1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
15.12.2020 № 774
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 лютого 2021 р.
за № 230/35852
Про затвердження Порядку проведення перевірки діяльності нерезидента через відокремлені підрозділи, у тому числі постійне представництво в Україні, без взяття на облік у контролюючому органі
Відповідно до пункту 64.5 статті 64 розділу II Податкового кодексу України , пункту 3 розділу II "Прикінцевих положень" Закону України від 16 січня 2020 року № 466-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві" та підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375 ,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення перевірки діяльності нерезидента через відокремлені підрозділи, у тому числі постійне представництво в Україні, без взяття на облік у контролюючому органі, що додається.
2. Департаменту міжнародного оподаткування в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра фінансів України Воробей С.І. та Голову Державної податкової служби України Любченка О.М.
Міністр С. Марченко
ПОГОДЖЕНО:

Т.в.о. Голови
Державної регуляторної служби України

Голова Державної податкової служби України



О. Мірошніченко

О. Любченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
15 грудня 2020 року № 774
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 лютого 2021 р.
за № 230/35852
ПОРЯДОК
проведення перевірки діяльності нерезидента через відокремлені підрозділи, у тому числі постійне представництво в Україні, без взяття на облік у контролюючому органі
I. Загальні положення
1. Проведення перевірки діяльності нерезидента через відокремлені підрозділи, у тому числі постійне представництво в Україні, без взяття на облік у контролюючому органі (далі - перевірка діяльності нерезидента без взяття на облік у контролюючому органі) є формою податкового контролю встановлення ознак ведення нерезидентом господарської діяльності на території України через відокремлені підрозділи або через постійне представництво (зокрема, шляхом здійснення діяльності резидентом України в інтересах нерезидента) без взяття відповідного нерезидента на податковий облік.
2. Перевірка діяльності нерезидента без взяття на облік у контролюючому органі проводиться відповідно до положень глави 8 розділу II Податкового кодексу України (далі - Кодекс) з урахуванням особливостей, визначених підпунктом 14.1.193 пункту 14.1 статті 14, пунктом 64.5 статті 64 Кодексу , положеннями чинних міжнародних договорів України, якими регулюються питання оподаткування, та цим Порядком.
3. Перевірка діяльності нерезидента без взяття на облік у контролюючому органі проводиться за наявності підстав, визначених підпунктом 78.1.22 пункту 78.1 статті 78 глави 8 розділу II Кодексу .
Перевірки щодо нерезидентів (іноземних компаній, організацій), які здійснюють господарську діяльність на території України та які повинні були стати на облік у порядку, встановленому пунктом 64.5 статті 64 глави 6 розділу II Кодексу , та якими не були виконані вимоги абзацу першого пункту 60 підрозділу 10 "Інші перехідні положення" Кодексу , та щодо їх відокремлених підрозділів, у тому числі постійних представництв, що перебувають на обліку, можуть бути призначені з 01 липня 2021 року.
4. Перевірка діяльності нерезидента без взяття на облік у контролюючому органі є документальною позаплановою перевіркою, відповідно до статті 75 глави 8 розділу II Кодексу .
II. Прийняття рішення про проведення перевірки діяльності нерезидента без взяття на облік у контролюючому органі
1. За наявності підстав, визначених пунктом 3 розділу 1 цього Порядку, керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення про проведення перевірки діяльності нерезидента без взяття на облік у контролюючому органі, яке оформлюється наказом.
2. Для прийняття рішення про проведення перевірки діяльності нерезидента без взяття на облік у контролюючому органі обґрунтовані пропозиції щодо необхідності її проведення оформлюються доповідною запискою (висновком) за підписом керівника відповідного структурного підрозділу, який має інформацію, що може слугувати підставою для проведення документальної позапланової перевірки відповідно до чинного законодавства.
Доповідна записка (висновок) надається на розгляд керівника (його заступника або уповноваженої особи) органу ДПС, який приймає рішення про доцільність проведення такої перевірки та визначає підрозділ, який буде здійснювати (очолювати) цю перевірку, відповідати за її організацію.
Рішення про проведення перевірки діяльності нерезидента без взяття на облік у контролюючому органі оформлюється наказом, який підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) органу ДПС.
III. Отримання інформації, необхідної для встановлення фактів ведення нерезидентом господарської діяльності через постійне представництво на території України, відповідно до вимог підпункту 14.1.193 пункту 14.1 статті 14 Кодексу , без взяття на податковий облік
1. Контролюючі органи з метою встановлення фактів ведення нерезидентом господарської діяльності через постійне представництво на території України використовують податкову інформацію, отриману відповідно до статті 73 глави 7 розділу II Кодексу , зокрема, але не виключно:
інформацію, яку отримано від платників податків та податкових агентів, в тому числі інформацію, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах;
інформацію, яку отримано від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та Національного банку України, в тому числі інформацію про об’єкти оподаткування, про результати здійснення державного контролю за господарською діяльністю платника податків, а також таку, яка міститься у звітних документах, які подаються платниками податків органам державної влади та/або органам місцевого самоврядування;
інформацію про експортно-імпортні операції платників податків;
інформацію, отриману від банків, інших фінансових установ, в тому числі щодо наявності та руху коштів на рахунках платників податків, звіти про підзвітні рахунки, подані від фінансових агентів;
інформацію, отриману контролюючими органами за наслідками податкового контролю;
інформацію, отриману від компетентних органів іноземних країн відповідно до чинних міжнародних договорів України про уникнення подвійного оподаткування та/або міжнародних договорів, що передбачають обмін податковою інформацією;
будь-яку публічну інформацію про можливі факти ведення нерезидентом господарської діяльності через постійне представництво на території України відповідно до вимог підпункту 14.1.193 пункту 14.1 статті 14 розділу І Кодексу без взяття на податковий облік;
будь-яку публічну інформацію, яка може свідчити про наявність в особи фактичних повноважень здійснювати в інтересах, за рахунок та/або на користь нерезидента діяльність, яка має ознаки постійного представництва.

................
Перейти до повного тексту