- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 26 січня 2022 р. № 53
Київ
Про внесення змін до Технічного регламенту безпеки інфраструктури залізничного транспорту і Технічного регламенту безпеки рухомого складу залізничного транспорту
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до
Технічного регламенту безпеки інфраструктури залізничного транспорту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2013 р. № 494 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 54, ст. 1969; 2016 р., № 6, ст. 307), і
Технічного регламенту безпеки рухомого складу залізничного транспорту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1194 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 12, ст. 501), зміни, що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності через тридцять дев’ять місяців з дня її опублікування.
Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 21 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 січня 2022 р. № 53
ЗМІНИ,
що вносяться до Технічного регламенту безпеки інфраструктури залізничного транспорту і Технічного регламенту безпеки рухомого складу залізничного транспорту
1) пункти 1 і 2 викласти в такій редакції:
"1. Цей Технічний регламент визначає основні вимоги до елементів інфраструктури залізничного транспорту під час її проектування, виробництва, будівництва, монтажу, налагодження, експлуатації, а також процедури оцінки відповідності вимогам цього Технічного регламенту.
2. У цьому Технічному регламенті терміни вживаються у такому значенні:
1) безпека інфраструктури залізничного транспорту - стан, за якого забезпечується безпека життя та здоров’я людей під час їх перевезення залізничним транспортом та захист навколишнього природного середовища;
2) елементи інфраструктури залізничного транспорту - окремі об’єкти інфраструктури залізничного транспорту та їх комплекси;
3) задані вимоги - вимоги, встановлені в цьому Технічному регламенті, яким має відповідати інфраструктура залізничного транспорту з метою забезпечення оперативної сумісності;
4) залізничні колії незагального користування - залізничні колії суб’єктів господарювання, які використовуються для надання послуг залізничного транспорту та для власних потреб;
5) інфраструктура залізничного транспорту - технологічний комплекс, що включає залізничні колії загального користування (в тому числі під’їзні колії), інженерні споруди (мости, тунелі, віадуки тощо), електричні мережі, тягові підстанції та інші пристрої технологічного електропостачання, контактну мережу, системи сигналізації, централізації, блокування, зв’язку і телекомунікацій, інформаційні комплекси та системи управління рухом поїздів, шляхи доступу пасажирів та вантажів до елементів інфраструктури залізничного транспорту, захисні лісонасадження, локомотивні і вагонні депо, пункти технічного обслуговування вагонів, вокзали, а також інші будівлі, споруди, пристрої та обладнання, що забезпечують функціонування такого комплексу та використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів залізничним транспортом.
До складу інфраструктури залізничного транспорту не входить:
залізнична інфраструктура, якою володіє суб’єкт господарювання і використовує її виключно для власних потреб та на якій працює рухомий склад залізничного транспорту, що не має права виходу на інфраструктуру залізничного транспорту;
інфраструктура метрополітенів, трамваїв;
інфраструктура, що має історико-культурну цінність та використовується виключно для туристичного призначення;
6) оперативна сумісність (інтероперабельність) - здатність залізничного транспорту забезпечувати безпечний рух залізничного рухомого складу, яка відповідає необхідному рівню якості роботи і залежить від технічних, технологічних, організаційних, кваліфікаційних умов, яких необхідно дотримуватися для відповідності заданим вимогам;
7) складові елементів інфраструктури залізничного транспорту - компоненти, групи компонентів, обладнання, збірні одиниці або вузли обладнання, що встановлені або призначені для встановлення в елементи інфраструктури залізничного транспорту.
2) пункт 8 доповнити абзацами такого змісту:
"Перелік складових елементів інфраструктури залізничного транспорту, які підлягають оцінці відповідності вимогам цього Технічного регламенту, із зазначенням модулів оцінки відповідності або їх комбінацій, що застосовуються до певних елементів (видів продукції) залежно від складності, призначеності та впливу на безпеку, наведено у додатку 1.";
Дія цього Технічного регламенту поширюється на складові елементи інфраструктури, зазначені у додатку 1 за номерами 3-7, 13-16, 19-21, 24, 26, 27, 32, 44, 45, 52, 53, 60-63, 65, з 1 січня 2025 року.";
3) пункт 13 викласти в такій редакції:
"13. У документації щодо складових елементів інфраструктури залізничного транспорту, щодо яких проведена процедура оцінки відповідності вимогам технічних регламентів, робиться відмітка про їх відповідність одному чи кільком технічним регламентам та наноситься знак відповідності технічним регламентам, форма, опис, правила та умови нанесення якого наведені у постанові Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р.
№ 1184 "Про затвердження форми, опису знака відповідності технічним регламентам, правил та умов його нанесення" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 6, ст. 299).";
4) пункт 14 виключити;
5) у пункті 15 слова "галузевих правил технічної експлуатації залізниць та типових проектних рішень" замінити словами "вимог нормативно-правових актів щодо типових проектних рішень, технічних специфікацій оперативної сумісності, а також тривалості життєвого циклу елементів інфраструктури залізничного транспорту";
6) у пункті 23 слово "перешкоди" замінити словом "завади", а після слів "елементам інфраструктури" доповнити словами "залізничного транспорту";
7) у назві розділу "Процедури оцінки відповідності, сумісності, придатності до використання та перевірки інфраструктури залізничного транспорту" слова ", сумісності, придатності до використання та перевірки" виключити;
8) пункт 26 викласти в такій редакції:
"26. Для оцінки відповідності складових елементів інфраструктури залізничного транспорту вимогам цього Технічного регламенту застосовуються
модулі оцінки відповідності у сфері залізничного транспорту, які затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2018 р. № 797 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 80, ст. 2671).
Відповідність складових елементів інфраструктури залізничного транспорту, пов’язаних з ними процесів або методів виробництва вимогам цього Технічного регламенту забезпечується шляхом застосування національних стандартів, включених до переліку національних стандартів для цілей застосування цього Технічного регламенту.";
9) у пункті 30 слова "та її елементів" виключити;
10) пункти 31-33 викласти в такій редакції:
"31. Призначені органи з оцінки відповідності для виконання ними як третіми сторонами завдань з оцінки відповідності згідно з вимогами цього Технічного регламенту повинні відповідати загальним вимогам до призначених органів з оцінки відповідності, установленим
Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності", та
спеціальним вимогам до призначених органів з оцінки відповідності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 56 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 13, ст. 537).
32. Виробник несе відповідальність згідно із законодавством за достовірність інформації, зазначеної у декларації про відповідність складових елементів інфраструктури залізничного транспорту вимогам цього Технічного регламенту.
33. Декларація про відповідність складових елементів інфраструктури залізничного транспорту вимогам цього Технічного регламенту, складена державною мовою за формою, наведеною в додатку 2, разом з технічною документацією повинна зберігатися виробником та власником інфраструктури залізничного транспорту протягом встановленого строку експлуатації інфраструктури залізничного транспорту та її елементів і надаватися для проведення перевірки в установленому законодавством порядку.";
"34. Відповідність складових елементів інфраструктури залізничного транспорту вимогам цього Технічного регламенту повинна засвідчуватися шляхом нанесення на них знака відповідності технічним регламентам.
35. Складові елементів інфраструктури залізничного транспорту, відповідність яких вимогам цього Технічного регламенту не підтверджено, не повинні бути марковані знаком відповідності технічним регламентам, вводитися в обіг, надаватися на ринку або вводитися в експлуатацію.";
"Додаток 1
до Технічного регламенту
ПЕРЕЛІК
складових елементів інфраструктури залізничного транспорту, які підлягають оцінці відповідності
Порядковий номер | Найменування складових | Модулі, що застосовуються для оцінки відповідності |
1 | Апаратура телемеханіки пристроїв електропостачання | CA2 або CB+CC або СВ+СD або CB+CF або CH або CH1 або СВ+CV |
2 | Болти клемні для рейкових скріплень залізничної колії |
3 | Бруси залізобетонні для стрілочних переводів для залізничної колії 1520 мм |
4 | Вентильні розрядники і обмежувачі перенапруг для електрорухомого складу та пристроїв електропостачання залізниць |
5 | Вістряки стрілочних переводів різних типів та марок | |
6 | Головка світлофорна світлодіодна для залізничних переїздів | |
7 | Датчик індуктивно провідний | |
8 | Дешифратори числового кодового автоблокування | |
9 | Дроти контактні із міді та її сплавів для залізничної контактної мережі | |
10 | Елементи пружинні шляхові (двовиткові шайби, тарілчасті пружини, клеми) | |
11 | Елементи скріплень залізничних стрілочних переводів, гарнітури, зовнішні замикачі | |
12 | Ізолятори для контактної мережі електрифікованих залізниць | |
13 | Клеми пружинні пруткові для кріплення рейок | |
14 | Клеми пружинні ЖБР-65 безроздільного скріплення | |
15 | Клеми роздільного та безроздільного рейкового скріплення | |
16 | Комплекти світлофільтрів-лінз та лінз, комплекти лінзові з лампотримачем для лінзових світлофорів залізничного транспорту | |
17 | Накладки для ізолюючих стиків залізних рейок | |
18 | Накладки рейкові двоголові для залізниць широкої колії | |
19 | Підкладки роздільного скріплення залізничної колії | |
20 | Пристрої захисту тягових підстанцій, станцій стиковки електрифікованих залізниць | |
21 | Реле електромагнітні неконтрольовані першого класу надійності, релейні блоки | |
22 | Рейки залізничні широкої колії | |
23 | Рейки залізничні вістрякові | |
24 | Рейки залізничні контррейкові | |
25 | Рейкове скріплення | |
26 | Ригелі жорстких поперечин пристроїв підвіски контактної мережі електрифікованих залізниць | |
27 | Світлофільтри, лінзи, світлофільтри-лінзи, розсіювачі та відхиляючі вставки скляні для сигнальних пристроїв залізничного транспорту | |
28 | Стояки залізобетонні для опор контактної мережі електрифікованих залізниць | |
29 | Стояки металеві для опор контактної мережі електрифікованих залізниць | |
30 | Стрілочні переводи, рем-комплекти (напівстрілки), глухі перетини залізничної колії | |
31 | Стрілочні електромеханічні приводи | |
32 | Фундаменти залізобетонних опор контактної мережі електрифікованих залізниць | |
33 | Хрестовини стрілочних переводів | |
34 | Шпали залізобетонні для залізниць колії 1520 мм | |
35 | Болти для рейкових стиків | CA2 або CB+CC |
36 | Болти закладні для рейкових скріплень залізничної колії | |
37 | Бруси дерев’яні для стрілочних переводів широкої колії до їх механічної та захисної обробки | |
38 | Бруси дерев’яні для стрілочних переводів широкої колії, просочені захисними засобами | |
39 | Бруси мостові дерев’яні залізниць широкої колії до їх механічної та захисної обробки | |
40 | Бруси мостові дерев’яні залізниць широкої колії, просочені захисними засобами | |
41 | Гайки для болтів рейкових скріплень | |
42 | Гайки для закладних болтів рейкових скріплень залізничної колії | |
43 | Гайки для клемних болтів рейкових скріплень залізничної колії | |
44 | Діодні заземлювачі пристроїв контактної мережі електрифікованих залізниць | |
45 | Запірно-пломбувальні пристрої | |
46 | Костилі колійні | |
47 | Перетворювачі статичні для пристроїв електропостачання електрифікованих залізниць | |
48 | Підкладки костильного скріплення залізничної колії | |
49 | Прокладки рейкового скріплення | |
50 | Протиугони пружинні до залізничних рейок | |
51 | Реактори для тягових підстанцій систем електропостачання електрифікованих залізниць | |
52 | Роз’єднувачі залізничної контактної мережі | |
53 | Роз’єднувачі для тягових підстанцій систем електропостачання електрифікованих залізниць | |
54 | Стики ізолюючі залізничних рейок | |
55 | Трансформатори | CA2 або CB+CC |
56 | Шпали дерев’яні для залізниць широкої колії до їх механічної та захисної обробки |
57 | Шпали дерев’яні для залізниць широкої колії, просочені захисними засобами |
58 | Шурупи шляхові | |
59 | Щебінь для баластного шару залізниць із природного каменю | |
60 | Автоматизовані вимірювальні та контрольно-вимірювальні стенди та системи, що використовуються на залізничному транспорті | SB+SD або SB +SF або SG або SH1 |
61 | Автоматизовані робочі місця робітників підрозділів залізничного транспорту, що пов’язані із забезпеченням безпеки руху та інформаційною безпекою |
62 | Автоматизовані системи оперативного керування технологічними процесами, що пов’язані із забезпеченням безпеки руху та інформаційною безпекою | |
63 | Програмне забезпечення центрів ситуаційного керування | |
64 | Програмні засоби для автоматизованих систем оперативного керування рухом поїздів | |
65 | Програмні засоби залізничного транспорту для автоматизованих систем оперативного керування технологічними процесами, що пов’язані із забезпеченням безпеки руху та інформаційною безпекою | |
66 | Процеси, пов’язані з виготовленням, модернізацією та ремонтом складових елементів інфраструктури залізничного транспорту | |
Додаток 2
до Технічного регламенту
ДЕКЛАРАЦІЯ
про відповідність вимогам Технічного регламенту безпеки інфраструктури залізничного транспорту".
1) пункти 1-3 викласти в такій редакції:
"1. Цей Технічний регламент визначає основні вимоги до виготовленого, модернізованого та капітально відремонтованого рухомого складу залізничного транспорту, що використовується на залізничних коліях загального та незагального користування з шириною колії 1520 міліметрів із швидкістю руху до 200 кілометрів на годину включно, а також до складових частин рухомого складу, наведених у додатку 1.
2. У цьому Технічному регламенті терміни вживаються в такому значенні:
1) безпека рухомого складу залізничного транспорту - стан рухомого складу залізничного транспорту, за якого відсутній непередбачуваний ризик, пов’язаний із можливістю завдання шкоди життю, здоров’ю та майну громадян під час надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів залізничним транспортом;
2) задані вимоги - вимоги, встановлені в цьому Технічному регламенті, яким має відповідати рухомий склад, з метою забезпечення оперативної сумісності;
3) складові частини рухомого складу - компоненти, групи компонентів, обладнання, збірні одиниці або вузли обладнання, частини, що призначені для встановлення в рухомий склад залізничного транспорту.
................Перейти до повного тексту