- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
БЮРО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 січня 2022 р.
за № 94/37430
Про затвердження Порядку здійснення перевірок на доброчесність та моніторингу способу життя працівників Бюро економічної безпеки України
Відповідно до
статті 20 Закону України "Про Бюро економічної безпеки України",
Закону України "Про державну службу" та з метою визначення процедури здійснення перевірки на доброчесність та моніторингу способу життя працівників Бюро економічної безпеки України НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок здійснення перевірок на доброчесність та моніторингу способу життя працівників Бюро економічної безпеки України, що додається.
2. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ПОГОДЖЕНО: Уповноважений Верховної Ради України з прав людини Національне агентство з питань запобігання корупції |
Л. Денісова (за вмовчанням) |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Бюро економічної
безпеки України
19 листопада 2021 року № 19
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 січня 2022 р.
за № 94/37430
ПОРЯДОК
здійснення перевірок на доброчесність та моніторингу способу життя працівників Бюро економічної безпеки України
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру здійснення у БЕБ перевірки на доброчесність та моніторингу способу життя працівників БЕБ (далі - працівники) відповідним структурним підрозділом, визначеним наказом БЕБ (далі - уповноважений підрозділ).
2. Перевірка на доброчесність та моніторинг способу життя здійснюються з метою забезпечення доброчесності працівників та дотримання ними принципів діяльності БЕБ, а також вимог, установлених Законами України
"Про запобігання корупції",
"Про Бюро економічної безпеки України",
"Про державну службу", запобігання порушенню працівниками етичних норм, скоєнню вчинків, які можуть негативно вплинути на репутацію працівника та авторитет БЕБ.
3. Перевірка на доброчесність та моніторинг способу життя здійснюється із додержанням законодавства про захист персональних даних та не повинні передбачати надмірного втручання у право на недоторканність особистого і сімейного життя особи.
4. Завданням перевірки на доброчесність та моніторингу способу життя є здобуття об’єктивних даних щодо дотримання працівником вимог законодавства про запобігання корупції та з питань етичної поведінки.
6. Рішення про проведення перевірки на доброчесність та моніторингу способу життя оформлюється наказом БЕБ.
7. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
анкета доброчесності - документ, в якому працівник зазначає інформацію щодо обставин, які можуть вплинути на спроможність дотримуватися принципів доброчесності;
декларація - декларація, подана працівником до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
моніторинг способу життя працівника - це комплекс організаційних та аналітичних заходів, які здійснюються уповноваженим підрозділом і полягають у встановленні реального рівня життя, наявності та реальної (ринкової) вартості майна (активів) і доходів працівника, аналізі співвідношення рівня життя працівника його доходам і перевірці відповідності між даними моніторингу та наявною в БЕБ інформацією;
перевірка на доброчесність - комплекс заходів, які здійснюються уповноваженим підрозділом і полягають у збиранні, аналізі та перевірці даних, які свідчать про моральні, ділові та професійні якості працівника;
уповноважений підрозділ - підрозділ, на який покладено функції внутрішньої безпеки та захисту працівників БЕБ.
( Пункт 7 розділу I доповнено абзацом сьомим згідно з Наказом Бюро економічної безпеки
№ 219 від 19.07.2023 )
Термін "доброчесність" вживається у значенні, наведеному в
Законі України "Про державну службу".
8. Матеріали перевірки на доброчесність та моніторингу способу життя працівників належать до інформації з обмеженим доступом у БЕБ та зберігаються уповноваженим підрозділом.
9. Працівникам забороняється розголошувати інформацію щодо результатів (матеріалів) перевірок на доброчесність та моніторингу способу життя, крім випадків, встановлених законодавством.
10. Доступ до результатів проведення перевірки на доброчесність та моніторингу способу життя працівника мають Директор БЕБ та працівники уповноваженого підрозділу.
11. Ознайомлення з матеріалами перевірки на доброчесність та моніторингу способу життя іншими особами здійснюється у порядку, визначеному законодавством.
12. Працівник, стосовно якого здійснюються заходи, передбачені цим Порядком, має право:
1) отримувати інформацію про підстави проведення таких заходів;
2) давати усні чи письмові пояснення, робити заяви, подавати документи, які мають значення для проведення заходів;
3) висловлювати письмові зауваження щодо об’єктивності та повноти здійснення відповідних заходів, дій або бездіяльності працівників уповноваженого підрозділу;
4) відмовлятися давати будь-які пояснення щодо себе, членів сім’ї чи близьких родичів, коло яких визначено законодавством;
5) ознайомлюватися з результатами здійснення відповідних заходів, а також з матеріалами, зібраними в процесі проведення перевірки на доброчесність та моніторинг способу життя;
6) інші права, передбачені законодавством.
II. Перевірка на доброчесність
1. Доброчесність є однією з ключових цінностей БЕБ. Для постійної роботи над практичним застосуванням принципу доброчесності та попередження його порушення проводиться щорічне анкетування працівників.
2. Під час призначення на посаду у БЕБ особа попереджається про можливість проведення перевірки на доброчесність та моніторингу способу життя і дає згоду на проведення перевірки на доброчесність та моніторингу способу життя за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку.
3. Кожен працівник протягом десяти днів після призначення до БЕБ, а також щороку до 01 квітня подає до уповноваженого підрозділу заповнену анкету доброчесності працівника Бюро економічної безпеки України (далі - анкета) за формою, наведеною в додатку 2 до цього Порядку.
5. Заповнення та подання анкет спрямоване на зниження ризиків недоброчесної поведінки працівників шляхом виявлення напрямів найбільшого корупційного впливу (ризику) з метою запобігання скоєнню вчинків, які можуть негативно вплинути на репутацію працівника та авторитет БЕБ.
6. Працівники, які не мали можливості подати у зазначений строк анкету через тимчасову непрацездатність, віддалене виконання службових обов’язків, відрядження, перебування у відпустці (у тому числі за межами України), відсутності на роботі з інших поважних причин, що підтверджуються документально, подають анкету протягом десяти календарних днів після виходу на роботу.
7. Подані працівниками анкети підлягають обліку в реєстрі анкет доброчесності працівників, який ведеться уповноваженим підрозділом за формою, наведеною в додатку 3 до цього Порядку.
Анкети та реєстр анкет доброчесності працівників зберігаються в уповноваженому підрозділі протягом п’яти років. Після закінчення строку зберігання анкети та реєстр анкет доброчесності знищуються в присутності представників уповноваженого підрозділу, служби діловодства та служби управління персоналом БЕБ, що оформлюється відповідним актом.
( Пункт 7 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Бюро економічної безпеки
№ 219 від 19.07.2023 )
8. У разі виникнення ситуацій, які можуть негативно вплинути на репутацію працівника, потенційного або реального конфлікту інтересів, інших суттєвих обставин працівник зобов’язаний інформувати уповноважений підрозділ відповідно до блоку інформування, форму якого наведено в додатку 4 до цього Порядку.
9. Перевірка на доброчесність здійснюється у разі:
1) повідомлення про корупцію;
2) самостійного виявлення фактів недоброчесної поведінки;
3) моніторингу засобів масової інформації;
4) скарг громадян.
10. Керівник уповноваженого підрозділу забезпечує проведення перевірки на доброчесність.
11. Перевірка на доброчесність здійснюється шляхом:
1) перевірки наявної інформації (повідомлення про корупцію, самостійного виявлення фактів недоброчесної поведінки, моніторингу засобів масової інформації, скарг громадян);
2) перевірки достовірності відомостей, зазначених у анкеті;
3) моніторингу даних про працівника, які можуть свідчити про його моральні, ділові та професійні якості, зобов’язання, що можуть будь-яким чином впливати на виконання ним посадових обов’язків, об’єктивність та неупередженість під час прийняття рішень;
4) моделювання ситуацій.
12. У межах перевірки на доброчесність може бути проведено моделювання ситуації, яке здійснюється за результатами доповіді Директору БЕБ за погодженням керівника уповноваженого підрозділу на підставі доповідної записки працівника цього підрозділу, який отримав інформацію, що свідчить або може свідчити про недоброчесну поведінку працівника.
13. Моделювання ситуацій з метою притягнення працівника до кримінальної або адміністративної відповідальності заборонено. Результати моделювання ситуацій не можуть бути підставами для початку кримінального провадження та провадження у справі про адміністративне правопорушення.
14. Строк перевірки на доброчесність працівника БЕБ не може перевищувати 6 місяців.
15. Результати перевірки на доброчесність оформлюються доповідною запискою на ім’я керівника уповноваженого підрозділу, в якій відображаються:
1) дата початку та підстави проведення перевірки;
................Перейти до повного тексту