1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ ТА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
07.12.2020 № 2353
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 січня 2021 р.
за № 30/35652
Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства культури та стратегічних комунікацій України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра культури та стратегічних комунікацій України
( Заголовок із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства культури та стратегічних комунікацій № 792 від 07.11.2024, з урахуванням змін, внесених Наказом Міністерства культури та стратегічних комунікацій № 861 від 26.11.2024 )
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства культури та інформаційної політики № 651 від 20.11.2023 № 545 від 07.08.2024 Наказом Міністерства культури та стратегічних комунікацій № 792 від 07.11.2024 )
Відповідно до Закону України "Про центральні органи виконавчої влади", Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р. № 950, Положення про Міністерство культури та стратегічних комунікацій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2019 р. № 885, з метою забезпечення взаємодії Міністерства культури та стратегічних комунікацій України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра культури та стратегічних комунікацій України, НАКАЗУЮ:
( Преамбула із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства культури та стратегічних комунікацій № 792 від 07.11.2024, з урахуванням змін, внесених Наказом Міністерства культури та стратегічних комунікацій № 861 від 26.11.2024 )
1. Затвердити Порядок взаємодіїМіністерства культури та стратегічних комунікацій Україниз центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України черезМіністра культури та стратегічних комунікацій України, що додається.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства культури та стратегічних комунікацій № 792 від 07.11.2024, з урахуванням змін, внесених Наказом Міністерства культури та стратегічних комунікацій № 861 від 26.11.2024 )
2. Керівникам структурних підрозділів, відповідальних за взаємодію з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра культури та стратегічних комунікацій України, головам Українського інституту національної пам’яті, Державного комітету телебачення і радіомовлення України, Державного агентства України з питань мистецтв та мистецької освіти довести цей наказ до відома підпорядкованих керівників структурних підрозділів.
( Пункт 2 в редакції Наказу Міністерства культури та стратегічних комунікацій № 792 від 07.11.2024 )
3. Управлінню правового забезпечення (Земляна О.О.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на державного секретаря Дуля Я.М.

Міністр

О. Ткаченко

ПОГОДЖЕНО:

Голова Державного агентства України
з питань мистецтв та мистецької освіти

Заступник Голови
Державного агентства України з питань кіно

Голова
Державного агентства розвитку туризму України

Голова Державної служби України
з етнополітики та свободи совісті

Голова Державного комітету
телебачення і радіомовлення України

Голова Українського інституту
національної пам’яті




Г. Григоренко


С. Стороженко


М. Олеськів


О. Богдан


О. Наливайко


А. Дробович
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства культури
та інформаційної політики
України
07 грудня 2020 року № 2353
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 січня 2021 р.
за № 30/35652
ПОРЯДОК
взаємодії Міністерства культури та стратегічних комунікацій України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра культури та стратегічних комунікацій України
( Заголовок із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства культури та стратегічних комунікацій № 792 від 07.11.2024, з урахуванням змін, внесених Наказом Міністерства культури та стратегічних комунікацій № 861 від 26.11.2024 )
( У тексті цього Порядку слово "проект" в усіх відмінках і формах числа замінено словом "проєкт" у відповідних відмінках і формах числа згідно з Наказом Міністерства культури та інформаційної політики № 651 від 20.11.2023 )
( У тексті слово "МКІП" замінено словом "МКСК" згідно з Наказом Міністерства культури та стратегічних комунікацій № 792 від 07.11.2024 )
I. Загальна частина
1. Цей Порядок визначає організаційні та процедурні питання взаємодії МКСК з центральними органами виконавчої влади (далі - ЦОВВ), діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра культури та стратегічних комунікацій України (далі - Міністр), у процесі формування та реалізації державної політики у відповідних сферах.
( Пункт 1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства культури та стратегічних комунікацій № 792 від 07.11.2024 )
2. Цей Порядок спрямовано на забезпечення узгодженості, планомірності та цілісності формування державної політики, а також ефективності її реалізації у відповідних сферах, визначених Положенням про Міністерство культури та стратегічних комунікацій України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2019 року № 885.
( Пункт 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства культури та стратегічних комунікацій № 792 від 07.11.2024 )
3. Перелік структурних підрозділів МКСК, відповідальних за взаємодію з відповідними ЦОВВ (далі - відповідальні підрозділи), затверджується наказом МКСК.
4. Керівник ЦОВВ, або особа, яка його заміщує, забезпечує неухильне виконання покладених на ЦОВВ завдань та відповідальний за дотримання строків їх виконання.
У разі невиконання або порушення строків виконання наказів, доручень, завдань згідно із планом роботи ЦОВВ заступник Міністра за поданням відповідального підрозділу може надавати пропозиції Міністру стосовно порушення перед Кабінетом Міністрів України питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника відповідного ЦОВВ та його заступників.
5. Керівник ЦОВВ або особа, яка його заміщує, вносить на розгляд Міністру пропозиції щодо забезпечення формування державної політики у відповідній сфері, зокрема розроблені ЦОВВ проєкти законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів МКСК, а також позиції щодо проєктів, розробниками яких є інші центральні органи виконавчої влади.
II. Підготовка проєктів законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України
1. ЦОВВ розробляють проєкти законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України (далі - проєкти актів), що стосуються сфери їх діяльності, у порядку, встановленому законодавством.
2. Розроблені ЦОВВ проєкти актів разом із обов’язковими додатками, передбаченими Регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (далі - Регламент Кабінету Міністрів України), із супровідним листом надсилаються до МКСК в електронній формі із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису з використанням модуля системи взаємодії, крім випадків наявності обґрунтованих підстав для їх підготовки у паперовій формі, передбачених Регламентом Кабінету Міністрів України.
Проєкт акта, який надсилається на погодження Міністру, має бути завізований керівником ЦОВВ.
Проєкт регуляторного акта надсилається разом з відповідними матеріалами, передбаченими Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
3. Відповідальний підрозділ відповідно до компетенції опрацьовує проєкти актів, розроблені ЦОВВ, та:
перевіряє проєкт акта на відповідність пріоритетним напрямам роботи ЦОВВ, планам роботи ЦОВВ;
вживає заходів, визначених Регламентом Кабінету Міністрів України та цим Порядком, для усунення розбіжностей щодо проєктів актів, у разі наявності таких розбіжностей;
погоджує проєкт акта в межах компетенції.
До опрацювання проєктів актів, розроблених ЦОВВ, залучаються структурні підрозділи МКСК відповідно до компетенції, інші заінтересовані структурні підрозділи МКСК у разі необхідності та юридична служба МКСК.
( Абзац пункту 3 розділу II в редакції Наказу Міністерства культури та інформаційної політики № 545 від 07.08.2024 )
Опрацювання проєктів актів з питань стратегічного планування, відповідності цілям та пріоритетам, визначеним Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, планам пріоритетних дій Уряду, іншим документам державної політики, а також європейської та євроатлантичної інтеграції покладається на структурні підрозділи МКСК відповідно до компетенції.
( Абзац пункту 3 розділу II в редакції Наказу Міністерства культури та інформаційної політики № 545 від 07.08.2024 )
4. Позиція Міністра щодо проєкту акта, розробленого ЦОВВ, доводиться до відома ЦОВВ шляхом надсилання листа, до якого, у разі відсутності зауважень, додається завізований Міністром проєкт акта.
5. У разі висловлення МКСК до проєкту акта, поданого ЦОВВ, зауважень та/або пропозицій проєкт акта повертається розробнику для його доопрацювання.
6. ЦОВВ враховує зауваження та/або пропозиції МКСК до проєкту акта та повторно надсилає доопрацьований проєкт акта до МКСК для його погодження Міністром.
7. У разі виникнення розбіжностей у позиціях МКСК та ЦОВВ щодо проєкту акта ЦОВВ ініціює перед відповідальним підрозділом МКСК питання щодо вжиття вичерпних заходів для врегулювання розбіжностей (проведення узгоджувальних процедур, консультацій, нарад, робочих зустрічей тощо).
8. Після погодження проєкту акта Міністром, ЦОВВ в порядку, встановленому Регламентом Кабінету Міністрів України, надсилає проєкт такого акта на погодження до заінтересованих органів та до Міністерства юстиції України для проведення правової експертизи.
9. Після отримання висновку Міністерства юстиції України про проведення правової експертизи, погоджений із заінтересованими органами проєкт акта разом з обов’язковими додатками, передбаченими Регламентом Кабінету Міністрів України, ЦОВВ в порядку, установленому Регламентом Кабінету Міністрів України, надсилає до МКСК для внесення його на розгляд Кабінету Міністрів України.
10. У разі, якщо проєкт акта внесено до МКСК з порушенням вимог Регламенту Кабінету Міністрів України та цього Порядку, проєкт акта з обґрунтуванням такої позиції повертається ЦОВВ разом із супровідним листом для приведення у відповідність до Регламенту Кабінету Міністрів України.
11. ЦОВВ забезпечує підготовку всіх необхідних матеріалів, у тому числі проєктів виступів до проєкту акта, та надсилає їх до МКСК для його представлення Міністром на засіданні Кабінету Міністрів України.
12. У разі втрати проєктом акта актуальності або з інших причин ЦОВВ листом інформує про це Міністра та подає обґрунтовані пропозиції про його відкликання.
13. У разі повернення Секретаріатом Кабінету Міністрів України проєкту акта у випадку складення повноважень або відставки Кабінету Міністрів України ЦОВВ, який розробляв проєкт акта, забезпечує його повторне погодження.
14. У разі повернення Секретаріатом Кабінету Міністрів України проєкту акта без розгляду відповідальний підрозділ протягом трьох робочих днів з дня його отримання повертає ЦОВВ розроблений ним проєкт акта з обов’язковими додатками та супровідним листом МКСК.
( Розділ II доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства культури та інформаційної політики № 545 від 07.08.2024 )
ІІІ. Розроблення проєктів нормативно-правових актів, які підлягають державній реєстрації у Міністерстві юстиції України
1. Проєкти наказів МКСК, які підлягають державній реєстрації у Міністерстві юстиції України, розроблені ЦОВВ відповідно до компетенції, разом із обов’язковими додатками, передбаченими пунктом 9 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731, супровідним листом подаються до МКСК в електронній формі із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису з використанням модуля системи взаємодії (крім випадків наявності обґрунтованих підстав для їх підготовки у паперовій формі).
До проєкту наказу додається аркуш погодження ЦОВВ та листи інших заінтересованих органів (у разі наявності).
У разі коли до МКСК подається проєкт наказу з питань, що стосуються соціально-трудової сфери, повідомляється про позицію уповноваженого представника від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та уповноваженого представника від всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців щодо цього акта та про проведену роботу з врахування їх зауважень і пропозицій. При цьому необхідність врахування зазначених зауважень і пропозицій визначає МКСК.
У разі коли до МКСК подається проєкт наказу з питань, що стосуються прав і свобод людини і громадянина повідомляється про позицію Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини; якщо поданий проєкт наказу стосується осіб з інвалідністю, додатково повідомляється про позицію Урядового уповноваженого з прав осіб з інвалідністю, всеукраїнських громадських організацій осіб з інвалідністю та їх спілок.
( Пункт 1 розділу III в редакції Наказу Міністерства культури та інформаційної політики № 651 від 20.11.2023 )
2. Погодження проєктів наказів, їх переузгодження із заінтересованими органами в установленому законодавством порядку, у тому числі із ДРС (для регуляторних актів), забезпечується ЦОВВ.
( Пункт 2 розділу III в редакції Наказу Міністерства культури та інформаційної політики № 651 від 20.11.2023 )
3. Опрацювання проєкту наказу, надісланого ЦОВВ на погодження, здійснюється МКСК у порядку, визначеному пунктом 3 розділу II цього Порядку.
У разі відсутності зауважень до проєкту наказу, розробленого ЦОВВ, позиція Міністра доводиться до відома ЦОВВ шляхом надсилання листа, до якого додається завізований Міністром проєкт наказу, для подальшого погодження із заінтересованими органами відповідно до пункту 2 цього розділу.
( Абзац другий пункту 3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства культури та інформаційної політики № 545 від 07.08.2024 )
( Пункт 3 розділу III в редакції Наказу Міністерства культури та інформаційної політики № 651 від 20.11.2023 )
4. У разі наявності зауважень чи пропозицій до поданого ЦОВВ проєкту наказу він повертається ЦОВВ для доопрацювання.
У разі виникнення розбіжностей у позиціях МКСК та ЦОВВ до проєкту наказу ЦОВВ ініціює перед відповідальним підрозділом МКСК питання щодо вжиття вичерпних заходів для врегулювання розбіжностей (проведення узгоджувальних процедур, консультацій, нарад, робочих зустрічей тощо).
5. У разі якщо розбіжності не було врегульовано, позиція Міністра щодо проєкту наказу, розробленого ЦОВВ, доводиться до відома керівника ЦОВВ шляхом надсилання листа із зазначенням обґрунтованих зауважень та/або пропозицій у разі їх наявності.
6. ЦОВВ враховує зауваження до проєкту наказу та вносить його повторно в установленому порядку на розгляд Міністру.
( Пункт 6 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства культури та інформаційної політики № 651 від 20.11.2023 )
7. У разі відсутності зауважень з метою подання нормативно-правового акта на державну реєстрацію керівник відповідального підрозділу, відповідно до компетенції візує проєкт наказу та в установленому порядку передає його на підпис Міністру.
( Пункт 7 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства культури та інформаційної політики № 651 від 20.11.2023 )
8. ЦОВВ, який є розробником проєкту наказу, спільно з відповідальним підрозділом відповідно до вимог Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731, та Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до органів юстиції та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 12 квітня 2005 року № 34/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26 березня 2020 року № 1207/5), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 квітня 2005 року за № 381/10661, забезпечують:
підготовку супровідного листа та інших документів, необхідних для державної реєстрації нормативно-правового акта;
погодження проєкту наказу за формою, встановленою законодавством з питань документування управлінської діяльності;
погодження проєкту наказу з відповідними суб’єктами нормотворення та/або іншими заінтересованими органами відповідно до законодавства в порядку та за формою, встановленими законодавством з питань документування управлінської діяльності;
підписання спільного наказу з відповідними суб’єктами нормотворення.
9. Після підписання наказу відповідальний підрозділ забезпечує його подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством про державну реєстрацію нормативно-правових актів порядку.

................
Перейти до повного тексту