1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ СПЕЦІАЛЬНОГО ЗВ’ЯЗКУ ТА ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
19.08.2021  № 507
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 вересня 2021 р.
за № 1275/36897
Про затвердження Інструкції про порядок організації проведення практичної та військово-професійної підготовки здобувачів вищої освіти в закладі освіти Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України
Відповідно до статті 13 Закону України "Про вищу освіту", статті 13 Закону України "Про Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України" та з метою вдосконалення організації проведення практичної та військово-професійної підготовки здобувачів вищої освіти в закладі освіти Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок організації проведення практичної та військово-професійної підготовки здобувачів вищої освіти в закладі освіти Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, що додається.
2. Директору Департаменту кадрової роботи та управління персоналом Адміністрації Держспецзв’язку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України відповідно до розподілу обов’язків.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Голова Служби
підполковник
Ю. Щиголь
ПОГОДЖЕНО:

Перший заступник
Міністра цифрової трансформації України

Міністр освіти і науки України

Ректор НТУУ "Київський політехнічний інститут
ім. Ігоря Сікорського"
О. Вискуб

С. Шкарлет


М. Згуровський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Адміністрації
Державної служби
спеціального зв’язку
та захисту інформації України
19 серпня 2021 року № 507
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 вересня 2021 р.
за № 1275/36897
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок організації проведення практичної та військово-професійної підготовки здобувачів вищої освіти в закладі освіти Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України
I. Загальні положення
1. Ця Інструкція визначає порядок організації проведення практичної та військово-професійної підготовки курсантів та аспірантів (далі - здобувачі ВО) закладу освіти Держспецзв’язку, який є військовим навчальним підрозділом закладу вищої освіти (далі - ЗО Держспецзв’язку). Підготовка здобувачів ВО здійснюється для потреб Держспецзв’язку.
2. Практична та військово-професійна підготовка здобувачів ВО є обов’язковим компонентом освітніх (освітньо-професійних, освітньо-наукових) (далі - освітні) програм підготовки фахівців Держспецзв’язку на відповідному рівні вищої освіти.
3. Основними видами практичної підготовки здобувачів ВО є навчальна, експлуатаційна, педагогічна практики, кібернавчання та військове стажування (далі - стажування).
Практична підготовка здобувачів ВО проводиться з метою закріплення теоретичних знань, отриманих під час навчання, набуття фахових компетентностей, удосконалення професійних навичок та умінь за відповідною спеціальністю.
4. Основними видами військово-професійної підготовки курсантів є первинна військово-професійна підготовка, тактико-спеціальна та військово-спеціальна підготовка.
Військово-професійна підготовка курсантів проводиться з метою формування загальновійськової складової професійних здібностей, фахових (військово-професійних) компетентностей майбутніх офіцерів, розширення знань, вдосконалення практичної підготовки та практичного відпрацювання навчально-бойових завдань.
5. Перелік видів та обсяги практичної та військово-професійної підготовки для кожної спеціальності, їх форми, тривалість і строки проведення, контрольні заходи зазначаються в навчальному плані, робочій програмі навчальної дисципліни (далі - програма), графіку-календарі навчального процесу на навчальний рік, розкладі навчальних занять. Вказані документи розробляє ЗО Держспецзв’язку.
Зміст кожного виду практичної та військово-професійної підготовки здобувачів ВО визначає робоча програма навчальної дисципліни.
6. Практична та військово-професійна підготовка здобувачів ВО організовується та проводиться в Адміністрації Держспецзв’язку, територіальних органах Адміністрації Держспецзв’язку, територіальних підрозділах, ЗО Держспецзв’язку та інших закладах, установах Держспецзв’язку (далі - підрозділи Держспецзв’язку).
7. Планування і організація проведення практичної та військово-професійної підготовки здобувачів ВО та контроль за її ходом покладаються на начальника ЗО Держспецзв’язку.
Конкретні заходи, пов’язані з організацією, проведенням практичної та військово-професійної підготовки здобувачів ВО, визначаються у наказах ЗО Держспецзв’язку.
8. Розробка навчально-методичного забезпечення практичної та військово-професійної підготовки здобувачів ВО покладається на ЗО Держспецзв’язку.
Для забезпечення якісної організації і проведення практичної та військово-професійної підготовки здобувачів ВО ЗО Держспецзв’язку розробляються методичні рекомендації з організації і проведення практичної та військово-професійної підготовки з урахуванням вимог до змісту, обсягу часу, особливостей спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців Держспецзв’язку.
9. Залучення здобувачів ВО до інших заходів та виконання завдань, що не пов’язані з виконанням програм практичної та військово-професійної підготовки, завершенням підготовки і повернення їх до ЗО Держспецзв’язку раніше встановленого строку, заборонено.
10. Для здобувачів ВО, які не пройшли практичну підготовку з поважних причин (хвороба, відпустка за сімейними обставинами та з інших поважних причин, відрядження) у період, передбачений графіком-календарем навчального процесу на навчальний рік, начальник ЗО Держспецзв’язку організовує проведення її у підрозділах Держспецзв’язку в межах міста, в якому дислокується ЗО Держспецзв’язку. Тривалість кожного виду практичної підготовки таким здобувачам ВО може бути зменшена, проте повинна складати не менше ніж 2/3 строку, визначеного навчальним планом на її проведення.
II. Особливості організації проведення практичної та військово-професійної підготовки
1. Навчальна практика
1. Навчальна практика є видом практичної підготовки і проводиться, як правило, на третьому курсі навчання курсантів ступеня "бакалавр" з метою надання можливості курсантам отримати первинні практичні професійні вміння і навички за спеціальністю.
2. Основними завданнями навчальної практики є:
набуття навичок з перевірки стану готовності, з розгортання та експлуатації техніки загального й спеціального призначення;
набуття практичних навичок щодо виконання робіт (операцій) з технічного обслуговування та ремонту техніки зв’язку, автоматизації, захисту інформації;
закріплення теоретичних знань щодо технології вимірювання основних технічних параметрів засобів зв’язку та захисту інформації, комп’ютерних систем та мереж за допомогою штатних вимірювальних приладів і вмонтованої системи контролю, оцінка їх відповідності нормам технічних вимог;
вивчення вимог нормативно-правових актів та інших документів з питань охорони праці на робочих місцях, де проходить навчальна практика.
3. Зміст і послідовність проведення практичних занять і контрольних заходів визначаються програмою навчальної практики, яку розробляє ЗО Держспецзв’язку.
4. Навчальна практика проводиться в ЗО Держспецзв’язку або в територіальних підрозділах Держспецзв’язку.
5. Навчальну практику з курсантами проводять науково-педагогічні працівники ЗО Держспецзв’язку відповідно до навчального плану.
Під час проведення практичних занять група поділяється на відповідні підгрупи, кількість яких відповідає числу залучених робочих місць.
6. Керівником навчальної практики призначається, як правило, завідувач кафедри ЗО Держспецзв’язку, яка їх організовує та проводить.
2. Експлуатаційна практика
1. Експлуатаційна практика є видом практичної підготовки курсантів і проводиться, як правило, на першому курсі навчання курсантів ступеня "магістр" з метою забезпечення курсантам можливості набуття професійних навичок та умінь використання техніки спеціального зв’язку, автоматизації та захисту інформації, виконання відповідних нормативів.
2. Основними завданнями експлуатаційної практики є:
поглиблення та закріплення знань з бойового застосування озброєння та техніки, формування навиків щодо виконання обов’язків за спеціальністю;
набуття навичок практичного застосування та експлуатації апаратури і техніки за профілем майбутньої спеціальності;
набуття практичних навичок інструментального налагодження ліній зв’язку, регулювання каналів зв’язку, здачі їх в експлуатацію, використання засобів криптографічного та технічного захисту інформації;
набуття практичних навичок проведення спеціальних досліджень та інструментальних перевірок техніки й об’єктів щодо питань криптографічного і технічного захисту інформації;
набуття навичок користування штатними вимірювальними приладами, проведення технічного обслуговування техніки зв’язку, захисту інформації та автоматизації;
набуття умінь ведення технічної документації, закріплення теоретичних знань з техніки безпеки.
3. Зміст і послідовність проведення практичних занять і контрольних заходів визначаються програмою експлуатаційної практики, яка розробляється ЗО Держспецзв’язку.
4. Експлуатаційна практика проводиться в ЗО Держспецзв’язку або в територіальних підрозділах Держспецзв’язку.
5. Експлуатаційну практику з курсантами проводять науково-педагогічні працівники ЗО Держспецзв’язку як практичні заняття відповідно до навчального плану.
Під час проведення практичних занять група поділяється на відповідні підгрупи, кількість яких відповідає числу залучених навчальних робочих місць.
6. Керівником експлуатаційної практики призначається, як правило, завідувач кафедри ЗО Держспецзв’язку, яка їх організовує та проводить.
3. Педагогічна практика
1. Педагогічна практика є видом практичної підготовки аспірантів, які навчаються в ЗО Держспецзв’язку за ступенем "доктор філософії". Метою педагогічної практики є розвиток знань і умінь аспірантів, необхідних для здійснення педагогічної діяльності.
2. Основними завданнями педагогічної практики аспірантів є:
вивчення нормативно-правових актів та інших документів та отримання знань щодо організації та проведення освітнього процесу в закладах вищої освіти;
набуття початкових практичних навичок щодо підготовки та проведення навчальних занять, отримання знань та умінь щодо розробки та оформлення відповідної навчально-методичної документації;
набуття умінь щодо користування сучасним програмним забезпеченням і технічними засобами для проведення навчальних занять.
3. Педагогічна практика аспірантів проводиться відповідно до навчального плану в ЗО Держспецзв’язку.
4. Педагогічна практика організовується і проводиться з аспірантами під керівництвом науково-педагогічних працівників ЗО Держспецзв’язку.
4. Кібернавчання
1. Кібернавчання є видом практичної підготовки курсантів і проводиться, як правило, на першому курсі навчання курсантів ступеня "магістр". Метою кібернавчання є формування у курсантів системи знань і вмінь щодо існуючих технологій та методик захисту інформації, виявлення та реагування на кіберінциденти і кібератаки та усунення їх наслідків, оцінки захищеності інформаційних систем, групової взаємодії при реагуванні на кібератаки.
2. Основними завданнями кібернавчання є:
закріплення знань сучасних принципів побудови та проєктування систем захисту інформації;
набуття навичок комплексних підходів до захисту інформації та програмного забезпечення, знань принципів і засобів захисту інформації в операційних системах та комп’ютерних мережах;
набуття знань принципів функціонування систем захисту та моніторингу безпеки інформаційно-телекомунікаційних систем;
поглиблення обізнаності у технологіях і методиках виявлення та реагування на кіберінциденти і кібератаки;
набуття навичок визначення складу засобів захисту для вирішення професійних завдань, використання засобів захисту даних у складі штатного прикладного та системного програмного забезпечення;
набуття навичок використання результатів аналізу та моніторингу кібербезпеки для прийняття управлінських рішень;
набуття навичок виявлення недоліків у роботі засобів захисту даних в складі штатного прикладного та системного програмного забезпечення;
набуття навичок адміністрування апаратно-програмних засобів захисту комп’ютерних мереж та системного програмного забезпечення;
набуття досвіду забезпечення захищеності інформаційно-телекомунікаційних систем та проведення аналізу захищеності інформаційно-телекомунікаційних систем;
набуття досвіду виконання аудиту безпеки інформаційної системи;
набуття навичок усунення наслідків кіберінцидентів і кібератак;
практичне виконання аналізу кіберінцидентів і вибору методики реагування на них;
набуття досвіду роботи в командах реагування на кіберінциденти.
3. Зміст і послідовність проведення практичних занять і контрольних заходів визначаються програмою кібернавчання, яку розробляє ЗО Держспецзв’язку.
4. Кібернавчання, як правило, проводяться на базі кіберполігону та навчального ситуаційного центру з кібербезпеки ЗО Держспецзв’язку.
5. Кібернавчання з курсантами проводять науково-педагогічні працівники ЗО Держспецзв’язку як практичні заняття відповідно до навчального плану.
Під час проведення практичних занять група поділяється на відповідні підгрупи, кількість яких відповідає числу залучених робочих місць.
6. Керівником кібернавчання призначається, як правило, завідувач кафедри ЗО Держспецзв’язку, яка їх організовує та проводить.
5. Стажування
1. Стажування як вид практичної підготовки розраховано на курсантів, які навчаються на випускному курсі ступенів "бакалавр" і "магістр". Стажування організовується з метою закріплення у курсантів комплексу отриманих знань, умінь та навичок, формування та розвитку професійного вміння приймати самостійні рішення, набуття досвіду практичного виконання посадових обов’язків щодо їхньої майбутньої професії, а також збору, дослідження, опрацювання та аналізу необхідних матеріалів для написання кваліфікаційних робіт.
2. Основними завданнями стажування є:
набуття умінь і навичок щодо виконання посадових обов’язків у підрозділах Держспецзв’язку, інших державних органах, військових формуваннях, утворених відповідно до законів України, на відповідних посадах згідно з профілем підготовки та програмою навчання, формування необхідних професійних якостей;
удосконалення умінь і навичок з організації експлуатації, ремонту та зберігання техніки спеціального зв’язку, автоматизації та захисту інформації та охорони навколишнього природного середовища;
опрацювання та аналіз необхідного матеріалу для написання кваліфікаційної роботи, проведення відповідних експериментів і досліджень.

................
Перейти до повного тексту