1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 27 грудня 2023 р. № 1392
Київ
Про затвердження Порядку раннього виявлення у дітей порушень розвитку або ризику їх виникнення і своєчасного направлення сімей з дітьми до надавачів послуги раннього втручання для отримання такої послуги
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок раннього виявлення у дітей порушень розвитку або ризику їх виникнення і своєчасного направлення сімей з дітьми до надавачів послуги раннього втручання для отримання такої послуги, що додається.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 грудня 2023 р. № 1392
ПОРЯДОК
раннього виявлення у дітей порушень розвитку або ризику їх виникнення і своєчасного направлення сімей з дітьми до надавачів послуги раннього втручання для отримання такої послуги
1. Цей Порядок визначає механізм раннього виявлення медичними працівниками у дітей віком від народження до чотирьох років порушень розвитку або ризику їх виникнення і своєчасного направлення сімей з дітьми до надавачів послуги раннього втручання для отримання комплексної послуги мультидисциплінарної команди.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
1) надавач послуги раннього втручання (далі - надавач) - юридична особа незалежно від форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, фізична особа - підприємець, який має ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, або установа соціального захисту населення, до завдань якої належить надання мультидисциплінарною командою фахівців послуги раннього втручання;
2) отримувач послуги раннього втручання (далі - отримувач) - сім’я з дитиною віком від народження до чотирьох років, яка має порушення розвитку або в якої існує ризик виникнення таких порушень;
3) послуга раннього втручання - мультидисциплінарна, сімейно-центрована комплексна послуга, що спрямована на раннє виявлення у дітей віком від народження до чотирьох років порушень розвитку, мінімізацію їх впливу на повсякденне функціонування дітей, покращення розвитку, супровід і підтримку сімей з дітьми та поліпшення якості їх життя;
4) ризик порушення розвитку - імовірність появи у дитини станів, які виникають внаслідок несприятливої дії біологічних та/або соціальних факторів і характеризуються тимчасовим або постійним відставанням дитини у фізичному, психічному, соціальному розвитку, що є нетиповим для її віку та негативно впливає на її повсякденне функціонування;
5) суб’єкт виявлення порушень розвитку або ризику їх виникнення (далі - суб’єкт виявлення порушень) - надавач медичних послуг незалежно від форми власності, який надає первинну медичну допомогу або спеціалізовану медичну допомогу дітям віком від народження до чотирьох років.
3. Суб’єкти виявлення порушень та надавачі провадять свою діяльність з дотриманням таких принципів:
забезпечення інтересів дитини;
недопущення дискримінації дітей;
сімейно-центрованості;
професійного партнерства;
конфіденційності;
мультидисциплінарності.
4. Завданнями медичних працівників суб’єкта виявлення порушень є:
1) виявлення порушень розвитку або ризику їх виникнення;
2) запобігання формуванню порушень розвитку у дитини та мінімізація їх впливу на функціонування дитини;
3) супровід та підтримка дитини та сім’ї;
4) інформування батьків про можливості отримання послуги раннього втручання та вільного вибору її надавачів, умови та порядок її отримання;
5) перенаправлення сім’ї до надавачів за умови виявлення ризиків або ознак можливих порушень когнітивного, моторного, комунікативного, соціально-емоційного, адаптивного розвитку під час комплексної оцінки розвитку дитини.
5. Виявлення порушень розвитку або ризику їх виникнення у дитини віком від народження до чотирьох років здійснюється медичними працівниками суб’єкта виявлення порушень у межах їх посадових обов’язків із залученням сім’ї дитини.
6. Під час огляду дитини медичні працівники суб’єкта виявлення порушень проводять:
1) збір анамнезу;
2) комплексне оцінювання дитини за усіма сферами розвитку;
3) опитування батьків;
4) оцінку результатів розширеного неонатального скринінгу;
5) додаткові обстеження.

................
Перейти до повного тексту