою державною допомогою, включно з незначною державною допомогою, щодо тих самих допустимих витрат, які частково або повністю поєднуються, якщо таке поєднання не призводить до перевищення максимального розміру державної допомоги, що може надаватися.
9. Визначення максимального розміру державної допомоги для підтримки культури та збереження культурної спадщини здійснюється з урахуванням податків і зборів (обов’язкових платежів), крім податку на додану вартість, відшкодування якого здійснюється відповідно до закону.
Допустимі витрати підтверджує надавач державної допомоги.
10. Державна допомога, що буде виплачена в майбутньому, у тому числі та, що виплачується кількома частинами, приводиться надавачем державної допомоги у відповідність з її розміром на момент надання.
Допустимі витрати приводяться надавачем державної допомоги у відповідність з їх розміром на момент надання державної допомоги.
11. Після прийняття рішення про надання державної допомоги надавач державної допомоги на власному офіційному веб-сайті оприлюднює таку інформацію: підстави для надання державної допомоги, дата початку надання державної допомоги, найменування отримувача державної допомоги, найменування та зміст діяльності чи проекту, передбачених пунктом 12 цих критеріїв, на які надається відповідна державна допомога, загальний обсяг державної допомоги та її частка в загальному бюджеті діяльності чи проекту, на який надається державна допомога. Наведена інформація повинна бути доступною для громадськості без обмежень та зберігатися в надавача державної допомоги протягом 10 років.
12. Державна допомога для підтримки культури та збереження культурної спадщини є допустимою, якщо надається на:
1) забезпечення діяльності:
бібліотек, музеїв, архівів, галерей, цирків, театрів, кінотеатрів, філармоній, концертних організацій, мистецьких колективів, культурно-інформаційних та культурно-просвітницьких центрів, художніх галерей, виставок, кіновідеопрокатних підприємств, об’єднань, парків культури та відпочинку, установ із збереження кінематографічної спадщини, закладів освіти сфери культури (мистецьких шкіл, мистецьких ліцеїв, фахових мистецьких коледжів, закладів вищої мистецької освіти), інших закладів вищої освіти та наукових установ, що провадять освітню діяльність у сфері культури, інших закладів культури, суб’єктів діяльності у сфері культури;
друкованих засобів масової інформації та електронних інформаційних ресурсів (інтернет-видань, інтернет-газет), діяльність яких провадиться у сфері культури;
радіомовлення, яке чітко пов’язане з культурними цілями;
із створення, виготовлення, розповсюдження, відтворення, виконання, переробки, перекладу, оцифрування та опублікування літературних та/або музичних творів;
................Перейти до повного тексту