- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
10.02.2022 № 57
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 квітня 2022 р.
за № 421/37757
Про затвердження Методики верифікації державних виплат малозабезпеченим сім’ям
Відповідно до частини третьої
статті 9 Закону України "Про верифікацію та моніторинг державних виплат" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методику верифікації державних виплат малозабезпеченим сім’ям, що додається.
2. Департаменту забезпечення координаційно-моніторингової роботи в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Улютіна Д.В.
ПОГОДЖЕНО: Голова Національної поліції України Голова Державної міграційної служби України Міністр внутрішніх справ України Голова Державної авіаційної служби України Директор Державного центру зайнятості Перший заступник Міністра аграрної політики та продовольства України Міністр інфраструктури України Міністр освіти і науки України Голова правління Пенсійного фонду України Перший заступник Міністра цифрової трансформації України Перший заступник Голови Спільного представницького органу об’єднань профспілок Керівник Секретаріату Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні Уповноважений Верховної Ради України з прав людини Міністр соціальної політики України Перший віце-прем’єр-міністр України - Міністр економіки України В.о. Голови Державної митної служби України В.о. Голови Державної податкової служби України В.о. Голови Державної служби морського та річкового транспорту України Т.в.о. Міністра інфраструктури України Перший заступник Голови Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру | І. Клименко Н. Науменко Д. Монастирський О. Більчук Ю. Жовтяк Т. Висоцький О. Кубраков С. Шкарлет Є. Капінус О. Вискуб О. Шубін Р. Іллічов Л. Денісова М. Лазебна Ю. Свириденко В. Демченко М. Тітарчук В. Вишньов В. Шкураков А. Мірошниченко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
10 лютого 2022 року № 57
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 квітня 2022 р.
за № 421/37757
МЕТОДИКА
верифікації державних виплат малозабезпеченим сім’ям
I. Загальні положення
1. Цю Методику розроблено з метою забезпечення єдиного підходу щодо здійснення верифікації державних виплат малозабезпеченим сім’ям, призначення та виплату яких передбачено
Законом України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям".
2. Терміни у цій Методиці вживаються у значенні, наведеному в
Законі України "Про верифікацію та моніторинг державних виплат" та
Законі України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям".
3. Цю Методику розроблено з урахуванням положень нормативно-правових актів, що діють у сфері правового регулювання надання державних виплат малозабезпеченим сім’ям і проведення верифікації.
II. Здійснення верифікації державних допомог
1. Верифікація державних виплат, призначення та виплата яких здійснюються відповідно до
Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям", проводиться шляхом порівняння даних про реципієнтів, наданих Міністерством соціальної політики України і Державним центром зайнятості, та інформації суб’єктів надання інформації.
2. До державних виплат, які здійснюються відповідно до
Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям", що підлягають верифікації, відносяться виплати:
1) державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям (далі - державна соціальна допомога);
2) допомога на здобуття економічної самостійності малозабезпеченої сім’ї (далі - допомога).
3. Порядок та умови обміну інформацією, що визначена законодавством для призначення, нарахування та/або здійснення державних виплат і впливає на визначення права на отримання та розмір таких виплат, між органом, що здійснює верифікацію та моніторинг державних виплат, та суб’єктами надання інформації, крім банків, визначаються органом, що здійснює верифікацію та моніторинг державних виплат, разом із суб’єктами надання інформації, якщо інше не передбачено законом, з урахуванням вимог
Закону України "Про захист персональних даних".
Дані, отримані від Міністерства внутрішніх справ України, є інформацією функціональних підсистем єдиної інформаційної системи МВС (далі - ЄІС МВС).
Електронна інформаційна взаємодія між органом, що здійснює верифікацію та моніторинг державних виплат, і центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України, що є суб’єктами ЄІС МВС, здійснюється засобами ЄІС МВС.
4. Для здійснення верифікації державних виплат використовується інформація, одержана від суб’єктів надання інформації, зокрема від:
Державної податкової служби України - щодо:
достовірності реєстраційного номера облікової картки платника податків (дані Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (далі - ДРФО));
наявності доходів, нарахованих фізичній особі податковим агентом, та/або доходів, отриманих самозайнятими особами, а також річного доходу, задекларованого фізичною особою у податковій декларації про майновий стан і доходи (дані ДРФО);
дати прийняття на роботу та дати звільнення з роботи (дані ДРФО);
Міністерства внутрішніх справ України - щодо:
зареєстрованих транспортних засобів та їх власників;
викрадених (втрачених) паспортів громадянина України;
осіб, які перетнули державний кордон;
Державної міграційної служби України - щодо:
дійсності паспортів громадянина України, документів, що підтверджують право на постійне або тимчасове проживання в Україні;
відомостей про серію (за наявності), номер, дату видачі паспорта громадянина України та найменування уповноваженого суб’єкта, що його видав (номер, дата видачі паспорта громадянина України у формі картки та код уповноваженого суб’єкта, що його видав), а для іноземців та осіб без громадянства - реквізити паспортного документа іноземця та/або документа, що підтверджує право на постійне або тимчасове проживання в Україні;
унікального номера запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;
Міністерства юстиції України - щодо:
відомостей про народження фізичної особи, шлюб, розірвання шлюбу, зміну імені, смерть фізичної особи (дані Державного реєстру актів цивільного стану громадян);
державної реєстрації фізичної особи - підприємця (дані Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань);
права власності на земельну ділянку, квартиру (будинок) (дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно);
Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру - щодо нормативно-грошової оцінки земельних ділянок (дані Державного земельного кадастру);
Міністерства соціальної політики України - щодо:
наявності інвалідності (дані Централізованого банку даних з проблем інвалідності);
отримання державних допомог (дані інформаційної системи Мінсоцполітики);
Міністерства освіти і науки України - щодо навчання у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти (дані Єдиної державної електронної бази з питань освіти);
Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів - щодо зареєстрованих транспортних засобів, механізмів та їх власників (дані з Єдиного реєстру для ведення автоматизованого обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів);
Пенсійного фонду України - щодо:
отримання пенсії за віком, пенсії за вислугу років, пенсії за віком на пільгових умовах, пенсії в разі втрати годувальника, соціальної пенсії (дані реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування);
наявності заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) та відомостей про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (дані реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування);
дати прийняття на роботу та дати звільнення з роботи (дані реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування);
Державного центру зайнятості - щодо осіб, зареєстрованих у службі зайнятості як безробітні, у тому числі про безробітних осіб, які є отримувачами страхових виплат з Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - страхові виплати на випадок безробіття), (дані Єдиної інформаційно-аналітичної системи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції);
банків - щодо здійснення операцій з купівлі;
Державної служби морського та річкового транспорту - щодо зареєстрованих транспортних засобів та їх власників (дані Державного суднового реєстру України та Суднової книги України);
Державної авіаційної служби України - щодо зареєстрованих транспортних засобів та їх власників (дані Державного реєстру цивільних повітряних суден України);
Державної митної служби України - щодо фізичних осіб, які здійснили імпорт товарів в Україну на суму більше 50 тисяч гривень, за даними митних декларацій.
5. Для здійснення верифікації використовується зазначена інформація за умови проходження перевірки інформаційного файлу на відповідність вимогам Порядків обміну інформацією між органом, що здійснює верифікацію та моніторинг державних виплат, та суб’єктами надання інформації.
6. Верифікація державних виплат відбувається за такими етапами:
1) перевірка дотримання вимог, визначених договорами про інформаційну взаємодію, технічними протоколами про обмін інформацією між органом, що здійснює верифікацію та моніторинг державних виплат, та суб’єктами надання інформації (далі - валідація), щодо персональних даних реципієнта та/або членів сім’ї.
Об’єктом валідації даних про реципієнта та/або членів сім’ї є:
серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України, а для іноземців та осіб без громадянства - реквізити паспортного документа іноземця та/або документа, що підтверджує право на постійне або тимчасове проживання в Україні;
прізвище, ім’я, по батькові (за наявності);
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті).
Під час валідації персональних даних реципієнта та/або членів сім’ї здійснюється перевірка наданої Мінсоцполітики та Державним центром зайнятості інформації щодо повноти та відповідності даних щодо об’єктів перевірки, зазначених у цьому підпункті, затвердженому/встановленому формату (шаблону) або структурі, визначеним договорами про інформаційну взаємодію, технічними протоколами про обмін інформацією між органом, що здійснює верифікацію та моніторинг державних виплат, та суб’єктами надання інформації;
2) перевірка достовірності персональних даних реципієнта та/або членів сім’ї, який отримує державні виплати.
Об’єктом перевірки даних про реципієнта та/або членів сім’ї, який отримує державні виплати, є:
серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України; а для іноземців та осіб без громадянства - реквізити паспортного документа іноземця та/або документа, що підтверджує право на постійне або тимчасове проживання в Україні;
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);
серія та номер свідоцтва про народження;
унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності).
Перевірка здійснюється шляхом порівняння параметрів інформації, отриманої від Мінсоцполітики та Державного центра зайнятості, з інформацією, отриманою від суб’єктів надання інформації, за кожним реципієнтом та/або членів сім’ї, а саме:
достовірності серії (за наявності) та номера паспорта громадянина України, реквізитів паспортного документа іноземця та/або документа, що підтверджує право на постійне або тимчасове проживання в Україні (для іноземців та осіб без громадянства), згідно з даними функціональної підсистеми ЄІС МВС (крім інформації про серію, номер і дату видачі паспорта громадянина України зразка 1994 року та найменування уповноваженого суб’єкта, що його видав);
дійсності серії (за наявності) та номера паспорта громадянина України, документів, що підтверджують право на постійне або тимчасове проживання в Україні, згідно з даними функціональної підсистеми ЄІС МВС;
серії та номера свідоцтва про народження згідно з даними Державного реєстру актів цивільного стану громадян;
реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії (за наявності) та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) реципієнта та членів сім’ї згідно з даними ДРФО;
унікального номера запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
3) перевірка правомірності надання державної виплати.
Об’єкт перевірки даних про реципієнта та/або членів сім’ї щодо правомірності надання державної виплати визначається окремо по кожному виду державних виплат, зазначених у пункті 2 цього розділу.
III. Особливості проведення перевірки правомірності надання державних виплат
1. Для державних виплат, визначених у підпунктах 1, 2 пункту 2 розділу II цієї Методики, об’єктом перевірки даних про реципієнта та/або членів сім’ї щодо правомірності надання державної виплати є відомості щодо:
складу сім’ї;
народження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміну імені, смерті фізичних осіб;
наявності у складі сім’ї працездатних осіб, які досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи, та не працювали, не проходили військової служби, не провадили підприємницької чи професійної незалежної діяльності, не здобували освіти за денною або дуальною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти, не зареєстровані у центрі зайнятості як безробітні або як такі, що шукають роботу, сумарно більше ніж три місяці протягом періоду, за який враховуються доходи;
................Перейти до повного тексту