- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
04 березня 2021 р.
за № 288/35910
Про затвердження Порядку розробки керівництва з льотної експлуатації повітряного судна державної авіації України
Відповідно до статті
7 Повітряного кодексу України та з метою нормативно-правового регулювання питань розробки та удосконалення керівництв з льотної експлуатації повітряних суден державної авіації України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок розробки керівництва з льотної експлуатації повітряного судна державної авіації України, що додається.
2. Головнокомандувачу Збройних Сил України забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр оборони України |
А. Таран |
ПОГОДЖЕНО: Міністр внутрішніх справ України В.о. Голови Державної регуляторної служби України Голова Національної поліції України генерал поліції другого рангу Голова Державної прикордонної служби України генерал-майор Голова Державної служби України з надзвичайних ситуацій Генеральний директор Державного концерну "Укроборонпром" Т.в.о. директора департаменту персонального штабу Національної гвардії України генерал-майор |
А. Аваков В. Загородній I. Клименко C. Дейнеко М. Чечоткін Ю. Гусєв І. Тимошенко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
оборони України
28 грудня 2020 року № 491
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
04 березня 2021 р.
за № 288/35910
ПОРЯДОК
розробки керівництва з льотної експлуатації повітряного судна державної авіації України
I. Загальні положення
1. Цей Порядок застосовується для розробки керівництва з льотної експлуатації (далі - КЛЕ) повітряних суден, які призначені для застосування або застосовуються в державній авіації України (далі - ПС):
виробництва України - у повному обсязі;
виробництва колишнього Союзу Радянських Соціалістичних Республік (далі - СРСР) - у частині внесення змін та доповнень до КЛЕ;
закордонного виробництва - у частині внесення змін та доповнень до КЛЕ, лише у випадку відсутності/припинення авторського нагляду на стадіях виробництва, експлуатації та ремонту ПС.
3. Для кожного типу ПС, які призначені для застосування або застосовуються в державній авіації України, розробляється і видається КЛЕ для двох основних стадій життєвого циклу ПС:
КЛЕ для стадії розробки (далі - КЛЕ-В) - на етапах льотно-конструкторських випробувань (далі - ЛКВ) і державних (сертифікаційних) випробувань (далі - ДВ (СВ));
КЛЕ для стадії експлуатації (далі - КЛЕ-Е).
4. КЛЕ - основний технічний документ, який визначає та регламентує правила льотної експлуатації ПС, у тому числі техніку і особливості пілотування, навігації та бойового застосування, і є складовою частиною експлуатаційної документації ПС даного типу.
5. КЛЕ-В, крім стадії розробки, діє також для початкових етапів на стадіях:
освоєння виробництва ПС - на стадії виробництва (проведення контрольних (кваліфікаційних) випробувань першого серійного зразка);
освоєння експлуатації ПС - на стадії експлуатації (проведення експлуатаційних випробувань, які передують штатній експлуатації);
освоєння ремонту ПС - на стадії ремонту (проведення контрольних (кваліфікаційних) випробувань першого серійного зразка).
6. КЛЕ-Е, крім стадії експлуатації, діє також для завершальних етапів на стадіях:
виробництва ПС (проведення пред’явницьких і приймально-здавальних випробувань серійного зразка);
ремонту ПС (проведення льотних випробувань і ознайомлювального польоту серійного зразка після ремонту на авіаремонтному підприємстві).
7. В окремих випадках для ПС розробляється і видається інструкція з розрахунку дальності та тривалості польоту (далі - ІД). ІД розробляється у разі, якщо вона не входить до КЛЕ окремим розділом.
8. Структура КЛЕ для ПС виробництва України та колишнього СРСР визначається діючими державними стандартами.
Структура КЛЕ для ПС закордонного виробництва визначається національними та міжнародними стандартами.
9. Головними організаціями, що відповідають за створення КЛЕ, внесення змін та доповнень до них, є:
підприємства, що мають схвалення як організація розробника (далі - розробник);
Державний науково-дослідний інститут випробувань і сертифікації озброєння та військової техніки (далі - Інститут) - у частині адаптації КЛЕ до умов та правил експлуатації ПС в державній авіації України.
10. Відповідальним виконавцем робіт зі створення КЛЕ, змін та доповнень до нього на стадіях (етапах) життєвого циклу ПС є:
КЛЕ-В - розробник;
КЛЕ-Е - Інститут.
11. З моменту введення в дію КЛЕ-Е обов’язки утримувача контрольного (еталонного) екземпляра покладаються на Інститут, який відповідає за підтримання точної відповідності затвердженому примірнику, з урахуванням внесених в КЛЕ-Е встановленим порядком змін та доповнень, впродовж усього періоду виробництва, експлуатації та ремонту ПС. Оригінал-макет КЛЕ-Е зберігається в підприємстві (установі) - видавнику КЛЕ-Е.
12. Обов’язки підприємства (установи) - видавника КЛЕ, змін та доповнень до нього, на всіх стадіях (етапах) життєвого циклу для ПС, які призначені для застосування або застосовуються в державній авіації України, покладаються на розробника.
II. Порядок розробки, погодження і видання КЛЕ
1. На період ЛКВ дослідного зразка ПС КЛЕ-В розробляється розробником ПС, погоджується військовим представництвом Міністерства оборони України (далі - МО України) на підприємстві (установі) розробника ПС та Інститутом, затверджується і видається розробником ПС.
2. Під час передачі дослідного зразка ПС на ДВ (СВ) КЛЕ-В уточнюється розробником ПС за результатами проведення ЛКВ, погоджується військовим представництвом МО України на підприємстві (установі) розробника ПС та Інститутом, затверджується і перевидається розробником ПС в уточненій редакції.
3. Після завершення ДВ (СВ) Інститут в місячний строк розробляє пропозиції щодо коригування КЛЕ-В (на етапи освоєння виробництва, експлуатації та ремонту ПС), з урахуванням усунення недоліків за актом ДВ (СВ), і надає їх на розгляд розробнику ПС, органам управління авіацією Збройних Сил України (далі - ЗС України), інших військових формувань (далі - ІВФ) та центральних органів виконавчої влади (далі - ЦОВВ). Розробник ПС на підставі пропозицій в місячний строк відпрацьовує КЛЕ-В у скоригованій редакції.
4. Скориговане КЛЕ-В розсилається на погодження до Інституту, органів управління авіацією ЗС України, ІВФ та ЦОВВ. Погодження КЛЕ-В здійснюється протягом одного місяця. Затверджене розробником ПС КЛЕ-В надається для введення в дію до органів управління авіацією ЗС України, ІВФ та ЦОВВ. КЛЕ-В вводиться в дію в місячний строк. Після введення в дію КЛЕ-В (на етапи освоєння виробництва, експлуатації та ремонту ПС) розробник ПС забезпечує його видання і розсилку. Розрахунок розсилки КЛЕ-В визначає орган управління авіацією ЗС України, ІВФ та ЦОВВ. Контроль за розсилкою покладається на військове представництво МО України на підприємстві (установі) розробника ПС.
Якщо експлуатація ПС передбачається лише в авіації одного виду ЗС України, ІВФ або ЦОВВ, розгляд, погодження і введення в дію КЛЕ-В (на етапи освоєння виробництва, експлуатації та ремонту ПС) здійснюються органом управління авіацією лише цього виду ЗС України, ІВФ або ЦОВВ.
Якщо експлуатація ПС передбачається в авіації декількох видів ЗС України, ІВФ або ЦОВВ, розгляд, погодження і введення в дію КЛЕ-В (на етапи освоєння виробництва, експлуатації та ремонту ПС) здійснюються органами управління авіацією відповідних видів ЗС України, ІВФ або ЦОВВ.
5. У разі передачі ПС суб’єктам державної авіації, які експлуатують певні типи ПС, до завершення ДВ (СВ), розробник ПС уточнює КЛЕ-В за результатами виконаного обсягу ДВ (СВ). Погодження і введення в дію КЛЕ-В здійснюються згідно з вимогами пункту 4 розділу II цього Порядку.
6. Переопрацювання КЛЕ-В (на етапи освоєння виробництва, експлуатації та ремонту ПС) в редакцію КЛЕ-Е здійснює Інститут в тримісячний строк після завершення відповідних випробувань, а саме:
................Перейти до повного тексту