- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 листопада 2022 р.
за № 1394/38730
Про затвердження Порядку розгляду звернень громадян у Міністерстві аграрної політики та продовольства України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
аграрної політики та продовольства
№ 907 від 14.11.2022 )
Відповідно до
статті 40 Конституції України та на підставі
Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 07 лютого 2008 року
№ 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року
№ 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації", від 24 вересня 2008 року
№ 858 "Про затвердження Класифікатора звернень громадян" та від 24 червня 2009 року
№ 630 "Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади",
Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2021 року № 124, інших нормативно-правових актів, що врегульовують порядок розгляду звернень громадян, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок розгляду звернень громадян у Міністерстві аграрної політики та продовольства України, що додається.
2. Відділу роботи зі зверненнями громадян та доступу до публічної інформації забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на державного секретаря Міністерства аграрної політики та продовольства України.
ПОГОДЖЕНО: Уповноважений Верховної Ради України з прав людини Урядовий Уповноважений з прав осіб з інвалідністю |
Д. Лубінець Т. Баранцова |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
аграрної політики
та продовольства України
15 вересня 2022 року № 688
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 листопада 2022 р.
за № 1394/38730
ПОРЯДОК
розгляду звернень громадян у Міністерстві аграрної політики та продовольства України
I. Загальні положення
1. Цей Порядок встановлює загальні вимоги до процедури розгляду звернень громадян, здійснення контролю за дотриманням строку їх розгляду, загальні засади ведення діловодства за зверненнями громадян у Мінагрополітики.
2. Здійснення визначених законодавством повноважень Мінагрополітики передбачає забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного і своєчасного розгляду звернень громадян з метою оперативного вирішення порушених у них питань, задоволення законних вимог громадян, поновлення порушених конституційних прав та запобігання в подальшому таким порушенням.
3. Відповідальним за організацію роботи зі зверненнями громадян у Мінагрополітики є державний секретар Мінагрополітики.
Організація діловодства за зверненнями громадян у Мінагрополітики покладається на підрозділ, до обов’язків якого віднесено ведення діловодства за зверненнями громадян (далі - підрозділ із роботи зі зверненнями громадян), який забезпечує:
організацію діловодства за зверненнями громадян, що надходять до Мінагрополітики;
подання Секретаріату Кабінету Міністрів України інформації про роботу зі зверненнями громадян протягом відповідного періоду;
організацію в установленому порядку взаємодії з державною установою "Урядовий контактний центр";
функціонування телефонної "гарячої лінії" Мінагрополітики із залученням визначених працівників відповідних структурних підрозділів;
контроль за дотриманням строків розгляду звернень;
надання роз’яснень у межах повноважень;
надання методичної допомоги структурним підрозділам Мінагрополітики з питань звернень громадян.
Контроль за змістом, якістю підготовки, оформленням на належному рівні документів, дотриманням строків розгляду звернень громадян покладається на керівників самостійних структурних підрозділів Мінагрополітики, яким доручено розгляд таких звернень.
4. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у
Законі України "Про звернення громадян" (далі - Закон).
5. Відповідно до
статті 4 Закону до рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені, належать такі у сфері управлінської діяльності Мінагрополітики, внаслідок яких:
порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян);
створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод;
незаконно покладено на громадянина певні обов’язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.
6. Забороняється відмова у прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.
7. Звернення громадян, оформлені належним чином і подані в установленому законодавством порядку, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду.
II. Організація роботи зі зверненнями громадян
1. Робота зі зверненнями громадян містить такі складові елементи:
1) приймання, реєстрація і попередній розгляд звернень громадян;
2) контроль за станом роботи зі зверненнями громадян та надання вчасних відповідей їх авторам;
3) узагальнення та аналіз звернень громадян;
4) використання результатів аналізу для прийняття управлінських рішень.
2. Усі звернення громадян, що надходять до Мінагрополітики, підлягають обов’язковій класифікації за встановленими
статтею 3 Закону видами, а саме: пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги.
3. За ознакою надходження звернення громадян визнаються первинними, повторними, дублетними, неодноразовими, масовими.
Первинні - це звернення, які:
надійшли від окремої особи (групи осіб), яка вперше звернулася до Мінагрополітики;
надійшли від окремої особи (групи осіб), яка не вперше звернулася до Мінагрополітики, але питання, порушене у зверненні, жодним чином не стосується попередніх звернень, або є достатньо підстав для визнання звернення первинним;
надійшли від окремої особи (групи осіб), яка не вперше звернулася до Мінагрополітики, але попередні звернення з питання, що порушене у зверненні, визнавались анонімними.
Повторні - це звернення, у яких:
викладається звернення від тієї самої окремої особи (групи осіб) з того самого питання, якщо перше не вирішено по суті або вирішено в неповному обсязі;
оскаржується рішення, прийняте у зв’язку з попереднім зверненням окремої особи (групи осіб);
повідомляється про несвоєчасний розгляд попереднього звернення, якщо з часу його надходження минув визначений законодавством строк розгляду, проте відповідь окремій особі (групі осіб) не надавалася;
звертається увага на інші недоліки, допущені під час вирішення попереднього звернення окремої особи (групи осіб);
викладається звернення від тієї самої окремої особи (групи осіб) з того самого питання, якщо перше вирішено по суті.
Якщо в повторному зверненні громадянин разом з питаннями, що вже розглядались і на які була надана вичерпна відповідь або за якими прийняте відповідне рішення, звертається з іншими питаннями, новими фактами, то звернення не є повторним і розглядається Мінагрополітики в установленому законодавством порядку.
Дублетні - це звернення тієї самої особи (групи осіб) з того самого питання, що відправлені особою різним адресатам та надіслані ними на розгляд за належністю до Мінагрополітики.
Неодноразові - це звернення особи (групи осіб), які надійшли до Мінагрополітики з того самого питання, що і попереднє звернення, проте на попереднє звернення відповідь ще не надана, а визначений законодавством строк його розгляду ще не закінчився.
Масові - це звернення, що надходять у великій кількості від різних громадян з однаковим змістом або суттю питання.
4. Звернення може бути подане як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).
Звернення може бути усним (викладеним громадянином за допомогою засобів телефонного зв’язку через "гарячу лінію" та записаним (зареєстрованим) посадовою особою або на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені в установленому законодавством порядку (у тому числі під час особистого прийому). Письмове звернення також може бути надісланим з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
Усні звернення громадян, отримані під час проведення прямої телефонної лінії Кабінету Міністрів України, записуються відповідальною посадовою особою згідно з функціональними обов’язками та реєструються через Систему електронного документообігу (далі - СЕД) Мінагрополітики відповідно до
Закону.
Електронні звернення надсилаються на визначені офіційні адреси електронної пошти Мінагрополітики або шляхом заповнення електронної форми, розміщеної на офіційному вебсайті Мінагрополітики.
5. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа (далі - КЕП) відповідно до вимог
Закону України "Про електронні довірчі послуги", під час надсилання електронного звернення не вимагається.
Електронне звернення, надіслане без використання КЕП, повинно мати вигляд скан-копії звернення з підписом заявника із зазначенням дати.
Датою подання електронного звернення є дата надходження звернення на електронну адресу Мінагрополітики або дата надходження електронної форми. Якщо електронне звернення надійшло на електронну адресу у неробочі день та час, а також у вихідні та святкові дні, то датою подання електронного звернення вважається наступний робочий день.
Інформація про електронні поштові адреси, на які громадяни можуть направляти свої звернення, розміщується на офіційному вебсайті Мінагрополітики.
Усні звернення, залишені за допомогою засобів телефонного зв’язку без надання громадянами відомостей відповідно до вимог частини сьомої
статті 5 Закону, вважаються анонімними.
Письмові звернення без зазначення місця проживання, не підписані автором (авторами), а також такі, зі змісту яких неможливо встановити авторство, визнаються анонімними.
6. Попереднє опрацювання звернень громадян проводиться підрозділом із роботи зі зверненнями громадян з метою визначення:
належності документа до звернень громадян;
повноти дотримання вимог до звернень громадян, що визначені
статтею 5 Закону;
ознак надходження та виду звернень громадян;
суті та стислого змісту звернень громадян;
належності порушених питань до повноважень Мінагрополітики;
звернень, які відповідно до
статті 8 Закону не підлягають розгляду та вирішенню;
................Перейти до повного тексту