- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 липня 2020 р.
за № 644/34927
Про затвердження Порядку реалізації експериментального проекту щодо впровадження електронного документообігу електронної товарно-транспортної накладної
На виконання абзацу другого пункту 2 розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2019 року
№ 1392-р "Про реалізацію експериментального проекту щодо впровадження електронного документообігу електронної товарно-транспортної накладної"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту щодо впровадження електронного документообігу електронної товарно-транспортної накладної, що додається.
2. Державному підприємству "Галузевий центр цифровізації та кібербезпеки" забезпечити організаційне супроводження реалізації експериментального проекту щодо впровадження електронного документообігу електронної товарно-транспортної накладної.
3. Директорату цифрової інфраструктури на транспорті забезпечити:
подання цього наказу в установленому порядку до Міністерства юстиції України для державної реєстрації;
оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства інфраструктури України;
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Д. Абрамовича.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України Т.в.о. Голови Державної служби України з безпеки на транспорті Перший заступник Міністра цифрової трансформації України |
В. Петров К. Ставнійчук О. Вискуб |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
07 травня 2020 року № 301
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 липня 2020 р.
за № 644/34927
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту щодо впровадження електронного документообігу електронної товарно-транспортної накладної
I. Загальні положення
1. Цей Порядок встановлює процедуру впровадження та умови функціонування електронного документообігу і реєстрації товарно-транспортної накладної в електронній формі (далі - е-ТТН) в системі електронного документообігу е-ТТН (далі - Система) та регулює відносини, що виникають під час реалізації експериментального проекту.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
авторизація - електронна процедура, визначена внутрішніми правилами оператора Провайдера для апаратно-програмного комплексу, яка дає змогу підтвердити електронну ідентифікацію користувача Системи;
адміністратор Системи - громадська організація "Інститут аналітики та адвокації", яка є уповноваженою організацією, що володіє серверною частиною у складі центральної бази даних (далі - ЦБД) і вебсервісів, заснованих на нотації JSON (Application Programming Interface, набір готових класів, процедур, функцій, структур і констант, що надаються додатком (бібліотекою, сервісом) для використання у зовнішніх програмних продуктах) (далі - API) та зобов'язується передати в повному обсязі виключні майнові авторські права на неї в державну власність після завершення реалізації експериментального проекту;
апаратно-програмний комплекс (АПК) - апаратно-програмний комплекс (програмне забезпечення), що функціонує в мережі Інтернет, який є системою електронного документообігу оператора Провайдера, та забезпечує користувачам реєстрацію та користування сервісами Системи з автоматичним обміном інформацією між учасниками процесу здійснення перевезень вантажів;
експериментальний проект - процес розробки, тестування та впровадження Системи з метою створення та безоплатної передачі державі функціонуючої Системи;
кабінет інспектора - вебінтерфейс, наданий в Системі посадовій особі центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті (далі - Укртрансбезпека) для проведення перевірки документів для здійснення перевезень вантажів;
координатор експериментального проекту - Міністерство інфраструктури України;
користувач Системи - особа, яка пройшла процедуру реєстрації відповідно до цього Порядку та внутрішніх правил оператора Провайдера, стосовно якої АПК проведено її реєстрацію в Системі;
оператор Провайдера - суб'єкт господарювання, зареєстрований у встановленому законом порядку на території України, що має право на використання АПК та намір добровільно приєднатись до експериментального проекту;
особистий кабінет - вебінтерфейс, наданий зареєстрованому користувачу Системи на сайті АПК в мережі Інтернет, для доступу до якого необхідно пройти авторизацію;
система електронного документообігу е-ТТН (Система) - програмний комплекс, оснащений механізмами безпеки та захисту інформації від її втрати, неправильного використання і змін, який призначений для автоматизації реєстрації та обліку е-ТТН в ЦБД, що функціонує з АПК та кабінетом інспектора за допомогою API;
сторони / учасники перевезення вантажу автомобільним транспортом - зафіксовані в е-ТТН юридичні особи, фізичні особи та фізичні особи - підприємці, які можуть виступати в ролі вантажовідправника, перевізника та вантажоодержувача, згідно з
Правилами перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 14 жовтня 1997 року № 363, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 20 лютого 1998 року за № 128/2568 (зі змінами) (далі - Правила перевезення вантажів автомобільним транспортом), та мають намір добровільно приєднатись до експериментального проекту.
3. Система складається з трьох основних компонентів:
1) серверна частина, у складі ЦБД і вебсервісів, заснованих на нотації JSON (API) взаємодії з Системою інших компонентів;
2) особистий кабінет АПК, що забезпечує роботу користувача Системи і функціонує в Системі за допомогою API;
3) кабінет інспектора.
4. Адміністратор Системи здійснює модифікування Системи і залишає за собою право без попередження змінити, додати, стерти системну інформацію та/або змінити її зміст, класифікацію або оформлення, якщо він вважає за доцільне. Користування Системою автоматично означає, що користувач Системи, оператор Провайдера, ознайомився з цим Порядком та/або з будь-якими його змінами або додатками.
5. Адміністратор Системи може здійснювати свої функції технічної підтримки через третіх осіб.
6. Відносини між адміністратором Системи та оператором Провайдера, між оператором Провайдера та сторонами / учасниками перевезення вантажу автомобільним транспортом, що виникають з приводу використання Системи, регулюються цим Порядком та договорами.
II. Приєднання до експериментального проекту
1. Оператор Провайдера, що має намір добровільно приєднатися до експериментального проекту, повинен надіслати офіційний лист-запит на адресу координатора експериментального проекту. Після письмового погодження відповідного листа-запиту координатором експериментального проекту, надісланого адміністратору Системи, оператор Провайдера підписує договір з адміністратором Системи.
2. Користувачі Системи отримують доступ до Системи та механізмів підписання і перегляду е-ТТН, зареєстрованих в ЦБД, тільки через сервіси, що надаються АПК.
III. Права та обов'язки оператора Провайдера та адміністратора Системи
1. Оператор Провайдера забезпечує користувачу Системи можливість з використанням АПК:
1) створювати, завантажувати, підписувати е-ТТН через особистий кабінет або за допомогою API (реалізованого на стороні АПК) в установленому форматі xml;
2) завантажувати супровідні документи, що передбачені законодавством для перевезення вантажів, зазначених в е-ТТН, в форматі pdf та підкріпляти їх до зареєстрованої в ЦБД е-ТТН;
3) відправляти е-ТТН на реєстрацію в ЦБД, відслідковувати актуальний статус документа та отримувати через особистий кабінет всі зареєстровані е-ТТН на користувача Системи;
4) створювати на основі е-ТТН коригуючі документи у випадках, передбачених розділом VI цього Порядку.
2. Оператор Провайдера забезпечує:
1) технічну можливість цілодобового доступу користувача Системи до Системи за допомогою АПК;
2) перевірку достовірності ідентифікаційної інформації (для юридичних осіб України - це коректність ЄДРПОУ, для фізичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це коректність реєстраційного номера облікової картки платника податків відповідно), наданої користувачем Системи, щодо відповідності даним кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП);
3) звірку дати е-ТТН з датою накладання підпису вантажовідправником, не допускаючи реєстрації в ЦБД тих е-ТТН, що містять розбіжності у зазначених датах;
................Перейти до повного тексту