- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 28 жовтня 2021 р. № 1121
Київ
Про реалізацію експериментального проекту щодо впровадження нової моделі надання клієнтоорієнтованих послуг центрами зайнятості
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства економіки стосовно реалізації до 31 грудня 2022 р. експериментального проекту щодо впровадження нової моделі надання клієнтоорієнтованих послуг філіями обласних та Київського міського центрів зайнятості, а також міськими, районними, міськрайонними центрами зайнятості Державної служби зайнятості (далі - експериментальний проект).
2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту щодо впровадження нової моделі надання клієнтоорієнтованих послуг центрами зайнятості, що додається.
3. Установити, що координатором експериментального проекту є Міністерство економіки, відповідальним за організацію та забезпечення його реалізації - Державний центр зайнятості.
4. Державному центру зайнятості:
1) здійснити протягом місяця з дня набрання чинності цією постановою підготовчі заходи щодо запровадження реалізації експериментального проекту;
2) вжити вичерпних заходів до побудови комплексної системи захисту інформації та запровадити обмін інформацією на постійній основі з органами державної влади для виконання функцій, визначених законодавством;
3) забезпечити до кінця строку реалізації експериментального проекту технічну можливість цифровізації послуг, які надаються Державною службою зайнятості, подання роботодавцями звітності, інформації та відомостей в електронній формі, самообслуговування осіб, які шукають роботу, зареєстрованих безробітних та роботодавців;
4) надавати щомісяця до 10 числа Міністерству економіки інформацію про стан реалізації експериментального проекту, в тому числі за показниками роботи та ефективності діяльності Державної служби зайнятості під час реалізації експериментального проекту згідно з додатком до Порядку, затвердженого цією постановою.
5. Міністерству економіки за участю Державного центру зайнятості протягом двох місяців після завершення реалізації експериментального проекту подати Кабінетові Міністрів України звіт про результати його реалізації та пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів у сфері зайнятості населення.
Прем'єр-міністр України |
Д.ШМИГАЛЬ |
Інд. 73 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 28 жовтня 2021 р. № 1121
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту щодо впровадження нової моделі надання клієнтоорієнтованих послуг центрами зайнятості
1. Цей Порядок визначає механізм організації та реалізації у Вінницькій, Волинській, Дніпропетровській, Донецькій, Житомирській, Закарпатській, Запорізькій, Івано-Франківській, Київській, Кіровоградській, Луганській, Львівській, Миколаївській, Одеській, Полтавській, Рівненській, Сумській, Тернопільській, Харківській, Херсонській, Хмельницькій, Черкаській, Чернівецькій, Чернігівській областях та м. Києві експериментального проекту щодо впровадження нової моделі надання клієнтоорієнтованих послуг філіями обласних та Київського міського центрів зайнятості, а також міськими, районними, міськрайонними центрами зайнятості Державної служби зайнятості (далі - експериментальний проект).
Метою запровадження нової моделі надання клієнтоорієнтованих послуг філіями обласних та Київського міського центрів зайнятості, а також міськими, районними, міськрайонними центрами зайнятості Державної служби зайнятості (далі - центри зайнятості) є поглиблення співпраці Державної служби зайнятості з роботодавцями та іншими учасниками ринку праці, прискорене працевлаштування, сприяння поверненню до легальної зайнятості та інтеграція до ринку праці зареєстрованих безробітних та осіб, які шукають роботу, встановлення контакту з економічно неактивним населенням та його активізація, підвищення культури обслуговування клієнтів та довіри суспільства до Державної служби зайнятості.
Послуги та заходи із сприяння зайнятості населення, передбачені цим Порядком, надаються та здійснюються у межах та спосіб, передбачені законодавством про зайнятість населення та загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
адміністратор центру зайнятості - співробітник центру зайнятості, який забезпечує первинний прийом, профілювання та організацію надання послуг особам, які шукають роботу, та роботодавцям;
кар’єрний радник - співробітник центру зайнятості, який забезпечує організацію надання послуг зареєстрованим безробітним, здійснює супровід таких осіб з метою їх подальшого працевлаштування;
консультант роботодавця - співробітник центру зайнятості, який забезпечує організацію надання послуг роботодавцям, зокрема добір працівників з числа зареєстрованих безробітних та осіб, які шукають роботу, в тому числі в рамках реалізації державних цільових програм, якими передбачено створення нових робочих місць, та інфраструктурних проектів; надання допомоги в підготовці та поданні звітності, інформації та відомостей, передбачених законодавством; здійснення заходів випереджувального характеру, спрямованих на запобігання настанню страхових випадків; надання інформаційних та консультаційних послуг щодо стану національного та регіонального ринку праці; виконання активних програм на ринку праці; застосування праці іноземців та осіб без громадянства;
спеціалізований кар’єрний радник з питань інклюзивного працевлаштування (далі - спеціалізований кар’єрний радник) - співробітник центру зайнятості, який забезпечує організацію надання послуг зареєстрованим безробітним, які мають низькі можливості працевлаштування та ризик тривалого безробіття, здійснює супровід таких осіб під час пошуку роботи та після працевлаштування;
суб’єкти ринку праці - особи, які шукають роботу, зареєстровані безробітні та роботодавці;
первинне профілювання особи, яка шукає роботу, - оцінка можливостей працевлаштування особи, яка шукає роботу, на основі її особистісних та професійних характеристик;
поглиблене профілювання - система оцінки ступеня мотивації до праці зареєстрованого безробітного, попиту на його професію на ринку праці, можливості працевлаштування, у тому числі з урахуванням мобільності, схильності до започаткування та провадження підприємницької діяльності, ризику тривалого безробіття та визначення обсягу і видів послуг, що надаються у разі потреби з метою його інтеграції до ринку праці;
профільна група - група, до якої належать зареєстровані безробітні за результатами оцінки їх ступеня мотивації до праці та можливостей працевлаштування.
3. Реалізація експериментального проекту передбачає забезпечення у центрах зайнятості:
1) функціонального розподілу обов’язків співробітників центрів зайнятості, які забезпечують організацію заходів із сприяння зайнятості населення, та етапності під час надання послуг суб’єктам ринку праці адміністратором центру зайнятості, кар’єрним та спеціалізованим кар’єрним радником, а також консультантом роботодавця;
2) поглиблення співпраці з роботодавцями та надання їм якісних послуг;
3) поглиблення та розвиток співпраці із:
закладами освіти з метою урахування поточної та перспективної потреби ринку праці для запобігання професійно-кваліфікаційному дисбалансу та забезпечення якісної підготовки зареєстрованих безробітних;
службами у справах дітей, регіональними центрами соціальних служб для пошуку кандидатів у патронатні вихователі з числа зареєстрованих безробітних;
інститутами громадянського суспільства, у тому числі громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю, з метою вжиття заходів, спрямованих на працевлаштування осіб з інвалідністю з числа зареєстрованих безробітних.
4. З метою забезпечення надання співробітниками центрів зайнятості виключно сервісних послуг для суб’єктів ринку праці та максимального звільнення від функцій з нарахування, поточної верифікації, виплати допомоги, здійснення адміністративно-господарських функцій під час реалізації експериментального проекту Державний центр зайнятості разом з регіональними центрами зайнятості забезпечує:
створення належних умов та перерозподіл функцій між співробітниками та установами Державної служби зайнятості;
співпрацю з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, регіональними центрами соціальних служб, інститутами громадянського суспільства, у тому числі громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю;
проведення моніторингу реалізації експериментального проекту.
5. Державний центр зайнятості забезпечує здійснення таких підготовчих заходів щодо реалізації експериментального проекту:
актуалізація поданих роботодавцями відомостей щодо вакансій для їх укомплектування та повноти заповнення для підбору підходящої кандидатури;
функціональний розподіл обов’язків співробітників центрів зайнятості, які забезпечують організацію здійснення заходів із сприяння зайнятості населення та надають послуги суб’єктам ринку праці;
організація проведення тренінгів та навчання для співробітників центрів зайнятості, які забезпечують організацію здійснення заходів із сприяння зайнятості населення та надають послуги суб’єктам ринку праці, зокрема у рамках реалізації проектів міжнародної технічної допомоги;
максимальне вивільнення співробітників центрів зайнятості, які забезпечують організацію здійснення заходів із сприяння зайнятості населення та надають послуги суб’єктам ринку праці, від функцій з нарахування, поточної верифікації, виплати допомоги, здійснення адміністративно-господарських функцій;
наявність в центрах зайнятості вільного доступу до Інтернету для самостійного пошуку вакансій відвідувачами та оргтехніки для копіювання та/або сканування документів, які подаються до центрів зайнятості;
підготовка та розміщення інформаційних матеріалів і рекомендацій в залах центрів зайнятості, де здійснюється приймання відвідувачів.
Оцінка реалізації експериментального проекту проводиться Мінекономіки та Державним центром зайнятості за показниками роботи та ефективності діяльності Державної служби зайнятості згідно з додатком.
6. Надання послуг у рамках реалізації експериментального проекту здійснюється такими етапами.
Перший етап - приймання відвідувачів та надання первинних послуг адміністратором центру зайнятості.
Адміністратор центру зайнятості забезпечує:
прийом документів (у тому числі засобами електронної ідентифікації) для:
- взяття на облік осіб, які шукають роботу, шляхом внесення даних до Єдиної інформаційно-аналітичної системи Державної служби зайнятості (далі - Інформаційна система);
- оформлення довідок про перебування на обліку в центрі зайнятості, про проведені виплати та про суми нарахованого доходу тощо;
- отримання ваучера для підтримання конкурентоспроможності осіб на ринку праці;
- надання допомоги на поховання у разі смерті зареєстрованого безробітного або особи, яка перебувала на його утриманні;
- видачі дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства;
інформування відвідувачів про:
- їх права та обов’язки у процесі надання послуг;
- послуги та заходи, що надаються та організовуються центром зайнятості;
- можливості доступу до послуг центру зайнятості в електронному вигляді;
- актуальні на дату звернення вакансії, відомості щодо яких наявні в Інформаційній системі;
- перелік документів, необхідних для взяття на облік у центрі зайнятості, реєстрації як безробітного та/або призначення допомоги по безробіттю, порядок і строки отримання допомоги по безробіттю;
- суть і зміст патронату над дитиною та можливість подання документів як кандидата у патронатні вихователі до служби у справах дітей для первинного відбору кандидатів у патронатні вихователі;
надання у разі потреби допомоги з питань:
- використання інформації, наявної в Інформаційній системі, та самостійного пошуку вакансій через веб-сайт Державної служби зайнятості або інші пошукові сайти, у тому числі спеціалізовані інтернет-ресурси, для сприяння працевлаштуванню осіб з інвалідністю;
- підготовки резюме;
- проходження особою первинного/поглибленого профілювання;
направлення:
- роботодавця або його представника - до консультанта роботодавця;
- зареєстрованого безробітного - до кар’єрного або спеціалізованого кар’єрного радника.
Зал, де приймає відвідувачів адміністратор центру зайнятості, повинен бути обладнаним:
робочими місцями, в тому числі адаптованими до потреб осіб з інвалідністю, для самостійного пошуку вакансій відвідувачами;
інформаційними матеріалами щодо переліку усіх видів послуг для суб’єктів ринку праці, у тому числі заходів із сприяння зайнятості населення, переліку документів, необхідних для реєстрації особи як безробітної, призначення та виплати допомоги по безробіттю, інших видів допомог, отримання ваучера для підтримання конкурентоспроможності осіб на ринку праці, підтвердження професійної кваліфікації за результатами неформального професійного навчання за робітничими професіями. Відповідні інформаційні матеріали повинні відповідати вимогам щодо доступності для осіб з інвалідністю;
рекомендаціями щодо підготовки резюме та проходження співбесіди;
покроковою інструкцією щодо пошуку вакансій;
оргтехнікою для копіювання та/або сканування документів, які подаються до центру зайнятості.
Другий етап - визначення потреб та можливостей щодо працевлаштування.
Адміністратор центру зайнятості забезпечує:
самостійне проходження особою первинного/поглибленого профілювання в електронному вигляді для визначення:
- можливості працевлаштування;
- трудової мобільності особи (готовності та можливості особи змінити професію, спеціальність, вид зайнятості, а також тимчасово змінити місце перебування, проживання з метою працевлаштування, зайнятості);
- схильності особи до підприємницької діяльності;
- рекомендованого переліку заходів та послуг із сприяння зайнятості;
складення профілю особи за результатами проведеного профілювання та визначення її належності до однієї з трьох цільових груп:
- група 1 - особи, які мають високі можливості працевлаштування;
- група 2 - особи, які мають середні можливості працевлаштування;
- група 3 - особи, які мають низькі можливості працевлаштування;
направлення осіб, які належать до груп 1 і 2, на прийом до кар’єрного радника, а осіб, які належать до групи 3, - до спеціалізованого кар’єрного радника.
До групи 1 належать особи, яким за результатами проведення поглибленого профілювання відповідно до зазначеної методики встановлено профіль 1; групи 2 - профіль 2-4; групи 3 - профіль 5;
організацію роботи з підтвердження професійної кваліфікації за результатами неформального професійного навчання за робітничими професіями;
організацію роботи з видачі ваучера для підтримання конкурентоспроможності осіб на ринку праці.
Третій етап - консультування і сприяння у працевлаштуванні.
Кар’єрний або спеціалізований кар’єрний радник забезпечує:
прийом, перевірку та уточнення документів і відомостей щодо осіб, які звернулися за сприянням у працевлаштуванні;
проведення перевірки профілю особи та у разі потреби додаткового поглибленого профілювання, корегування групи, до якої віднесено особу, та необхідності перенаправлення до кар’єрного або спеціалізованого кар’єрного радника;
................Перейти до повного тексту