- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
НАКАЗ
17.11.2021 № 2068
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 січня 2022 р.
за № 58/37394
Про затвердження Порядку обробки повідомлень про корупцію, що надходять до Фонду державного майна України та його регіональних відділень
Відповідно до пункту 3 частини четвертої
статті 53-1 Закону України "Про запобігання корупції" з метою належної організації роботи з повідомленнями про можливі факти порушень Закону України "Про запобігання корупції" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок обробки повідомлень про корупцію, що надходять до Фонду державного майна України та його регіональних відділень, що додається.
2. Управлінню запобігання та виявлення корупції забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Фонду | Д. Сенниченко |
ПОГОДЖЕНО: Уповноважений Верховної Ради України з прав людини | Л. Денісова |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Фонду державного майна України
17 листопада 2021 року № 2068
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 січня 2022 р.
за № 58/37394
ПОРЯДОК
обробки повідомлень про корупцію, що надходять до Фонду державного майна України та його регіональних відділень
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає послідовність дій при отриманні, реєстрації, розгляду та обліку повідомлень про порушення вимог
Закону України "Про запобігання корупції" (далі - Закон), що надходять до Фонду державного майна України (далі - Фонд) та його регіональних відділень через спеціальну телефонну лінію, офіційний вебсайт, електронну пошту, іншими засобами поштового зв’язку, а також під час особистого прийому посадовими особами Фонду та його регіональних відділень.
2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, використовуються у таких значеннях:
повідомлення про корупцію - повідомлення, що містить фактичні дані, що підтверджують можливе вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень
Закону, які можуть бути перевірені;
попередній розгляд повідомлення - перевірка фактичних даних, викладених у повідомленні про корупцію, яка проводиться у спосіб та строки, визначені Законом;
ідентифікація повідомлення - встановлення відповідності інформації, наведеної в повідомленні, ознакам корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення.
3. Повідомлення про корупцію має містити інформацію про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень
Закону, які можуть бути перевірені.
4. Відповідно до законодавства повідомлення про корупцію може бути як письмовим так і усним, подане як окремою особою (індивідуальне) так і групою осіб (колективне), в тому числі анонімним.
5. До Фонду та його регіональних відділень повідомлення про корупцію можуть надходити внутрішніми та регулярними каналами затвердженими розпорядчим документом або зовнішніми каналами.
6. Реквізитами повідомлення про корупцію мають бути:
прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) особи, яка ймовірно вчинила правопорушення, її посада та місце роботи (лише для анонімних повідомлень про корупцію);
текст повідомлення, що містить конкретну інформацію про факти вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень вимог
Закону, яка може бути перевірена;
прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), місце проживання та підпис особи, яка надіслала повідомлення, із зазначенням дати (крім анонімних повідомлень про корупцію).
7. Вимоги до анонімних повідомлень про корупцію та порядок їх розгляду визначаються
Законом.
Анонімне повідомлення про корупцію підлягає розгляду, якщо наведена у ньому інформація стосується конкретної особи та містить фактичні дані, які можуть бути перевірені.
8. Повідомлення, яке не містить ознак корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, розглядається відповідно до
Закону України "Про звернення громадян".
9. Усне повідомлення про корупцію викладається викривачем (викривачами) на особистому прийомі або через спеціальну телефонну лінію.
10. Посадові і службові особи Фонду (регіональних відділень), у разі виявлення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення чи одержання інформації про можливе вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення повинні повідомити Уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції (далі - Уповноважений підрозділ (уповноважена особа).
11. Прийняття повідомлень, що надійшли через спеціальну телефонну лінію, офіційний вебсайт Фонду (регіонального відділення) (електронну пошту), здійснюється Уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою).
II. Повноваження Уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) у сфері захисту викривачів
1. До повноважень Уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) у сфері захисту викривачів належать:
організація роботи внутрішніх каналів повідомлення про корупцію, отримання та організація розгляду повідомленої через такі канали інформації;
співпраця з викривачами, забезпечення дотримання їхніх прав та гарантій захисту, передбачених
Законом;
надання працівникам методичної допомоги та консультацій щодо повідомлення про корупцію та захисту викривачів, проведення внутрішніх навчань з цих питань.
2. Уповноважений підрозділ (уповноважена особа) має право:
витребувати від інших структурних підрозділів Фонду (регіональних відділень) документи, у тому числі ті, що містять інформацію з обмеженим доступом (крім державної таємниці), та робити чи отримувати їх копії згідно з чинним законодавством;
викликати та опитувати посадових осіб, дії або бездіяльність яких стосуються повідомлених викривачем фактів;
звертатися до Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) щодо порушених прав викривача, його близьких осіб;
виконувати інші визначені
Законом повноваження, спрямовані на всебічний розгляд повідомлень викривачів та захист їхніх прав та свобод.
3. Керівник Уповноваженого підрозділу (уповноважена особа), до повноважень якого належить організація роботи внутрішніх каналів повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень
Закону, отримання та організація розгляду повідомленої через них інформації, співпраця з викривачами, підзвітний і відповідальний у своїй діяльності лише перед Головою Фонду (начальником регіонального відділення) або особою, яка виконує його обов’язки.
4. Керівник Уповноваженого підрозділу має визначити окрему особу, відповідальну за реалізацію повноважень із захисту викривачів.
III. Порядок отримання повідомлень, які надходять через спеціальну телефонну лінію
1. З метою прийому телефонних дзвінків від викривачів у Фонді та його регіональних відділеннях створюються спеціальні телефонні лінії.
2. Номер телефону, за яким працює спеціальна телефонна лінія та графік роботи спеціальної телефонної лінії підлягають опублікуванню на офіційному вебсайті Фонду (регіонального відділення).
3. Спеціальна телефонна лінія працює у робочі дні з понеділка по четвер з 09:00 до 16:30, у п’ятницю та передсвяткові дні з 9:00 до 15:00 (з перервою з 12:30 до 13:15).
4. Повідомлення про корупцію, які надходять до Фонду та його регіональних відділень реєструються за умови наявності інформації, визначеної у пункті 3 розділу I цього Порядку.
5. Повідомлення про корупцію, яке надійшло на спеціальну телефонну лінію Фонду (регіонального відділення), вноситься відповідальною особою Уповноваженого підрозділу (уповноваженою особою) до форми повідомлення про корупцію, що надійшло на спеціальну телефонну лінію (додаток 1), із зазначенням таких реквізитів:
інформація про заявника (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи, найменування юридичної особи, контактний номер телефону, реквізити для листування (місце проживання, адреса яка може бути використана для листування та/або адреса електронної пошти);
детальна інформація про ймовірні факти порушень вимог Закону особами, визначеними у
статті 3 Закону, що стали підставою для повідомлення на спеціальну телефонну лінію.
6. У разі якщо під час телефонної розмови неможливо встановити суть можливого правопорушення, відповідальна особа Уповноваженого підрозділу (уповноважена особа) пропонує заявнику звернутися до Фонду (регіонального відділення) письмово або надіслати повідомлення через офіційний вебсайт чи електронну пошту Фонду (регіонального відділення).
7. При прийнятті повідомлення через спеціальну телефонну лінію, відповідальна особа Уповноваженого підрозділу (уповноважена особа) повідомляє заявника про необхідність надсилання ним повідомлення за його особистим підписом засобами поштового зв’язку для отримання відповіді від Фонду (регіонального відділення).
8. Повідомлення про корупцію, отримані через спеціальну телефонну лінію, в день отримання передаються Уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) до структурного підрозділу, що забезпечує реєстрацію, облік, організацію документообігу службових документів Фонду (регіональних відділень) (далі - Служба діловодства) для їх реєстрації.
IV. Порядок отримання повідомлень, які надходять через офіційний вебсайт Фонду (регіонального відділення) та на електронну пошту
1. З метою отримання повідомлень через офіційний вебсайт Фонду (регіонального відділення) від викривачів на головній сторінці вебсайту Фонду (регіонального відділення) створюється посилання "Повідом про корупцію".
2. На офіційному вебсайті Фонду (регіонального відділення) зазначається адреса електронної поштової скриньки, через яку здійснюється передача повідомлення про корупцію до Уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи).
3. Повідомлення про корупцію, які надходять через офіційний вебсайт Фонду (регіонального відділення) в розділ "Повідом про корупцію" та на електронну пошту, передаються Уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) у день їх надходження або на наступний робочий день, якщо таке повідомлення надійшло у вихідні, святкові та неробочі дні (поза робочим часом), до Служби діловодства для їх реєстрації.
4. Повідомлення про корупцію, які надходять на електронну пошту Фонду (регіонального відділення), або іншими засобами поштового зв’язку, повинні містити інформацію та відповідати вимогам, зазначеним у пунктах 3, 6 розділу I цього Порядку.
V. Реєстрація повідомлень
2. Після первинного опрацювання повідомлення про корупцію підлягає ідентифікації повідомлення.
Ідентифікація повідомлення здійснюється Уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) за участі працівника Служби діловодства в день його надходження або не пізніше наступного робочого дня.
3. У разі, коли повідомлення (за результатами ідентифікації повідомлення) за змістом не відповідає встановленим вимогам
Закону, але порушені питання належать до компетенції Фонду (регіонального відділення), таке повідомлення у день його надходження, а те, що надійшло у неробочі день та час, наступного після нього робочого дня, передається Службою діловодства або Уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) структурному підрозділу, до функціональних обов’язків якого належить реєстрація звернень громадян, для здійснення реєстрації в порядку, визначеному
Законом України "Про звернення громадян",
Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (зі змінами).
................Перейти до повного тексту