- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 1 червня 2020 р. № 450 Київ |
Деякі питання надання соціальних послуг шляхом соціального замовлення
1. Затвердити Порядок надання соціальних послуг шляхом соціального замовлення та компенсації надавачам вартості соціальних послуг, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
Прем'єр-міністр України |
Д.ШМИГАЛЬ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 червня 2020 р. № 450
ПОРЯДОК
надання соціальних послуг шляхом соціального замовлення та компенсації надавачам вартості соціальних послуг
1. Цей Порядок визначає механізм залучення на договірній основі надавачів соціальних послуг для задоволення потреб осіб/сімей у соціальних послугах за рахунок бюджетних коштів та компенсації надавачам вартості соціальних послуг.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
1) замовник соціальних послуг - Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцева держадміністрація, виконавчий орган міської ради міста обласного (республіканського в Автономній Республіці Крим) значення, сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади, які є розпорядниками бюджетних коштів і на яких покладається обов’язок з організації надання соціальних послуг;
2) конкурс на надання соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів (далі - конкурс) - конкурентний спосіб визначення надавачів соціальних послуг (крім бюджетних установ) на підставі результатів рейтингового оцінювання конкурсних пропозицій;
3) конкурсна пропозиція - пакет документів, який готується учасником конкурсу та подається замовникові соціальних послуг;
4) компенсація - відшкодування надавачу соціальних послуг вартості наданих ним соціальних послуг шляхом соціального замовлення.
3. Надання соціальних послуг шляхом соціального замовлення (далі - соціальні послуги) проводиться в обсязі та з дотриманням вимог, визначених державними стандартами соціальних послуг з урахуванням потреб вразливих груп населення.
4. Право на компенсацію має надавач соціальних послуг, якого визначено переможцем конкурсу.
5. Процес надання соціальних послуг складається з трьох етапів.
На першому етапі (формування соціального замовлення) передбачається визначення:
потреб населення адміністративно-територіальної одиниці/ територіальної громади в соціальних послугах відповідно до Порядку визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці/ територіальної громади в соціальних послугах, затвердженого Мінсоцполітики;
предмета соціального замовлення, що охоплює:
- перелік соціальних послуг, сформований за результатами визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці/територіальної громади в соціальних послугах;
- перелік категорій та орієнтовну чисельність отримувачів соціальних послуг;
- обсяг бюджетних коштів, необхідних для виплати компенсації.
За рішенням замовника соціальних послуг соціальне замовлення може формуватися щороку або на період до трьох років у межах стратегічного середньострокового планування.
На другому етапі (виконання соціального замовлення) передбачається:
розроблення завдання на виконання соціального замовлення;
організація та проведення конкурсу;
укладення договору про надання соціальних послуг та його виконання.
На третьому етапі передбачається проведення моніторингу надання соціальних послуг та оцінки їх якості, здійснення контролю за дотриманням вимог, установлених законодавством про соціальні послуги, подання звітності.
6. Замовник соціальних послуг:
забезпечує виконання етапів надання соціальних послуг, визначених у пункті 5 цього Порядку;
затверджує річний план проведення конкурсів;
протягом десяти робочих днів з дати затвердження річного плану проведення конкурсів забезпечує його оприлюднення шляхом публікації у друкованому виданні або розміщення на офіційному веб-сайті органу державної влади чи органу місцевого самоврядування.
У річному плані міститься інформація щодо переліку соціальних послуг, категорій отримувачів соціальних послуг, орієнтовного періоду проведення конкурсу та граничних показників бюджетних коштів для виплати компенсації.
7. Рішення про проведення конкурсу приймається замовником соціальних послуг не пізніше ніж 1 березня року відповідного бюджетного періоду, в якому передбачається виконання соціального замовлення, а також не пізніше ніж через 30 календарних днів після внесення змін до відповідного бюджету і має містити інформацію про:
строк та умови проведення конкурсу, суму коштів, яку передбачено у відповідній бюджетній програмі. В умовах конкурсу мають бути передбачені завдання щодо підвищення доступності та якості соціальних послуг, оперативного розв’язання соціальних проблем громадян, розвитку та впровадження успішного досвіду з надання соціальних послуг, залучення додаткових матеріальних, фінансових, кадрових ресурсів до надання соціальних послуг (за потреби);
предмет соціального замовлення;
критерії діяльності надавачів соціальних послуг;
час і місце розкриття конкурсних пропозицій, критерії їх оцінки, строк установлення результатів конкурсу.
Умови конкурсу не можуть бути змінені після оприлюднення оголошення про його проведення.
8. Замовник соціальних послуг протягом десяти робочих днів після прийняття рішення про проведення конкурсу забезпечує оприлюднення відповідного оголошення у спосіб, зазначений в абзаці четвертому пункту 6 цього Порядку.
В оголошенні зазначаються:
повне найменування замовника соціальних послуг;
умови конкурсу;
вимоги до конкурсної пропозиції, перелік документів, що додаються до конкурсної пропозиції, у паперовій та електронній формах. Форма конкурсної пропозиції затверджується Мінсоцполітики;
строк подання конкурсних пропозицій;
строк проведення конкурсу;
адреса, за якою можна отримати форму конкурсної пропозиції, зокрема через Інтернет;
адреса, за якою подаються конкурсні пропозиції, із зазначенням годин роботи;
прізвище, ім’я та по батькові, номер телефону контактної особи.
Форма оголошення про проведення конкурсу затверджується Мінсоцполітики.
9. Оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється замовником соціальних послуг не пізніше ніж за 20 календарних днів до дати розкриття конкурсних пропозицій. Відкриття конкурсних пропозицій відбувається на першому засіданні конкурсної комісії.
10. Надавачі соціальних послуг, які виявили намір взяти участь у конкурсі (далі - учасники конкурсу), подають конкурсні пропозиції протягом 20 календарних днів з дати оприлюднення відповідного оголошення.
Конкурсні пропозиції складаються державною мовою, оформляються учасниками конкурсу відповідно до вимог замовника соціальних послуг і подаються йому в паперовій та електронній формах за адресою та у строк, зазначені в оголошенні про проведення конкурсу.
Відповідальність за достовірність інформації, що міститься у конкурсній пропозиції, покладається на учасника конкурсу.
11. Замовник соціальних послуг забезпечує безперешкодне отримання учасниками конкурсу форми конкурсної пропозиції та надання консультацій з питань її оформлення.
12. До конкурсної пропозиції додаються:
1) учасниками конкурсу - юридичними особами:
копії установчих документів, засвідчені керівником юридичної особи або уповноваженою ним особою;
копія, засвідчена керівником юридичної особи або уповноваженою ним особою, податкової декларації з податку на прибуток (для суб’єктів, яких не внесено до Реєстру неприбуткових установ та організацій) за попередній податковий (звітний) рік;
звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткових організацій (бюджетних установ) за попередній податковий (звітний) рік (для суб’єктів, яких внесено до Реєстру неприбуткових установ та організацій);
2) учасниками конкурсу - фізичними особами - підприємцями - копії, засвідчені фізичною особою - підприємцем або уповноваженою нею особою, паспорта і податкової декларації про майновий стан і доходи та / або податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця за попередній податковий (звітний) рік.
13. Замовник соціальних послуг інформує учасника конкурсу про отримання конкурсної пропозиції в день її надходження (відповідне повідомлення надсилається на адресу електронної пошти, з якої було відправлено конкурсну пропозицію).
Подана конкурсна пропозиція учасникові конкурсу не повертається.
14. Для розгляду конкурсних пропозицій замовник соціальних послуг утворює конкурсну комісію у складі не менше ніж п’ять осіб і затверджує положення про неї.
Конкурсна комісія діє на засадах колегіальності та неупередженості.
15. До складу конкурсної комісії входять представники замовника соціальних послуг, громадських об’єднань, що представляють інтереси соціальних груп, які є потенційними отримувачами соціальних послуг, об’єднань надавачів соціальних послуг, об’єднань отримувачів соціальних послуг, фахівці з питань надання соціальних послуг.
Кількість представників замовника соціальних послуг не може перевищувати половини кількості членів конкурсної комісії.
Членство в конкурсній комісії не повинно містити ризиків виникнення між замовником та учасником потенційного або реального конфлікту інтересів, який може вплинути на об’єктивність і неупередженість прийняття рішень щодо визначення переможця конкурсу.
16. Формою роботи конкурсної комісії є засідання, які скликаються головою комісії у разі потреби, про що повідомляється учасникам засідання не пізніше ніж за три робочих дні до його початку.
На засідання конкурсної комісії можуть бути запрошені спостерігачі.
Голова конкурсної комісії забезпечує оприлюднення інформації про дату, адресу, місце і час проведення засідання комісії, яка розміщується на офіційному веб-сайті замовника соціальних послуг не пізніше ніж за три робочих дні до його проведення.
Також у цій інформації зазначається час і спосіб реєстрації спостерігачів. Час реєстрації починається з моменту розміщення інформації на офіційному веб-сайті замовника соціальних послуг і триває до закінчення робочого дня, що передує даті засідання.
................Перейти до повного тексту