1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
16.11.2018 № 578
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 березня 2019 р.
за № 277/33248
Про затвердження Інструкції з організації проведення підконтрольної експлуатації озброєння та військової техніки у Збройних Силах України
Відповідно до Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року № 671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730), Порядку постачання озброєння, військової і спеціальної техніки та боєприпасів під час особливого періоду, введення надзвичайного стану, проведення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії та у період проведення антитерористичної операції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 лютого 2015 року № 345 (зі змінами), та з метою впорядкування діяльності з питань організації проведення підконтрольної експлуатації озброєння та військової техніки в Збройних Силах України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію з організації проведення підконтрольної експлуатації озброєння та військової техніки у Збройних Силах України, що додається.
2. Центральному науково-дослідному інституту озброєння та військової техніки Збройних Сил України забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр оборони України С. Полторак
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
оборони України
16 листопада 2018 року № 578
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 березня 2019 р.
за № 277/33248
ІНСТРУКЦІЯ
з організації проведення підконтрольної експлуатації озброєння та військової техніки у Збройних Силах України
I. Загальні положення
1. Ця Інструкція визначає загальну процедуру організації проведення заходів підконтрольної експлуатації озброєння та військової техніки (далі - ОВТ) вітчизняного та іноземного виробництва у Збройних Силах України.
2. Дія цієї Інструкції поширюється на всі види ОВТ, що розроблялися (модернізувалися) або закуповувались в інтересах Збройних Сил України, за винятком військової авіаційної техніки та комплектувальних виробів до неї, залізничної техніки, засобів криптографічного захисту інформації, автоматизованих (інформаційних) систем, які за своїми ознаками належать до ОВТ, засобів розвідки та ОВТ спеціального призначення, у тому числі засобів розвідки за номенклатурою Головного управління розвідки Міністерства оборони України.
Підконтрольна експлуатація, а також збирання, аналіз і подання інформації про несправності виробів військової авіаційної техніки, залізничної техніки, кораблів та суден Військово-Морських Сил Збройних Сил України, засобів криптографічного захисту інформації, автоматизованих (інформаційних) систем, засобів розвідки та ОВТ спеціального призначення, у тому числі засобів розвідки номенклатури Головного управління розвідки Міністерства оборони України, визначаються відповідно до вимог чинного законодавства України.
3. У цій Інструкції терміни вживаються у таких значеннях:
експлуатаційні документи - вид конструкторських документів, які окремо або у сукупності з іншими документами визначають правила експлуатації ОВТ та (або) відображають відомості, що засвідчують гарантовані виробником значення основних параметрів і характеристик (властивостей) ОВТ, гарантії і дані про їх експлуатацію протягом встановленого строку служби. Експлуатаційні документи призначені для експлуатації ОВТ, ознайомлення з їх конструкцією, вивчення правил експлуатації (використання за призначенням, технічного обслуговування, поточного ремонту, зберігання і транспортування);
надійність - властивість об’єкта зберігати у часі в установлених межах значення всіх параметрів, що характеризують здатність виконувати потрібні функції в заданих режимах та умовах застосування, технічного обслуговування, зберігання і транспортування. Надійність є комплексною властивістю, яка залежно від призначення об’єкта й умов його застосування містить в собі безвідмовність, довговічність, ремонтопридатність та збережуваність чи певні поєднання цих властивостей;
нормативно-технічні документи - документи, які встановлюють принципи, правила, порядок постачання, експлуатації, відновлення ОВТ, а також порядок організації управління;
підконтрольна експлуатація виробів військового призначення - штатна експлуатація заданої кількості виробів військового призначення, що супроводжується додатковим контролем і врахуванням їх технічного стану для одержання достовірної інформації щодо змінювання якісних показників технічного стану виробів в умовах експлуатації;
штатна експлуатація виробів військового призначення - експлуатація виробів військового призначення згідно з вимогами експлуатаційної документації, затвердженої у встановленому порядку.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання", "Про наукову і науково-технічну експертизу", "Про оборону України", Положенні про порядок обліку, зберігання, списання та використання військового майна у Збройних Силах, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 04 серпня 2000 року № 1225 (із змінами), Порядку розроблення, освоєння та випуску нових видів продукції оборонного призначення, а також припинення випуску існуючих видів такої продукції, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2013 року № 120, Порядку складання єдиного наскрізного плану створення зразка (системи, комплексу) озброєння, військової і спеціальної техніки, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 449, Положенні про організацію наукової і науково-технічної діяльності у Збройних Силах України, затвердженому наказом Міністерства оборони України від 27 липня 2016 року № 385, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 22 серпня 2016 року за № 1172/29302.
4. Метою підконтрольної експлуатації є:
підтвердження відповідності ОВТ вимогам нормативно-технічної документації в умовах їх використання за призначенням;
перевірка всіх тактико-технічних характеристик ОВТ, за результатами якої приймається рішення про прийняття зразка ОВТ на озброєння (постачання) в особливий період;
перевірка ефективності впроваджених конструкторських і технологічних рішень під час розробки та виготовлення ОВТ, застосування комплектувальних виробів, у тому числі вироблених за сучасними технологіями;
отримання додаткових відомостей про надійність ОВТ під час їх експлуатації у різні пори року та різних кліматичних зонах;
можливість застосування нових марок пально-мастильних матеріалів, спеціальних рідин, які не передбачені експлуатаційною документацією на ОВТ, а також відомостей, які враховуються під час подальших розробок зразків ОВТ;
дослідження зміни якісних показників технічного стану ОВТ під час їх експлуатації в різних умовах;
підготовка рекомендацій щодо усунення недоліків, підвищення ефективності використання ОВТ.
5. Збір інформації про надійність ОВТ під час експлуатації проводиться для отримання даних, необхідних для удосконалення конструкції ОВТ, технології їх виготовлення, правил та методів експлуатації і ремонту ОВТ, а також контролю показників надійності ОВТ.
6. Основними завданнями збору та обробки інформації під час проведення підконтрольної експлуатації ОВТ є:
виявлення конструктивних і технологічних недоліків ОВТ, які знижують надійність, а також виявлення недоліків в організації ремонту й експлуатації;
встановлення елементів та складових частин, що лімітують надійність виробів ОВТ;
уточнення критеріїв відмов і граничних станів ОВТ;
уточнення норм витрат експлуатаційних матеріалів, запасних частин, інструментів і приладдя (далі - ЗІП);
оцінка ефективності заходів щодо підвищення надійності ОВТ;
підготовка рекомендацій із внесення змін до експлуатаційної, ремонтної та робочої конструкторської документації виробу ОВТ;
підготовка пропозицій щодо комплектності одиночних, групових та ремонтних комплектів ЗІП.
7. Ініціатором підконтрольної експлуатації ОВТ є командування (штаби) видів (родів військ) Збройних Сил України, служби забезпечення органів військового управління, структурні підрозділи Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України та інші органи військового управління, які безпосередньо підпорядковані Міністерству оборони України та Генеральному штабу Збройних Сил України.
II. Склад учасників, організація виконання заходів підконтрольної експлуатації ОВТ
1. Учасниками виконання заходів з організації та проведення підконтрольної експлуатації ОВТ є:
Міністерство оборони України (далі - Міноборони);
Генеральний штаб Збройних Сил України (далі - Генеральний штаб);
служби забезпечення органів військового управління, на які наказом Міністерства оборони України покладено функції матеріально-технічного забезпечення Збройних Сил України військовим майном визначеної номенклатури, що виконують функції замовника з оборонного замовлення в інтересах Збройних Сил України відповідно до вимог чинного законодавства (далі - центральні служби забезпечення);
командування (штаби) видів (родів військ) Збройних Сил України та інші органи військового управління, які безпосередньо підпорядковані Генеральному штабу (далі - органи військового управління);
представництва державних замовників з оборонного замовлення на підприємствах, в установах і організаціях (далі - військові представництва Міністерства оборони України);
науково-дослідні установи та вищі військові навчальні заклади Збройних Сил України (далі - науково-дослідні установи);
військові частини Збройних Сил України.
2. До військових частин, на фондах яких проводиться підконтрольна експлуатація ОВТ, допускаються представники підприємств (установ, організацій) - виробників та розробників України в установленому чинним законодавством порядку.
3. Організація проведення підконтрольної експлуатації ОВТ здійснюється із забезпеченням виконання вимог законодавства щодо охорони державної таємниці, захисту іншої інформації з обмеженим доступом, технічного захисту інформації та протидії технічним розвідкам.
4. Міноборони під час організації проведення підконтрольної експлуатації ОВТ:
за поданням Генерального штабу приймає рішення про проведення підконтрольної експлуатації ОВТ;
організовує розроблення методичних рекомендацій на проведення підконтрольної експлуатації ОВТ;
затверджує розроблені Генеральним штабом програми і документи щодо проведення підконтрольної експлуатації на найбільш складні системи, комплекси та зразки ОВТ;
узгоджує питання щодо організації підконтрольної експлуатації ОВТ;
бере участь разом з Генеральним штабом, іншими органами військового управління (за потреби) у проведенні підконтрольної експлуатації ОВТ;
здійснює контроль за підготовкою, отриманням та узагальненням відповідної інформації (актів, повідомлень, звітів, бюлетенів) за результатами виконання заходів підконтрольної експлуатації ОВТ на всіх етапах через науково-дослідні установи та військові представництва;
організовує виконання заходів з реалізації результатів підконтрольної експлуатації ОВТ;
бере участь у розробці (організовує розроблення) у межах повноважень методичних документів з питань удосконалення організації підконтрольної експлуатації ОВТ.
5. Генеральний штаб під час організації проведення підконтрольної експлуатації ОВТ:
видає наказ Генерального штабу Збройних Сил України про проведення підконтрольної експлуатації ОВТ;
організовує розроблення та погодження програм і документів щодо проведення підконтрольної експлуатації ОВТ на найбільш складні системи, комплекси ОВТ та подає на затвердження до Міноборони;
організовує розроблення та затвердження програм і документів щодо проведення підконтрольної експлуатації зразків ОВТ відповідно до закріпленої для забезпечення Збройних Сил України номенклатури ОВТ та військового майна;
узгоджує заходи щодо організації підконтрольної експлуатації ОВТ з Міноборони та центральними службами забезпечення;
забезпечує участь визначених наказом Генерального штабу Збройних Сил України представників структурних підрозділів Генерального штабу, науково-дослідних установ та інших органів військового управління у проведенні підконтрольної експлуатації ОВТ;
організовує виконання заходів із науково-технічного супроводження підконтрольної експлуатації ОВТ;
здійснює контроль за підготовкою та проведенням підконтрольної експлуатації ОВТ у військах, узагальненням та наданням відповідної інформації (актів, повідомлень, звітів, бюлетенів) за результатами виконання заходів підконтрольної експлуатації ОВТ на всіх етапах до науково-дослідних установ;
організовує матеріально-технічне забезпечення підконтрольної експлуатації ОВТ відповідно до вимог чинного законодавства України;
готує пропозиції щодо реалізації результатів підконтрольної експлуатації ОВТ (внесення змін до експлуатаційної та ремонтної документації тощо);
розробляє у межах повноважень методичні документи з питань удосконалення організації підконтрольної експлуатації ОВТ;

................
Перейти до повного тексту