1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЗАХИСТУ ДОВКІЛЛЯ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
09.08.2022 № 288
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 вересня 2022 р.
за № 1078/38414
Про затвердження Порядку розгляду звернень громадян у Міністерстві захисту довкілля та природних ресурсів України
Відповідно до статті 40 Конституції України, Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації", від 24 вересня 2008 року № 858 "Про затвердження Класифікатора звернень громадян" та від 24 червня 2009 року № 630 "Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади", інших нормативно-правових актів, що регулюють питання розгляду звернень громадян, та з метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на особисте звернення до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, удосконалення організації розгляду питань, порушених у таких зверненнях, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок розгляду звернень громадян у Міністерстві захисту довкілля та природних ресурсів України, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
накази Міністерства охорони навколишнього природного середовища України:
від 06 липня 2005 року № 244 "Про затвердження Інструкції про порядок розгляду звернень громадян, їх особистого прийому в Міністерстві екології та природних ресурсів України", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 20 липня 2005 року за № 776/11056;
від 03 листопада 2008 року № 562 "Про внесення змін до деяких наказів Міністерства охорони навколишнього природного середовища України", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 20 листопада 2008 року за № 1121/15812;
наказ Міністерства екології та природних ресурсів України від 28 березня 2012 року № 196 "Про внесення змін до наказу Мінприроди від 06 липня 2005 року № 244", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 13 квітня 2012 року за № 567/20880.
3. Управлінню документообігу та звернень громадян (Андрій МАХНАКОВ) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Управлінню цифрової трансформації та моніторингу довкілля (Віталій БІЛОУСОВ) забезпечити розміщення цього наказу на офіційному вебсайті Міндовкілля.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Міністр

Р. Стрілець

ПОГОДЖЕНО:

Уповноважений Верховної Ради України
з прав людини

Урядовий Уповноважений
з прав осіб з інвалідністю

Генеральний Секретар Громадської спілки
"Всеукраїнське Громадське об’єднання
"Національна Асамблея людей
з інвалідністю України"

Тимчасово виконуючий обов’язки
Голови Державної екологічної інспекції України

Голова Державного агентства
водних ресурсів України

Голова Державного агентства України
з управління зоною відчуження

Голова
Державної служби геології та надр України

Голова
Державного агентства лісових ресурсів України




Д. Лубінець


Т. Баранцова




В. Назаренко


І. Зубович


О. Кузьменков


Є. Крамаренко


Р. Опімах


Ю. Болоховець
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
захисту довкілля
та природних ресурсів України
09 серпня 2022 року № 288
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 вересня 2022 р.
за № 1078/38414
ПОРЯДОК
розгляду звернень громадян у Міністерстві захисту довкілля та природних ресурсів України
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру приймання, реєстрації, розгляду звернень громадян, контролю за виконанням доручень за результатами розгляду звернень громадян та дотриманням строків їх розгляду та ведення діловодства за зверненнями громадян у Міндовкілля.
2. Розгляд звернень громадян в Міндовкілля є складовою механізму реалізації прав громадян на внесення до органів державної влади пропозицій щодо поліпшення їх діяльності, викриття недоліків у роботі, оскарження дій посадових осіб та органів державної влади.
3. Відповідно до статті 4 Закону України "Про звернення громадян" (далі - Закон) можуть бути оскаржені рішення, дії (бездіяльність) у сфері управлінської діяльності Міндовкілля.
4. Реалізація визначених законодавством повноважень Міндовкілля передбачає забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного і своєчасного розгляду звернень громадян з метою оперативного розв’язання порушених у них питань, задоволення законних вимог громадян, поновлення порушених конституційних прав та запобігання у подальшому таким порушенням.
5. Забороняється відмова у прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.
6. Звернення громадян, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду.
7. Організація діловодства за зверненнями (пропозиціями, зауваженнями, заявами, клопотаннями і скаргами) громадян в Міндовкілля ведеться окремо від інших видів діловодства у порядку визначеному Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (далі - Інструкція) і покладається на підрозділ (посадових осіб), до функціональних обов’язків якого (яких) віднесено ведення діловодства зі зверненнями громадян (далі - підрозділ із роботи зі зверненнями громадян).
8. Ведення діловодства зі зверненнями громадян, які містять відомості, що становлять державну або іншу таємницю, яка охороняється Законом, визначається спеціальними нормативно-правовими актами.
9. Положення цього Порядку не застосовуються під час розгляду заяв і скарг громадян у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України, кримінальним процесуальним , цивільно-процесуальним , трудовим законодавством, законодавством про захист економічної конкуренції, Законами України "Про судоустрій і статус суддів", "Про доступ до судових рішень", "Про запобігання корупції", "Про виконавче провадження".
II. Організація роботи з питань приймання, попереднього опрацювання та реєстрації звернень громадян
1. Звернення громадян, що надходять до Міндовкілля приймаються та реєструються окремо від загального діловодства Міндовкілля в "Системі електронного документообігу та автоматизації бізнес-процесів "Megapolis.DocNet" (далі - СЕД) в розділі "Письмове звернення громадян", підрозділом із роботи зі зверненнями громадян, яким також здійснюється їх попередній розгляд, ставляться на контроль в СЕД.
Конверти, у яких надійшли звернення громадян, завантажуються разом зі зверненнями громадян в СЕД.
Якщо у поштовому конверті надійшло декілька звернень громадян від одного або кількох заявників, виготовляється ксерокопія конверта, яка додається до кожного звернення.
Реєстрація звернень громадян та встановлення параметрів контролю (за винятком звернень, що не підлягають розгляду) здійснюються у день надходження.
2. Усі звернення громадян, що надходять до Міндовкілля, підлягають обов’язковій класифікації за встановленими статтею 3 Закону видами.
3. За ознакою надходження звернення громадян визнаються первинними, повторними, дублетними, неодноразовими, масовими.
Первинні - звернення від окремої особи (групи осіб), яка (які) вперше звернулась (звернулись) до Міндовкілля.
Повторні - звернення, у яких:
викладається звернення від того самого громадянина (групи осіб) з того самого питання, якщо перше не вирішено по суті або вирішено в неповному обсязі;
оскаржується рішення, прийняте у зв’язку з попереднім зверненням громадянина (групи осіб);
повідомляється про несвоєчасний розгляд попереднього звернення, якщо з часу його надходження минув визначений законодавством строк розгляду, проте відповідь громадянину (групі осіб) не надано;
звертається увага на інші недоліки, допущені під час вирішення попереднього звернення громадянина (групи осіб);
викладається звернення від того самого громадянина (групи осіб) з того самого питання, якщо перше вирішено по суті.
Дублетні - звернення тієї самої особи (групи осіб) з того самого питання, що відправлені особою різним адресатам та надіслані ними на розгляд за належністю до Міндовкілля.
Неодноразові - звернення особи (групи осіб), які надійшли до Міндовкілля з того самого питання, що і попереднє звернення, проте на попереднє звернення відповідь ще не надана, а визначений законодавством строк його розгляду ще не закінчився.
Масові - звернення, що надходять у великій кількості від різних громадян з однаковим змістом питання.
4. Звернення може бути подане як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).
Звернення може бути усним (викладеним громадянином або на особистому прийомі або які надійшли на телефонну "гарячу лінію" та записані (зареєстровані) посадовою особою) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до законодавства (у тому числі під час особистого прийому). Письмове звернення також може бути надісланим з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
5. У зверненні зазначаються прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), місце проживання громадянина, контактні дані та викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути написано розбірливо і підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування кваліфікованого електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Інформація про електронні поштові адреси на які громадяни можуть направити свої звернення розміщується на офіційному вебсайті Міндовкілля.
Електронне звернення приймається на визначену електронну адресу або шляхом заповнення електронної форми, яка розміщується на офіційному вебсайті Міндовкілля.
Датою подання електронного звернення є дата надходження звернення на визначену електронну адресу або дата заповнення електронної форми та її відправлення. Якщо електронне звернення надійшло на визначену електронну адресу у неробочий день та час, то датою подання електронного звернення вважається наступний після нього робочий день.

................
Перейти до повного тексту