1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 11 жовтня 2021 р. № 1062
Київ
Про затвердження Положення про ліцей
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Положення про ліцей, що додається.
Прем'єр-міністр України Д.ШМИГАЛЬ
Інд. 73
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 11 жовтня 2021 р. № 1062
ПОЛОЖЕННЯ
про ліцей
1. Це Положення визначає основні засади діяльності ліцеїв.
Дія цього Положення не поширюється на заклади спеціалізованої освіти, спеціальні заклади загальної середньої освіти та заклади професійної (професійно-технічної), фахової передвищої чи вищої освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти.
2. У цьому Положенні терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про освіту" та "Про повну загальну середню освіту".
3. Ліцей є закладом загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти. Ліцей залежно від засновника може бути державним, комунальним, приватним чи корпоративним.
4. За державними, приватними і корпоративними ліцеями, а також за комунальними ліцеями, що забезпечують здобуття виключно профільної середньої освіти, територія обслуговування не закріплюється.
5. Для забезпечення доступності, у тому числі територіальної, повної загальної середньої освіти та у випадку необхідності, обумовленої особливостями формування та утримання мережі закладів освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці, ліцей згідно з рішенням його засновника (засновників) може забезпечувати здобуття початкової освіти, базової середньої освіти. У випадку, якщо комунальний ліцей забезпечує здобуття початкової освіти та/або базової середньої освіти, за ним закріплюється територія обслуговування у встановленому законодавством порядку.
6. Приватні та корпоративні ліцеї, а також ліцеї, особливості освітньої діяльності яких визначені міжнародними договорами України, можуть провадити освітню діяльність одночасно на всіх рівнях повної загальної середньої освіти, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.
7. Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", іншими актами законодавства, рішеннями (розпорядженнями) засновника (засновників) або уповноваженого ним (ними) органу (посадової особи), цим Положенням та власними установчими документами.
8. Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) ліцею приймає його засновник (засновники).
Права та обов’язки засновника (засновників) ліцею визначаються Законами України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту" та іншими законодавчими актами.
Для започаткування та провадження освітньої діяльності комунального ліцею засновник (засновники) повинен забезпечити його відповідність вимогам, що визначені Законом України "Про повну загальну середню освіту", цим Положенням та Ліцензійними умовами провадження освітньої діяльності, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1187 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 7, ст. 345; 2021 р., № 34, ст. 2020).
Засновник (засновники) приймає рішення про утворення ліцею та затверджує його статут, а також у випадках, визначених законом, укладає засновницький договір (далі - установчі документи).
Установчі документи ліцею затверджуються (укладаються) відповідно до Законів України "Про освіту" та "Про повну загальну середню освіту", цього Положення, інших актів законодавства, а також можуть містити положення з питань, що не врегульовані законодавством, у тому числі щодо особливостей утворення і діяльності ліцеїв.
Права та обов’язки учасників освітнього процесу у ліцеї визначаються Законами України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", іншими законодавчими актами. Учасники освітнього процесу в ліцеї можуть мати також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами ліцею.
9. Завданнями ліцею є:
всебічний розвиток, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і здобуття освіти протягом життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;
організація освітнього процесу, що ґрунтується на цінностях та принципах, визначених Законами України "Про освіту" та "Про повну загальну середню освіту";
створення безпечного освітнього середовища для учасників освітнього процесу;
виявлення та розвиток індивідуальних здібностей учнів, досягнення ними результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, що визначені Законом України "Про освіту" і відповідними державними стандартами повної загальної середньої освіти та необхідні для подальшого здобуття освіти;
організація вивчення учнями профільних навчальних предметів (інтегрованих курсів);
інші завдання, визначені установчими документами ліцею.
Ліцеї також можуть розробляти, удосконалювати та впроваджувати нові освітні технології і форми організації освітнього процесу.
10. Зарахування дітей до державних, комунальних і корпоративних ліцеїв для здобуття профільної середньої освіти (до 9-11 (12) класів) відбувається на конкурсних засадах. Конкурс може не проводитися, якщо кількість поданих заяв про зарахування не перевищує загальної кількості вільних місць у відповідних класах.
Зарахування дітей до державного, комунального ліцею для здобуття базової середньої освіти (до 5-9 класів) здійснюється на конкурсних засадах, якщо це не порушує право учнів, які здобули початкову освіту в цьому закладі освіти, на продовження навчання в ньому та за умови, що кількість поданих заяв про зарахування перевищує загальну кількість вільних місць у відповідних класах.
Зарахування дітей до ліцею на конкурсних засадах (проведення будь-яких заходів, спрямованих на перевірку знань, умінь, навичок чи інших компетентностей дитини) для здобуття початкової освіти (до 1-4 класів) забороняється.
Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до державних і комунальних ліцеїв затверджується МОН. Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до приватних і корпоративних ліцеїв визначається засновником (засновниками).
11. Освітній процес у ліцеї організовується відповідно до Законів України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", інших актів законодавства та освітньої програми (освітніх програм), схваленої педагогічною радою та затвердженої керівником ліцею.
Ліцей використовує в освітній діяльності одну освітню програму на рівні профільної середньої освіти (на першому та другому циклі профільної середньої освіти). Спрямування (академічне, професійне) здобуття учнями профільної середньої освіти визначається освітньою програмою ліцею.
У випадку забезпечення здобуття базової середньої освіти ліцей використовує в освітній діяльності одну освітню програму на рівні базової середньої освіти (на першому та/або другому циклах) або може використовувати одну наскрізну освітню програму, розроблену для базової (першого та/або другого циклу) та профільної середньої освіти.
На основі визначеного в освітній програмі ліцею навчального плану педагогічна рада складає, а його керівник затверджує річний навчальний план (один або декілька), в якому конкретизується перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), обов’язкових для вивчення, вибіркових (за вибором учнів) освітніх компонентів, зокрема навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, та кількість навчальних годин на тиждень, навчальний рік.

................
Перейти до повного тексту