1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
РІШЕННЯ
28.07.2022 № 495
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
02 серпня 2022 р.
за № 865/38201
Про затвердження Порядку проведення перевірки ділової репутації покупця (потенційного покупця) засобу масової інформації
Відповідно до частини третьої статті 10 Закону України "Про запобігання загрозам національній безпеці, пов’язаним із надмірним впливом осіб, які мають значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархів)", статті 17 та частини другої статті 24 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення", Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Порядок проведення перевірки ділової репутації покупця (потенційного покупця) засобу масової інформації, що додається.
2. Відділу зв’язків з медіа та суспільними інституціями оприлюднити це рішення на офіційному вебсайті Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення після державної ре-єстрації у Міністерстві юстиції України.
3. Юридичному управлінню подати це рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на голову Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення О. Герасим’юк.

Голова

О. Герасим’юк

ПОГОДЖЕНО:

Уповноважений Верховної Ради України
з прав людини




Д. Лубінець
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення
Національної ради України
з питань телебачення
і радіомовлення
28 липня 2022 року № 495
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
02 серпня 2022 р.
за № 865/38201
ПОРЯДОК
проведення перевірки ділової репутації покупця (потенційного покупця) засобу масової інформації
I. Загальні положення
1. Цей Порядок встановлює механізм оцінки ділової репутації покупця (потенційного покупця) засобу масової інформації відповідно до вимог Закону України "Про запобігання загрозам національній безпеці, пов’язаним із надмірним впливом осіб, які мають значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархів)" (далі - Закон).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у наступних значеннях:
інформація - будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді;
потенційний покупець засобу масової інформації - особа, у якої є намір придбати засіб масової інформації, який підтверджується попереднім договором або проектом договору купівлі-продажу засобу масової інформації;
предмет перевірки - ділова репутація покупця (потенційного покупця) засобу масової інформації з урахуванням наявності та/або відсутності ознак небездоганної ділової репутації, визначених частиною другою статті 10 Закону;
розпорядник інформації - покупець (потенційний покупець) засобу масової інформації, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації, незалежно від підпорядкування і форм власності, фізичні особи, які володіють інформацією щодо предмета перевірки.
II. Проведення перевірки ділової репутації покупця (потенційного покупця) засобу масової інформації
1. Міністерство юстиції України проводить перевірку ділової репутації покупця (потенційного покупця) засобу масової інформації (далі - проведення перевірки) на підставі звернення покупця (потенційного покупця) засобу масової інформації про проведення перевірки (далі - звернення).
2. У зверненні зазначається наступна інформація щодо заявника:
щодо фізичних осіб (громадян України) - прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, серія та номер паспорта громадянина України, податковий номер (реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків) або повідомлення про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, адреса реєстрації місця проживання, адреса електронної пошти, дата складання звернення, підпис;
щодо фізичних осіб (іноземців) - прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), громадянство, дата народження, номер документа, що посвідчує особу, із зазначенням типу документа (посвідчення особи, водійське посвідчення, закордонний паспорт тощо), податковий номер у країні громадянства (за наявності), поштова адреса для листування, адреса електронної пошти, дата складання звернення, підпис.
Інформація, що подається до Мін’юсту відповідно до цього Порядку, має викладатись українською мовою, не містити виправлень і неточностей, а також розбіжностей між відомостями, викладеними у них.
Інформація, що подається до Мін’юсту відповідно до цього Порядку, має бути дійсною на дату її подання та протягом усього строку її розгляду.
Покупець (потенційний покупець) засобу масової інформації подає до Мін’юсту звернення та документи, що стосуються проведення перевірки, в електронній або паперовій формі на офіційні адреси Мін’юсту.
Електронний документ має відповідати таким вимогам:
1) документ сканується у файл формату pdf;
2) сканована копія кожного окремого документа зберігається як окремий файл;
3) роздільна здатність сканування має бути не нижче ніж 300 dpi.
Електронні копії документів повинні мати коротку назву латинськими літерами, що відображає зміст і реквізити документа.
Звернення, інформація та документи до нього, подане з порушенням вимог цього Порядку, залишається Мін’юстом без розгляду.
3. Заявник (покупець (потенційний покупець) засобу масової інформації) одночасно із поданням до Мін’юсту звернення подає:
інформацію про ділову репутацію згідно з додатком 1 до цього Порядку;
згоду на обробку його персональних даних згідно з додатком 2 до цього Порядку;
витяг з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості";
довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи;
документи, що підтверджують джерела походження коштів;
попередній договір або проект договору купівлі-продажу засобу масової інформації;
звіт оцінювача про оцінку вартості засобу масової інформації або висновок судового експерта про вартість засобу масової інформації.
Покупець (потенційний покупець) засобу масової інформації за необхідності має право задекларувати у зверненні документально непідтверджену інформацію.
Документи, складені іноземною мовою, для подання до Мін’юсту мають перекладатись на українську мову (правильність перекладу або справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально).
Документи, які видані в іноземній країні, для подання до Мін’юсту мають бути легалізовані в установленому законодавством порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
4. Вважається, що покупець (потенційний покупець) має бездоганну ділову репутацію, за умови відсутності будь-якої з ознак, передбачених частиною другою статті 10 Закону.
5. Ознаками небездоганної ділової репутації фізичної особи, пов’язаними з дотриманням закону та публічного порядку, є:
1) наявність в особи судимості, не погашеної та не знятої у встановленому законом порядку;
2) застосування стосовно особи Україною, іноземними державами (крім держав, які здійснюють збройну агресію проти України), міждержавними об’єднаннями або міжнародними організаціями санкцій - протягом строку дії санкцій і протягом трьох років після їх скасування або закінчення строку застосування;
3) включення особи до переліку осіб, пов’язаних з провадженням терористичної діяльності або стосовно яких застосовано міжнародні санкції,- протягом строку перебування особи в переліку і протягом 10 років після її виключення з переліку;
4) позбавлення особи права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю згідно з вироком або іншим рішенням суду - протягом строку дії такого покарання;
5) неналежне виконання особою обов’язків зі сплати податків, зборів, аліментів або інших обов’язкових платежів, якщо загальна сума несплати дорівнює або перевищує 100 розмірів мінімальної місячної заробітної плати, встановленої законодавством України на період, у якому вчинено порушення, або еквівалент цієї суми в іноземній валюті,- протягом строку цього порушення і протягом трьох років після його припинення;
6) придбання (намір придбати) засобу масової інформації за ціною, яка є істотно нижчою за ринкову, або за рахунок коштів, джерело походження яких документально не підтверджено;
7) істотні та/або систематичні порушення особою вимог законодавства про засоби масової інформації, банківського, фінансового, валютного, податкового законодавства, законодавства з питань фінансового моніторингу, законодавства про цінні папери, акціонерні товариства та фондовий ринок.
6. У разі надходження до Мін’юсту звернення, інформації, документів, що стосуються проведення перевірки та відповідають вимогам цього Порядку, Мін’юст проводить перевірку протягом строку, який не перевищує 45 днів.
7. З метою отримання інформації та документів, які підтверджують відсутність ознак, передбачених підпунктами 2-5, 7 пункту 5 цього розділу, Мін’юст надсилає запити до відповідних органів державної влади.
Інформація, що подається до Мін’юсту відповідно до цього Порядку, має викладатись українською мовою, не містити виправлень і неточностей, а також розбіжностей між відомостями, викладеними у них.
Інформація, що подається до Мін’юсту відповідно до цього Порядку, має бути дійсною на дату її подання та протягом усього строку її розгляду.
8. Строк надання відповіді на запит встановлюється у запиті та не може перевищувати 10 днів від дати надсилання Мін’юстом відповідного запиту.
Відповідь на запит надсилається (в електронній або паперовій формі) на офіційні адреси Мін’юсту.
Електронний документ має відповідати таким вимогам:
1) документ сканується у файл формату pdf;
2) сканована копія кожного окремого документа зберігається як окремий файл;
3) роздільна здатність сканування має бути не нижче ніж 300 dpi.
Електронні копії документів повинні мати коротку назву латинськими літерами, що відображає зміст і реквізити документа.
9. У разі неможливості надання відповіді у визначений строк, розпорядник інформації звертається до Мін’юсту із клопотанням про продовження строку надання відповіді на запит із обґрунтуванням причин неможливості своєчасно надати інформацію та зазначенням конкретної дати надання відповідної інформації.
Продовження строку надання відповіді на запит не може перевищувати 10 днів та/або виходити за межі строків проведення перевірки.
10. Розпорядник інформації може надавати в межах компетенції офіційні документи, які стосуються предмету перевірки, підтверджують або спростовують певні факти, зазначені у запиті, надісланому Мін’юстом.
11. Розпорядник інформації, крім покупця (потенційного покупця) засобу масової інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити відповідний запит належному розпоряднику не пізніш як протягом 3 робочих днів з дня отримання запиту.
Розпорядник інформації (окрім покупця (потенційного покупця) засобу масової інформації), який направив відповідний запит належному розпоряднику, повідомляє про це Мін’юст протягом 1 робочого дня з дня надсилання запиту.
Належний розпорядник інформації, до якого було здійснено направлення відповідного запиту, набуває статусу розпорядника інформації та зобов’язаний надати відповідь Мін’юсту у межах строків та з урахуванням вимог, визначених цим Порядком.

................
Перейти до повного тексту