- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 28 квітня 2023 р. № 420 Київ |
Про затвердження Примірного положення про комісію з розгляду скарг
Відповідно до абзацу третього частини другої
статті 79 Закону України "Про адміністративну процедуру" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Примірне положення про комісію з розгляду скарг, що додається.
2. Ця постанова набирає чинності одночасно із
Законом України "Про адміністративну процедуру", крім пункту 5 Примірного положення про комісію з розгляду скарг, затвердженого цією постановою, який набирає чинності з 1 лютого 2024 року.
Прем'єр-міністр України |
Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 81 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 28 квітня 2023 р. № 420
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ
про комісію з розгляду скарг
Загальні положення
1. Це Примірне положення визначає порядок утворення адміністративним органом комісії з розгляду скарг щодо прийнятого адміністративного акта, процедурних рішень, дій чи бездіяльності адміністративного органу (далі - комісія), організаційні та процедурні засади діяльності комісії.
2. Комісія є постійно діючим колегіальним органом, що утворюється адміністративним органом для розгляду скарг щодо прийнятого адміністративного акта, процедурних рішень, дій чи бездіяльності адміністративного органу.
3. Комісія у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України та цим Примірним положенням.
4. Терміни "адміністративний орган", "адміністративний акт", "процедурне рішення", "процедурна дія", "скаржник" вживаються в цьому Примірному положенні у значенні, наведеному в
Законі України "Про адміністративну процедуру".
5. Комісія утворюється:
1) для центральних органів виконавчої влади - при центральному органі виконавчої влади, який прийняв адміністративний акт, вчинив процедурні дії та/або прийняв процедурні рішення чи допустив бездіяльність, що оскаржуються, якщо інше не передбачено законом;
2) для територіальних органів центральних органів виконавчої влади - при центральному органі виконавчої влади, при якому вони утворені, якщо інше не передбачено законом;
3) для обласних держадміністрацій з питань реалізації наданих державою повноважень - при обласній держадміністрації, яка прийняла адміністративний акт, вчинила процедурні дії та/або прийняла процедурні рішення чи допустила бездіяльність, що оскаржуються;
4) для районних держадміністрацій з питань реалізації наданих державою повноважень та державних функцій і повноважень в Автономній Республіці Крим - при обласній держадміністрації, Раді міністрів Автономної Республіки Крим;
5) для обласних та районних держадміністрацій з питань реалізації делегованих радами повноважень - при обласній, районній раді;
6) для Київської та Севастопольської міських держадміністрацій з питань реалізації наданих державою повноважень - при Київській та Севастопольській міських держадміністраціях, які прийняли адміністративний акт, вчинили процедурні дії та/або прийняли процедурні рішення чи допустили бездіяльність, що оскаржуються;
7) для Київської міської держадміністрації з питань реалізації власних повноважень місцевого самоврядування - при Київській міській раді;
8) для районних у м. Києві держадміністрацій - при Київській міській держадміністрації;
9) для сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення), районних та обласних рад - при місцевих радах, які прийняли адміністративний акт, вчинили процедурні дії та/або прийняли процедурні рішення чи допустили бездіяльність, що оскаржуються;
10) для сільських, селищних, міських голів, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад з питань реалізації власних повноважень місцевого самоврядування - при сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) радах;
11) для сільських, селищних, міських голів, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад з питань здійснення виконавчими органами ради делегованих повноважень - при відповідних центральних органах виконавчої влади (їх територіальних органах), що реалізують державну політику щодо делегованого повноваження;
12) для органів самоорганізації населення - при сільській, селищній, міській раді;
13) для Ради міністрів Автономної Республіки Крим - при Верховній Раді Автономної Республіки Крим;
14) для інших органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим - при Раді міністрів Автономної Республіки Крим;
15) для іншого суб’єкта, який відповідно до закону уповноважений здійснювати функції публічної адміністрації, - самим суб’єктом, який відповідно до закону уповноважений здійснювати функції публічної адміністрації та адміністративні акти, процедурні рішення, дії чи бездіяльність якого оскаржуються.
Організаційні засади діяльності комісії
6. Комісія утворюється у складі голови, секретаря та її членів, кількість яких визначається адміністративним органом, який її утворює. Адміністративний орган може утворити декілька комісій за різними напрямами діяльності. Положення про комісію, склад та її структура затверджуються адміністративним органом, при якому вона утворена, з урахуванням положень
Закону України "Про адміністративну процедуру" та цього Примірного положення.
7. До складу комісії, крім посадових осіб адміністративного органу, можуть входити представники інститутів громадянського суспільства (за їх згодою) у кількості, що не перевищує третини її загального складу.
8. Голова та секретар комісії визначаються з числа посадових осіб відповідного адміністративного органу.
9. Основними завданнями комісії є:
1) розгляд скарги по суті;
2) перегляд адміністративної справи в повному обсязі, за результатами розгляду якої прийнято адміністративний акт, вчинено процедурну дію та/або прийнято процедурне рішення чи допущено бездіяльність, із забезпеченням перевірки обставин справи, повторним дослідженням доказів та інших матеріалів справи;
3) ухвалення рішення за результатами розгляду скарги, яке оформлюється висновком, подання його відповідному адміністративному органу.
10. Комісія відповідно до покладених на неї завдань має право:
1) на доступ до інформаційних систем або баз даних адміністративних органів (зокрема через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування) із дотриманням вимог
Закону України "Про захист персональних даних";
2) користуватися відомостями, що є в розпорядженні адміністративного органу та стосуються предмета розгляду скарги, витребовувати додатково документи та відомості, що перебувають у розпорядженні адміністративного органу, який прийняв адміністративний акт, вчинив процедурні дії та/або прийняв процедурне рішення чи допустив бездіяльність, що оскаржуються, збирати додаткові докази;
3) у разі необхідності заслуховувати пояснення посадової особи адміністративного органу, яка прийняла адміністративний акт, процедурне рішення, вчинила дію чи допустила бездіяльність, що оскаржуються;
4) у разі необхідності з власної ініціативи або за клопотанням скаржника залучати до участі в засіданні осіб, які сприяють розгляду справи (свідка, експерта, спеціаліста, перекладача).
11. Члени комісії мають право:
1) висловлювати власну думку під час розгляду скарг, вносити пропозиції, поправки до проекту висновку комісії;
2) у разі незгоди із прийнятим комісією рішенням в одноденний строк з дня прийняття такого рішення письмово викладати свою окрему думку, яка долучається до відповідного висновку комісії.
12. Члени комісії зобов’язані:
1) особисто брати участь в її засіданні;
2) не розголошувати відомостей, що стали їм відомі під час розгляду скарг, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах інших осіб;
3) дотримуватися принципів сумлінності та об’єктивності під час розгляду документів і матеріалів, бути неупередженим під час прийняття рішень;
4) заявляти самовідвід за наявності обставин, що викликають сумніви в неупередженості або об’єктивності члена комісії;
................Перейти до повного тексту