- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
01 червня 2021 р.
за № 725/36347
Про затвердження Порядку прийняття та розгляду повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції" в Міністерстві соціальної політики України
1. Затвердити Порядок прийняття та розгляду повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції" в Міністерстві соціальної політики України, що додається.
2. Сектору з питань запобігання та виявлення корупції (Борисенко М.В.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
соціальної політики України
02 квітня 2021 року № 173
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
01 червня 2021 р.
за № 725/36347
ПОРЯДОК
прийняття та розгляду повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції" в Міністерстві соціальної політики України
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає послідовність дій працівників Мінсоцполітики під час прийняття, реєстрації, розгляду та обліку повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією, інших порушень Закону України
"Про запобігання корупції" (далі - Закон).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
викривач - фізична особа, яка за наявності переконання, що інформація є достовірною, повідомила про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень
Закону, вчинених працівником Мінсоцполітики, якщо така інформація стала їй відома у зв’язку з її трудовою, професійною, господарською, громадською, науковою діяльністю, проходженням нею служби чи навчання або її участю у передбачених законодавством процедурах, які є обов’язковими для початку такої діяльності, проходження служби чи навчання;
повідомлення - це фактичні дані, що підтверджують можливе вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень цього Закону, які можуть бути перевірені;
повідомлення про корупцію - повідомлення про порушення вимог Закону, яке містить інформацію про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, інше порушення Закону особами, визначеними у статті
3 Закону;
попередня перевірка - перевірка фактичних даних, викладених у повідомленні, яка проводиться працівником уповноваженого підрозділу у спосіб та строки, визначені частиною третьою статті
53-2 Закону;
уповноважений підрозділ - Сектор з питань запобігання та виявлення корупції Мінсоцполітики.
3. Організація роботи з повідомленнями про корупцію здійснюється на таких засадах:
знання та обізнаність - забезпечення інформування про можливість подати повідомлення про корупцію та про повноваження уповноваженого підрозділу щодо його розгляду;
доступність - забезпечення безперешкодності подання повідомлення про корупцію та зручності процесу подання таких повідомлень;
довіра - інформування викривачів про їхні права, в тому числі трудові, та гарантії захисту;
ефективність - реагування на всі без винятку повідомлення про корупцію;
прозорість - інформування викривачів про результати розгляду повідомлень про корупцію;
аналіз та вивчення - систематичний перегляд і коригування роботи з повідомленнями про корупцію та викривачами;
впровадження механізмів заохочення та формування культури повідомлення про корупцію.
4. До Мінсоцполітики повідомлення про корупцію можуть надходити: регулярними та внутрішніми каналами зв’язку:
з використанням засобів поштового зв’язку на адресу: вул. Еспланадна, 8/10, м. Київ, 01601;
через поштову скриньку, розміщену в холі адміністративної будівлі Мінсоцполітики, за адресою: вул. Еспланадна, 8/10, м. Київ, 01601;
через спеціальні електронні поштові скриньки anticorruption@mlsp.gov.ua, anticor@mlsp.gov.ua;
засобами телефонного зв’язку через спеціальні телефонні лінії, інформація та графік роботи яких розміщені на офіційному вебсайті Мінсоцполітики;
через електронну форму повідомлення офіційного вебсайту Мінсоцполітики.
5. Інформація, наведена у повідомленні про корупцію, має містити фактичні дані, що підтверджують можливе вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень
Закону працівниками Мінсоцполітики, підприємств та установ сфери управління Мінсоцполітики, які можуть бути перевірені.
Викривачам при поданні повідомлення про корупцію необхідно вказувати:
власне прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), місце проживання особи, яка надіслала повідомлення (для повідомлень, які подаються без зазначення авторства (анонімно) та/або без підписання у разі подання повідомлення за допомогою онлайн-форми). У разі подання письмового повідомлення викривач скріплює викладені факти своїм особистим підписом;
прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) особи, яка ймовірно вчинила корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, її посаду та місце роботи;
інформацію про факти вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення
Закону, яка може бути перевірена.
Повідомлення про корупцію може бути подано працівниками Мінсоцполітики без зазначення авторства (анонімно) внутрішніми каналами зв’язку у будь-який спосіб, зазначений у пункті 4 розділу I цього Порядку.
Анонімне повідомлення про корупцію підлягає розгляду, якщо наведена в ньому інформація стосується конкретної особи та міститись фактичні дані, які можуть бути перевірені.
Повідомлення, яке не містить інформації про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, інше порушення
Закону, розглядається відповідно до вимог Закону України
"Про звернення громадян".
Повідомлення про корупцію може бути як письмовим, так і усним. Усне повідомлення про корупцію викладається викривачем (викривачами) на особистому прийомі або телефоном безпосередньо працівникам уповноваженого підрозділу.
II. Отримання та реєстрація повідомлень
2. Повідомлення, які надійшли засобами телефонного зв’язку безпосередньо працівнику уповноваженого підрозділу, оформляються шляхом заповнення Форми повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції" в Міністерстві соціальної політики України (далі - форма повідомлення), наведеної у додатку 1 до цього Порядку.
При отриманні повідомлень в усній формі працівником уповноваженого підрозділу може використовуватись Опитувальний лист за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку.
Якщо під час телефонної розмови неможливо встановити суть імовірного порушення, викривачу пропонується звернутись до Мінсоцполітики письмово з використанням внутрішніх або регулярних каналів зв’язку. У такому випадку форма повідомлення не заповнюється.
Якщо під час особистого прийому громадян працівниками Мінсоцполітики заявник виявив бажання повідомити про факти корупції, в такому випадку запрошується працівник уповноваженого підрозділу, який оформляє повідомлення про корупцію в порядку, визначеному в цьому пункті.
Заповнена форма повідомлення передається для реєстрації до структурного підрозділу Мінсоцполітики, відповідального за ведення діловодства.
3. Повідомлення, які надійшли на спеціальну електронну поштову скриньку або шляхом заповнення відповідної електронної форми повідомлення на офіційному вебсайті Мінсоцполітики, приймаються працівниками уповноваженого підрозділу.
Такі повідомлення роздруковуються та передаються для реєстрації до структурного підрозділу Мінсоцполітики, відповідального за ведення діловодства.
4. Усі повідомлення про корупцію незалежно від каналів зв’язку реєструються структурним підрозділом Мінсоцполітики, відповідальним за ведення діловодства, у Системі електронного документообігу (далі - СЕД) в день їх надходження, а ті, що надійшли у неробочий день та час,- наступного після нього робочого дня.
Під час реєстрації повідомлення в системі СЕД встановлюється обмеження щодо його перегляду працівниками Мінсоцполітики, які не залучені до накладення резолюції та подальшого розгляду.
Повідомлення після їх реєстрації передаються для накладення резолюції Міністру, першому заступнику Міністра, заступникам Міністра чи державному секретарю (далі - керівництво Мінсоцполітики) відповідно до розподілу обов’язків.
Під час підготовки проекту резолюції відповідальними працівниками та працівниками уповноваженого підрозділу проводиться оцінка відповідності інформації, зазначеної в повідомленні, критеріям, передбаченим в абзацах 1-7 пункту 5 розділу I цього Порядку (далі - критерії).
У разі встановлення невідповідності змісту повідомлення передбаченим критеріям, подальший його розгляд здійснюється відповідно до абзацу 8 пункту 5 розділу I цього Порядку.
У разі встановлення відповідності змісту повідомлення визначеним критеріям, подальший розгляд такого повідомлення здійснюється з дотриманням вимог, передбачених цим Порядком. До розгляду повідомлень, крім працівників уповноваженого підрозділу, керівництвом можуть залучатися інші працівники Мінсоцполітики, до компетенції яких належить питання, порушене в повідомленні. Після накладення резолюції повідомлення передається до уповноваженого підрозділу через СЕД для здійснення попередньої перевірки.
5. Як виняток, на підставі службової записки керівника уповноваженого підрозділу, не підлягають скануванню у СЕД повідомлення, що містять інформацію, розголошення якої може негативно вплинути на проведення та результати перевірки наведеної у ньому інформації та/або виконання завдань і функцій уповноваженого підрозділу щодо співпраці з викривачем, забезпечення дотримання їхніх прав і гарантій захисту та виконання повноважень у сфері захисту викривачів, передбачених
Законом.
Якщо повідомлення не підлягає скануванню у СЕД, таке повідомлення передається керівництву Мінсоцполітики в паперовому вигляді для накладення резолюції.
III. Облік повідомлень
1. Повідомлення про корупцію незалежно від каналів зв’язку, зазначених у пункті 4 розділу I цього Порядку, підлягають обліку в Журналі обліку повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України
"Про запобігання корупції" в Міністерстві соціальної політики України (далі - Журнал), форму якого наведено у додатку 3 до цього Порядку, який ведеться працівниками уповноваженого підрозділу.
................Перейти до повного тексту