1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
НАКАЗ
15.10.2019 № 188-19
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 листопада 2019 р.
за № 1157/34128
Про затвердження Методики визначення та проведення аналізу потреб у професійному навчанні державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Національного агентства України з питань державної служби № 128-21 від 12.08.2021 № 8-25 від 22.01.2025 )
Відповідно до пункту 5 частини третьої статті 13 Закону України "Про державну службу", пункту 9 Положення про Національне агентство України з питань державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 500, пункту 8-1 Плану заходів щодо реалізації Концепції реформування системи професійного навчання державних службовців, голів місцевих держадміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 року № 342-р, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методику визначення та проведення аналізу потреб у професійному навчанні державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування (далі - Методика), що додається.
2. Рекомендувати органам місцевого самоврядування керуватися Методикою під час визначення та проведення аналізу потреб у професійному навчанні депутатів місцевих рад.
3. Генеральному департаменту професійного розвитку державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Національного агентства України з питань державної служби.

В.о. Голови

В. Купрій

ПОГОДЖЕНО:

Голова Секретаріату Української асоціації
районних та обласних рад

Виконавчий директор Асоціації органів
місцевого самоврядування "Асоціація
об’єднаних територіальних громад"




Ю. Андрійчук



В. Полтавець
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного
агентства України з питань
державної служби
від 12 серпня 2021 року № 128-21
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 листопада 2019 р.
за № 1157/34128
МЕТОДИКА
визначення та проведення аналізу потреб у професійному навчанні державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування
I. Загальні положення
1. Ця Методика встановлює механізм визначення та проведення аналізу потреб у професійному навчанні державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування (далі - професійне навчання).
2. У цій Методиці терміни вжито в таких значеннях:
загальні потреби у професійному навчанні - сукупність потреб державних органів, органів місцевого самоврядування у професійному навчанні державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування (далі - учасники професійного навчання), яке охоплює загальні питання державного управління та місцевого самоврядування, питання запобігання корупції, зміни у законодавстві з питань державної служби, служби в органах місцевого самоврядування, європейської та євроатлантичної інтеграції, питання забезпечення прав і свобод людини, рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, забезпечення кібербезпеки, підвищення рівня володіння іноземною мовою, яка є офіційною мовою Ради Європи, державною мовою, питання застосування міжнародного гуманітарного права в умовах збройного конфлікту, забезпечення післявоєнного відновлення та розвитку України, а також інші питання, визначені відповідними державними, регіональними, місцевими програмами, стратегіями та орієнтовані на підвищення кваліфікації учасниками професійного навчання для виконання ними посадових (службових) обов’язків незалежно від сфери їх професійної діяльності;
( Абзац другий пункту 2 розділу I в редакції Наказу Національного агентства України з питань державної служби № 8-25 від 22.01.2025 )
індивідуальні потреби у професійному навчанні - сукупність особисто визначених учасниками професійного навчання їх потреб у професійному навчанні, зумовлених, зокрема, необхідністю належного виконання ними посадових (службових) обов’язків, визначених завдань, встановлених показників результативності, ефективності, якості виконання завдань;
( Абзац третій пункту 2 розділу I в редакції Наказу Національного агентства України з питань державної служби № 8-25 від 22.01.2025 )
потреби у професійному навчанні - необхідність у проходженні професійного навчання його учасниками (у відповідному плановому періоді, за визначеними видами професійного навчання, спеціальностями/напрямами (темами)), що забезпечує набуття та/або удосконалення їх професійних компетентностей для підвищення ефективності і результативності їх професійної діяльності;
( Абзац четвертий пункту 2 розділу I в редакції Наказу Національного агентства України з питань державної служби № 8-25 від 22.01.2025 )
спеціальні потреби у професійному навчанні - сукупність потреб державних органів, органів місцевого самоврядування у професійному навчанні, яке враховує особливості завдань, функцій та повноважень окремого(их) державного(их) органу(их), органу(ів) місцевого самоврядування (зокрема, у певній сфері політики, виключній сфері компетенції, у рамках стратегічних цілей діяльності державного органу, органу місцевого самоврядування), особливості виконання учасниками професійного навчання їх посадових (службових) обов’язків у відповідній сфері професійної діяльності.
( Абзац пункту 2 розділу I в редакції Наказу Національного агентства України з питань державної служби № 8-25 від 22.01.2025 )
Інші терміни, які використано в цій Методиці, вжито у значеннях, наведених у законах України "Про державну службу", "Про службу в органах місцевого самоврядування", "Про освіту", "Про вищу освіту", постановах Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2019 року № 106 "Про затвердження Положення про систему професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад" (далі - Положення), 14 липня 1999 року № 1262 "Про фінансове забезпечення підготовки і підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших державних органів, на працівників яких поширюється дія Закону України "Про державну службу", та органів військового управління Збройних Сил".
3. Визначення потреб у професійному навчанні згідно з цією Методикою здійснюється для забезпечення планування та організації:
( Абзац перший пункту 3 розділу I в редакції Наказу Національного агентства України з питань державної служби № 8-25 від 22.01.2025 )
здобуття учасниками професійного навчання вищої освіти на другому (магістерському) рівні вищої освіти за освітньо-професійними програмами за спеціальністю "Публічне управління та адміністрування" на основі раніше здобутого ступеня вищої освіти бакалавра, магістра (освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста) (далі - навчання для здобуття ступеня магістра за спеціальністю "Публічне управління та адміністрування");
( Абзац другий пункту 3 розділу I в редакції Наказу Національного агентства України з питань державної служби № 8-25 від 22.01.2025 )
підвищення кваліфікації за професійними (сертифікатними) та короткостроковими програмами.
4. Визначення та проведення аналізу потреб у професійному навчанні проводиться службами управління персоналом Офісу Президента України, Секретаріату Кабінету Міністрів України, Апарату Верховної Ради України, Державного управління справами, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, та їх територіальних органів (за наявності) (далі - державні органи), місцевих органів виконавчої влади, структурними підрозділами з питань кадрового забезпечення органів місцевого самоврядування.
5. Потреби у навчанні для здобуття ступеня магістра за спеціальністю "Публічне управління та адміністрування" та підвищенні кваліфікації за професійними (сертифікатними) та короткостроковими програмами враховуються під час формування, розміщення і виконання державного та регіонального замовлення на професійне навчання, складання кошторисів державних органів, місцевих органів виконавчої влади або затвердження відповідних місцевих бюджетів органів місцевого самоврядування, а також планування та організації професійного навчання, розроблення та затвердження (погодження) професійних (сертифікатних) та короткострокових програм підвищення кваліфікації.
( Розділ I доповнено новим пунктом згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби № 8-25 від 22.01.2025 )
II. Визначення та проведення аналізу загальних потреб у професійному навчанні
1. НАДС за ініціативою та/або разом із всеукраїнськими асоціаціями органів місцевого самоврядування, міжнародними та іноземними установами, організаціями, які реалізують проєкти (програми) міжнародної технічної допомоги в Україні, може здійснювати вивчення загальних потреб у професійному навчанні державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад, результати якого враховуються під час формування переліку пріоритетних напрямів (тем) підвищення кваліфікації учасників професійного навчання за загальними професійними (сертифікатними) та короткостроковими програмами (далі - перелік пріоритетних напрямів (тем)).
Звіт(и) про результати вивчення таких потреб оприлюднюється(ються) на офіційному вебсайті НАДС і вебпорталі управління знаннями у сфері професійного навчання "Портал управління знаннями" (далі - Портал).
( Пункт 1 розділу II в редакції Наказу Національного агентства України з питань державної служби № 8-25 від 22.01.2025 )
2. З метою формування, розміщення і виконання державного замовлення на професійне навчання НАДС щороку визначає загальні потреби у професійному навчанні на плановий рік та наступні за плановим роком два бюджетні періоди (далі - прогнозні показники загальних потреб) у:
навчанні для здобуття ступеня магістра за спеціальністю "Публічне управління та адміністрування";
підвищенні кваліфікації за загальними професійними (сертифікатними) та/або короткостроковими програмами з урахуванням пріоритетних напрямів розвитку державного управління та місцевого самоврядування, визначених відповідними державними, регіональними, місцевими програмами, стратегіями, іншими нормативно-правовими актами.
3. НАДС щороку до 15 лютого надсилає до державних органів та територіальних органів НАДС листи щодо надання інформації про прогнозні показники загальних потреб.
Збір та узагальнення прогнозних показників загальних потреб здійснюється за процедурою, відповідно до якої:
територіальні органи НАДС проводять збір та узагальнення прогнозних показників загальних потреб перших заступників та заступників голів місцевих державних адміністрацій, державних службовців місцевих державних адміністрацій та посадових осіб місцевого самоврядування;
Офіс Президента України - прогнозних показників загальних потреб голів місцевих державних адміністрації;
НАДС - прогнозних показників загальних потреб державних службовців державних органів та їх територіальних органів (за наявності).
4. Служба управління персоналом державного органу, місцевого органу виконавчої влади або структурний підрозділ з питань кадрового забезпечення органу місцевого самоврядування (далі - служба управління персоналом) для визначення прогнозних показників загальних потреб узагальнює інформацію про потреби працівників державного органу або органу місцевого самоврядування у навчанні для здобуття ступеня магістра за спеціальністю "Публічне управління і адміністрування", підвищенні кваліфікації за загальними професійними (сертифікатними) та короткостроковими програмами (з урахуванням вимог пунктів 14, 15 Положення стосовно періодичності обов’язкового підвищення кваліфікації учасників професійного навчання).
( Пункт 4 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби № 8-25 від 22.01.2025 )
5. За результатами узагальнення загальних потреб у професійному навчанні працівників державного органу або органу місцевого самоврядування служба управління персоналом визначає з урахуванням гендерної складової прогнозні показники загальних потреб, інформація про які надсилається щороку:
державними органами щодо прогнозних показників загальних потреб державних службовців апарату державного органу та його територіальних органів (за наявності) за формою згідно з додатками 1-6 до цієї Методики - до НАДС до 15 квітня;
( Абзац другий пункту 5 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби № 8-25 від 22.01.2025 )
місцевими органами виконавчої влади щодо прогнозних показників загальних потреб державних службовців, перших заступників та заступників голів місцевих державних адміністрацій за формою згідно з додатками 7-11 до цієї Методики, а також органами місцевого самоврядування щодо прогнозних показників загальних потреб посадових осіб місцевого самоврядування за формою згідно з додатками 12-14 до цієї Методики - до відповідного територіального органу НАДС до 01 квітня;
( Абзац третій пункту 5 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби № 8-25 від 22.01.2025 )
місцевими органами виконавчої влади щодо прогнозних показників загальних потреб голів місцевих державних адміністрацій за формою згідно з додатками 15-17 до цієї Методики - до Офісу Президента України до 01 квітня.
( Абзац четвертий пункту 5 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби № 8-25 від 22.01.2025 )
6. Офіс Президента України та територіальні органи НАДС узагальнюють подані згідно з абзацами третім і четвертим пункту 5 цього розділу Методики відповідно прогнозні показники загальних потреб та надсилають узагальнені показники загальних потреб щороку до 15 квітня до НАДС.
7. НАДС узагальнює та аналізує подані державними органами та територіальними органами НАДС прогнозні показники загальних потреб і готує звіт про визначення загальних потреб у професійному навчанні державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування (далі - звіт про визначення загальних потреб у професійному навчанні), який оприлюднюється на офіційному вебсайті НАДС та Порталі.
8. Відповідно до звіту про визначення загальних потреб у професійному навчанні НАДС формує:
заявку на включення до проєкту державного замовлення на професійне навчання учасників професійного навчання на плановий рік та наступні за плановим роком два бюджетні періоди та подає до Мінекономіки;
перелік пріоритетних напрямів (тем) на плановий рік та оприлюднює його на офіційному вебсайті НАДС та Порталі.
За потреби до переліку напрямів (тем) можуть вноситися відповідні зміни та доповнення.
9. Прогнозні показники загальних потреб враховуються службою управління персоналом державного органу, місцевого органу виконавчої влади, державними службовцями та їх безпосередніми керівниками під час складання індивідуальної програми підвищення рівня професійної компетентності державного службовця (індивідуальної програми професійного розвитку) (далі - індивідуальна програма).
( Пункт 9 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби № 8-25 від 22.01.2025 )
III. Визначення та проведення аналізу спеціальних та індивідуальних потреб у професійному навчанні
1. Спеціальні потреби у професійному навчанні учасників професійного навчання щороку визначаються службою управління персоналом спільно зі структурним підрозділом державного органу, місцевого органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, який відповідає за стратегічне планування діяльності органу, шляхом проведення вивчення та аналізу документів, що охоплюють питання функціонування та основні напрями діяльності, стратегічні цілі та завдання такого органу, та/або проведення фокус-групи.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби № 8-25 від 22.01.2025 )
2. За результатами проведеного аналізу спеціальних потреб у професійному навчанні служба управління персоналом формує перелік напрямів (тем) для підвищення кваліфікації учасників професійного навчання за спеціальними професійними (сертифікатними) та короткостроковими програмами на плановий рік та оприлюднює його на офіційному вебсайті відповідного органу.
До переліку напрямів (тем) для підвищення кваліфікації за спеціальними професійними (сертифікатними) та короткостроковими програмами службою управління персоналом за потреби можуть вноситися відповідні зміни та доповнення.
3. Перелік напрямів (тем) для підвищення кваліфікації за спеціальними професійними (сертифікатними) та короткостроковими програмами враховується під час складання індивідуальної програми державного службовця.
4. Індивідуальні потреби у професійному навчанні державних службовців визначаються під час щорічного оцінювання їх службової діяльності з урахуванням встановлених для них на плановий рік завдань і ключових показників результативності, ефективності та якості службової діяльності, а також самооцінки своїх компетентностей і професійних потреб.
( Абзац перший пункту 4 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби № 8-25 від 22.01.2025 )
Узагальнення індивідуальних потреб у професійному навчанні державних службовців здійснюються службою управління персоналом.
( Пункт 4 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби № 8-25 від 22.01.2025 )
5. Визначені індивідуальні потреби у професійному навчанні враховуються державним службовцем разом із службою управління персоналом під час складання індивідуальної програми.
( Пункт 5 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби № 8-25 від 22.01.2025 )
6. Державні органи щороку до 01 лютого надсилають до НАДС копії індивідуальних програм державних службовців, які займають посади державної служби категорії "А".
( Пункт 6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби № 8-25 від 22.01.2025 )
7. За результатами узагальнення індивідуальних програм державних службовців, які займають посади державної служби категорії "Б" та "В", служби управління персоналом державних органів щороку надсилають з урахуванням гендерної складової інформацію про індивідуальні потреби у професійному навчанні:
державні органи, у тому числі з урахуванням індивідуальних потреб у професійному навчанні державних службовців їх територіальних органів (за наявності),- до НАДС до 15 січня;
місцеві органи виконавчої влади - до відповідного територіального органу НАДС до 20 грудня.
Територіальні органи НАДС до 15 січня надсилають до НАДС узагальнену інформацію про індивідуальні потреби у професійному навчанні державних службовців місцевих органів виконавчої влади.
8. НАДС за результатами узагальнення та аналізу поданої державними органами та територіальними органами НАДС інформації про індивідуальні потреби у професійному навчанні державних службовців готує звіт про індивідуальні потреби у професійному навчанні державних службовців на поточний рік та щороку до 01 квітня оприлюднює його на офіційному вебсайті НАДС та Порталі.
( Пункт 8 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби № 8-25 від 22.01.2025 )

................
Перейти до повного тексту