- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
31.03.2022 № 95
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 квітня 2022 р.
за № 383/37719
Про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників, які забезпечують здобуття фахових компетентностей спеціалізованої освіти військового спрямування
1. Затвердити Положення про атестацію педагогічних працівників, які забезпечують здобуття фахових компетентностей спеціалізованої освіти військового спрямування, що додається.
2. Департаменту військової освіти і науки Міністерства оборони України забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр оборони України | О. Резніков |
ПОГОДЖЕНО: Міністр освіти і науки України Виконувач обов’язків Керівника Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Заступник Голови Служби безпеки України Заступник Голови Вінницької обласної державної адміністрації Заступник голови Донецької обласної державної адміністрації Заступник голови Житомирської обласної державної адміністрації В.о. голови Закарпатської обласної державної адміністрації Голова Запорізької обласної державної адміністрації В.о. голови Київської обласної державної адміністрації Заступник голови виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Заступник голови Кіровоградської обласної державної адміністрації В.о. голови Луганської обласної державної адміністрації - керівника Луганської обласної військово-цивільної адміністрації Голова Миколаївської обласної державної адміністрації Голова Одеської обласної державної адміністрації Тимчасово виконувач обов’язків голови Полтавської обласної державної адміністрації Голова Тернопільської обласної державної адміністрації Голова Харківської обласної державної адміністрації Голова Херсонської обласної державної адміністрації Голова Хмельницької обласної державної адміністрації Перший заступник голови Черкаської обласної державної адміністрації Голова Чернівецької обласної державної адміністрації Голова Чернігівської обласної державної адміністрації | С. Шкарлет І. Савицька В. Горбенко С. Здітовецький Ю. Костюніна Ю. Денисовець І. Петрушка О. Старух Д. Назаренко В. Мондриївський А. Лісота О. Смирнов В. Кім С. Гриневецький Д. Лунін В. Труш О. Синєгубов Г. Лагута С. Гамалій Г. Колосюк С. Осачук В. Чаус |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
оборони України
31 березня 2022 року № 95
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 квітня 2022 р.
за № 383/37719
ПОЛОЖЕННЯ
про атестацію педагогічних працівників, які забезпечують здобуття фахових компетентностей спеціалізованої освіти військового спрямування
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок атестації педагогічних працівників військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою, закладів фахової передвищої військової освіти, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, які забезпечують здобуття фахових компетентностей спеціалізованої освіти військового спрямування (далі - педагогічні працівники).
2. Атестація педагогічних працівників (далі - атестація) - система заходів, спрямованих на всебічне та комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників.
3. Атестація є обов’язковою.
Атестація може бути черговою або позачерговою. Педагогічний працівник проходить чергову атестацію не менше одного разу на п’ять років, крім випадків, визначених пунктом 8 розділу III цього Положення.
Атестація не може бути проведена раніше, ніж через рік після призначення педагогічного працівника на посаду.
Атестація повинна проводитися з дотриманням академічної доброчесності.
4. Позачергова атестація проводиться за ініціативою педагогічного працівника або за ініціативою керівника закладу освіти. Позачергова атестація проводиться у разі наявності у педагогічного працівника досягнень, що відповідають вимогам до кваліфікаційної категорії, педагогічного звання, на присвоєння якої (яких) претендує педагогічний працівник, або у разі зниження якості педагогічної діяльності педагогічного працівника.
5. Міжатестаційний період (проміжок часу між проходженням педагогічним працівником попередньої та наступної атестації) для проведення позачергової атестації не може бути меншим, ніж два роки. Час перебування педагогічного працівника в соціальних відпустках, а також період, на який переноситься атестація, до міжатестаційного періоду не включаються.
6. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників проводиться в міжатестаційний період відповідно до законодавства і є необхідною умовою атестації.
7. За результатами атестації визначається відповідність (невідповідність) педагогічного працівника займаній посаді, присвоюється (підтверджується) кваліфікаційна категорія (педагогічне звання). За результатами атестації кваліфікаційні категорії можуть бути знижені, педагогічні звання не підтверджені. Кваліфікаційні категорії, педагогічні звання, що присвоюються або підтверджуються педагогічним працівникам, визначаються відповідно до
Переліку кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2015 року № 1109.
Тарифний розряд, що присвоюється (підтверджується) за результатами атестації, визначається відповідно до Схеми тарифних розрядів посад керівних, наукових, науково-педагогічних, педагогічних працівників, професіоналів, фахівців та інших працівників бюджетних установ, закладів та організацій ( додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 року
№ 1298 "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери").
8. Необхідною умовою для визнання педагогічного працівника таким, що відповідає займаній посаді, є досвід проходження ним військової служби на посадах офіцерського (сержантського/старшинського) складу не менше одного року.
Кваліфікаційна категорія "спеціаліст" присвоюється педагогічному працівникові, який має освітній рівень кваліфікований робітник, фаховий молодший бакалавр, молодший бакалавр, бакалавр чи магістр (спеціаліст), стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж один рік.
Особам, які не мають стажу роботи на посадах педагогічних працівників, при прийнятті їх на роботу встановлюється тарифний розряд у порядку, визначеному законодавством.
Кваліфікаційна категорія "спеціаліст другої категорії" присвоюється педагогічному працівникові, який має освітній рівень молодший бакалавр, бакалавр чи магістр (спеціаліст), стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж три роки.
Кваліфікаційна категорія "спеціаліст першої категорії" присвоюється педагогічному працівникові, який має освітній рівень бакалавр, магістр (спеціаліст), стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж п’ять років.
Кваліфікаційна категорія "спеціаліст вищої категорії" присвоюється педагогічному працівникові, який має освітній рівень магістр (спеціаліст), стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж сім років.
Кваліфікаційні категорії присвоюються і знижуються послідовно.
Педагогічному працівнику, який має освітньо-науковий ступінь та/або вчене звання, може бути присвоєна кваліфікаційна категорія "спеціаліст вищої категорії" за умови наявності в нього стажу роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж один рік.
9. За результатами атестації педагогічні звання присвоюються педагогічним працівникам, які мають кваліфікаційну категорію "спеціаліст першої категорії" або "спеціаліст вищої категорії", а також:
упроваджують і поширюють методики компетентнісного навчання та нові освітні технології, надають професійну підтримку та допомогу педагогічним працівникам (здійснюють супервізію);
беруть участь у процедурах і заходах, пов’язаних із забезпеченням якості освіти та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти;
були визнані переможцями, лауреатами міжнародних, всеукраїнських фахових конкурсів.
10. Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником, а також є підставою для присвоєння йому відповідної кваліфікаційної категорії та/або педагогічного звання. Зарахування сертифікації здійснюється один раз протягом строку дії сертифікату педагогічного працівника під час його чергової або позачергової атестації.
11. Педагогічний працівник, який викладає 2 і більше навчальних предмети (інтегрованих курси), атестується за кожним з таких навчальних предметів (інтегрованих курсів). Педагогічні працівники, які працюють на посадах за суміщенням, атестуються за кожною посадою. Педагогічні працівники, які в різних закладах освіти викладають один і той же навчальний предмет (інтегрований курс), атестуються за основним місцем роботи.
12. До проведення відповідно до цього Положення наступної атестації педагогічного працівника за ним зберігаються присвоєні під час попередньої атестації кваліфікаційна категорія (педагогічне звання).
13. За педагогічними працівниками, які перервали роботу на педагогічній посаді (незалежно від тривалості перерви у роботі), зберігаються присвоєні за результатами останньої атестації кваліфікаційні категорії та педагогічні звання.
Атестація таких працівників здійснюється не пізніше ніж через два роки після прийняття їх на роботу.
14. Особи, призначені на посади педагогічних працівників відповідно до частини п’ятої
статті 58 Закону України "Про освіту" та/або ті, які пройшли педагогічну інтернатуру в установленому законодавством порядку, для продовження роботи на цих посадах атестуються упродовж другого року роботи, але не раніше, ніж через один рік після призначення на посаду.
15. Якщо строки, визначені цим Положенням, припадають на вихідний, неробочий, святковий день, то відповідний строк починається з першого робочого після вихідного дня. У випадку настання обставин, що об’єктивно унеможливлюють діяльність атестаційної комісії або педагогічних працівників, які атестуються, та перешкоджають проведенню атестації, перебіг строків проведення атестації, встановлених цим Положенням, припиняється на час існування зазначених обставин і відновлюється після припинення обставин, що стали перешкодою для проведення атестації.
II. Створення, склад та повноваження атестаційних комісій
1. Для атестації педагогічних працівників заклади освіти, засновники закладів освіти (уповноважені ними органи) щорічно не пізніше 20 вересня створюють атестаційні комісії.
2. Атестаційні комісії І рівня створюються в закладах освіти, у яких працює більше 15 педагогічних працівників. Педагогічні працівники закладів освіти, у яких працює менше 15 педагогічних працівників, атестуються атестаційними комісіями II рівня.
3. Атестаційні комісії II рівня створюються засновниками закладів освіти (уповноваженими ними органами).
Атестаційна комісія створюється наказом відповідного керівника закладу освіти, засновника закладу освіти (уповноваженого ним органу). У наказі визначається персональний склад атестаційної комісії, призначаються голова та секретар атестаційної комісії. Кількість членів атестаційної комісії не може бути меншою п’яти.
4. Керівник закладу освіти, що атестується як педагогічний працівник, який викладає навчальний предмет (інтегрований курс), атестується атестаційною комісією II рівня.
5. Атестаційна комісія є повноважною за умови присутності на її засіданні не менше двох третин її затвердженого складу. Рішення атестаційної комісії приймаються шляхом голосування простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.
Особи, які входять до складу атестаційної комісії, не беруть участі в голосуванні щодо себе у разі проходження ними атестації відповідно до цього Положення.
Порядок голосування (відкрито чи таємно) визначається на засіданні атестаційної комісії та фіксується в протоколі.
6. Голова атестаційної комісії проводить засідання атестаційної комісії, бере участь у голосуванні при прийнятті рішень атестаційної комісії, підписує протоколи засідань атестаційної комісії та атестаційні листи.
7. Секретар атестаційної комісії:
приймає, реєструє та зберігає документи, подані педагогічними працівниками, до розгляду та під час розгляду їх атестаційною комісією;
організовує роботу атестаційної комісії, веде та підписує протоколи засідань атестаційної комісії;
оформлює та підписує атестаційні листи;
повідомляє педагогічним працівникам про місце і час проведення засідання атестаційної комісії (у разі запрошення педагогічних працівників на засідання);
забезпечує оприлюднення інформації про діяльність атестаційної комісії шляхом розміщення її на офіційному вебсайті закладу освіти (сайті засновника закладу освіти).
8. Атестаційна комісія І рівня вивчає документи, подані педагогічними працівниками (крім керівників) закладів освіти, встановлює їх відповідність вимогам законодавства та може вжити заходів щодо перевірки їх достовірності.
Атестаційна комісія І рівня має право приймати вмотивовані рішення про:
відповідність (невідповідність) педагогічних працівників займаним посадам;
присвоєння педагогічним працівникам кваліфікаційних категорій (наступної або нижчої) "спеціаліст", "спеціаліст другої категорії", "спеціаліст першої категорії";
підтвердження (непідтвердження) педагогічним працівникам раніше присвоєних кваліфікаційних категорій "спеціаліст", "спеціаліст другої категорії", "спеціаліст першої категорії";
................Перейти до повного тексту