- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 26 травня 2021 р. № 615
Київ
Деякі питання забезпечення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа житлом та підтримки малих групових будинків
Відповідно до частини другої
статті 97 Бюджетного кодексу України, частини п’ятої
статті 25 Закону України "Про охорону дитинства", частини восьмої
статті 33 Закону України "Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа;
Порядок підтримки малих групових будинків;
Порядок виплати грошової компенсації за належні для отримання житлові приміщення для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа.
2. Рекомендувати органам державної влади та органам місцевого самоврядування під час утворення та організації діяльності регіональної і місцевої комісій керуватися Порядком та умовами надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, затвердженими цією постановою.
3. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
4. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пунктів 7 і 8 переліку постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність, затвердженого цією постановою, які набирають чинності з 31 грудня 2021 року.
Прем'єр-міністр України | Д.ШМИГАЛЬ |
Інд. 73 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 травня 2021 р. № 615
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа (далі - субвенція).
2. Головним розпорядником субвенції та відповідальним за виконання бюджетної програми є Мінсоцполітики.
3. Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами (далі - місцевий розпорядник) визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.
4. Субвенція спрямовується на такі напрями:
нове будівництво приміщень для розміщення малих групових будинків, житла для дитячих будинків сімейного типу, капітальний ремонт/реконструкцію житла для дитячих будинків сімейного типу, яке перебуває в комунальній власності;
продовження та завершення розпочатих у попередніх періодах робіт з будівництва приміщень для розміщення малих групових будинків, житла для дитячих будинків сімейного типу відповідно до проектної документації, затвердженої в установленому законодавством порядку;
придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу, соціального житла, житла для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, зокрема дітей з інвалідністю, що перебувають на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов (далі - особи);
рецензування звітів про оцінку житла, яке придбавається на вторинному ринку;
розроблення проектної документації на нове будівництво приміщень для розміщення малих групових будинків, на капітальний ремонт/реконструкцію житла для дитячих будинків сімейного типу;
виплату грошової компенсації за належні для отримання житлові приміщення для осіб відповідно до Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання житлові приміщення для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 р. № 615 (далі - грошова компенсація);
підтримку малих групових будинків відповідно до Порядку підтримки малих групових будинків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 р. № 615.
4-1. У 2024 році субвенція спрямовується на:
придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу, які потребують забезпечення житлом у безпечних регіонах та тимчасово переміщені (евакуйовані) за межі України і планують повертатися в Україну; придбання житла для дитячих будинків сімейного типу, що тимчасово переміщені (евакуйовані) в межах України, у тому числі для тих, які планують повертатися до місця їх створення (функціонування) у 2024 році, або тих, які переміщені (евакуйовані) внаслідок збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях із 2014 року, але не забезпечені житлом або таке житло непридатне для проживання; придбання житла для створення нових дитячих будинків сімейного типу;
підтримку малих групових будинків відповідно до Порядку підтримки малих групових будинків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 р. № 615 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 50, ст. 3073).
5. Умовами надання субвенції є:
спроможність органів державної влади та органів місцевого самоврядування фінансувати об’єкти, на які залучається субвенція, а саме фінансування нового будівництва приміщень для розміщення малих групових будинків, придбання/капітального ремонту/реконструкції житла для дитячих будинків сімейного типу, подальшого забезпечення власного фінансування або їх утримання за рахунок місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством;
для адміністративних центрів територіальних громад та м. Києва - придбання житла для дитячих будинків сімейного типу на умовах співфінансування (не менше ніж 20 відсотків - за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством);
придбання житла, в тому числі за рахунок грошової компенсації, на умовах співфінансування з державного, місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством, відповідно до пункту 14 цих Порядку та умов;
придбання житла за ринковою вартістю в разі, коли вона нижча за опосередковану;
надання органами місцевого самоврядування земельних ділянок для будівництва приміщень для розміщення малих групових будинків, житла для дитячих будинків сімейного типу;
обов’язкове врахування потреб осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення під час розроблення проектної документації для об’єктів нового будівництва/капітального ремонту/реконструкції;
відповідність об’єктів нового будівництва/капітального ремонту/реконструкції, житла, що придбавається для осіб, державним будівельним нормам і санітарному законодавству;
наявність у житлі, що придбавається для осіб, необхідних приміщень, зокрема санітарно-гігієнічного призначення, та в разі необхідності проведення їх капітального ремонту/реконструкції згідно з державними будівельними та санітарними нормами;
взяття органами місцевого самоврядування на баланс збудованих/придбаних об’єктів нерухомості для проживання в них осіб (крім жилих приміщень, придбаних та переданих особам у власність);
перебування осіб на соціальному квартирному обліку (у разі придбання соціального житла для осіб) або на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов;
перебування осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в установленому порядку на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, на момент досягнення ними 23-річного віку;
забезпечення соціального супроводу осіб до 23 років, яким призначено грошову компенсацію, центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді/центром соціальних служб, зокрема надання допомоги у відкритті рахунка із спеціальним режимом використання, надання соціальної послуги консультування щодо вибору житла та оформлення права власності на нього;
влаштування дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, до дитячих будинків сімейного типу, малих групових будинків відповідно до
Положення про дитячий будинок сімейного типу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2002 р. № 564 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 18, ст. 925), та Примірного положення про малий груповий будинок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 р. № 926 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 90, ст. 2969);
здійснення видатків, пов’язаних з утриманням малого групового будинку, за рахунок коштів місцевих бюджетів, засновника та інших джерел, не заборонених законодавством;
прийняття районними в м. Києві держадміністраціями, виконавчими органами міських, районних у містах рад, сільських, селищних рад територіальних громад рішень про створення малих групових будинків;
наявність проектної документації на нове будівництво/реконструкцію приміщень для розміщення малих групових будинків, житла для дитячих будинків сімейного типу, затвердженої в установленому порядку;
наявність акта обстеження стану житлового приміщення (будинку, квартири), яке зруйновано, стало непридатним для проживання або потребує капітального ремонту/реконструкції, за формою згідно з додатком 1;
відповідність звіту про оцінку майна нормативно-правовим актам з питань оцінки майна, що встановлюється шляхом його рецензування.
5-1. Умовами надання субвенції у 2024 році є:
територія адміністративно-територіальної одиниці/територіальної громади не належить до територій активних бойових дій та/або тимчасово окупованих Російською Федерацією територій, що включені до
переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Мінреінтеграції, щодо яких не визначено дату завершення бойових дій або тимчасової окупації (зазначена вимога не застосовується до розподілу субвенції за напрямом, визначеним в абзаці третьому пункту 4-1 цих Порядку та умов);
наявність дитячих будинків сімейного типу, які потребують забезпечення житлом у безпечних регіонах та тимчасово переміщені (евакуйовані) за межі України;
наявність на території адміністративно-територіальної одиниці/ територіальної громади дитячих будинків сімейного типу, що тимчасово переміщені (евакуйовані) в межах України;
можливість розміщення тимчасово переміщених (евакуйованих) дитячих будинків сімейного типу;
подання дитячими будинками сімейного типу до районної держадміністрації (військової адміністрації), виконавчого органу міської ради, яка прийняла рішення про його створення та забезпечення функціонування, інформації про підтвердження наміру щодо повернення тимчасово переміщених (евакуйованих) дитячих будинків сімейного типу;
для дитячих будинків сімейного типу, які планують повернутися з-за кордону, - наявність інформації про: кількість дитячих будинків сімейного типу та дітей, яких до них влаштовано; планові дати повернення в Україну; найменування адміністративно-територіальної одиниці/територіальної громади, на територію якої заплановане повернення;
прийняття органом місцевого самоврядування, юрисдикція якого поширюється на територію, на яку тимчасово переміщено (евакуйовано) дитячий будинок сімейного типу/планується тимчасово перемістити (евакуювати) дитячий будинок сімейного типу, рішення щодо тимчасового розміщення такого будинку у придбаних за рахунок коштів субвенції житлових будинках на підставі клопотання про потребу в забезпеченні житлом дитячого будинку сімейного типу, що тимчасово переміщено (евакуйовано) в межах України/тимчасово переміщено (евакуйовано) за межі України, поданого районною держадміністрацією (військовою адміністрацією), виконавчим органом міської ради, які прийняли рішення про створення та забезпечення функціонування такого дитячого будинку сімейного типу, до відповідної обласної, Київської міської держадміністрації (військової адміністрації), юрисдикція якої поширюється на територію, на яку тимчасово переміщено (евакуйовано) в межах України/планується тимчасово перемістити (евакуювати) в межах України відповідний дитячий будинок сімейного типу;
придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу з урахуванням поточного місцезнаходження/планового переміщення (евакуації) або повернення за місцем створення (функціонування) дитячого будинку сімейного типу;
влаштування дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, до дитячих будинків сімейного типу, малих групових будинків відповідно до
Положення про дитячий будинок сімейного типу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2002 р. № 564 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 18, ст. 925), та
Примірного положення про малий груповий будинок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 р. № 926 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 90, ст. 2969);
здійснення видатків, пов’язаних з утриманням малого групового будинку, за рахунок коштів місцевих бюджетів, засновника та інших джерел, не заборонених законодавством;
спроможність органів державної влади та органів місцевого самоврядування фінансувати об’єкти, на які залучається субвенція, подальшого забезпечення власного фінансування або їх утримання за рахунок місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством;
взяття органами місцевого самоврядування на баланс придбаних об’єктів нерухомості для проживання в них тимчасово переміщених (евакуйованих) дитячих будинків сімейного типу;
співфінансування (не менше ніж 10 відсотків - за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством) придбання житла для новостворених дитячих будинків сімейного типу (крім тих, щодо яких прийнято рішення про забезпечення функціонування за новим фактичним місцем перебування на відповідній адміністративно-територіальній одиниці та укладено договір) відповідно до підпункту 3 пункту 7-1 цих Порядку та умов. Джерелами співфінансування місцевих бюджетів не можуть бути інші міжбюджетні трансферти з державного бюджету місцевим бюджетам;
здійснення видатків, пов’язаних з утриманням малого групового будинку, за рахунок коштів місцевих бюджетів, засновника та інших джерел, не заборонених законодавством.
5-2. У разі відсутності на території адміністративно-територіальної одиниці, на яку тимчасово переміщені (евакуйовані) дитячі будинки сімейного типу, які потребують забезпечення житлом, житлові будинки, придбані за рахунок коштів субвенції відповідно до напряму, визначеного в абзаці другому пункту 4-1, та умов, визначених в пункті 5- 1, цих Порядку та умов, після припинення чи скасування надзвичайного або воєнного стану в Україні використовуються для надання житла дитячим будинкам сімейного типу, які функціонують на такій території адміністративно-територіальної одиниці.
6. У разі коли загальна площа приміщень для розміщення малих групових будинків, збудованих за рахунок субвенції, перевищує 300 кв. метрів, а житла для дитячих будинків сімейного типу, придбаного або збудованого за рахунок субвенції, - 262 кв. метри (без урахування додаткових 10 кв. метрів на кожну дитину з інвалідністю), витрати, пов’язані з перевищенням зазначених норм здійснюються за рахунок місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством, без урахування умов співфінансування, визначених пунктом 14 цих Порядку та умов.
У разі придбання житла для створення нових дитячих будинків сімейного типу за рахунок субвенції у 2024 році, крім випадку, визначеного в абзаці п’ятому цього пункту, загальна площа якого перевищує 262 кв. метри (без урахування додаткових 10 кв. метрів на кожну дитину з інвалідністю), витрати з місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством, пов’язані з перевищенням зазначених норм, вважаються співфінансуванням відповідно до умов, передбачених абзацом чотирнадцятим пункту 5-1 цих Порядку та умов.
Вимоги абзацу першого цього пункту не застосовуються до субвенції 2024 року, якщо вартість житла для дитячих будинків сімейного типу не перевищує граничної вартості, обчисленої відповідно до пункту 12 цих Порядку та умов, у разі спрямування коштів на:
придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу, які потребують забезпечення житлом у безпечних регіонах і тимчасово переміщені (евакуйовані) за межі України та планують повертатися в Україну;
придбання житла для дитячих будинків сімейного типу, що тимчасово переміщені (евакуйовані) в межах України, у тому числі для тих, які планують повертатися до місця їх створення (функціонування) у 2024 році, або тих, що переміщені (евакуйовані) внаслідок збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях із 2014 року, але не забезпечені житлом або їх житло непридатне для проживання;
придбання житла для створення нових (новостворених) дитячих будинків сімейного типу, якщо батьки-вихователі є внутрішньо переміщеними особами.
У разі коли вартість придбання житла для дитячих будинків сімейного типу, соціального житла та житла для осіб перевищує граничну вартість, обчислену відповідно до пунктів 12 і 13 цих Порядку та умов, витрати, пов’язані з перевищенням норм, зазначених в абзаці першому цього пункту, здійснюються за рахунок місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством.
Придбання житла для осіб за рахунок грошової компенсації проводиться за погодженням із місцевою комісією, утвореною відповідно до пункту 9 цих Порядку та умов, а в разі перевищення граничної вартості житла, обчисленої відповідно до пункту 13 цих Порядку та умов, витрати, пов’язані з перевищенням норм, здійснюються за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.
Жила площа приміщень для розміщення малих групових будинків, збудованих за рахунок субвенції, житла для дитячих будинків сімейного типу, придбаного або збудованого за рахунок субвенції, не може бути меншою від середнього показника забезпеченості громадян жилою площею у відповідному населеному пункті.
Видатки, пов’язані з фінансуванням оформлення права власності на житло, земельну ділянку, на якій розташоване житло, із сплатою передбачених законодавством податків, зборів, платежів, відкриттям та обслуговуванням рахунка із спеціальним режимом використання, крім житла, яке придбавається за рахунок грошової компенсації, здійснюються за рахунок місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством, поза межами обсягу співфінансування, визначеного пунктом 5 цих Порядку та умов.
Строк будівництва житла для дитячих будинків сімейного типу та приміщень для розміщення малих групових будинків визначається проектною документацією або документами, які регулюють виконання будівельних робіт відповідно до законодавства, але не може перевищувати трьох років.
У разі закупівлі послуг з рецензування звітів про оцінку житла, яке придбавається на вторинному ринку, субвенція може спрямовуватися в установленому порядку на поточні видатки.
6-1. Використання коштів субвенції за напрямом, визначеним абзацом другим пункту 4-1 цих Порядку та умов, здійснюється з урахуванням положень пунктів 6-12 та 16-25 цих Порядку та умов.
7. Для формування пропозицій щодо розподілу субвенції обласними, Київською міською держадміністраціями за розпорядженням голови обласної, Київської міської держадміністрації утворюється відповідна регіональна комісія, яка є консультативно-дорадчим органом, затверджується положення про таку комісію та її склад.
Головою регіональної комісії є заступник голови обласної, Київської міської держадміністрації, заступником голови регіональної комісії - начальник служби у справах дітей обласної, Київської міської держадміністрації.
До складу регіональної комісії входять представники структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, фінансів, освіти, житлово-комунального господарства, управлінь (департаментів) містобудування та архітектури, регіонального розвитку та будівництва, капітального будівництва, юридичної служби, центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді/центру соціальних служб, а також уповноважені представники громадськості та інших установ (за згодою).
7-1. Розподіл субвенції у 2024 році між місцевими бюджетами здійснюється обласними, Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями) відповідно до умов, визначених пунктом 5- 1 цих Порядку та умов, протягом 30 робочих днів з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2024 р.
№ 1055 "Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа". Кошти субвенції в межах видатків розвитку розподіляються в такій черговості:
1) на придбання житла дитячим будинкам сімейного типу, що тимчасово переміщені (евакуйовані) в межах України, у тому числі для тих, які планують повертатися до місця їх створення (функціонування) у 2024 році, або тих, які переміщені (евакуйовані) внаслідок збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях із 2014 року, але не забезпечені житлом або їх житло непридатне для проживання, або дитячим будинкам сімейного типу, які повернулися з-за кордону та потребують забезпечення житлом у безпечних регіонах за новим місцем перебування;
2) на придбання житла дитячим будинкам сімейного типу, які заплановано тимчасово перемістити (евакуювати) в межах України, дитячим будинкам сімейного типу, повернення яких з-за кордону заплановано у 2024 році;
3) на придбання житла для новостворених дитячих будинків сімейного типу.
Обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації) розподіляють субвенцію між місцевими бюджетами відповідно до інформації про потребу, поданої:
районними держадміністраціями (військовими адміністраціями), виконавчими органами міських рад, які прийняли рішення про створення та забезпечення функціонування дитячого будинку сімейного типу, який було тимчасово переміщено (евакуйовано) до безпечного регіону/планується тимчасово перемістити (евакуювати) у безпечний регіон з метою забезпечення їх повернення в Україну з-за кордону на підставі повідомлення про потребу у здійсненні тимчасового переміщення (евакуації);
районними держадміністраціями (військовими адміністраціями), виконавчими органами міських рад, які прийняли рішення про створення та забезпечення функціонування дитячого будинку сімейного типу у відповідному регіоні.
Для забезпечення житлом дитячого будинку сімейного типу, що тимчасово переміщено (евакуйовано) в межах України/тимчасово переміщено (евакуйовано) за межі України, районні військові адміністрації, виконавчі органи міських рад, які прийняли рішення про створення та забезпечення функціонування такого дитячого будинку сімейного типу, подають до відповідної обласної, Київської міської держадміністрації (військової адміністрації), юрисдикція якої поширюється на територію, на яку відповідний дитячий будинок сімейного типу тимчасово переміщено (евакуйовано) в межах України/планується тимчасово перемістити (евакуювати) в межах України після його повернення з-за кордону, інформацію про потребу в забезпеченні житлом відповідно до вимог, визначених абзацами другим - четвертим, шостим і сьомим пункту 5-1 цих Порядку та умов.
Під час дії на території України надзвичайного або воєнного стану придбання житла для дитячого будинку сімейного типу, який тимчасово переміщено (евакуйовано) в межах України/планується тимчасово перемістити (евакуювати), за результатами його повернення з-за кордону здійснює у межах використання коштів субвенції відповідно до абзацу другого пункту 4-1 цих Порядку та умов орган місцевого самоврядування, на територію якого такий дитячий будинок сімейного типу тимчасово переміщено (евакуйовано).
8. До повноважень регіональної комісії належить визначення потреб регіону відповідно до пропозицій, поданих місцевими комісіями, утвореними відповідно до пункту 9 цих Порядку та умов, та формування пропозицій щодо розподілу обсягу субвенції між місцевими бюджетами за напрямами, передбаченими пунктом 4, а у 2024 році - пунктом 4- 1, з урахуванням умов, визначених пунктом 5, а у 2024 році - пунктом 5- 1 відповідно до цих Порядку та умов, виходячи з:
першочерговості завершення розпочатих у попередніх періодах будівельно-ремонтних робіт;
необхідності нового будівництва приміщень для розміщення малих групових будинків, житла для дитячих будинків сімейного типу;
потреби щодо капітального ремонту/реконструкції житла для дитячих будинків сімейного типу;
потреби щодо надання підтримки малим груповим будинкам з урахуванням їх кількості та дітей, які перебувають в них, установлених розмірів відповідних виплат;
формування регіональних списків осіб у порядку черговості відповідно до дати включення у список громадян, які користуються правом позачергового отримання жилих приміщень; за часом взяття на соціальний квартирний облік у разі надання соціального житла та віком від 16 до 23 років, від 23 до 35 років, старші 35 років.
За наявності кількох осіб з однаковою датою взяття на облік перевага надається особі старшого віку.
Регіональна комісія формує пропозиції щодо розподілу субвенції між конкретними особами у порядку черговості відповідно до дати включення у списки громадян, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень; за часом взяття на соціальний квартирний облік у разі надання соціального житла та віком.
У разі наявності залишків субвенції регіональна комісія відповідно до регіональних списків осіб у порядку черговості визначає наступну особу, якій може бути придбано житло або призначено грошову компенсацію для придбання житла.
Регіональна комісія протягом 10 робочих днів з дати надходження рішень місцевих комісій про визначення відповідної потреби схвалює пропозиції щодо розподілу субвенції між місцевими бюджетами (м. Київ - між головними розпорядниками бюджетних коштів) за напрямами, передбаченими пунктом 4, а у 2024 році - пунктом 4- 1, з урахуванням умов, визначених пунктами 5, 5- 1 і 6 цих Порядку та умов.
Рішення регіональної комісії оформляється протоколом, підписується всіма її членами і подається обласній, Київській міській держадміністрації для формування в установленому порядку показників відповідних місцевих бюджетів та їх затвердження.
Після затвердження обласного бюджету, міського бюджету м. Києва з урахуванням розподілу субвенції між місцевими бюджетами за напрямами, передбаченими пунктом 4, а у 2024 році - пунктом 4- 1, з урахуванням умов, визначених пунктом 5, а у 2024 році - пунктом 5- 1 до цих Порядку та умов, регіональна комісія надсилає місцевим комісіям, утвореним відповідно до пункту 9 цих Порядку та умов, копію свого рішення для врахування під час формування відповідних показників їх бюджетів.
У разі утворення залишків субвенції в місцевих бюджетах, у тому числі від придбання житла за ринковою вартістю та невикористання в повному обсязі коштів, виділених на підтримку малого групового будинку, такі кошти повертаються до обласного бюджету, міського бюджету м. Києва для подальшого перерозподілу відповідно до цього пункту.
Абзаци другий - четвертий, шостий - дев’ятий цього пункту не застосовуються під час розподілу субвенції між місцевими бюджетами за напрямами, передбаченими пунктом 4- 1 цих Порядку та умов.
9. Для формування пропозицій щодо потреби в субвенції за напрямами, передбаченими пунктом 4, а у 2024 році - пунктом 4- 1, з урахуванням умов, визначених пунктом 5, а у 2024 році - пунктом 5- 1 відповідно до цих Порядку та умов, головою районної у м. Києві держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі утворення), сільської, селищної ради утворюється відповідна місцева комісія, яка є консультативно-дорадчим органом, і затверджується положення про таку комісію та її склад.
Головою місцевої комісії є заступник голови районної у м. Києві держадміністрації, голова територіальної громади, заступником голови - начальник служби у справах дітей районної у м. Києві держадміністрації.
До складу місцевої комісії входять представники структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, фінансів, освіти, житлово-комунального господарства, управлінь (департаментів) містобудування та архітектури, регіонального розвитку та будівництва, капітального будівництва, юридичної служби, центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді/центру соціальних служб, а також уповноважені представники громадськості та інших установ (за згодою).
Склад місцевої комісії, визначення заступника голови та секретаря комісії залежить від структури органів місцевого самоврядування.
10. До повноважень місцевої комісії належить:
1) визначення потреби в субвенції за напрямами, передбаченими пунктом 4, з урахуванням умов, визначених пунктом 5 цих Порядку та умов, підготовка відповідних пропозицій з урахуванням пунктів 12 і 14 цих Порядку та умов, і наявної проектної документації, кількості малих групових будинків та дітей, які перебувають в них, установлених розмірів відповідних виплат;
2) формування та затвердження загальних списків осіб, які перебувають на квартирному обліку, із зазначенням прізвища, імені, по батькові (за наявності), дати народження особи, дати її взяття на такий облік, інвалідності (у разі встановлення) та орієнтовної потреби в коштах, необхідних для придбання житла;
3) затвердження списків осіб для виплати грошової компенсації із визначенням окремо щодо кожної особи обсягу такої компенсації. До загального списку не включаються особи, яким було виділено грошову компенсацію за рахунок субвенції у попередньому році;
4) погодження щодо:
житлових об’єктів, які планується придбати для забезпечення житлом дитячих будинків сімейного типу, соціальним житлом, житлом для осіб, у тому числі за рахунок грошової компенсації;
нового будівництва приміщень для розміщення малих групових будинків, житла для дитячих будинків сімейного типу, капітального ремонту/реконструкції житла для дитячих будинків сімейного типу;
розроблення проектної документації на нове будівництво приміщень для розміщення малих групових будинків, капітальний ремонт/реконструкцію житла для дитячих будинків сімейного типу;
5) проведення перевірки щодо:
наявності в дитини статусу дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, особи з їх числа;
наявності в осіб, старших 23 років, підстав постановки на квартирний облік їх як дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа;
наявності документів про перебування особи на квартирному обліку;
документів, що подаються для придбання житла, передбачених пунктом 11 цих Порядку та умов;
обстеження стану житлового приміщення (будинку, квартири), що придбавається.
Місцева комісія приймає рішення щодо обсягу потреби субвенції за напрямами, передбаченими пунктом 4, з урахуванням умов, передбачених пунктом 5 цих Порядку та умов, протягом 60 днів з дати набрання чинності цими Порядком та умовами. Рішення оформляється протоколом, який складається у двох примірниках, підписується всіма членами місцевої комісії та затверджується органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування (один примірник протоколу надсилається обласній/Київській міській держадміністрації).
Формування та використання показників місцевих бюджетів проводиться за напрямами відповідно до розподілу, визначеного регіональною комісією згідно з пунктом 8 цих Порядку та умов, і за відповідними кодами економічної класифікації видатків бюджету залежно від економічної суті платежу.
10-1. Пункт 10 цих Порядку та умов не застосовується під час розподілу субвенції між місцевими бюджетами за напрямами, передбаченими пунктом 4- 1 цих Порядку та умов.
Під час розподілу субвенції за напрямом, визначеним в абзаці другому пункту 4-1, та з урахуванням умов, визначених пунктом 5- 1 цих Порядку та умов, районні держадміністрації (військові адміністрації), виконавчі органи міських рад, які прийняли рішення про створення та забезпечення функціонування дитячих будинків сімейного типу, звертаються до обласної, Київської міської держадміністрації (військової адміністрації), юрисдикція якої поширюється на територію, на яку відповідний дитячий будинок сімейного типу тимчасово переміщено (евакуйовано) в межах України/планується тимчасово перемістити (евакуювати) в межах України, в тому числі ті, які планують повертатися до місця їх створення (функціонування) у 2024 році, або ті, які переміщені (евакуйовані) внаслідок збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях із 2014 року, але не забезпечені житлом або їх житло непридатне для проживання, із клопотанням про потребу в забезпеченні житлом дитячого будинку сімейного типу, що тимчасово переміщено (евакуйовано) в межах України/тимчасово переміщено (евакуйовано) за межі України або планує повернення до місця його створення (функціонування)/або переміщено (евакуйовано) внаслідок збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях із 2014 року, але не забезпечено житлом або його житло непридатне для проживання, та одночасно інформують відповідні органи місцевого самоврядування.
Місцеві комісії виконавчих органів міських, селищних, сільських рад територіальних громад, до яких тимчасово переміщено (евакуйовано) дитячий будинок сімейного типу, що потребує придбання житлового будинку/планує тимчасово перемістити (евакуювати) у межах України/ планує повертатися до місця їх створення (функціонування) у 2024 році/переміщені (евакуйовані) внаслідок збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях із 2014 року, але не забезпечені житлом або таке житло непридатне для функціонування, для забезпечення його функціонування, розглядають клопотання районних держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчих органів міських рад, які прийняли рішення щодо створення та забезпечення функціонування такого дитячого будинку сімейного типу, та приймають відповідні рішення щодо обсягу потреби в субвенції.
До повноважень місцевої комісії належить:
визначення потреби в субвенції за напрямами, передбаченими пунктом 4- 1, із урахуванням умов, визначених пунктом 5- 1цих Порядку та умов, підготовка відповідних пропозицій з урахуванням пункту 12 цих Порядку та умов;
формування та затвердження орієнтовної потреби в коштах, необхідних для придбання житла;
подання рекомендацій та пропозицій виконавчому органу міських, сільських, селищних рад щодо житлових об’єктів, які планується придбати для забезпечення житлом дитячих будинків сімейного типу;
проведення перевірки щодо:
документів, що подаються для придбання житла, передбачених пунктом 11 цих Порядку та умов;
обстеження стану житлового приміщення (будинку, квартири), що придбавається.
11. Після отримання копії рішення від обласної, Київської міської держадміністрації про розподіл субвенції між місцевими бюджетами за напрямами, передбаченими пунктом 4, а у 2024 році - пунктом 4- 1цих Порядку та умов, місцевою комісією для прийняття відповідного рішення подаються такі документи:
1) для придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу, соціального житла, житла для осіб, зокрема осіб з інвалідністю:
акт обстеження стану житлового приміщення (будинку, квартири) (додаток 2), складений місцевою комісією з метою визначення його придатності/непридатності для проживання за результатами огляду та встановлення наявності/відсутності необхідних приміщень, зокрема санітарно-гігієнічного призначення, газо-, електро-, водопостачання та водовідведення, системи опалення;
звіт про оцінку майна;
фотографії житлового приміщення (будинку, квартири);
копія технічної документації на житлове приміщення (будинок, квартиру), яке прийнято в експлуатацію в установленому законодавством порядку;
довідка про реєстрацію місця проживання осіб у житловому приміщенні (будинку, квартирі), що придбавається;
згода особи на проживання в житлі, яке для неї придбавається (на момент оформлення купівлі-продажу);
рецензований звіт про оцінку майна, складений відповідно до
Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" (необхідний у разі придбання житла на вторинному ринку, у разі його підготовки за рахунок субвенції - додається після його підготовки);
2) для нового будівництва/реконструкції приміщень для розміщення малих групових будинків, житла для дитячих будинків сімейного типу - проектна документація на будівництво об’єкта;
3) для капітального ремонту житла для дитячих будинків сімейного типу:
проектна пропозиція та копія (завірена в установленому порядку) експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проекту будівництва об’єкта незалежно від вартості будівництва;
акт обстеження стану житлового приміщення (будинку, квартири) (додаток 2), яке зруйновано, стало непридатним для проживання або потребує капітального ремонту/реконструкції, складений місцевою комісією з метою визначення його придатності/непридатності для проживання за результатами огляду та встановлення наявності/відсутності необхідних приміщень, зокрема санітарно-гігієнічного призначення, газо-, електро-, водопостачання та водовідведення, системи опалення;
копія технічної документації на житлове приміщення (будинок, квартиру), яке прийнято в експлуатацію в установленому законодавством порядку;
фотографії житлового приміщення (будинку, квартири);
4) для розроблення проектної документації крім документів, зазначених у підпунктах 2-4 цього пункту, обласним, Київській міській держадміністраціям - інформація про:
віддаленість житлового приміщення від об’єктів інфраструктури соціального спрямування, зокрема закладів освіти та закладів охорони здоров’я;
визначення потреб адміністративно-територіальної одиниці територіальної громади щодо необхідності влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у форми виховання, наближені до сімейних.
Місцевій комісії подаються особами виключно ті документи, які не перебувають у володінні суб’єктів надання адміністративних послуг або державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління, в паперовому вигляді або із застосуванням засобів Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.
Усі інші документи збираються уповноваженими особами із числа складу місцевої комісії без участі суб’єкта звернення на підставі відомостей, поданих у заяві, зокрема шляхом доступу до інформаційних систем або баз даних інших суб’єктів надання адміністративних послуг, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління, або через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів відповідно до законодавства.
Місцевий розпорядник самостійно перевіряє інформацію щодо наявності/відсутності в особи, яка подає документи для отримання грошової компенсації, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, в тому числі на земельну ділянку, на якій розташоване житлове приміщення (у разі наявності).
Абзаци дев’ятнадцятий - двадцять перший цього пункту не застосовуються під час розподілу субвенції між місцевими бюджетами за напрямами, передбаченими пунктом 4- 1 цих Порядку та умов.
12. Гранична вартість житла для дитячих будинків сімейного типу визначається з розрахунку на 10 дітей (зокрема рідних) і двох батьків-вихователів за такою формулою:
ГВЖ = (21 x 12 + 10 + (10 x Nі )) x Вг x Км,
де ГВЖ - гранична вартість житла;
21 - 21 кв. метр загальної площі на кожну рідну дитину, дитину-вихованця та кожного з батьків-вихователів;
12 - кількість осіб (дітей та батьків-вихователів);
10 - 10 кв. метрів загальної площі на сім’ю;
(10 x Nі ): 10 - додаткові 10 кв. метрів жилої площі на кожну дитину з інвалідністю, Nі - кількість дітей з інвалідністю;
Вг - вартість (гривень) 1 кв. метра загальної площі житла в населеному пункті, в якому буде придбано житло для дитячого будинку сімейного типу;
Км - коефіцієнт збільшення граничної вартості 1 кв. метра загальної площі житла для мм. Києва, Дніпра, Львова, Одеси та Харкова, обласних центрів і адміністративних центрів територіальних громад.
Вартість 1 кв. метра загальної площі житла в населеному пункті, в якому буде придбано житло для дитячого будинку сімейного типу, обчислюється відповідно до нормативно-правових актів Мінрегіону.
Для мм. Києва, Дніпра, Львова, Одеси та Харкова гранична вартість придбання житла для дитячих будинків сімейного типу не може перевищувати вартості спорудження житла, збільшеної в 1,75 раза, для обласних центрів і адміністративних центрів територіальних громад з населенням понад 300 тис. осіб - у 1,5 раза, для адміністративних центрів територіальних громад з населенням від 100 тис. до 300 тис. осіб - у 1,25 раза.
У разі придбання житла для дитячого будинку сімейного типу враховуються витрати на придбання земельної ділянки, на якій розташоване житло, якщо це не призводитиме до перевищення його граничної вартості, обчисленої відповідно до цього пункту.
13. Гранична вартість придбання житла для осіб визначається за такою формулою:
ГВЖ = (31 + 10) x Вг x Км,
де ГВЖ - гранична вартість житла;
31 - 31 кв. метр загальної площі у квартирах, садибних (одноквартирних) будинках із житлового фонду, з яких жила площа на особу повинна бути не менше середнього показника забезпеченості громадян жилою площею у відповідному населеному пункті;
10 - додаткові 10 кв. метрів жилої площі на особу з інвалідністю (у разі потреби);
Вг - вартість (гривень) 1 кв. метра загальної площі житла для населеного пункту за місцем перебування особи на квартирному обліку;
Км - коефіцієнт збільшення граничної вартості 1 кв. метра загальної площі житла для мм. Києва, Дніпра, Львова, Одеси та Харкова, обласних центрів і адміністративних центрів територіальних громад.
Вартість 1 кв. метра загальної площі житла в населеному пункті за місцем перебування особи на квартирному обліку обчислюється відповідно до нормативно-правових актів Мінрегіону.
Для мм. Києва, Дніпра, Львова, Одеси та Харкова гранична вартість придбання житла не може перевищувати вартості спорудження житла, збільшеної в 1,75 раза, для обласних центрів і адміністративних центрів територіальних громад з населенням понад 300 тис. осіб - у 1,5 раза, для адміністративних центрів територіальних громад з населенням від 100 тис. до 300 тис. осіб - у 1,25 раза.
У разі придбання житла особами враховуються витрати на придбання земельної ділянки, на якій розташоване житло, якщо це не призводитиме до перевищення його граничної вартості, обчисленої відповідно до цього пункту.
14. Придбання житла для осіб на умовах співфінансування з державного, місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством, здійснюється залежно від віку особи:
для осіб від 23 років до 35 років - 70 відсотків граничної вартості житла з подальшим зменшенням частки державного бюджету на 10 відсотків щороку, до 50 відсотків - у 2023 році та наступних роках;
для осіб старше 35 років - 30 відсотків граничної вартості житла компенсується з державного бюджету, у 2022 році та наступних роках грошова компенсація у розмірі граничної вартості житла здійснюється за рахунок місцевих бюджетів.
................Перейти до повного тексту