1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНЕ АНТИКОРУПЦІЙНЕ БЮРО УКРАЇНИ
НАКАЗ
07.10.2021  № 545/145
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 листопада 2021 р.
за № 1536/37158
Про затвердження Порядку взаємодії між Державною аудиторською службою України та Національним антикорупційним бюро України з питань проведення, реалізації результатів деяких заходів державного фінансового контролю та залучення спеціаліста
Відповідно до Кримінального процесуального кодексу України, статті 14 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", статті 19-2 Закону України "Про Національне антикорупційне бюро України", підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, та з метою забезпечення організаційної взаємодії між Державною аудиторською службою України та Національним антикорупційним бюро України НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Порядок взаємодії між Державною аудиторською службою України та Національним антикорупційним бюро України з питань проведення, реалізації результатів деяких заходів державного фінансового контролю та залучення спеціаліста, що додається.
2. Департаменту забезпечення координаційно-моніторингової роботи Міністерства фінансів України забезпечити в установленому порядку:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Голову Державної аудиторської служби України Геннадія Пліса та Директора Національного антикорупційного бюро України Артема Ситника.

Міністр фінансів України

С. Марченко

Директор Національного
антикорупційного бюро
України

А. Ситник

ПОГОДЖЕНО:

Заступник Голови
Державної аудиторської служби України

Перший заступник
Міністра цифрової трансформації України

Уповноважений Верховної Ради України
з прав людини




О. Шкуропат


О. Вискуб


Л. Денісова
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України,
Національного
антикорупційного бюро України
07 жовтня 2021 року № 545/145
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 листопада 2021 р.
за № 1536/37158
ПОРЯДОК
взаємодії між Державною аудиторською службою України та Національним антикорупційним бюро України з питань проведення, реалізації результатів деяких заходів державного фінансового контролю та залучення спеціаліста
I. Загальні положення
1. Цей Порядок спрямований на забезпечення ефективної взаємодії між Держаудитслужбою, її міжрегіональними територіальними органами (далі - орган державного фінансового контролю) та Національним антикорупційним бюро України (далі - Національне бюро) з питань розгляду звернень Національного бюро, призначення та проведення ревізій за ними, передачі Національному бюро матеріалів ревізій, перевірок закупівель зворотного інформування про результати розгляду переданих матеріалів, залучення спеціаліста органу державного фінансового контролю, інших питань, що постають під час виконання органом державного фінансового контролю та Національним бюро покладених на них завдань.
2. Терміни у цьому Порядку вживаються у таких значеннях:
звернення - листи Національного бюро, підрозділу детективів Національного бюро або детектива Національного бюро (далі - суб’єкт звернення) про проведення планової, позапланової виїзної ревізії, передачу матеріалів ревізій, залучення спеціаліста, надіслані до органу державного фінансового контролю;
керівник Національного бюро - Директор Національного бюро, його перший заступник, заступник.
Інші терміни у цьому порядку вживаються у значеннях, наведених у Кримінальному процесуальному кодексі України, Порядку проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 року № 550 (далі - Порядок інспектування), Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 631.
3. Матеріали ревізії, звернення, акти, висновки спеціаліста та інші документи, зазначені у цьому Порядку та створені у формі електронного документа, надсилаються, передаються, одержуються, зберігаються, обробляються, використовуються, знищуються відповідно до Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" та підписуються кваліфікованим електронним підписом відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги".
II. Порядок призначення та підготовки до проведення ревізії за зверненням
1. Орган державного фінансового контролю проводить планові та позапланові виїзні ревізії за зверненням відповідно до Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" (далі - Закон) та Порядку інспектування.
2. Звернення надсилається органу державного фінансового контролю або його відокремленому підрозділу, повноваження якого поширюються на об’єкт контролю відповідно до адміністративно-територіальної юрисдикції.
3. Звернення про проведення планової, позапланової виїзної ревізії складається з урахуванням вимог пункту 28 Порядку інспектування , Типової інструкції з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну та Типової інструкції з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року № 55.
Найменування об’єкта контролю зазначається відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
4. Звернення про проведення планової, позапланової виїзної ревізії розглядаються керівником органу державного фінансового контролю або його заступником відповідно до розподілу обов’язків, який за результатами розгляду відповідно до пунктів 5-10 цього розділу приймає одне з таких рішень:
провести позапланову виїзну ревізію;
звернутись до Національного бюро для уточнення звернення, якщо воно не містить інформації, передбаченої пунктом 28 Порядку інспектування;
включити проведення планової виїзної ревізії до плану проведення заходів державного фінансового контролю на поточний або наступний плановий період;
провести перевірку питань, зазначених у зверненні, під час ревізії, що запланована або проводиться на дату розгляду такого звернення;
відмовити у проведенні ревізії (за наявності підстав, передбачених законодавством);
Орган державного фінансового контролю повідомляє суб’єкта звернення про прийняте рішення із обґрунтуванням його прийняття.
5. Позапланова виїзна ревізія на об’єкті контролю за зверненням проводиться у разі надання суб’єктом звернення:
для ревізії суб’єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ - рішення суду про дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії, в якому зазначається інформація, визначена у пункті 2 частини чотирнадцятої статті 11 Закону.
для ревізії підконтрольної установи - інформації про факти, що свідчать про порушення підконтрольною установою законів, та рішення суду про дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії, в якому зазначається інформація, визначена у пункті 2 частини чотирнадцятої статті 11 Закону.
6. Суб’єкт звернення у разі отримання рішення суду про дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії не пізніше ніж за п’ять робочих днів до дати початку ревізії, визначеної в цьому рішенні, надає його органу державного фінансового контролю відповідного рівня.
7. Суб’єкт звернення протягом десяти робочих днів з дня виникнення підстави для проведення ревізії письмово узгоджує з органом державного фінансового контролю дату початку ревізії, період і перелік питань, які підлягають перевірці, та програму ревізії.
8. Звернення, що не відповідає вимогам, визначеним у пунктах 3, 5 цього розділу, та/або якщо в ньому та доданих документах порушені питання, які не належать до компетенції органу державного фінансового контролю, підлягає уточненню суб’єктом звернення протягом трьох робочих днів.
9. Орган державного фінансового контролю повідомляє суб’єкту звернення про можливість включення ревізії на підконтрольній установі до плану проведення заходів державного фінансового контролю на наступні планові періоди відповідно до абзацу першого пункту 28 Порядку інспектування та Порядку планування заходів державного фінансового контролю органами державного фінансового контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2001 року № 955, за умови, що така підконтрольна установа не ревізувалася органом державного фінансового контролю у плановому порядку протягом поточного календарного року.
Ревізії за такими зверненнями можуть включатися до плану проведення заходів державного фінансового контролю органу державного фінансового контролю в порядку черговості їх надходження та залежно від важливості порушених питань.
10. Орган державного фінансового контролю відмовляє у проведенні ревізії за наявності хоча б однієї з таких підстав:
у зверненні порушені питання, які були перевірені органом державного фінансового контролю під час раніше проведеної ревізії. У такому разі суб’єкт звернення інформується про реквізити супровідного листа, яким відповідні матеріали ревізії надсилалися до ініціатора ревізії, та прийняте останнім за результатами розгляду цих матеріалів рішення;
рішення суду про дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії надано органу державного фінансового контролю з порушенням строку, визначеного пунктом 6 цього розділу;
рішення суду про дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії не містить інформації, визначеної у пункті 2 частини чотирнадцятої статті 11 Закону;
у зверненні та доданих до нього документах ініційовано проведення позапланової виїзної ревізії підконтрольної установи у тому кварталі, в якому орган державного фінансового контролю вже проводив позапланову виїзну ревізію цієї підконтрольної установи відповідно до статті 11 Закону;
у зверненні та доданих до нього документах ініційовано проведення планової виїзної ревізії підконтрольної установи у тому календарному році, в якому орган державного фінансового контролю вже проводив планову виїзну ревізію цієї підконтрольної установи відповідно до статті 11 Закону;
у зверненні ініційовано проведення планових виїзних ревізій у суб’єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ.
III. Організація проведення ревізій за зверненням
1. За зверненням орган державного фінансового контролю проводить ревізію шляхом документальної та фактичної перевірок, визначених пунктом 16 Порядку інспектування .
Орган державного фінансового контролю не проводить ревізій з питань дотримання законодавства, перевірку дотримання якого віднесено до компетенції інших органів державної влади.
2. Працівники Національного бюро не мають права зобов’язувати посадових осіб органу державного фінансового контролю вчиняти інші ревізійні дії, втручатися в проведення ревізії, вимагати від них надання інформації про результати ревізій у спосіб, що суперечить вимогам законодавства, вчиняти інші дії, не передбачені нормативно-правовими актами, впливати на прийняття рішення посадовими особами органу державного фінансового контролю.
У межах сприяння, визначеного статтею 14 Закону, суб’єкт звернення має право отримувати від посадових осіб органу державного фінансового контролю, які проводять ревізію за зверненням, інформацію щодо організаційних питань її проведення.
3. У разі недопущення посадових осіб органу державного фінансового контролю до проведення ревізії, зустрічної звірки, ненадання необхідних для перевірки документів, інформації, перешкоджання будь-яким іншим чином у їх проведенні, відсутності об’єкта контролю або зустрічної звірки за місцезнаходженням орган державного фінансового контролю невідкладно повідомляє про це суб’єкта звернення шляхом надсилання листа із зазначенням таких фактів, а також телефоном працівника, визначеного контактною особою під час сприяння посадовим особам органу державного фінансового контролю у виконанні їх обов’язків.
4. Орган державного фінансового контролю проводить планові виїзні ревізії за оригіналами документів об’єкта контролю за його місцезнаходженням відповідно до статті 11 Закону та Порядку інспектування.
Засвідчені належним чином копії документів об’єкта контролю, які стосуються його діяльності та надані Національним бюро, враховуються посадовими особами органу державного фінансового контролю в межах повноважень під час проведення ревізій.
5. Документування результатів ревізії та визначення розміру матеріальної шкоди (збитків) здійснюється відповідно до законодавства.
6. У разі неможливості визначення розміру матеріальної шкоди (збитків) орган державного фінансового контролю інформує про це Національне бюро для забезпечення організації проведення експертної оцінки або здійснення інших дій (якщо здійснення таких дій виходить за межі компетенції органу державного фінансового контролю), без яких визначення такого розміру неможливо. Якщо Національним бюро не забезпечено здійснення таких дій, про це вказується в акті ревізії з зазначенням неможливості визначення розміру матеріальної шкоди (збитків).
7. У разі виявлення порушень під час проведення ревізії, перевірки закупівель орган державного фінансового контролю реалізує матеріали ревізії, перевірки закупівель у строки відповідно до Порядку інспектування.
IV. Взаємне інформування
1. Підрозділ Національного бюро відповідного рівня до 1 листопада, 1 лютого, 1 травня і 1 серпня кожного року надсилає (за наявності) органу державного фінансового контролю відповідного рівня та адміністративно-територіальної юрисдикції пропозиції щодо включення до проектів планів проведення заходів державного фінансового контролю та інформацію, передбачену пунктом 3 розділу II цього Порядку.
Керівник Національного бюро, його органу досудового розслідування під час вирішення питання щодо потреби проведення органом державного фінансового контролю ревізії, за умови, якщо обставини дають змогу уникнути проведення позапланової виїзної ревізії, звертається до органу державного фінансового контролю з пропозицією включити до програми планової виїзної ревізії питання, які належать до компетенції органу державного фінансового контролю.
2. Орган державного фінансового контролю до початку проведення планової виїзної ревізії листом інформує Національне бюро з метою отримання від нього додаткової інформації щодо об’єкта контролю та підтвердження інформації, наведеної у зверненні щодо підрозділу Національного бюро, номера телефону, посади і прізвища, ім’я по батькові (за наявності) його працівника, який буде відповідальним за сприяння посадовим особам органу державного фінансового контролю у виконанні їх обов’язків.

................
Перейти до повного тексту