03.07.2020 № 890 |
Т.в.о. Міністра |
С. Шкарлет |
Найменування посади | Нормативна чисельність (максимальна) | Умови введення | |
Директор | 1 | На заклад | |
Заступник директора з навчально-виховної роботи (навчальної, виховної та ін. роботи)-1 | 1 | При кількості 4-7 класів/груп постійного контингенту | |
2 | При кількості 8-15 класів/груп постійного контингенту | ||
3 | при кількості 16 і більше класів/груп постійного контингенту | ||
__________ -1Напрям діяльності визначає керівник закладу |
|||
Заступник директора з господарської роботи | 1 | При кількості 8 і більше класів/груп постійного контингенту | |
Бухгалтер |
Якщо бухгалтерський облік ведеться не централізовано, то в штати НРЦ вводяться посади бухгалтерів, кількість яких визначається відповідно до Міжгалузевих нормативів чисельності працівників бухгалтерського обліку , затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 26 вересня 2003 року № 269 |
||
Інспектор з кадрів | 0,5 | На заклад | |
Секретар (секретар-друкарка) | 0,5 | На заклад | |
Завідувач бібліотеки | 1 | Вводиться у закладах, що мають 8 і більше класів/груп постійного контингенту. При цьому посада бібліотекаря не вводиться | |
Бібліотекар | 0,5 | При кількості 6-7 класів/груп постійного контингенту | |
0,5 | Додатково за наявності 5 і більше класів/груп, учні яких користуються підручниками та навчальними посібниками з рельєфним шрифтом. | ||
Юрисконсульт | 1 | На заклад | |
Інженер з охорони праці | 0,5 | При кількості до 50 працівників у закладі | |
1 | При кількості 50 і більше працівників у закладі | ||
Педагог-організатор | 1 | На заклад | |
Практичний психолог | 1 | На заклад | |
Для змінного контингенту дітей, які проходять реабілітацію одночасно, додатково вводяться посади практичного психолога: до 10 (включно) дітей - 0,5 штатної одиниці; від 11 до 25 дітей - 1 штатна одиниця, але не більше 1 штатної одиниці на відділення корекційно-розвиткової роботи |
|||
Соціальний педагог | 1 | На заклад | |
Музичний керівник | 0,25 | На кожну дошкільну групу постійного контингенту, але не більше 2 штатних одиниць на заклад | |
Фізичний терапевт/ інструктор з фізкультури | 0, 5 | При кількості 4-10 дошкільних груп | |
1 | При кількості 11 і більше дошкільних груп | ||
Вчитель-реабілітолог | 0,125 | Додатково на кожні 10 дітей постійного контингенту з порушенням опорно-рухового апарату | |
Керівник гуртка | 1 | При кількості 4-10 класів/груп постійного контингенту | |
2 | При кількості 11 і більше класів/груп постійного контингенту | ||
Асистент вчителя/вихователя | 1 | На клас/групу дітей постійного контингенту | |
Вихователь | за розрахунковим нормативом |
Кількість ставок вихователів розраховується за формулою: див. зображення де: К - кількість ставок вихователів на клас та/або групу; Т - тривалість роботи вихователів закладу у класі та/або групі дітей як шкільного так і дошкільного віку; Р - кількість днів роботи закладу на тиждень (5, 6, 7 - денний режим роботи); Н - норма годин роботи вихователя на ставку При цьому тривалість роботи (Т) не може перевищувати 14 годин роботи на добу. |
|
0,5 | Додатково на кожен автотранспортний засіб за наявності у закладі організованого підвезення автобусом дітей постійного контингенту для їх супроводу | ||
У закладах з кількістю 6 і більше класів та/або груп постійного контингенту один з вихователів призначається старшим вихователем На оплату заміни вихователів у період їх відпусток, у вихідні та святкові дні в тих НРЦ, де всі вихованці або їх частина залишаються в закладі у цей період, передбачаються асигнування, виходячи з режиму перебування дітей та норми роботи на ставку вихователя 25 годин. У межах цих асигнувань можуть бути введені додаткові посади вихователів |
|||
Помічник вихователя | 1,8 | На кожну дошкільну групу постійного контингенту (в т.ч. чергову) з режимом роботи з 8-ї години ранку до 20 години вечора | |
2,3-2 | Додатково на кожну дошкільну групу постійного контингенту (в т.ч. чергову) з режимом роботи з 19-ї години вечора до 8-ї години ранку | ||
__________ -2Якщо дошкільні групи розміщені в суміжних спальних приміщеннях, посада помічника вихователя з режимом роботи з 19-ї години вечора до 8-ї години ранку вводиться з розрахунку 2,3 штатної одиниці на кожні 2 групи. |
|||
Посада помічника вихователя (крім дошкільних груп) вводиться: 2 штатні одиниці на кожні три класи та/або групи з режимом роботи з 7-ї години ранку до 21 години вечора; 2 штатні одиниці на кожний поверх спального корпусу (на кожну ізольовану частину поверху спального корпусу) з 21-ї години вечора до 7-ї години ранку. За наявності ізолятора, розташованого за межами спального корпусу, додатково вводиться 2 штатні одиниці посади помічника вихователя |
|||
Вчитель-дефектолог або вчитель з корекційної освіти | 1 | На кожну дошкільну групу постійного контингенту, укомплектовану дітьми з однорідними порушеннями розвитку та типологічними особливостями психофізичного розвитку | |
Для змінного контингенту дітей дошкільного віку, які проходять реабілітацію одночасно, вводяться посади вчителя-дефектолога або вчитель з корекційної освіти: до 10 (включно) дітей - 0,5 штатної одиниці; від 11 до 25 дітей - 1 штатна одиниця; на кожні наступні 10 дітей - 0,5 штатної одиниці, але не більше 2 штатних одиниць для роботи з такими дітьми. |
|||
Вчитель-логопед | 1 | На кожну дошкільну групу для дітей постійного контингенту з порушеннями мовлення | |
1 | У дошкільних групах постійного контингенту для дітей з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, з розумовою відсталістю, із затримкою психічного розвитку, у яких виявлено мовленнєві порушення, вводиться на кожні 10 дітей з тяжкими порушеннями мовлення (ринолалія, заїкуватість, загальне недорозвинення, алалія, афазія, дизартрія) або на кожні 12 дітей з фонетико-фонематичним недорозвиненням, дислалією | ||
Для змінного контингенту дітей, які проходять реабілітацію, вводяться посади вчителя-логопеда для дітей з порушеннями мовлення: до 10 (включно) дітей - 0,5 штатної одиниці; від 11 до 25 дітей - 1 штатна одиниця; на кожні наступні 10 дітей - 0,5 штатної одиниці, але не більше 2 штатних одиниць для роботи з такими дітьми. |
|||
Лаборант | 1 | За наявності обладнаних кабінетів фізики, хімії та біології на кожні шість 7-12 класів, але не більше 2 штатних одиниць на заклад | |
Технік для обслуговування слухокоригуючого обладнання (за наявності такого обладнання в закладі) | 0,5 | У закладах, укомплектованих постійним контингентом дітей, які мають порушення слуху, за наявності 3-8 класів/груп | |
1 | У закладах, укомплектованих постійним контингентом дітей, які мають порушення слуху, за наявності 9 і більше класів/груп | ||
Технік для обслуговування засобів оптичної корекції (за наявності таких засобів в закладі) | 0,5 | У закладах, укомплектованих постійним контингентом дітей, які мають порушення зору, та сліпоглухими, за наявності 3-8 класів/груп | |
1 | У закладах, укомплектованих постійним контингентом дітей, які мають порушення зору, та сліпоглухими, за наявності 9 і більше класів/груп | ||
Технік для ремонту, обслуговування ортопедичного обладнання (за наявності такого обладнання в закладі) | 1 | У закладах, укомплектованих постійним контингентом дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату | |
Інженер-електронік або інженер-програміст-3 | 0,5 | За наявності навчального комп’ютерного комплексу з кількістю комп’ютерів 6-10 одиниць | |
1 | За наявності навчального комп’ютерного комплексу з кількістю комп’ютерів більше 10 одиниць | ||
-3 У закладі може бути введено не більше 1 штатної одиниці інженера-електроніка або інженера-програміста на заклад. У разі відсутності інженера-електроніка або інженера-програміста обслуговування електронно-обчислювальної техніки покладається на вчителя |
|||
Завідувач господарства | 1 | На заклад | |
Каштелян | 1 | На заклад | |
Машиніст із прання та ремонту спецодягу (білизни) у закладах, що мають спальні приміщення | 1 | На заклад, якщо білизна здається в пральню | |
1 | При кількості до 5 (включно) груп постійного контингенту, якщо білизна не здається в пральню | ||
2 | При кількості 6-15 груп постійного контингенту, якщо білизна не здається в пральню | ||
3 | При кількості 16 і більше груп постійного контингенту, якщо білизна не здається в пральню | ||
Робітник з комплексного обслуговування й ремонту будівель (слюсар-сантехнік, столяр, ліфтер, електромонтер та інші) | 1 | При кількості 4-15 класів/груп постійного контингенту | |
1,5 |
При кількості 16 і більше класів/груп постійного контингенту. У закладах, що мають санітарно-очисні споруди, робітник з комплексного обслуговування й ремонту будівель вводиться з розрахунку 1 штатна одиниця в зміну з урахуванням кількості робітників, передбачених цим пунктом. |
||
Водій автотранспортних засобів | 1 | На кожний автотранспортний засіб (автобус) | |
Прибиральник службових приміщень | 1 |
На кожні 300 кв.м площі, що прибирається (площі стін, вікон, панелей не враховуються). При площі службових приміщень менше ніж 300 кв.м встановлюється 0,5 штатної одиниці на заклад |
|
0,5 | Додатково вводиться у закладах, що мають спальні приміщення | ||
Двірник |
Загальна чисельність двірників розраховується відповідно до Міжгалузевих норм чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі , затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 11 травня 2004 року № 105. У закладах, які мають фруктовий сад чи земельну ділянку з декоративними насадженнями площею не менше 1,5 га, додатково може вводитися посада садівника |
||
Сторож-4 | Вводиться в НРЦ, де немає можливості передати охорону приміщення на пульт позавідомчої охорони | ||
__________ -4Відповідно до Міжгалузевих норм чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 11 травня 2004 року № 105, загальна чисельність сторожів розраховується за формулою: ЧЗС = ЧН x КН, де: ЧН - нормативна чисельність за таблицею, осіб; КН - коефіцієнт, що враховує невиходи (щорічні відпустки, хвороби тощо). Прийнято КН = 1,15. Норма чисельності сторожів визначається згідно із таблицею: див. зображення |
|||
Гардеробник | 0,5 | Вводиться на осінньо-зимовий період за наявності обладнаного гардеробу з розрахунку до 100 окремих місць | |
1 | Від 100 окремих місць | ||
Машиніст (кочегар) котельні-5 |
2 (у зміну) |
У котельнях, що опалюються твердими видами палива (торф, кам’яне вугілля), з поверхнею нагріву котлів понад 75 кв. метрів | Якщо опалення приміщень не передано до системи житлово-комунального господарства за наявності центрального опалення (на опалювальний сезон) |
1 (у зміну) |
У котельнях з газовим (електричним) опаленням | ||
2 (у зміну) |
У котельнях без автоматики безпеки | ||
Опалювач-5 | 0,5 | За наявності пічного опалення (на опалювальний сезон) на кожні 5 печей, але не менше 0,5 штатної одиниці на заклад | |
__________ -5Із загальної кількості вводиться 1 штатна одиниця на рік |
|||
Харчоблок (у разі наявності) | |||
Шеф-кухар | 1 | При кількості 8 і більше класів/груп постійного контингенту | |
Кухар | 2 | На заклад | |
0,5 | Додатково за наявності двох і більше дошкільних груп постійного контингенту та/або не менше 3 чергових груп в інтернаті | ||
0,5 | Додатково за наявності 5 і більше дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які проживають в інтернаті у вихідні, святкові та канікулярні дні | ||
Підсобний робітник | 1 | При кількості до 15 (включно) класів/груп постійного контингенту | |
2 | При кількості 16 класів/груп постійного контингенту | ||
Комірник | 1 | На заклад | |
Сестра медична з дієтичного харчування-6 | 0,5 | При кількості 4-10 класів/груп постійного контингенту | |
1 | При кількості 11 і більше класів/груп постійного контингенту | ||
__________ -6 Посада сестри медичної з дієтичного харчування вводиться також у випадку, якщо харчування учнів здійснюється організацією (підприємством громадського харчування). |
|||
Медична частина (у разі, якщо медичне обслуговування у закладі не здійснюється спеціально закріпленим медичним персоналом закладів охорони здоров’я) | |||
Лікар-педіатр-7 | 0,5 | При кількості до 5 (включно) класів/груп | |
1 | При кількості 6-15 класів/груп | ||
1,5 | При кількості 16 і більше класів/груп | ||
__________ -7 Лікар-педіатр здійснює керівництво медичною реабілітацією дітей |
|||
Лікар-невролог дитячий | 0,25 | До 50 дітей з неврологічною патологією | |
0,5 | Від 50 до 100 дітей з неврологічною патологією | ||
1 | Від 100 і більше дітей з неврологічною патологією | ||
Лікар-офтальмолог дитячий/лікар-офтальмолог | 0,25 | На кожні 25 дітей з порушенням зору, але не більше 2 штатних одиниць на заклад. | |
Лікар-сурдолог (в окремих випадках лікар-отоларинголог дитячий / лікар-отоларинголог) | 0,25 | На кожні 25 дітей з порушенням слуху, але не більше 1 штатної одиниці на заклад | |
Лікар-ортопед-травматолог дитячий / лікар-ортопед-травматолог | 0,25 | На кожні 25 дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, але не більше 1 штатної одиниці на заклад. | |
Сестра медична | 0,5 | При кількості 4-5 класів/груп постійного контингенту | |
0,75 | При кількості 6-10 класів/груп постійного контингенту | ||
1 | При кількості 11 і більше класів/груп постійного контингенту | ||
За умови цілодобового перебування дітей постійного контингенту в закладі вводиться 1 цілодобовий медичний пост на заклад. Норма чисельності середнього медичного персоналу визначається за формулою: 24 год. x 7 днів (168 год.): 38,5 (ставка медичної сестри на тиждень), але не більше 4,5 штатних одиниць на заклад. |
|||
Старша сестра медична | 0,5 | У закладах з кількістю середнього медичного персоналу не менше 4 штатних одиниць | |
Сестра медична з фізіотерапії | 1 | За наявності облаштованого фізіотерапевтичного кабінету 1 штатна одиниця на 13 тис. фізіотерапевтичних умовних одиниць на рік-8 | |
__________ -8 За одну фізіотерапевтичну умовну одиницю прийнято роботу, на виконання якої необхідно 10 хвилин |
|||
Асистент фізичного терапевта | 1 | На 4 тис. масажних умовних одиниць на рік-9 | |
__________ -9 За одну масажну умовну одиницю прийнято масажну процедуру (безпосереднє проведення масажу), на виконання якої необхідно 10 хвилин. |
|||
Сестра медична офтальмологічного кабінету | 0,125 | За наявності лікувального кабінету на 1 клас/групу дітей з порушеннями зору при навантаженні не менше 20 процедур в день на ставку |