1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 10 березня 2021 р. № 185
Київ
Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Внести зміни до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 липня 2005 р. № 587 (Офіційний вісник України, 2005 р., № 29, ст. 1710; 2020 р., № 34, ст. 1128, № 73, ст. 2317, № 79, ст. 2555), виклавши його в редакції, що додається.
Прем’єр-міністр України Д. ШМИГАЛЬ
Інд. 75
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 15 липня 2005 р. № 587
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 10 березня 2021 р. № 185)
ПОРЯДОК
використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників", які використовуються для державної підтримки виробників плодів, ягід, винограду та хмелю (далі — бюджетні кошти).
Бюджетні кошти спрямовуються на державну підтримку виробників плодів, ягід, винограду та хмелю з метою стимулювання збільшення площ насаджень, обсягів виробництва плодово-ягідної продукції, винограду та хмелю, нарощування потужностей з їх зберігання та переробки.
2. Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінекономіки.
Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є структурні підрозділи облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку.
3. Отримувачами бюджетних коштів є суб’єкти господарювання — юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми та форми власності і фізичні особи — підприємці, що провадять діяльність у галузях садівництва, виноградарства та хмелярства.
На отримання бюджетних коштів мають право суб’єкти господарювання:
стосовно яких не порушено справу про банкрутство, та/або яких не визнано банкрутами, та/або які не перебувають на стадії ліквідації;
які не мають на перше число місяця, в якому приймається рішення про включення до розподілів бюджетних коштів для компенсації витрат за напрямами, визначеними пунктом 4 цього Порядку, і реєстрів суб’єктів господарювання, яким нараховано компенсацію вартості за напрямами, визначеними пунктом 5 цього Порядку, прострочену більш як шість місяців заборгованість з платежів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС.
Відповідність суб’єкта господарювання вимогам, зазначеним в абзаці третьому цього пункту, перевіряється шляхом отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань перед формуванням реєстрів суб’єктів господарювання, яким нараховано компенсацію вартості за напрямами, визначеними пунктом 5 цього Порядку, та зведених відомостей про фактичні витрати та попередні обсяги компенсації.
Відповідність суб’єкта господарювання вимогам, зазначеним в абзаці четвертому цього пункту, перевіряється Мінекономіки шляхом надсилання відповідного запиту до ДПС перед формуванням розподілів бюджетних коштів для компенсації витрат за напрямами, визначеними пунктом 4 цього Порядку, і реєстрів суб’єктів господарювання, яким нараховано компенсацію вартості за напрямами, визначеними пунктом 5 цього Порядку.
Бюджетні кошти надаються суб’єкту господарювання з урахуванням пов’язаних з ним осіб у значенні, наведеному у підпункті 14.1.159 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, в сумі не більше ніж 10 тис. розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року. Суб’єкт господарювання, який претендує на отримання бюджетних коштів, зобов’язаний повідомити відповідній комісії, утвореній Мінекономіки або облдержадміністрацією, про всіх пов’язаних з ним осіб, які протягом бюджетного року є отримувачами бюджетних коштів, а також про зміни стосовно таких осіб.
4. Суб’єктам господарювання, які закладають плодово-ягідні насадження, виноградники та хмільники, бюджетні кошти надаються на безповоротній основі в межах бюджетних призначень, передбачених у державному бюджеті на поточний рік, для компенсації витрат (без урахування податку на додану вартість), здійснених у період з 1 жовтня попереднього року по 30 вересня поточного року на:
1) придбання садивного матеріалу плодово-ягідних культур, винограду та хмелю (далі — садивний матеріал), — у розмірі до 80 відсотків здійснених витрат (після проведення ними садіння або ремонту насаджень);
2) проведення робіт та придбання матеріалів для спорудження шпалер і встановлення систем краплинного зрошення (далі — роботи), — у розмірі до 50 відсотків здійснених витрат (після завершення монтажних робіт);
3) закупівлю техніки, механізмів та обладнання (зокрема іноземного виробництва, які не виробляються в Україні) для проведення технологічних операцій у виноградарстві, садівництві і хмелярстві (далі — техніка, механізми та обладнання) згідно із затвердженим Мінекономіки переліком такої техніки, механізмів та обладнання, — у розмірі до 30 відсотків їх вартості.
Компенсація витрат за садивний матеріал не може перевищувати нормативи, у межах яких проводиться часткове відшкодування їх вартості, затверджені Мінекономіки.
5. Суб’єктам господарювання — виробникам плодів, ягід, винограду та хмелю, які провадять сільськогосподарську діяльність з обробки, переробки та/або консервації плодів, ягід, винограду та хмелю, бюджетні кошти надаються на безповоротній основі в межах бюджетних призначень, передбачених у державному бюджеті на поточний рік, для компенсації до 50 відсотків вартості (без урахування податку на додану вартість):
1) нового будівництва та реконструкції холодильників для зберігання плодів, ягід, столових сортів винограду та хмелю власного виробництва, цехів первинної переробки винограду, плодів та ягід власного виробництва, об’єктів із заморожування плодово-ягідної продукції (далі — об’єкти);
2) придбання ліній товарної обробки плодів та ягід, автоматизованих ліній з висушування плодів, ягід та хмелю власного виробництва, ліній з переробки плодів, ягід та технічних сортів винограду власного виробництва на соки, пюре, виноматеріали (далі — лінії) після завершення пусконалагоджувальних робіт.
Компенсації підлягає вартість об’єктів, введених в експлуатацію з 1 жовтня попереднього року по 30 вересня поточного року, та/або вартість ліній, придбаних у той самий період.
6. Бюджетні кошти спрямовуються на погашення кредиторської заборгованості, зареєстрованої в органах Казначейства за видатками, які передбачені на державну підтримку виробників плодів, ягід, винограду та хмелю, в установленому порядку.
7. Розподіл бюджетних коштів за напрямами, визначеними пунктами 4 і 5 цього Порядку, та їх перерозподіл протягом року з урахуванням фактичного подання документів для отримання компенсації затверджується наказом Мінекономіки.
8. Для надання бюджетних коштів:
Мінекономіки утворює комісію, яка є постійно діючим органом, (далі — комісія Мінекономіки) затверджує її склад, положення про неї, передбачені цим Порядком форми звітності та нормативи;
облдержадміністрації утворюють комісії з прийняття рішень щодо компенсації витрат за напрямами, визначеними пунктом 4 цього Порядку, (далі — обласні комісії), затверджують їх склад та положення про них.
9. Суб’єкти господарювання подають до 15 жовтня обласним комісіям такі документи:
1) для отримання компенсації витрат на садивний матеріал і роботи:
заявку на отримання бюджетних коштів;
довідку про відкриття поточного рахунка, видану банком;
письмове зобов’язання щодо повернення до державного бюджету в місячний строк бюджетних коштів у разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного одержання та/або нецільового використання;
засвідчені підписом керівника суб’єкта господарювання копії документів, що посвідчують право власності та/або користування земельною ділянкою;
засвідчену підписом керівника суб’єкта господарювання копію проектної документації на створення виноградників столових сортів, плодово-ягідних насаджень і хмільників та копію затвердженої Мінекономіки проектної документації на створення виноградників технічних сортів;
акт інвентаризації насаджень за формою, затвердженою Мінекономіки;
акт про фактичний обсяг виконаних робіт і витрат за формою, затвердженою Мінекономіки;
реєстри витрат на садивний матеріал і роботи разом із завіреними копіями первинних бухгалтерських документів, що підтверджують такі витрати та облік їх на балансі, зокрема документів про здійснення оплати товарів і послуг;
засвідчені підписом керівника суб’єкта господарювання копії таких сертифікатів на садивний матеріал (у разі садіння (ремонту) насаджень): для садивного матеріалу вітчизняного виробництва — сертифіката, що засвідчує сортові якості садивного матеріалу, та сертифіката, що засвідчує товарні якості садивного матеріалу; для ввезеного на митну територію України садивного матеріалу — фітосанітарного сертифіката та сертифіката країни-експортера;
фотоматеріали з підтвердженням садіння (ремонту) насаджень, спорудження шпалери та встановлення систем краплинного зрошення;
2) для отримання компенсації витрат на техніку, механізми та обладнання:
заявку на отримання бюджетних коштів;
довідку про відкриття поточного рахунка, видану банком;
письмове зобов’язання щодо повернення до державного бюджету в місячний строк бюджетних коштів у разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного одержання та/або нецільового використання;
акт приймання-передачі техніки, механізмів та обладнання;
засвідчену підписом керівника суб’єкта господарювання копію свідоцтва про реєстрацію техніки та/або механізмів (якщо вони підлягають обов’язковій державній або відомчій реєстрації);
засвідчені підписом керівника суб’єкта господарювання копії первинних бухгалтерських документів, що підтверджують відповідні витрати та облік на балансі техніки, механізмів та обладнання, зокрема документів про здійснення оплати за них;
акт інвентаризації насаджень.
У разі подання суб’єктом господарювання документів для отримання компенсації витрат за напрямами, визначеними пунктом 4 цього Порядку, документи, що дублюються, подаються в одному екземплярі.
Обласні комісії перевіряють:
наявність повного пакета документів;
відповідність сортового складу садивного матеріалу Державному реєстру сортів рослин, придатних для поширення в Україні на відповідний рік (з урахуванням вимог законодавства щодо строків його поширення);
реєстрацію сертифікатів на садивний матеріал вітчизняного виробництва в реєстрі сертифікатів на насіння та/або садивний матеріал;
відповідність суб’єктів господарювання вимогам, визначеним абзацом третім пункту 3 цього Порядку;
відповідність садивного матеріалу і робіт проектній документації;

................
Перейти до повного тексту