- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
02.03.2021 № 137
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 червня 2021 р.
за № 830/36452
Про затвердження Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній аудиторській службі України та її міжрегіональних територіальних органах
Відповідно до
статті 40 Конституції України,
статті 5 Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 07 лютого 2008 року
№ 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування",
Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, та з метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на особисте звернення до Державної аудиторської служби України та її міжрегіональних територіальних органів НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній аудиторській службі України та її міжрегіональних територіальних органах, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
3. Департаменту забезпечення координаційно-моніторингової роботи в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра фінансів України Улютіна Д.В. та Голову Державної аудиторської служби України Пліса Г.В.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної аудиторської служби України Уповноважений Верховної Ради України з прав людини Перший заступник Міністра цифрової трансформації України | Г. Пліс Л. Денісова О. Вискуб |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
02 березня 2021 року № 137
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 червня 2021 р.
за № 830/36452
ПОРЯДОК
розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній аудиторській службі України та її міжрегіональних територіальних органах
( У тексті Порядку слова "засоби масової інформації" в усіх відмінках замінено словом "медіа" згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 626 від 09.11.2023 )
I. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено відповідно до
статті 40 Конституції України,
статті 5 Закону України "Про звернення громадян" (далі - Закон), Указу Президента України від 07 лютого 2008 року
№ 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року
№ 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, у медіа" (далі - Інструкція), від 24 вересня 2008 року
№ 858 "Про затвердження Класифікатора звернень громадян" та від 24 червня 2009 року
№ 630 "Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади".
( Пункт 1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 626 від 09.11.2023 )
2. Цей Порядок визначає процедуру приймання, реєстрації, розгляду звернень громадян, контролю за виконанням доручень за результатами розгляду звернень громадян та дотриманням строків їх розгляду, опрацювання та надсилання вихідних документів щодо розгляду звернень громадян, основні вимоги до організації і проведення особистого прийому громадян та ведення діловодства за зверненнями громадян у Держаудитслужбі та її міжрегіональних територіальних органах.
II. Облік та попередній розгляд звернень
1. Усі звернення громадян, що надійшли до Держаудитслужби і через визначену телефонну "гарячу" лінію, або подані на особистому прийомі, передаються у день їх надходження відповідальному структурному підрозділу апарату Держаудитслужби та її міжрегіональних територіальних органів для попереднього розгляду та реєстрації засобами системи автоматизації документообігу.
3. Діловодство за зверненнями громадян в Держаудитслужбі ведеться окремо від інших видів діловодства відповідним структурним підрозділом або покладається на спеціально призначену для цього посадову особу.
4. Усі звернення громадян, що надходять до Держаудитслужби, підлягають обов’язковій класифікації за встановленими
статтею 3 Закону видами, а саме: пропозиції (зауваження), заяви та скарги.
5. За ознакою надходження звернення громадян визнаються первинними, повторними, дублетними, неодноразовими, масовими.
Первинні - це звернення, які:
надійшли від окремої особи (групи осіб), яка вперше звернулася до Держаудитслужби;
надійшли від окремої особи (групи осіб), яка не вперше звернулася до Держаудитслужби, але питання, порушене у зверненні, жодним чином не стосується попередніх звернень, або є достатньо підстав для визнання звернення первинними;
надійшли від окремої особи (групи осіб), яка не вперше звернулася до Держаудитслужби, але попередні звернення з питання, що порушене у зверненні, визнавались анонімними.
Повторні - це звернення, у яких:
викладається звернення від того самого громадянина з того самого питання, якщо перше не вирішено по суті або вирішено в неповному обсязі;
оскаржується рішення, прийняте у зв’язку з попереднім зверненням громадянина;
повідомляється про несвоєчасний розгляд попереднього звернення, якщо з часу його надходження минув визначений законодавством строк розгляду, проте відповідь громадянину не надавалася;
звертається увага на інші недоліки, допущені під час вирішення попереднього звернення громадянина;
викладається звернення від того самого громадянина з того самого питання, якщо перше вирішено по суті.
Якщо в повторному зверненні громадянин разом з питаннями, що вже розглядались і на які була надана вичерпна відповідь, або за якими прийняте відповідне рішення, звертається з іншими питаннями, новими фактами, то звернення не є повторним і розглядається Держаудитслужбою в установленому законодавством порядку.
Дублетні - це звернення тієї самої особи (групи осіб) з того самого питання, що відправлені особою різним адресатам та надіслані ними на розгляд за належністю до Держаудитслужби.
Неодноразові - це звернення особи (групи осіб), які надійшли до Держаудитслужби з того самого питання, що і попереднє звернення, проте на попереднє звернення відповідь ще не надана, а визначений законодавством строк його розгляду ще не закінчився.
Масові - це звернення, що надходять у великій кількості від різних громадян з однаковим змістом або суттю питання.
6. Звернення може бути усним (викладеним громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначену телефонну "гарячу лінію" Держаудитслужби записаним (зареєстрованим) посадовою особою відповідно до затвердженого окремого порядку проведення телефонної "гарячої лінії") чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до законодавства України (зокрема під час особистого прийому). Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, інших засобів електронного зв’язку (електронне звернення). Крім засобів електронного телефонного та поштового зв’язків, визначених для подання повідомлень про корупцію.
7. Звернення має містити: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) громадянина; місце проживання громадянина; суть порушеного питання (зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги). Письмове звернення має бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування кваліфікованого електронного підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.
8. Електронне звернення приймається на визначену офіційну електронну адресу або шляхом заповнення та надсилання електронної форми, яка розміщується на офіційному вебсайті Держаудитслужби.
9. Анонімними зверненнями громадян вважаються:
усні звернення громадян, залишені за допомогою засобів телефонного зв’язку, без надання громадянами відомостей відповідно до вимог частини сьомої
статті 5 Закону;
письмові звернення громадян без зазначення місця проживання, не підписані автором (авторами), а також такі, зі змісту яких неможливо встановити авторство.
10. Анонімні звернення громадян розгляду не підлягають з обов’язковим визнанням звернення анонімним за рішенням керівника Держаудитслужби або осіб, яким надано таке право керівником Держаудитслужби.
11. Звернення, оформлене без дотримання установлених
статтею 5 та частини третьої
статті 7 Закону вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями у встановлені Законом терміни, крім звернень, які надійшли електронною поштою, та випадків, передбачених частиною першою
статті 7 Закону. Копія такого звернення залишається у провадженні апарату Держаудитслужби або її міжрегіонального територіального органу, до якого звернувся заявник.
У разі надходження електронною поштою звернення, яке не відповідає вимогам
статті 5 та частини третьої
статті 7 Закону, заявнику надається відповідне роз’яснення на його електронну адресу.
12. Звернення не підлягають розгляду та вирішенню у разі, якщо:
1) звернення не містить даних, потрібних для прийняття обґрунтованого рішення Держаудитслужбою чи її посадовою особою. Таке звернення у строк не більше п’яти днів повертається громадянину з відповідними роз’ясненнями;
2) письмові звернення, що визнані анонімними;
3) повторне звернення надійшло до одного й того самого органу від одного й того самого громадянина з одного й того самого питання, якщо перше вирішено по суті;
4) скарги подано з порушенням термінів, передбачених
статтею 17 Закону.
Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник Держаудитслужби, про що повідомляється особа, яка подала звернення.
13. Якщо питання, порушені в отриманому зверненні громадянина, не належать до компетенції Держаудитслужби, таке звернення у строк не більше п’яти днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється заявник з роз’ясненням підстави для передачі звернення. Копія такого звернення залишається у провадженні апарату Держаудитслужби або її міжрегіонального територіального органу, до якого звернувся заявник.
14. Забороняється надсилати скарги громадян для розгляду тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються.
15. Якщо у зверненні разом з питаннями, що належать до компетенції Держаудитслужби, порушуються питання, які підлягають вирішенню в інших органах державної влади чи місцевого самоврядування, то під час надання відповіді на звернення роз’яснюється порядок вирішення цих питань, або копії такого звернення надсилаються до органу чи посадовій особі, до повноважень яких належить вирішення згаданих питань з відповідним повідомленням про зазначене заявника.
III. Розгляд звернень громадян
1. Розгляд звернень громадян здійснюється структурними підрозділами Держаудитслужби відповідно до їх функціональних повноважень.
2. Посадові особи Держаудитслужби під час розгляду звернень зобов’язані уважно розглянути всі викладені в них питання, можуть у разі потреби вимагати у виконавців матеріали попередніх перевірок з питань, зазначених у зверненні, отримувати від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, інших юридичних осіб та їх посадових осіб, фізичних осіб - підприємців інформацію, документи і матеріали, потрібні для розгляду звернення, вживати в межах своїх повноважень інших заходів для об’єктивного вирішення порушених авторами звернень питань. Якщо підконтрольне Держаудитслужбі підприємство, установа чи організація протягом десяти робочих днів від дня отримання запиту не надасть пояснень та їхніх документальних підтверджень Держаудитслужбі, цей орган має розглянути питання щодо врахування фактів, зазначених у зверненнях, під час планування заходів державного фінансового контролю з відповідним повідомленням про це заявника.
................Перейти до повного тексту