1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
07.05.2020 № 301
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 липня 2020 р.
за № 644/34927
Про затвердження Порядку реалізації експериментального проекту щодо впровадження електронного документообігу електронної товарно-транспортної накладної
На виконання абзацу другого пункту 2 розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2019 року № 1392-р "Про реалізацію експериментального проекту щодо впровадження електронного документообігу електронної товарно-транспортної накладної"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту щодо впровадження електронного документообігу електронної товарно-транспортної накладної, що додається.
2. Державному підприємству "Галузевий центр цифровізації та кібербезпеки" забезпечити організаційне супроводження реалізації експериментального проекту щодо впровадження електронного документообігу електронної товарно-транспортної накладної.
3. Директорату цифрової інфраструктури на транспорті забезпечити:
подання цього наказу в установленому порядку до Міністерства юстиції України для державної реєстрації;
оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства інфраструктури України;
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Д. Абрамовича.
Міністр В. Криклій
ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної служби спеціального
зв’язку та захисту інформації України

Т.в.о. Голови Державної служби України
з безпеки на транспорті

Перший заступник Міністра цифрової
трансформації України



В. Петров


К. Ставнійчук


О. Вискуб
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
07 травня 2020 року № 301
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 липня 2020 р.
за № 644/34927
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту щодо впровадження електронного документообігу електронної товарно-транспортної накладної
I. Загальні положення
1. Цей Порядок встановлює процедуру впровадження та умови функціонування електронного документообігу і реєстрації товарно-транспортної накладної в електронній формі (далі - е-ТТН) в системі електронного документообігу е-ТТН (далі - Система) та регулює відносини, що виникають під час реалізації експериментального проекту.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
авторизація - електронна процедура, визначена внутрішніми правилами оператора Провайдера для апаратно-програмного комплексу, яка дає змогу підтвердити електронну ідентифікацію користувача Системи;
адміністратор Системи - громадська організація "Інститут аналітики та адвокації", яка є уповноваженою організацією, що володіє серверною частиною у складі центральної бази даних (далі - ЦБД) і вебсервісів, заснованих на нотації JSON (Application Programming Interface, набір готових класів, процедур, функцій, структур і констант, що надаються додатком (бібліотекою, сервісом) для використання у зовнішніх програмних продуктах) (далі - API) та зобов'язується передати в повному обсязі виключні майнові авторські права на неї в державну власність після завершення реалізації експериментального проекту;
апаратно-програмний комплекс (АПК) - апаратно-програмний комплекс (програмне забезпечення), що функціонує в мережі Інтернет, який є системою електронного документообігу оператора Провайдера, та забезпечує користувачам реєстрацію та користування сервісами Системи з автоматичним обміном інформацією між учасниками процесу здійснення перевезень вантажів;
експериментальний проект - процес розробки, тестування та впровадження Системи з метою створення та безоплатної передачі державі функціонуючої Системи;
кабінет інспектора - вебінтерфейс, наданий в Системі посадовій особі центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті (далі - Укртрансбезпека) для проведення перевірки документів для здійснення перевезень вантажів;
координатор експериментального проекту - Міністерство інфраструктури України;
користувач Системи - особа, яка пройшла процедуру реєстрації відповідно до цього Порядку та внутрішніх правил оператора Провайдера, стосовно якої АПК проведено її реєстрацію в Системі;
оператор Провайдера - суб'єкт господарювання, зареєстрований у встановленому законом порядку на території України, що має право на використання АПК та намір добровільно приєднатись до експериментального проекту;
особистий кабінет - вебінтерфейс, наданий зареєстрованому користувачу Системи на сайті АПК в мережі Інтернет, для доступу до якого необхідно пройти авторизацію;
система електронного документообігу е-ТТН (Система) - програмний комплекс, оснащений механізмами безпеки та захисту інформації від її втрати, неправильного використання і змін, який призначений для автоматизації реєстрації та обліку е-ТТН в ЦБД, що функціонує з АПК та кабінетом інспектора за допомогою API;
сторони / учасники перевезення вантажу автомобільним транспортом - зафіксовані в е-ТТН юридичні особи, фізичні особи та фізичні особи - підприємці, які можуть виступати в ролі вантажовідправника, перевізника та вантажоодержувача, згідно з Правилами перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 14 жовтня 1997 року № 363, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 20 лютого 1998 року за № 128/2568 (зі змінами) (далі - Правила перевезення вантажів автомобільним транспортом), та мають намір добровільно приєднатись до експериментального проекту.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України "Про автомобільний транспорт" , Правилах перевезення вантажів автомобільним транспортом та Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року № 1567 (зі змінами).
3. Система складається з трьох основних компонентів:
1) серверна частина, у складі ЦБД і вебсервісів, заснованих на нотації JSON (API) взаємодії з Системою інших компонентів;
2) особистий кабінет АПК, що забезпечує роботу користувача Системи і функціонує в Системі за допомогою API;
3) кабінет інспектора.
4. Адміністратор Системи здійснює модифікування Системи і залишає за собою право без попередження змінити, додати, стерти системну інформацію та/або змінити її зміст, класифікацію або оформлення, якщо він вважає за доцільне. Користування Системою автоматично означає, що користувач Системи, оператор Провайдера, ознайомився з цим Порядком та/або з будь-якими його змінами або додатками.
5. Адміністратор Системи може здійснювати свої функції технічної підтримки через третіх осіб.
6. Відносини між адміністратором Системи та оператором Провайдера, між оператором Провайдера та сторонами / учасниками перевезення вантажу автомобільним транспортом, що виникають з приводу використання Системи, регулюються цим Порядком та договорами.
7. Укладення договорів здійснюється відповідно до Закону України "Про електронну комерцію" та Цивільного кодексу України.
II. Приєднання до експериментального проекту
1. Оператор Провайдера, що має намір добровільно приєднатися до експериментального проекту, повинен надіслати офіційний лист-запит на адресу координатора експериментального проекту. Після письмового погодження відповідного листа-запиту координатором експериментального проекту, надісланого адміністратору Системи, оператор Провайдера підписує договір з адміністратором Системи.
2. Користувачі Системи отримують доступ до Системи та механізмів підписання і перегляду е-ТТН, зареєстрованих в ЦБД, тільки через сервіси, що надаються АПК.
III. Права та обов'язки оператора Провайдера та адміністратора Системи
1. Оператор Провайдера забезпечує користувачу Системи можливість з використанням АПК:
1) створювати, завантажувати, підписувати е-ТТН через особистий кабінет або за допомогою API (реалізованого на стороні АПК) в установленому форматі xml;
2) завантажувати супровідні документи, що передбачені законодавством для перевезення вантажів, зазначених в е-ТТН, в форматі pdf та підкріпляти їх до зареєстрованої в ЦБД е-ТТН;
3) відправляти е-ТТН на реєстрацію в ЦБД, відслідковувати актуальний статус документа та отримувати через особистий кабінет всі зареєстровані е-ТТН на користувача Системи;
4) створювати на основі е-ТТН коригуючі документи у випадках, передбачених розділом VI цього Порядку.
2. Оператор Провайдера забезпечує:
1) технічну можливість цілодобового доступу користувача Системи до Системи за допомогою АПК;
2) перевірку достовірності ідентифікаційної інформації (для юридичних осіб України - це коректність ЄДРПОУ, для фізичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це коректність реєстраційного номера облікової картки платника податків відповідно), наданої користувачем Системи, щодо відповідності даним кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП);
3) звірку дати е-ТТН з датою накладання підпису вантажовідправником, не допускаючи реєстрації в ЦБД тих е-ТТН, що містять розбіжності у зазначених датах;
4) захист даних користувачів Системи відповідно до Законів України "Про захист персональних даних", "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах";

................
Перейти до повного тексту