- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ СПЕЦІАЛЬНОГО ЗВ’ЯЗКУ ТА ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 вересня 2021 р.
за № 1193/36815
Про затвердження Порядку організації роботи з повідомленнями про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції" у Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України
1. Затвердити Порядок організації роботи з повідомленнями про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції" у Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, що додається.
2. Начальнику Відділу з питань запобігання та виявлення корупції Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Служби підполковник |
Ю. Щиголь |
ПОГОДЖЕНО: Перший заступник Міністра цифрової трансформації України |
О. Вискуб |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Адміністрації
Державної служби спеціального
зв’язку та захисту
інформації України
14 липня 2021 року № 431
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 вересня 2021 р.
за № 1193/36815
ПОРЯДОК
організації роботи з повідомленнями про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції" у Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України
I. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено відповідно до пункту 3 частини четвертої статті
53-1 Закону України "Про запобігання корупції" (далі - Закон), він визначає внутрішні процедури і механізми прийняття, розгляду, перевірки та належного реагування в Адміністрації Держспецзв’язку, територіальних органах Адміністрації Держспецзв’язку, Головному управлінні урядового фельд’єгерського зв’язку, підрозділах урядового фельд’єгерського зв’язку, територіальних підрозділах, закладах, установах та організаціях Держспецзв’язку (далі - підрозділи Держспецзв’язку) на здійснене викривачем повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень
Закону (далі - повідомлення).
Дія цього Порядку не поширюється на будь-які повідомлення, здійснені особами, які не є викривачами в розумінні
Закону. Розгляд таких повідомлень здійснюється в загальному порядку розгляду звернень громадян.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
викривач - військовослужбовець, державний службовець чи працівник Адміністрації Держспецзв’язку (підрозділу Держспецзв’язку) (далі - співробітник Держспецзв’язку), який за наявності переконання, що інформація є достовірною, повідомив про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень
Закону, вчинених іншим співробітником підрозділу Держспецзв’язку, в якому він служить (працює), а також будь-яка фізична особа, яка повідомляє про можливе порушення, вчинене співробітником Держспецзв’язку, якщо така інформація стала їй відома у зв’язку з її господарською чи громадською діяльністю, пов’язаною із співпрацею з Держспецзв’язку або участю такої фізичної особи у передбачених законодавством процедурах, які є обов’язковими для початку проходження служби, навчання чи трудової діяльності у ній;
ідентифікація повідомлення - процедура, що проводиться уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) та передує попередньому розгляду повідомлення і полягає у невідкладному (після реєстрації) визначенні його відповідності вимогам
Закону;
попередній розгляд повідомлення - процедура перевірки фактичних даних, що підтверджують можливе вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень Закону, викладених у повідомленні, в тому числі анонімному, яка проводиться у порядку та строки, визначені
Законом і цим Порядком;
служба діловодства - підрозділ структурного підрозділу Адміністрації Держспецзв’язку (підрозділу Держспецзв’язку) або посадова особа, яка призначена наказом відповідальною за ведення діловодства;
уповноважений підрозділ - уповноважений підрозділ з питань запобігання та виявлення корупції Адміністрації Держспецзв’язку;
уповноважена особа - уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції підрозділу Держспецзв’язку.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у
Законі.
3. Приймання повідомлень в Адміністрації Держспецзв’язку (підрозділі Держспецзв’язку) здійснюється:
1) внутрішніми каналами (на номери телефонів та/або електронну адресу уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи), на анонімну гарячу лінію, з використанням спеціальних електронних поштових скриньок або спеціальної вебформи для анонімних повідомлень про корупцію, розміщеної на офіційному вебсайті Держспецзв’язку (вебсайті підрозділу Держспецзв’язку - за наявності) (далі - офіційний вебсайт), через скриньки для повідомлень про корупцію);
2) під час особистого прийому Головою Держспецзв’язку (керівником підрозділу Держспецзв’язку) або безпосередньо керівником уповноваженого підрозділу (уповноваженою особою);
3) з використанням засобів поштового зв’язку на адресу Адміністрації Держспецзв’язку (підрозділу Держспецзв’язку);
4) зовнішніми каналами через фізичних чи юридичних осіб, у тому числі через засоби масової інформації, журналістів, громадські об’єднання, професійні спілки тощо у випадках, передбачених
Законом.
4. Повідомлення, що здійснюються через канали чи у способи, визначені у підпунктах 1-3 пункту 3 цього Порядку, надходять безпосередньо до уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи).
5. Підготовку документів щодо інформування спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції про виявлення вчинення (вчиненого) корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення проводить уповноважений підрозділ (уповноважена особа).
II. Засади та принципи організації роботи з повідомленнями
1. Робота з повідомленнями проводиться на таких засадах:
обізнаність: поінформованість співробітників Держспецзв’язку та інших фізичних осіб про можливість подання повідомлення, а також повноваження Держспецзв’язку щодо його розгляду;
доступність: забезпечення безперешкодного доступу для подання повідомлення, простота і зручність процесу подання повідомлень;
довіра: публічне інформування про державні гарантії захисту викривачів;
відповідальність: забезпечення належних умов для здійснення викривачами повідомлень, а також їх розгляду;
ефективність: реагування на випадки вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень
Закону;
прозорість: інформування викривачів про хід і результати розгляду їхніх повідомлень;
аналіз і вивчення: систематичний перегляд і коригування (вдосконалення) організації роботи з повідомленнями.
2. Принципи організації роботи з повідомленнями:
доброчесність: особа, що проводить ідентифікацію повідомлення або його попередній розгляд, чи особа, що залучається до нього, діє згідно з вимогами
Закону та норм етичної поведінки;
захист прав викривачів: уповноважений підрозділ (уповноважена особа) або особа, що залучається до попереднього розгляду повідомлення, розуміє ризики для викривачів, пов’язані з поданням повідомлення, а також подальшим встановленням фактів правопорушення, і не порушує прав викривачів;
конфіденційність: у процесі збору, використання, збереження та іншої обробки інформації уповноважений підрозділ (уповноважена особа) або особа, що залучається до попереднього розгляду повідомлення, додержується вимог законодавства щодо нерозголошення інформації про викривача або інформації, яка дозволяє його ідентифікувати, у тому числі у поєднанні з іншою інформацією;
зворотний зв’язок: уповноважений підрозділ (уповноважена особа) або особа, що залучається до попереднього розгляду повідомлення, підтримує зв’язок з викривачем, крім випадків надання повідомлення анонімно без зазначення контактних даних для зворотного зв’язку;
безсторонність: повідомлення розглядаються по суті та без упереджень, незалежно від характеру попередніх контактів викривача з Держспецзв’язку;
об’єктивність: повідомленню та іншій отриманій під час його розгляду інформації надається повна та об’єктивна оцінка;
рівність: забезпечується однакове ставлення до всіх викривачів, незалежно від віку, статі, національної належності, віросповідання чи будь-якої іншої ознаки.
III. Отримання/виявлення та облік повідомлень
1. Усі повідомлення не пізніше наступного робочого дня за днем їх надходження до уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) або після виявлення ним повідомлення, здійсненого через зовнішній канал, підлягають обліку у Журналі обліку повідомлень викривачів (далі - Журнал повідомлень), що ведеться в електронному або паперовому вигляді за формою, наведеною удодатку 1 до цього Порядку.
2. У разі ведення Журналу повідомлень у паперовій формі він нумерується, прошнуровується та скріплюється печаткою. Журнал повідомлень заборонено виносити з робочого приміщення уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи).
Журнал повідомлень зберігається протягом строку зберігання повідомлень і матеріалів щодо їх перевірок, інформація про які занесена до такого журналу.
3. Документи, що надійшли до служби діловодства та в яких при попередньому розгляді виявлено ознаки повідомлення, у тому числі повідомлення без зазначення авторства (далі - анонімне повідомлення), негайно передаються до уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з підписом у журналі приймання-передачі конвертів (документів) із зазначенням дати їх отримання.
4. Конверти (впакування), що надходять до служби діловодства з відмітками "повідомлення викривача" або "повідомлення про порушення керівника", передаються без реєстрації (нерозкритими, без ознайомлення з їх змістом) безпосередньо керівнику уповноваженого підрозділу (уповноваженій особі) з підписом у журналі приймання-передачі конвертів (документів) із зазначенням дати їх отримання.
5. Усні повідомлення, отримані співробітниками уповноваженого підрозділу (уповноваженою особою) на особистому прийомі, засобами телефонного зв’язку або через зовнішні канали, обліковуються шляхом заповнення бланку фіксації усного повідомлення про корупцію за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку, з обов’язковим зазначенням таких даних:
інформація про викривача: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності); посада, найменування юридичної особи, контактний номер телефону, реквізити для листування (поштова адреса та/або адреса електронної пошти);
фактичні дані, що підтверджують можливе вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення Закону, які можуть бути перевірені.
6. Якщо під час ідентифікації повідомлення встановлено, що викладена у ньому інформація не належить до компетенції Держспецзв’язку, або особа, яка його здійснила, не є викривачем у розумінні
Закону та цього Порядку, розгляд повідомлення припиняється без проведення його попереднього розгляду, про що робиться відмітка в Журналі повідомлень. У такому випадку особі, яка здійснила повідомлення, повідомляється про це письмово у строк не більше трьох робочих днів.
7. Якщо під час ідентифікації повідомлення встановлено, що воно за своїм змістом є зверненням громадянина чи запитом на отримання публічної інформації, таке повідомлення не пізніше наступного робочого дня передається до служби діловодства для подальшого розгляду в порядку, визначеному Законами України
"Про звернення громадян" чи
"Про доступ до публічної інформації" відповідно. У такому випадку розгляд повідомлення припиняється, про що робиться відмітка в Журналі повідомлень, а особа, яка здійснила повідомлення, інформується про це письмово у строк не більше трьох робочих днів.
8. Якщо інформація, викладена у повідомленні, стосується дій або бездіяльності Голови Держспецзв’язку, таке повідомлення без проведення попереднього розгляду у триденний строк надсилається уповноваженим підрозділом до Національного агентства з питань запобігання корупції, про що одночасно інформується викривач.
9. Звернення, що надійшло до будь-якого зі структурних підрозділів підрозділу Держспецзв’язку, крім уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи), і при цьому містить ознаки повідомлення, невідкладно передається через службу діловодства до уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) в установленому порядку.
IV. Порядок розгляду повідомлень
1. Повідомлення повинно бути розглянуто, якщо воно надійшло від викривача і містить фактичні дані, що підтверджують можливе вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень
Закону, які можуть бути перевірені.
Такі повідомлення підлягають попередньому розгляду у строк не більше десяти робочих днів від дня їх надходження.
Схему стандартної процедури розгляду повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції" наведено у додатку 3 до цього Порядку.
................Перейти до повного тексту