- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
НАКАЗ
26.11.2019 № 209-19
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 грудня 2019 р.
за № 1234/34205
Про затвердження Положення про вебпортал управління знаннями у сфері професійного навчання "Портал управління знаннями"
Відповідно до пункту 20 Плану заходів щодо реалізації Концепції реформування системи професійного навчання державних службовців, голів місцевих держадміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, затвердженого
розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 року № 342-р, та абзацу другого пункту 22 Положення про систему професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2019 року № 106, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положенняпро вебпортал управління знаннями у сфері професійного навчання "Портал управління знаннями", що додається.
2. Генеральному департаменту професійного розвитку державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Національного агентства України з питань державної служби.
ПОГОДЖЕНО: Міністр освіти і науки України Міністр фінансів України Т.в.о. Голови Державного агентства з питань електронного урядування України Голова Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України | Г. Новосад О. Маркарова В. Бакал В. Петров |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного
агентства України з питань
державної служби
26 листопада 2019 року № 209-19
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 грудня 2019 р.
за № 1234/34205
ПОЛОЖЕННЯ
про вебпортал управління знаннями у сфері професійного навчання "Портал управління знаннями"
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає призначення, структуру та функціональні можливості вебпорталу управління знаннями у сфері професійного навчання "Портал управління знаннями" (далі - Портал) і встановлює порядок роботи з ним.
2. Портал - державна спеціалізована інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує доступ до безоплатних інформаційних послуг у сфері професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад (далі - професійне навчання) через мережу Інтернет.
( Пункт 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 36-22 від 27.05.2022 )
3. У цьому Положенні терміни вжито у таких значеннях:
адміністратор Порталу - НАДС, що забезпечує захист інформації в системі, забезпечує розробку, створення, впровадження та супроводження програмного забезпечення Порталу, відповідає за виконання всіх етапів життєвого циклу програмного забезпечення Порталу, здійснює технічні та технологічні заходи щодо надання, блокування та анулювання доступу до особистого кабінету;
( Абзац другий пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 36-22 від 27.05.2022 )
викладач (тренер) - фізична особа, зареєстрована на Порталі, яка має відповідну кваліфікацію та/або практичний досвід проведення навчання за загальними та спеціальними програмами підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад (далі - програми підвищення кваліфікації);
( Абзац третій пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 36-22 від 27.05.2022 )
зареєстрований користувач - державний службовець, голова місцевої державної адміністрації, його перший заступник, заступник, посадова особа місцевого самоврядування, депутат місцевої ради, який (яка) зареєстрований (зареєстрована) на Порталі та використовує його для доступу до інформації про освітні послуги у сфері професійного навчання та суб’єктів надання таких послуг для формування запитів на отримання відповідних освітніх послуг;
( Абзац четвертий пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 36-22 від 27.05.2022 )
користувач - будь-яка особа, яка використовує інформацію, розміщену на Порталі;
особистий кабінет - розділ Порталу, в якому розміщується персоналізована інформація, необхідна для отримання та/або надання освітніх послуг у сфері професійного навчання, доступ до якого має тільки зареєстрований користувач, суб’єкт надання освітніх послуг у сфері професійного навчання, викладач (тренер), уповноважена особа служби управління персоналом державного органу або структурного підрозділу з питань кадрового забезпечення органу місцевого самоврядування (далі - служба управління персоналом);
( Абзац шостий пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 36-22 від 27.05.2022 )
суб’єкт експертно-консультативного супроводу погодження програм підвищення кваліфікації - особа, яка включена до персонального складу експертно-консультативної ради з питань погодження програм підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад при НАДС (далі - експертно-консультативна рада при НАДС);
( Пункт 3 розділу I доповнено абзацом сьомим згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 150-24 від 31.10.2024 )
суб’єкт надання освітніх послуг у сфері професійного навчання (далі - провайдер) - фізична або юридична особа (заклад освіти, підприємство, установа, організація будь-якої форми власності), що провадить освітню діяльність у сфері професійного навчання, міжнародні або іноземні установи, організації, які реалізують відповідні проєкти (програми) міжнародної технічної допомоги, зареєстровані на Порталі їх уповноваженими особами;
( Абзац пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 36-22 від 27.05.2022 )
суб’єкт Порталу - зареєстрований на Порталі користувач, уповноважена особа провайдера, викладач (тренер), уповноважена особа служби управління персоналом, суб’єкт експертно-консультативного супроводу погодження програм підвищення кваліфікації, уповноважена особа адміністратора Порталу.
Інші терміни вжито у значеннях, наведених у Законах України
"Про електронні довірчі послуги",
"Про захист персональних даних",
" Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах ",
"Про основні засади забезпечення кібербезпеки України",
"Про електронні документи та електронний документообіг",
"Про освіту",
"Про вищу освіту" та
Положенні про систему професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2019 року № 106.
( Абзац пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 36-22 від 27.05.2022 )
II. Структура та засади функціонування Порталу
1. Портал призначений для:
створення умов державним службовцям, головам місцевих державних адміністрацій, їх першим заступникам та заступникам, посадовим особам місцевого самоврядування, депутатам місцевих рад для підвищення рівня професійної компетентності шляхом професійного навчання, яке проводиться постійно;
( Пункт 1 розділу II доповнено новим абзацом другим згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 36-22 від 27.05.2022 )
забезпечення розвитку ринку освітніх послуг у сфері професійного навчання;
забезпечення цифровізації управлінських процесів у сфері професійного навчання;
( Пункт 1 розділу II доповнено новим абзацом четвертим згідно з згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 150-24 від 31.10.2024 )
інформування провайдерами про наявні освітньо-професійні та освітньо-наукові програми підготовки за спеціальністю "Публічне управління та адміністрування" галузі знань "Публічне управління та адміністрування", загальні та спеціальні програми підвищення кваліфікації (вимоги до інформації, що розміщується на Порталі про такі програми, наведено у додатку до цього Положення);
( Абзац п'ятий пункту 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 150-24 від 31.10.2024 )
організації електронної взаємодії суб’єктів Порталу з метою забезпечення професійного розвитку державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад, обміну практиками та досвідом;
( Абзац пункту 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 36-22 від 27.05.2022 )
проведення моніторингу якості надання освітніх послуг шляхом опитування зареєстрованих користувачів щодо їх задоволеності навчанням за відповідними програмами підвищення кваліфікації;
( Пункт 1 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 36-22 від 27.05.2022, із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 150-24 від 31.10.2024 )
забезпечення інформування користувачів про можливості професійного навчання за рахунок міжнародної технічної допомоги та інших форм міжнародного співробітництва.
( Пункт 1 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 150-24 від 31.10.2024 )
2. Власником Порталу та виключних майнових прав на його програмне забезпечення є держава в особі НАДС.
Портал розміщується на програмно-апаратному комплексі НАДС.
НАДС забезпечує впровадження, функціонування, експлуатацію Порталу та можливість електронної взаємодії Порталу з іншими інформаційними системами і вебпорталами.
3. Портал забезпечує безоплатний і вільний доступ зареєстрованих користувачів до інформації, що міститься на ньому, а також безоплатне розміщення інформації суб’єктами Порталу відповідно до цього Положення.
4. Портал має сервісно-орієнтовану архітектуру та складається зі структурних елементів та функціональних модулів.
Структурними елементами Порталу є адміністративна частина, загальнодоступна частина та особисті кабінети.
Функціональні модулі Порталу реалізують певні його функції і можуть працювати як незалежно, так і разом зі структурними елементами Порталу, створюючи єдину систему.
5. Забезпечення роботи Порталу здійснюється за рахунок коштів державного бюджету та інших, не заборонених законодавством України, джерел.
6. Мовою ведення Порталу є державна мова. Окремі матеріали (інформація) можуть розміщуватися на Порталі іноземними мовами.
( Розділ II доповнено пунктом згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 36-22 від 27.05.2022 )
III. Функціональні можливості Порталу
1. Взаємодія основних структурних елементів та функціональних модулів Порталу визначає його функціональні можливості, зокрема:
управління та розмежування прав доступу до структурних елементів Порталу;
наповнення та редагування змісту окремих розділів загальнодоступної частини Порталу;
створення довідників і баз даних, необхідних для наповнення Порталу;
технічну організацію процесів обміну електронними повідомленнями, що генеруються в процесі використання Порталу;
моніторинг, узагальнення та аналіз статистичних даних, що формуються суб’єктами Порталу в результаті його використання;
упорядковане відображення інформації, розміщеної на Порталі суб’єктами Порталу;
пошук інформації відповідно до інструкції користувача, розміщеної на Порталі;
доступ до нормативно-правової бази, програм підвищення кваліфікації;
персоналізацію автоматизованих процесів пошуку та інформування;
планування зареєстрованими користувачами професійного навчання відповідно до їхніх потреб;
електронну взаємодію суб’єктів Порталу.
2. Функції Порталу:
1) створення, накопичення, зберігання, систематизація, обробка, видалення, поширення інформації щодо:
освітньої діяльності провайдерів, зокрема, освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки за спеціальністю "Публічне управління та адміністрування" галузі знань "Публічне управління та адміністрування" та програм підвищення кваліфікації;
викладачів (тренерів), залучених до проведення навчання за програмами підвищення кваліфікації;
2) забезпечення пошуку необхідної інформації;
3) забезпечення електронної взаємодії суб’єктів Порталу через особисті кабінети;
4) надання зареєстрованим користувачам, провайдерам, викладачам (тренерам), службам управління персоналом консультаційної підтримки адміністратора Порталу;
( Підпункт 4 пункту 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 36-22 від 27.05.2022 )
5) автоматизація організаційних процесів щодо замовлення і отримання послуг через Портал (сповіщення, оцінювання, звітування тощо);
( Підпункт 5 пункту 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 36-22 від 27.05.2022 )
6) забезпечення проведення конкурсного відбору виконавців державного замовлення на підготовку здобувачів вищої освіти за освітнім ступенем магістра за спеціальністю "Публічне управління та адміністрування" галузі знань "Публічне управління та адміністрування" та підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування;
( Підпункт 6 пункту 2 розділу III в редакції Наказу Національного агентства України з питань державної служби
№ 36-22 від 27.05.2022 )
7) забезпечення вивчення потреб у професійному навчанні;
( Пункт 2 розділу III доповнено підпунктом 7 згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 150-24 від 31.10.2024 )
8) забезпечення погодження НАДС програм підвищення кваліфікації;
( Пункт 2 розділу III доповнено підпунктом 8 згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 150-24 від 31.10.2024 )
9) моніторинг стану системи професійного навчання, зокрема освітньої діяльності провайдерів у сфері професійного навчання в межах повноважень НАДС;
( Пункт 2 розділу III доповнено підпунктом 9 згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 150-24 від 31.10.2024 )
10) формування переліку викладачів (тренерів), реєстрів програм підвищення кваліфікації;
11) формування відкритого та неупередженого рейтингу провайдерів, програм підвищення кваліфікації, викладачів (тренерів) шляхом оцінювання зареєстрованими користувачами програм підвищення кваліфікації та залучених до проведення навчання за програмою підвищення кваліфікації викладачів (тренерів);
( Підпункт пункту 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 36-22 від 27.05.2022 )
12) забезпечення можливості проведення провайдерами заходів з організації освітнього процесу з використанням Порталу (зокрема дистанційних занять, заходів контролю результатів навчання);
( Пункт 2 розділу III доповнено підпунктом 12 згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 150-24 від 31.10.2024 )
13) забезпечення можливості створення провайдерами оригіналів електронних документів про підвищення кваліфікації відповідно до законодавства;
( Пункт 2 розділу III доповнено новим підпунктом згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 36-22 від 27.05.2022 )
14) забезпечення розміщення на Порталі нормативно-правових актів, наукових, навчально-методичних матеріалів з питань професійного навчання тощо;
( Підпункт пункту 2 розділу III виключено на підставі Наказу Національного агентства України з питань державної служби
№ 36-22 від 27.05.2022 )
15) забезпечення електронної взаємодії Порталу в цілому або певних його функціональних модулів з інформаційними системами, що належать до компетенції адміністратора Порталу;
16) інші функції, необхідні для виконання завдань Порталу.
( Пункт 2 розділу III доповнено новим підпунктом згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 36-22 від 27.05.2022 )
3. Функціональні можливості Порталу забезпечують можливість зручного використання Порталу особами з порушенням зору.
IV. Інформаційне наповнення та супроводження Порталу
1. Інформаційними ресурсами Порталу є інформація, утворена в процесі діяльності суб’єктів Порталу.
2. Інформаційну підтримку, супроводження Порталу та розмежування прав доступу до Порталу здійснює адміністратор Порталу.
Адміністратор Порталу забезпечує:
адміністрування та технічну підтримку функціонування Порталу (формування інформаційно-довідкових ресурсів та їх редагування (у разі потреби), проведення систематизації матеріалів, що містяться на Порталі, надання користувачам доступу до них);
................Перейти до повного тексту