№ з/п |
Найменування засобів навчання та обладнання |
Кількість |
Примітка |
Обладнання, витратні матеріали та електронні освітні ресурси |
1. |
Цифрове обладнання, електронні освітні ресурси |
|
Мультимедійний проєктор з короткофокусним об’єктивом та інтерактивними функціями (за необхідності - з маркерною дошкою або екраном)/ мультимедійний проєктор з короткофокусним об’єктивом та інтерактивною дошкою / мультимедійний проєктор з короткофокусним об’єктивом (за необхідності - з маркерною дошкою або екраном) / інтерактивна панель |
Д |
Для навчальних кабінетів з персональним(и) комп’ютером(ами) (крім інтерактивних панелей з вбудованим комп’ютером). Разом з необхідним програмним забезпеченням. Інтерактивна поверхня повинна розпізнавати дотики пальцями рук та/або стилусом й іншими непрозорими предметами. |
|
Телевізор Smart TV |
Д |
За потребою. Для навчальних кабінетів з підключенням до Інтернету. |
|
Багатофункціональний пристрій (БФП) у складі принтера, сканера, копіра |
Д |
За потребою - з можливістю кольорового друку. |
|
Витратні матеріали для БФП: |
|
|
- набір чорнила (чорне); |
2 набори. |
- набір чорнила (кольорове); |
2 набори (за потребою). |
- папір багатофункціональний офісний А4 |
Загалом не менше 5000 аркушів. |
|
Документ-камера цифрова |
Д |
Для навчальних кабінетів з персональним(и) комп’ютером(ами). Разом з необхідним програмним та методичним забезпеченням. |
|
Електронні освітні ресурси (крім електронних підручників) |
Д |
Повинні відповідати вимогам та тематиці навчальних програм. |
2. |
Пристосування |
|
Дошка аудиторна магнітно-крейдова стаціонарна або магнітно-маркерна стаціонарна/портативна |
Д |
Повинна мати лоток для приладдя. Магнітно-маркерна дошка біла, на металевій основі. |
|
Дошка коркова |
Д |
|
|
Аксесуари та витратні матеріали до дошок: |
|
Відповідно до типу дошки, магнітно-крейдової або магнітно-маркерної. |
- набір маркерів з тримачем; |
- набір магнітів; |
- губка для витирання; |
- засіб для чищення дошки; |
- набір кольорової крейди |
|
Магнітна дошка фліпчарт / магнітна дошка-мольберт |
Д |
Повинна мати лоток для приладдя. |
папір для дошки фліпчарта або дошки-мольберта |
Загалом не менше 120 аркушів. |
|
Папір А3 |
|
Загалом не менше 500 аркушів. |
|
Папки-реєстратори |
К |
У т. ч. для портфоліо здобувачів освіти. |
|
Ламінатор |
Д |
Формату А4. |
плівка для ламінування |
Загалом не менше 200 шт. |
3. |
Меблі |
|
Стіл (парта) учнівський(а) |
К |
У т. ч. з регульованою висотою. Стільниця нахилена, з можливістю набувати горизонтального положення. |
|
Стіл учительський |
Д |
|
|
Стілець учнівський |
К |
У т. ч. з регульованою висотою. |
|
Стілець для вчителя |
Д |
|
|
Відкриті шафи для зберігання засобів навчання |
Д |
За потребою, відповідно до площі приміщення. |
|
Контейнери для роздаткового матеріалу / конструкторів |
|
За потребою. |
|
Шафи/секції/стелажі для особистих речей дітей/ шафи для одягу / змінного взуття |
К |
|
|
Шафа/секція/стелаж для особистих речей педагогічного працівника |
Д |
|
|
Комп’ютерний стіл / стіл для принтера |
Д |
|
|
Мобільний стелаж |
|
За потребою. |
|
Парта-конторка |
|
За потребою. |
|
Стіл для роботи з конструктором(ами) |
Д |
За потребою. |
|
М’яке крісло-мішок |
Д |
|
Мовно-літературна освітня галузь |
1. |
Друковані засоби навчання |
|
Комплект навчально-наочних засобів для навчання грамоти/письма (на магнітах): |
Д |
Для засобів навчання та обладнання для вивчення мов корінних народів, національних меншин - за потребою. |
- український алфавіт (друковані й рукописні літери, великі і малі); |
- алфавіт мов корінних народів, національних меншин (друковані й рукописні літери, великі та малі); |
- зразки каліграфічного письма букв (великих та малих) та їх з’єднань українського алфавіту та мов корінних народів, національних меншин; |
- зразки з’єднань букв (нижнього, середнього, верхнього); |
- вимоги до правильної постави під час письма та користування письмовим приладдям; |
- флеш-картки |
|
Набори для навчання грамоти та читання: |
|
|
- каса букв та складів; |
Д + Ф |
- набір карток з графічним позначенням мовних одиниць (звуки, склади, слова) |
Д + К |
|
Набір таблиць: |
Д |
|
- вправи для збільшення кута зору, поля читання; |
- вправи для формування навичок читання |
|
Набір таблиць до основних розділів граматичного матеріалу |
Д |
Відповідно до вимог навчальної програми. Для засобів навчання та обладнання для вивчення мов корінних народів, національних меншин - за потребою. |
|
Набори (комплекти) сюжетних та предметних малюнків (для розвитку мовлення, словникові слова та їх написання, до казок) (по класах) |
Д + Ф |
Відповідно до вимог навчальної програми. |
|
Словники з української мови та мов корінних народів, національних меншин, у тому числі ілюстровані та/або комбіновані: |
Д + Ф |
Для засобів навчання та обладнання для вивчення мов корінних народів, національних меншин - за потребою. |
- орфографічний; |
- тлумачний; |
- синонімів; |
- антонімів; |
- перекладний |
|
Бібліотечка дитячої літератури (дитяча художня література, дитячі енциклопедії, довідники, журнали, газети тощо) |
Д |
|
|
Набір настільних розвивальних ігор: |
Д |
|
- мовне лото, доміно; |
- літературне лото, доміно; |
- ребуси, головоломки; |
- кубики для настільної гри з піктограмами тощо |
Мовно-літературна освітня галузь (іншомовна освіта) |
1. |
Друковані засоби навчання |
|
Набір таблиць (для мов, що вивчаються) на магнітах: |
Д |
|
- алфавіт; |
- транскрипційні знаки; |
|
- граматичні, до розділів граматичного матеріалу, передбаченого навчальною програмою; |
|
|
- календар |
|
Набір букв на магнітах (англійська, німецька, французька, іспанська тощо) |
Д |
|
|
Каса букв та буквосполучень |
Д + Ф |
|
|
Набори тематичних, сюжетних, предметних малюнків (картинок) відповідно до тем навчальної програми |
Д |
|
|
Словники перекладні, в тому числі ілюстровані |
Г |
|
|
Дитяча художня література іноземною мовою, що вивчається |
Д |
|
|
Карти: |
Д |
|
- географічна карта Європи; |
- географічна карта країни, мова якої вивчається |
|
Навчальний набір грошових знаків країн, мови яких вивчаються |
Д |
|
|
Настільні розвиваючі ігри (лото, доміно, кубики) мовою, що вивчається |
Д + Г |
|
|
Комплекти для рольових ігор відповідно до тем навчальної програми |
Д + Г |
Математична освітня галузь |
1. |
Друковані засоби навчання |
|
Набір таблиць (у т. ч. магнітні, пазли): |
Д |
|
- зразки каліграфічного письма цифр і знаків; |
- ознаки, властивості, відношення предметів; |
- розташування у просторі й на площині; |
- лічба (кількісна, порядкова); |
- нумерація чисел, склад числа; |
- дії над числами, взаємозв’язок дій над числами; |
- таблиця множення; |
- закони та властивості арифметичних дій; |
- математичні вирази; |
- рівняння; |
- геометричні фігури, геометричні тіла та їх властивості; |
- величини та їх одиниці; |
- задачі, типові задачі, опорні схеми; |
- таблиці до тем навчальної програми; |
- набір / таблиця, що відображає частину цілого в крузі; |
- набір для вивчення розряду числа, таблиця розрядів |
|
Набори карток (у т. ч. на магнітах): |
|
|
- для лічби та усного рахунку від 0 до 100; |
Д + К |
- склад числа; |
Д + К |
- для математичних диктантів; |
Ф |
- ілюстрації до типових задач |
Ф |
|
Числова лінійка: |
Д |
Не менше 2 м, з можливістю кріплення карток і письма маркером. |
- від 0 до 100 з набором карток до неї (десятки, одиниці, чисті); |
- від 0 до 1000 з набором карток до неї (сотні, десятки, одиниці, чисті) |
|
Квадрат сотенний (математичний куб) |
Д |
Не менше 10х10 см. |
|
Настільні логіко-розвивальні ігри |
Д |
|
|
Математичне віяло (від 1 до 20) |
К |
|
2. |
Інструменти |
|
Контрольно-вимірювальні: |
|
|
- метр навчальний з кольоровою шкалою; |
Д |
- метр з сантиметровим діленням; |
Д |
- трикутники (45°, 30°-60°); |
Д + К |
- циркуль; |
Д + К |
- рулетка (на менше 1 м); |
Д |
- лінійка (не менше 15 см); |
Д + К |
- ваги математичні (математичний баланс) |
Д |
3. |
Моделі |
|
Модель-аплікація "Числова пряма" |
Г |
|
|
Набір геометричних тіл та фігур |
Д + Г |
|
|
Модель демонстраційного механічного годинника (24 години, не менше 2-х стрілок) |
Д |
|
|
Модель механічного годинника (24 години, не менше 2-х стрілок) |
Г |
|
4. |
Прилади і пристосування |
|
Комплекти лічильного матеріалу роздаткові для: |
К |
Палички, фішки двосторонні. |
- лічби від 0 до 1000; |
- вивчення складу числа |
|
Набірне/магнітне полотно |
Д |
За потребою. |
|
Каса цифр і лічильного матеріалу на магнітному кріпленні (предметні картинки, геометричні фігури тощо) |
Д |
|
|
Лічильний матеріал (наприклад, набір Кюізенера, геометричні фігури тощо) |
Д + Г |
|
|
Математичне дзеркало |
Д + К |
|
|
Контрольно-вимірювальні: |
|
|
- терези демонстраційні з набором важків; |
Д |
- терези з набором важків; |
Г |
- набір годинників пісочних (не менше 3-х від 1 до 5 хв.); |
Г |
- термометр; |
Д |
- спідометр; |
Д |
- набір мірного посуду (з не крихкого матеріалу) об’ємом від 50 до 500 мл |
Г |
|
Математичний магнітно-маркерний планшет |
К |
За потребою. |
|
Набір цифр і математичних знаків на дошці (математичний планшет або геоборд)) |
Г |
|
|
Танграм |
Д + Г |
|
|
Набір для вивчення часток і дробів |
Д + Г |
|
|
Навчальний набір грошових знаків України |
Г |
|
|
Рахівниця / абакус навчальний |
Д + Ф |
|
|
Навчально-наочні засоби (наприклад, блоки Дьєнеша, творчі ігри для вивчення цифр, арифметичні/ числові/математичні штанги тощо) |
Г |
|
|
Набір настільних розвивальних ігор: |
|
|
- шахи, шашки; |
- маршрутні ігри; |
- розрізні пазли / картинки; |
- головоломки тощо |
Природнича освітня галузь |
1. |
Друковані засоби навчання |
|
Карти настінні: |
Д |
|
- фізичні (світу, півкуль, України, регіону); |
- політична світу, адміністративно-територіальна України; |
- тематичні (природні зони, корисні копалини, рослинний та тваринний світ, природо-заповідний фонд, історико-етнографічна, народні промисли) карти України |
|
Комплекти плакатів: |
Д |
Відповідно до тем навчальної програми. |
- Земля; |
- нежива природа; |
- жива природа; |
- система органів тіла людини; |
- охорона природи; |
- пори року; |
- праця людей |
|
Календар природи |
Д |
|
|
Набори плакатів |
Д |
Відповідно до тем навчальної програми. |
|
Атласи |
Г |
|
2. |
Об’єкти натуральні |
|
Гербарії: |
Д |
|
- дикорослі, культурні рослини; |
- рослини природних зон України; |
- лікарські, отруйні рослини; |
- бур’яни |
|
Колекції: |
Д |
|
- гірські породи; |
- корисні копалини та продукти їх переробки; |
- насіння та плоди (овочевих, зернових, прядивних, плодово-ягідних, квітково-декоративних культур); |
- розвиток комах; |
- ґрунти; |
- морське дно; |
- кора дерев |
3. |
Моделі |
|
Модель, що відображає кругообіг води в природі |
Д |
|
|
Скелет людини |
Д |
|
|
Модель будови рослин |
Д |
|
|
Модель тіла людини, розбірна |
Д |
|
|
Модель-фартух, що відображає внутрішню будову тіла людини |
Д |
|
|
Телурій |
Д |
|
|
Глобуси: |
Д |
Діаметр не менше 250 мм. |
- фізичний; |
- політичний; |
- будова Землі |
4. |
Прилади і пристосування |
|
Термометр (зовнішній, кімнатний) |
Д |
|
|
Компас шкільний |
Ф |
|
|
Лупа ручна шкільна |
Ф |
|
|
Банка з кришкою-лупою |
Г |
З не крихкого матеріалу. |
|
Секундомір |
Д |
|
|
Рулетка, шнур мірний |
Г |
Довжиною не менше10 м. |
|
Мікроскоп шкільний |
Д + Г |
За потребою. З максимальним збільшенням не менше, ніж у 300 разів та автономним підсвітленням. |
|
Магніт смуговий лабораторний |
Ф |
|
|
Мобільна метеостанція |
З |
За потребою. |
|
Опадомір |
Д |
|
5. |
Інвентар |
|
Набір лабораторний демонстраційний |
Д |
Орієнтовний склад: штатив, мірна склянка, лійка, набір фільтрувального паперу, пінцет, затискач, мірний циліндр, піпетка, промивач, планшет для дослідних зразків, ящик для зберігання. Можливе додаткове обладнання. |
|
Лабораторний набір з вивчення явища магнетизму |
Г |
Для молодшого шкільного віку. |
|
Лабораторний набір з вивчення елементарних фізичних явищ (сила, рух, швидкість тощо) |
Г |
Для молодшого шкільного віку. |
|
Лабораторний набір для дослідження властивостей води, різних речовин та тіл |
Г |
Для молодшого шкільного віку. |
|
Набір лабораторний |
Г |
Орієнтовний склад: піпетки, планшет для дослідних зразків, чашка Петрі, посуд для зберігання дослідних зразків з кришкою, пробірки мірні з кришкою, ящик для зберігання. Можливе додаткове обладнання. |
|
Набір для спостереження за розвитком і ростом рослин |
Д |
|
Технологічна освітня галузь |
1. |
Друковані засоби навчання |
|
Таблиці загальних тем (організація робочого місця, правила безпеки на уроці, правила користування окремими інструментами, економне ставлення до використання матеріалів) |
Д |
|
|
Набір таблиць |
Д |
Відповідно до тем навчальної програми. |
|
Набір технологічних карт |
Д |
Відповідно до тем навчальної програми. |
2. |
Об’єкти натуральні |
|
Об’єкти народних ремесел |
Д |
|
|
Колекції: |
Д |
Відповідно до тем навчальної програми. |
- породи деревини; |
- види тканин та ниток, зразки сировини для їх виготовлення; |
- види паперу; |
- витинанки; |
- писанки тощо |
3. |
Прилади та приладдя |
|
Набір посуду для сервірування |
З |
|
|
Набори для колективної творчості (різні види, в т. ч. для в’язання гачком, вишивання/ квілінгу/аплікації/писанкарства тощо) |
Ф |
|
|
Набори канцелярського приладдя |
Ф |
За потребою. Орієнтовний склад: олівці, фігурні ножиці, кольоровий папір тощо. |
4. |
Інструменти |
|
Конструктори для вивчення різних конструкцій та механізмів |
Д + Ф |
|
|
Набір інструментів, приладів та пристосувань для догляду за кімнатними рослинами |
Г |
|
|
Ігрові набори для конструювання з різними способами з’єднання деталей |
Г |
|
Інформатична освітня галузь |
1. |
Друковані засоби навчання |
|
Дидактичний матеріал для моделювання алгоритмів |
Ф |
|
|
Схеми/таблиці/картки про будову комп’ютера |
Д |
|
2. |
Інструменти |
|
Набір для розвитку алгоритмічного мислення |
Д + Г |
Для молодшого шкільного віку. |
3. |
Прилади та пристосування |
|
Робототехнічний набір для здійснення програмованого руху |
Г |
З полями-килимками, наприклад у вигляді карт, літер, чисел, фігур тощо. |
Соціальна і здоров’язбережувальна освітня галузь |
1. |
Друковані засоби навчання |
|
Комплекти плакатів: |
Д |
|
- будова тіла людини; |
- здоров’я людини; |
- корисні і шкідливі звички; |
- фізична складова здоров’я; |
- правильне харчування; |
- здоровий спосіб життя; |
- особиста гігієна школяра; |
- соціальна складова здоров’я; |
- безпека життєдіяльності; |
- правила поведінки в природному, техногенному та соціальному оточенні; |
- безпека на дорозі; |
- небезпечні тварини; |
- надання домедичної допомоги; |
- емоції людини; |
- екологічна культура, дбайливе ставлення до довкілля; |
- правила пожежної безпеки |
2. |
Прилади та пристосування |
|
Аптечка медична |
Д |
|
|
Килимок (дитячий каремат) або килимок-конструктор з пазлів для занять на вулиці |
К |
|
|
Модель, що відображує гігієну зубів |
Д |
|
|
Ростомір |
Д |
|
|
Модель світлофора, набір дорожніх знаків |
Д |
|
|
Віяло з зображеннями дорожніх знаків |
Ф |
|
|
Поле для гри Твістер |
Д |
|
|
Світловідбивні жилети для дітей |
К |
|
|
Масажні килимки, доріжки |
Г |
|
|
Килим з дорожньою розміткою |
Д |
|
|
Спортивний інвентар: |
З |
За потребою. |
- м’яч; |
- скакалка; |
- обруч; |
- гімнастичні палиці |
Громадянська та історична освітня галузь |
1. |
Друковані засоби навчання |
|
Зображення символів держави |
Д |
|
|
Таблиці, плакати, календарі |
Д |
|
- до пам’ятних дат (подій) держави, традицій і свят українського народу; |
- охорони природи і довкілля; |
- портрети історичних осіб, політичних діячів, визначних постатей; |
- ілюстрації історичних пам’ятників, архітектурних споруд, пам’яток культури, об’єктів культурно-історичної спадщини рідного краю, України; |
- ілюстрації предметів народно-ужиткового побуту |
2. |
Об’єкти натуральні |
|
Предмети символіки українського народу |
Д |
|
Мистецька освітня галузь |
1. |
Друковані засоби навчання |
|
Таблиці: |
Д |
|
- репродукції картин художників; |
- зразки різних видів мистецтва; |
- з кольорознавства; |
- з тем навчальної програми |
2. |
Моделі та муляжі |
|
Набір геометричних тіл та фігур |
Д |
За потребою. |
|
Фігури людини і тварин з рухомими частинами |
Д |
|
3. |
Прилади та пристосування |
|
Акустична система |
З |
Активна. Інтерфейс 3.5 mm (Mini-Jack), кількість каналів не менше 2.0. |
|
Мікрофон |
З |
|
|
Камертон |
З |
|
|
Метроном механічний |
З |
|
|
Набір магнітних нотних знаків |
Д |
|
|
Ширма для лялькового театру |
Д |
|
|
Набір ляльок, фігур та декорацій для лялькового театру: |
Д |
|
- в національному одязі (різнонаціональна); |
- літературні та казкові персонажі; |
- ляльки-рукавички для лялькового театру; |
- маски казкових героїв та тварин |
|
Набір іграшок: |
Д |
Розмір не менше 20 см. |
- тварини дикі та домашні (реалістичні); |
- літературні персонажі |
4. |
Обладнання загального призначення |
|
Палітри та пензлики |
К |
|
|
Мольберти |
К |
|
|
Дошка з нотним станом (магнітна) |
Д |
|
|
Стіл для малювання піском |
Г |
|
|
Витратні матеріали для різних видів творчості (наприклад, глина, фарби, альбоми для малювання, кінетичний пісок тощо) |
|
Відповідно до потреб освітнього процесу. |
5. |
Музичні інструменти |
|
Дитячі музичні інструменти: |
З |
За потребою. |
- сопілка; |
- ксилофон; |
- металофон; |
- трикутник; |
- маракаси; |
- трищітки; |
- бубен; |
- барабанчик; |
- дзвіночки; |
- свистульки; |
- дерев’яні ложки; |
- діатонічні дзвіночки; |
- дитячі музичні пластикові трубки; |
- акордеон; |
- баян; |
- фортепіано; |
- дитячий клавішний синтезатор |