- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 грудня 2019 р.
за № 1277/34248
Про огляди витрат державного бюджету
1. Затвердити Загальні вимоги до проведення оглядів витрат державного бюджету, що додаються.
2. Департаменту державного бюджету забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Управлінню комунікацій та питань інформаційної політики забезпечити оприлюднення цього наказу після його державної реєстрації в Міністерстві юстиції України на офіційному сайті Міністерства фінансів України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою та покладаю на заступників Міністра відповідно до розподілу обов'язків.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Міністерства фінансів України
23 жовтня 2019 року № 446
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 грудня 2019 р.
за № 1277/34248
ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ
до проведення оглядів витрат державного бюджету
I. Загальні положення
1. Ці Загальні вимоги, розроблені відповідно до частини десятої статті
20 Бюджетного кодексу України , використовують під час ініціювання, організації та проведення оглядів витрат державного бюджету (далі - огляд витрат):
Мінфін та головні розпорядники коштів державного бюджету (далі - головні розпорядники);
головні розпорядники коштів державного бюджету, відповідальні за проведення огляду витрат державного бюджету відповідно до рішення Кабінету Міністрів України (далі - відповідальний головний розпорядник);
робочі групи з проведення огляду витрат у відповідних сферах (далі - робочі групи), створені відповідно до цих Загальних вимог.
2. Огляди витрат застосовуються для:
вирішення проблеми у відповідній сфері;
удосконалення наявного механізму реалізації державної політики у відповідній сфері;
покращення якості надання публічних послуг або отримання більшого результату за визначеного обсягу бюджетних коштів;
винайдення способів економії бюджетних коштів для їх спрямування на інші пріоритетні напрями діяльності відповідального головного розпорядника.
3. Огляд витрат здійснюється у такій послідовності:
1) вибір сфери та визначення цілі огляду витрат;
2) формування робочої групи;
3) підготовка та схвалення плану-графіка проведення огляду витрат;
4) оцінка ефективності реалізації державної політики та відповідних витрат державного бюджету;
5) розроблення варіантів досягнення цілі огляду витрат;
6) підготовка звіту про огляд витрат, його подання до Кабінету Міністрів України та оприлюднення.
II. Вибір сфери та визначення цілі огляду витрат
1. Ініціаторами проведення огляду витрат є Мінфін та головні розпорядники.
Головні розпорядники подають Мінфіну пропозиції щодо:
сфери діяльності, за якою доцільно провести огляд витрат;
цілі проведення такого огляду витрат (якщо можна, вираженої кількісно) з відповідними обґрунтуваннями.
Мінфін готує проєкт рішення Кабінету Міністрів України про проведення огляду витрат і подає його в установленому законодавством порядку до Кабінету Міністрів України. Проєкт рішення містить інформацію щодо сфери огляду витрат, цілі його проведення, відповідального головного розпорядника, строків створення робочих груп, терміну подання звіту про огляд витрат Кабінету Міністрів України та інших особливостей проведення огляду витрат.
2. Для огляду витрат обираються:
або сфери, специфічні для одного головного розпорядника (відповідні витрати здійснюються в межах однієї або кількох бюджетних програм цього головного розпорядника);
або сфери, що стосуються діяльності кількох головних розпорядників (відповідні витрати здійснюються в межах кількох бюджетних програм різних головних розпорядників).
III. Організаційні засади проведення огляду витрат
1. Огляд витрат у кожній сфері, визначеній Кабінетом Міністрів України, проводить спеціально створена робоча група, кінцевим результатом роботи якої є звіт про огляд витрат.
2. Відповідальний головний розпорядник у строки, визначені Кабінетом Міністрів України, забезпечує створення робочої групи.
Персональний склад робочої групи погоджується Мінфіном та затверджується наказом відповідального головного розпорядника. Якщо згідно з нормативно-правовими актами відповідальний головний розпорядник ухвалює свої рішення у формі іншій, ніж наказ (наприклад, постанова, розпорядження тощо), склад робочої групи затверджується відповідним розпорядчим документом головного розпорядника.
Зміни до персонального складу робочої групи вносяться у такий самий спосіб.
3. Головою робочої групи є керівник або заступник керівника відповідального головного розпорядника. Заступником голови робочої групи є керівник самостійного структурного підрозділу відповідального головного розпорядника, який супроводжує питання реалізації державної політики у відповідній сфері.
Персональний склад робочої групи становить від 9 до 15 осіб.
До складу робочої групи входять:
представники відповідального головного розпорядника (в тому числі - секретар робочої групи). Доцільно залучити керівників самостійних структурних підрозділів зі стратегічного планування, внутрішнього контролю, галузевих та фінансових питань;
представник Мінфіну на рівні керівника структурного підрозділу, відповідального за реалізацію бюджетної політики у відповідній сфері;
щонайменше чотири незалежні експерти (представники наукових і навчальних закладів, громадських організацій, їх об'єднань, міжнародних та іноземних організацій, у тому числі тих, співпраця з якими здійснюється у рамках реалізації проєктів міжнародної технічної допомоги) (за згодою);
інші особи, яких доцільно залучити до проведення огляду витрат державного бюджету в окремих сферах (за згодою).
У складі робочої групи загальна кількість представників відповідального головного розпорядника та представників підприємств, установ, організацій, які належать до сфери його управління, становить менше половини від загальної кількості членів групи (з урахуванням голови робочої групи).
4. Діяльність робочої групи ґрунтується на таких принципах:
активна участь у проведенні огляду витрат усіх членів робочої групи;
рівні права та можливості членів робочої групи для висловлення своєї позиції з будь-яких питань, пов'язаних із проведенням огляду витрат;
детальний аналіз проблеми;
критичний погляд на різні аспекти проблеми;
прагнення до компромісу;
розгляд та представлення думки кожного члена робочої групи;
лідерство та чітка координація роботи з боку відповідального головного розпорядника;
раціональне використання часу.
5. Основними завданнями робочої групи є:
оцінка ефективності реалізації державної політики та відповідних витрат державного бюджету;
розроблення варіантів досягнення цілі огляду витрат.
6. Основною формою роботи робочої групи є засідання.
На засіданнях робочої групи заслуховуються члени робочої групи, обговорюються питання, пов'язані з проведенням огляду витрат, приймаються відповідні рішення.
Засідання робочої групи оформлюються протоколом, який підписує голова робочої групи. Протокол містить:
список учасників засідання;
інформацію щодо поточного стану проведення огляду витрат відповідно до строків здійснення заходів, визначених планом-графіком;
прийняті рішення.
Засідання робочої групи проводяться з періодичністю, що забезпечує активну співпрацю членів робочої групи (щонайменше один раз на місяць до моменту подання звіту про огляд витрат на розгляд Кабінету Міністрів України).
Співпраця між членами робочої групи може здійснюватися у будь-який зручний для них спосіб, зокрема за допомогою засобів електронної пошти, телефонного зв'язку, аудіо- та відеоконференцій, інших інформаційно-телекомунікаційних засобів.
7. Для забезпечення координації роботи членів робочої групи голова робочої групи призначає з її членів секретаря та заступника секретаря, які, зокрема, здійснюють:
формування порядку денного засідань робочої групи згідно із планом-графіком;
розсилання запрошень на засідання та відповідного порядку денного;
підготовку матеріалів для розгляду на засіданнях;
ведення протоколу;
надання постійного доступу до даних і документів, отриманих або підготовлених під час проведення огляду витрат, членам робочої групи.
Порядок денний засідання робочої групи та матеріали для розгляду на засіданні доводяться до членів робочої групи не пізніше ніж за 5 днів до дати засідання.
8. Робоча група під час проведення огляду витрат взаємодіє з центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, міжнародними організаціями, представниками іноземних держав, інститутами громадянського суспільства, незалежними експертами.
Робоча група має право:
готувати запити на отримання в установленому порядку від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформації, потрібної для проведення огляду витрат, зокрема статистичного та аналітичного характеру;
залучати до участі в роботі представників центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), а також тимчасових експертів (за згодою);
організовувати проведення нарад та інших заходів з питань, що стосуються реалізації державної політики у відповідній сфері.
9. Організаційне та інформаційне забезпечення діяльності робочої групи відповідно до компетенції здійснює відповідальний головний розпорядник.
10. Відповідальний головний розпорядник:
1) для підготовки до першого засідання робочої групи завчасно доводить до всіх її членів:
інформацію про основні засади державної політики у сфері огляду витрат (у тому числі стратегічні завдання, опис діючого механізму реалізації державної політики у сфері відповідно до нормативно-правових актів);
інформацію про стан сфери огляду витрат (у тому числі опис проблеми, для вирішення якої проводиться огляд, експертні звіти, результати опитувань, проведених у відповідній сфері);
обґрунтування цілі огляду витрат;
результати оцінки ефективності відповідних бюджетних програм (щонайменше за три останні роки або, якщо програма реалізується менше ніж три роки, за всі роки її реалізації);
результати гендерного аналізу бюджетних програм;
проєкт плану-графіка проведення огляду витрат;
2) забезпечує збір інформації, потрібної для проведення огляду витрат, у тому числі даних бюджетної та фінансової звітності, її узагальнення, систематизацію та аналіз для представлення за формами, визначеними робочою групою;
3) вживає заходів щодо збору інформації, потрібної для проведення огляду витрат, з інших джерел, не заборонених законодавством, надсилає відповідні запити, підготовлені робочою групою;
4) здійснює координацію дій, забезпечує взаємодію та обмін інформацією між членами робочої групи та іншими учасниками огляду витрат, що залучаються в процесі його проведення.
11. Проєкт плану-графіка, підготовлений відповідальним головним розпорядником, обговорюється на засіданні, доопрацьовується з урахуванням висловлених членами робочої групи зауважень і пропозицій до нього та схвалюється робочою групою.
План-графік проведення огляду витрат формується відповідно до основних завдань робочої групи і містить:
1) перелік заходів щодо проведення огляду витрат, відповідальних осіб та строки здійснення цих заходів, у тому числі щодо:
збору та обробки даних;
підготовки висновків та пропозицій за результатами оцінки ефективності реалізації державної політики та відповідних витрат державного бюджету;
розробки попереднього звіту про огляд витрат;
2) графік проведення засідань робочої групи.
Строк підготовки попереднього звіту про огляд витрат, що включається до плану-графіка проведення огляду витрат, встановлюється на дату не пізніше ніж за два місяці до дати подання цього звіту до Кабінету Міністрів України.
За потреби під час проведення огляду витрат за рішенням робочої групи план-графік може бути уточнено.
12. У строки, визначені планом-графіком проведення огляду витрат, члени робочої групи готують відповідні висновки та пропозиції, які обов'язково заслуховуються на засіданні робочої групи.
13. За потреби узгодження дій, вирішення спірних питань, що виникли під час проведення огляду витрат, проводяться узгоджувальні наради за участі Міністра фінансів України та/або його заступника, відповідального за реалізацію бюджетної політики у відповідній сфері, та керівника установи - відповідального головного розпорядника, а також членів робочої групи.
................Перейти до повного тексту