- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 9 вересня 2020 р. № 807
Київ
Про затвердження Положення про фаховий мистецький коледж
Відповідно до частини другої
статті 9 Закону України "Про фахову передвищу освіту" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Положення про фаховий мистецький коледж, що додається.
Прем'єр-міністр України | Д.ШМИГАЛЬ |
Інд. 73 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 вересня 2020 р. № 807
ПОЛОЖЕННЯ
про фаховий мистецький коледж
Загальні питання
1. Це Положення визначає основні засади діяльності фахового мистецького коледжу (далі - коледж) - закладу спеціалізованої мистецької освіти в системі фахової передвищої освіти, основним видом діяльності якого є виконання освітніх програм спеціальностей галузі знань 02 "Культура і мистецтво".
2. Коледж у своїй діяльності керується
Конституцією України, Законами України
"Про освіту",
"Про фахову передвищу освіту",
"Про вищу освіту",
"Про повну загальну середню освіту",
"Про культуру", іншими законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами МКСК, рішеннями його засновника, у тому числі місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, прийнятими в межах їх повноважень, визначених законами України, а також цим Положенням і власним статутом.
3. Коледж створює умови для професійної художньо-творчої самореалізації особистості, формування у здобувачів комплексу професійних, у тому числі виконавських, компетентностей, набуття відповідних кваліфікацій у різних видах мистецтва і мистецьких професіях відповідно до потреб галузі. Випускники коледжу можуть розпочати професійну діяльність за здобутим фахом, у тому числі як педагогічні працівники мистецьких шкіл, та/або продовжити здобуття мистецької освіти на наступному рівні.
4. Особа може здобувати фахову передвищу освіту на основі базової середньої освіти, профільної середньої освіти (незалежно від здобутого профілю), професійної (професійно-технічної) освіти, фахової передвищої освіти або вищої освіти. Особи, які здобувають фахову передвищу освіту на основі базової середньої освіти, зобов’язані одночасно виконати освітню програму профільної середньої освіти професійного спрямування.
Особа може здобувати фахову передвищу мистецьку освіту на основі початкової мистецької та базової середньої освіти з одночасним виконанням освітньої програми профільної середньої освіти.
5. Коледж має право відповідно до ліцензії забезпечувати здобуття профільної середньої освіти професійного та академічного спрямування, професійної та/або початкового рівня (короткого циклу) вищої мистецької освіти, та/або першого (бакалаврського) рівня вищої мистецької освіти. Коледж також має право відповідно до ліцензії забезпечувати здобуття базової середньої освіти, якщо наскрізна освітньо-професійна програма передбачає підготовку фахового молодшого бакалавра на основі початкової середньої освіти.
Коледж може впроваджувати програми мистецької освіти дорослих та програми підвищення кваліфікації для педагогічних працівників мистецьких шкіл і працівників закладів культури відповідно до ліцензованих спеціальностей та акредитованих освітніх програм.
6. Коледж провадить разом з освітньою мистецьку діяльність, яка є невід’ємним компонентом освітнього процесу.
7. Основними завданнями коледжу є:
забезпечення реалізації права громадян на фахову передвищу мистецьку освіту;
задоволення потреб суспільства у фахівцях галузі знань 02 "Культура і мистецтво", зокрема для роботи у творчих колективах, закладах культури, мистецьких школах;
забезпечення розвитку здобувачами професійних здібностей та набуття спеціальних знань, навичок та умінь (у тому числі виконавських) у процесі активної мистецької діяльності, формування у них загальних і фахових компетентностей в обраному виді мистецтва;
створення умов для професійної художньо-творчої самореалізації особистості студента;
реалізація мистецько-творчих і науково-творчих проектів, присвячених питанням вивчення, дослідження та популяризації національного культурного надбання;
здійснення інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами;
інші завдання, визначені
статтею 29 Закону України "Про фахову передвищу освіту".
8. Інституційний аудит та громадський нагляд коледжу здійснюються на підставах та у порядку, визначеними законодавством.
9. Створення, реорганізація, ліквідація коледжу здійснюються відповідно до законодавства та установчих документів коледжу.
Організаційно-правові засади діяльності коледжу
10. Коледж як суб’єкт господарювання може діяти в одному з таких статусів:
бюджетна установа;
неприбутковий заклад освіти;
прибутковий заклад освіти.
11. Коледж залежно від засновника може діяти як державний, комунальний чи приватний заклад освіти сфери культури та в організаційно-правових формах відповідно до законодавства.
12. Коледж діє на підставі власного статуту, затвердженого відповідно до
статті 27 Закону України "Про фахову передвищу освіту".
13. Коледж може функціонувати як окремий заклад фахової передвищої освіти із статусом юридичної особи, а також як структурний підрозділ закладу вищої освіти або іншої юридичної особи, що провадить освітню діяльність, пов’язану із здобуттям фахової передвищої освіти.
Коледж як структурний підрозділ закладу вищої освіти або іншої юридичної особи реалізує свої права та обов’язки згідно з цим Положенням.
14. Коледж може бути засновником (співзасновником) інших юридичних осіб, які провадять свою діяльність відповідно до напрямів освітньої, мистецької, виробничої, інноваційної діяльності коледжу та/або забезпечують виконання його статутних завдань.
15. Діяльність коледжу провадиться на принципах:
автономії та самоврядування;
розмежування прав, повноважень і відповідальності засновника (засновників), державних органів та органів місцевого самоврядування, до сфери управління яких належить коледж, органів управління коледжем та його структурних підрозділів;
поєднання засад колегіального та одноособового прийняття рішень;
незалежності від політичних партій і релігійних організацій;
забезпечення творчої самореалізації та самовираження учасників освітнього процесу.
16. Права та обов’язки коледжу визначені
статтею 30 Закону України "Про фахову передвищу освіту".
Структура коледжу
17. Структура коледжу, статус і функції його структурних підрозділів визначаються його установчими документами.
18. Структура коледжу, що не є бюджетною установою, може визначатися установчими документами коледжу без дотримання вимог цього розділу.
19. Структурні підрозділи утворюються рішенням керівника коледжу у порядку, визначеному цим Положенням і його установчими документами.
20. Основними структурними підрозділами коледжу є:
відділення;
циклова комісія;
філія;
бібліотека;
інші підрозділи.
Наявність бібліотеки є обов’язковою для коледжу.
21. Відділення - це структурний підрозділ коледжу, що об’єднує навчальні групи з однієї або кількох мистецьких спеціальностей та/або спеціалізацій за різними формами навчання, методичні, навчально-виробничі та інші підрозділи.
22. Циклова комісія - це структурний підрозділ коледжу (його філії), що провадить освітню, методичну діяльність за певною спеціальністю (спеціалізацією), групою спеціальностей однієї або споріднених галузей, може провадити дослідницьку та/або творчу мистецьку діяльність за певною дисципліною (групою дисциплін). Циклова комісія створюється, якщо до її складу входять не менше п’яти педагогічних (науково-педагогічних) працівників, для яких коледж є основним місцем роботи або місцем педагогічної (науково-педагогічної) діяльності разом із музично-виконавською/мистецькою діяльністю за основним місцем роботи.
23. Філія - це територіально відокремлений структурний підрозділ, що утворюється рішенням засновника коледжу з метою задоволення потреб регіонального ринку праці у відповідних фахівцях та наближення місця навчання здобувачів освіти до їх місця проживання, який діє відповідно до законодавства.
24. Структурними підрозділами коледжу відповідно до напрямів роботи також можуть бути:
творчі майстерні, лабораторії, студії, навчально-виробничі майстерні, студія звукозапису, навчальний театр, студентська філармонія, музей, виставкова зала;
мистецька школа;
підрозділи з підготовки до вступу, післядипломної освіти та освіти протягом життя, навчально-методичні кабінети, комп’ютерні та інформаційні центри, виробничі структури, підрозділи культурно-побутового та спортивного призначення;
підрозділи, що забезпечують здобуття базової середньої чи профільної середньої освіти;
підрозділ інклюзивного навчання, що утворюється з метою організації спеціального навчального та психологічного супроводу здобувачів фахової передвищої мистецької освіти з особливими освітніми потребами;
підрозділ дуальної освіти, що забезпечує поєднання теоретичного навчання з навчанням на робочих місцях;
інші підрозділи, діяльність яких не заборонена законом.
25. Статус і функції структурних підрозділів визначаються статутом коледжу та положеннями про відповідні структурні підрозділи.
26. Структурний підрозділ коледжу, який провадить повний цикл освітньої діяльності та розташований в іншому населеному пункті, ніж місцезнаходження коледжу, прирівнюється до філії.
Управління коледжем
27. Управління коледжем в межах повноважень, визначених законами та установчими документами коледжу, здійснюють:
засновник (засновники);
директор коледжу;
колегіальний орган управління коледжу;
вищий колегіальний орган громадського самоврядування;
органи студентського самоврядування;
наглядова рада;
інші органи, визначені установчими документами коледжу.
28. Права та обов’язки засновника (засновників) щодо управління коледжем визначаються
Законом України "Про фахову передвищу освіту", іншими законами, а також установчими документами коледжу.
29. Засновник (засновники) коледжу або уповноважений (уповноважена) ним (ними) орган (особа):
1) затверджує установчі документи коледжу та за поданням вищого колегіального органу громадського самоврядування коледжу вносить до них зміни або затверджує нову редакцію;
2) оголошує конкурсний відбір на посаду директора, укладає контракт з директором, відібраним у порядку, встановленому законодавством та установчими документами коледжу;
3) розриває контракт із директором коледжу з підстав, визначених законодавством про працю, установчими документами коледжу та/або таким контрактом;
4) забезпечує створення у коледжі інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
5) здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
6) здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та установчими документами коледжу;
7) приймає рішення про приєднання коледжу державної або комунальної форми власності, який має статус окремої юридичної особи, до закладу вищої освіти такої самої форми власності як структурного підрозділу;
8) приймає рішення про виділ структурного підрозділу закладу вищої освіти шляхом створення юридичної особи такої самої форми власності у статусі коледжу із забезпеченням відповідно до законодавства збереження та передачі цілісного майнового комплексу відповідного структурного підрозділу.
30. Засновник (засновники) або уповноважений (уповноважена) ним (ними) орган (особа) може (можуть) делегувати окремі свої повноваження наглядовій раді, директору та/або іншому органу управління коледжу.
31. Засновник (засновники) або уповноважений (уповноважена) ним (ними) орган (особа) не має права втручатися в діяльність коледжу, що провадиться у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.
32. Засновник коледжу зобов’язаний:
1) забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним коледжу на рівні, достатньому для виконання ліцензійних умов та вимог стандартів фахової передвищої освіти, у тому числі в частині забезпечення музичними інструментами, специфічним навчальним обладнанням для виконання освітніх програм з мистецтва, приміщеннями для реалізації мистецьких проектів та практичної підготовки;
2) у разі реорганізації чи ліквідації коледжу забезпечити його здобувачам можливість продовження навчання за обраною ними спеціальністю (спеціалізацією);
3) забезпечити відповідно до законодавства створення в коледжі безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.
33. Безпосереднє управління діяльністю коледжу здійснює його директор, який діє відповідно до повноважень, передбачених законодавством та установчими документами коледжу.
Директор коледжу призначається на посаду за результатами конкурсного відбору і звільняється з посади у порядку, визначеному
статтею 42 Закону України "Про фахову передвищу освіту".
................Перейти до повного тексту