1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНЕ БЮРО РОЗСЛІДУВАНЬ
НАКАЗ
13.09.2019 № 258
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 вересня 2019 р.
за № 1071/34042
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державного бюро розслідувань № 313 від 20.05.2021 )
Про затвердження Інструкції про порядок розгляду звернень і запитів та організації особистого прийому громадян у центральному апараті Державного бюро розслідувань та його територіальних органах
Відповідно до статті 40 Конституції України, Законів України "Про Державне бюро розслідувань", "Про звернення громадян", "Про статус народного депутата України", "Про комітети Верховної Ради України", "Про статус депутатів місцевих рад", "Про адвокатуру та адвокатську діяльність", Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", з метою забезпечення реалізації прав громадян на особисте звернення до органів Державного бюро розслідувань
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок розгляду звернень і запитів та організації особистого прийому громадян у центральному апараті Державного бюро розслідувань та його територіальних органах, що додається.
2. Відділу організаційно-адміністративного та аналітичного забезпечення забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Директор Державного
бюро розслідувань

Р. Труба
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного бюро
розслідувань
13 вересня 2019 року № 258
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 вересня 2019 р.
за № 1071/34042
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок розгляду звернень і запитів та організації особистого прийому громадян у центральному апараті Державного бюро розслідувань та його територіальних органах
I. Загальні положення
1. Ця Інструкція визначає порядок розгляду звернень громадян, запитів і звернень народних депутатів України, комітетів Верховної Ради України, депутатів місцевих рад, адвокатських запитів (далі - звернення і запити), строки їх розгляду, порядок контролю за їх виконанням, організації особистого прийому громадян та ведення діловодства за зверненнями і запитами у центральному апараті Державного бюро розслідувань та його територіальних органах (далі - органи Державного бюро розслідувань).
2. Цю Інструкцію розроблено відповідно до Конституції України, Законів України "Про Державне бюро розслідувань", "Про звернення громадян", "Про державну службу", "Про статус народного депутата України", "Про комітети Верховної Ради України", "Про статус депутатів місцевих рад", "Про адвокатуру та адвокатську діяльність", Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348, інших чинних нормативно-правових актів з питань звернень громадян.
3. У цій Інструкції терміни вжито в таких значеннях:
відповідальні особи - структурний підрозділ органу Державного бюро розслідувань та/або визначені відповідальні особи, до функціональних обов’язків яких віднесено ведення діловодства та організацію розгляду звернень і запитів;
керівництво органу Державного бюро розслідувань - посади Директора органу Державного бюро розслідувань та його заступників чи осіб, які виконують їх обов’язки.
Інші терміни, що використані в цій Інструкції, вжито у значеннях, наведених у Законах України "Про звернення громадян", "Про статус народного депутата України", "Про адвокатуру та адвокатську діяльність".
4. Діловодство за зверненнями і запитами ведеться окремо від інших видів діловодства і покладається на відповідальних осіб.
Керівник органу Державного бюро розслідувань контролює стан діловодства за зверненнями і запитами.
5. Розгляд звернень і запитів та особистий прийом громадян в органі Державного бюро розслідувань здійснюються на принципах законності, об’єктивності, всебічності, неупередженості, своєчасності, недопущення дискримінації за будь-якими ознаками, заборони переслідування за подання звернення.
6. Не допускається розголошення одержаних зі звернень відомостей про особисте життя громадян без їхньої згоди чи відомостей, що становлять державну або іншу таємницю, яка охороняється законом, та іншої інформації, якщо це утискає права і законні інтереси громадян. На прохання громадянина, висловлене в усній формі або зазначене в тексті звернення, не підлягають розголошенню його прізвище, місце проживання та роботи.
Ця заборона не поширюється на випадки повідомлення інформації, що міститься у зверненні, особам, які мають відношення до вирішення справи.
Відомості досудового розслідування надаються з дотриманням вимог кримінального процесуального законодавства.
7. За ознакою надходження звернення громадян визнаються первинними, повторними, дублетними, неодноразовими, масовими.
Первинні - звернення від окремої особи (групи осіб), яка (які) вперше звернулась (звернулись) до органу Державного бюро розслідувань з певним питанням.
Повторні - звернення, в яких:
викладається звернення від того самого громадянина (групи осіб) із того самого питання, якщо перше не вирішено по суті або вирішено в неповному обсязі;
оскаржується рішення, прийняте у зв’язку з попереднім зверненням громадянина (групи осіб);
повідомляється про несвоєчасний розгляд попереднього звернення, якщо із часу його надходження минув визначений законодавством строк розгляду, проте відповіді громадянину (групі осіб) не надавалось;
звертається увага на інші недоліки, допущені під час вирішення попереднього звернення громадянина (групи осіб).
Дублетні - звернення тієї самої особи (групи осіб) з того самого питання, що відправлені особою різним адресатам та надіслані ними на розгляд за належністю до органу Державного бюро розслідувань.
Неодноразові - звернення особи (групи осіб), які надійшли до органу Державного бюро розслідувань з того самого питання, що й попереднє звернення, проте на попереднє звернення відповіді ще не надано, а визначений законодавством строк його розгляду ще не закінчився.
Масові - звернення, що надходять у великій кількості від різних громадян з однаковим змістом питання.
II. Межі дії
1. Ця Інструкція поширюється на звернення громадян та юридичних осіб, отримані в письмовій чи усній формі.
2. Депутатські звернення і запити, надіслані до органу Державного бюро розслідувань в установленому порядку, розглядаються відповідно до Законів України "Про статус народного депутата України", "Про комітети Верховної Ради України", "Про статус депутатів місцевих рад".
3. Адвокатські запити розглядаються в порядку, встановленому Законами України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність", "Про інформацію", "Про доступ до публічної інформації".
4. Заяви і повідомлення про вчинення кримінального та/або корупційного правопорушення розглядаються в органі Державного бюро розслідувань відповідно до вимог кримінального процесуального законодавства та/або Закону України "Про запобігання корупції".
Скарги на рішення, дії чи бездіяльність слідчого органу Державного бюро розслідувань під час досудового розслідування розглядаються в порядку та в межах, передбачених кримінальним процесуальним законодавством, з урахуванням рішень та висновків Конституційного Суду України.
Звернення осіб з питань досудового розслідування, які не є учасниками кримінального провадження, розглядаються в порядку та строки, передбачені законодавством про звернення громадян.
5. Звернення осіб, які не є громадянами України і на законних підставах перебувають на її території, розглядаються у тому самому порядку, що й звернення громадян України, якщо іншого не передбачено міжнародними договорами.
Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.
6. Звернення засуджених, які відбувають покарання в установах виконання покарань, розглядаються відповідно до вимог Кримінально-виконавчого кодексу України, Закону України "Про звернення громадян" та цієї Інструкції.
7. Дія цієї Інструкції не поширюється на порядок розгляду звернень і запитів, встановлений Кримінальним процесуальним кодексом України, Цивільним процесуальним кодексом України, Кодексом законів про працю України, Кодексом адміністративного судочинства України, Господарським процесуальним кодексом України, законодавством про захист економічної конкуренції та Законами України "Про судоустрій і статус суддів", "Про доступ до судових рішень", "Про запобігання корупції".
III. Приймання, попередній розгляд та реєстрація звернень громадян, депутатських звернень і запитів
1. Звернення, оформлені належним чином і подані в установленому порядку, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду.
2. Звернення громадян оформлюється відповідно до вимог статті 5 Закону України "Про звернення громадян" із зазначенням прізвища, імені, по батькові, місця проживання громадянина, а також викладенням суті порушеного питання, зауважень, пропозицій, заяв чи скарг, прохань або вимог. Письмове звернення має бути надруковане або написане чітко й розбірливо, підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати.
3. Письмові звернення надсилаються до органу Державного бюро розслідувань засобами поштового чи електронного зв’язку, або подаються особисто чи через уповноважену громадянином особу, повноваження якої оформлено відповідно до законодавства, або залишаються у скриньці, яка розміщується у доступному для громадян місці в приміщенні органу Державного бюро розслідувань.
4. Усні звернення викладаються громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через телефонні "гарячі лінії" (далі - "гаряча лінія") та записуються (реєструються) відповідальними особами.
Усні звернення, залишені за допомогою засобів телефонного зв’язку без надання громадянами відомостей відповідно до вимог частини сьомої статті 5 Закону України "Про звернення громадян", вважаються анонімними.
5. Електронні звернення надсилаються на офіційні адреси електронної пошти для звернень громадян органу Державного бюро розслідувань або шляхом заповнення електронної форми на офіційному вебсайті Державного бюро розслідувань.
В електронному зверненні обов’язково зазначається адреса електронної пошти, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.
Не вимагається застосування електронного цифрового підпису під час надсилання електронного звернення. Електронне звернення, надіслане без використання електронного підпису, повинне мати вигляд сканованої копії або фотокопії звернення з підписом заявника із зазначенням дати.
6. Електронні звернення роздруковують відповідальні особи у день їх надходження, але не пізніше ніж на наступний робочий день. У випадках направлення більше п’яти аркушів додатків до електронного звернення їх передають виконавцю в електронному вигляді.
7. Звернення і запити приймаються, попередньо розглядаються і централізовано реєструються в день їх надходження, а ті, що надійшли в неробочі день і час,- наступного після нього робочого дня.
8. Конверти зі зверненнями і запитами, що надійшли до органу Державного бюро розслідувань засобами поштового зв’язку, в тому числі спеціального чи урядового, розкривають відповідальні особи.
Конверти, що адресовані керівництву органу Державного бюро розслідувань з позначкою "Особисто", передаються на розгляд адресатам без порушення їх цілісності. Такі конверти відкриває безпосередньо адресат або особа, яка передала конверт, у присутності адресата, після чого з резолюцією їх повертають до відповідальних осіб для подальшої реєстрації й передавання виконавцям.
Конверти (вирізки з них) передають виконавцям разом зі зверненнями та зберігають у матеріалах розгляду звернень громадян до закінчення строку їх зберігання.
9. Відповідальні особи двічі на день вилучають документи зі скриньки для звернень громадян, що адресовані органу Державного бюро розслідувань, а ті, що надійшли у неробочі день і час,- наступного після нього робочого дня, та проставляють позначку "ЗІ СКРИНЬКИ" із зазначенням дати вилучення.
10. Усі звернення і запити, що надійшли до органу Державного бюро розслідувань, підлягають попередньому розгляду.
Попередній розгляд усіх звернень і запитів, що надійшли до органу Державного бюро розслідувань, здійснюють відповідальні особи з метою визначення:
належності документа до звернень громадян;
повноти дотримання вимог до звернень громадян, що визначені статтею 5 Закону України "Про звернення громадян";
ознак надходження та виду звернень громадян;
суті й стислого змісту звернень та запитів;
належності порушених питань до повноважень органу Державного бюро розслідувань;
звернень громадян, які відповідно до статті 8 Закону України "Про звернення громадян" не підлягають розгляду та вирішенню.
11. Реєстрація звернень і запитів після їх попереднього розгляду здійснюється за допомогою автоматизованої (електронної) системи документообігу або в журналі реєстрації звернень громадян (далі - журнал) (додаток 1) - у разі ведення діловодства в паперовій формі. Для спрощення пошуку ведеться алфавітний покажчик прізвищ громадян, від яких надійшли звернення.
12. Під час реєстрації звернення на нижньому полі його першого аркуша праворуч або на іншому вільному від тексту місці, крім місця, призначеного для підшивання, проставляється реєстраційний штамп (додаток 2), на якому зазначають назву органу, реєстраційний індекс звернення, який щороку починається з першого номера, дату звернення, кількість аркушів основного документа та додатків до нього.
13. На вимогу громадянина, який подав звернення до органу Державного бюро розслідувань, на першому аркуші копії звернення проставляється штамп із відміткою про одержання, із зазначенням вхідного номера та дати надходження звернення. Таку копію повертають громадянину.
14. Реєстраційний індекс складається з початкової літери прізвища заявника та порядкового номера звернення (наприклад, Б-325). У разі надходження колективного звернення або звернення без підпису реєстраційний індекс складається з позначки "КО" або "БП" відповідно та порядкового номера (наприклад, КО-325 або БП-325).
До реєстраційного індексу депутатського запиту чи депутатського звернення народних депутатів України додають позначку "нд" (наприклад, Б-325/нд), а до реєстраційного індексу адвокатського запиту - позначку "аз" (наприклад, Б-325/аз).
15. Під час реєстрації електронного звернення до його реєстраційного індексу додають позначку "ез" (наприклад, Б-325/ез). Датою подання електронного звернення слід вважати день його надходження на офіційну адресу електронної пошти для звернень громадян органу Державного бюро розслідувань або відправлення заповненої на офіційному вебсайті Державного бюро розслідувань форми для подання електронних звернень громадян до органу Державного бюро розслідувань (додаток 3), а в разі його надходження в неробочі день і час - наступний після нього робочий день.
16. Звернення, що надійшли на "гарячу лінію" Державного бюро розслідувань, реєструють відповідальні особи, до їх реєстраційного індексу додають позначку "гл" (наприклад, Б-325/гл), а ті звернення, що надійшли з державної установи "Урядовий контактний центр", доповнюють позначкою "кц" (наприклад, Б-325/кц).
На кожне звернення, що надійшло на "гарячу лінію" Державного бюро розслідувань, складається електронна реєстраційна картка звернення (додаток 4) із зазначенням відомостей про заявника, засобів зв’язку з ним та суті порушеного питання. Приймання звернень громадян, що надходять на "гарячу лінію", здійснюють відповідно до затвердженого графіка роботи відповідальні особи органу Державного бюро розслідувань.
17. Для забезпечення систематизації, оперативного пошуку, аналізу та зберігання звернень і запитів їх реєстраційні індекси можуть доповнюватися й іншими позначками.
18. Повторні звернення і запити реєструються у тому самому порядку, що й первинні, при цьому у відповідній графі журналу роблять позначку "ПОВТОРНО" та зазначають індекс попереднього звернення, а на верхньому полі першого аркуша такого звернення і запиту проставляють штамп для позначення повторного звернення (додаток 5), на якому зазначають слово "ПОВТОРНО", виконавця попереднього звернення, його реєстраційний номер та дату реєстрації.
Дублетні звернення і запити обліковуються за реєстраційним індексом першого звернення з доданням порядкового номера, який зазначають через дріб (наприклад, Б-325/1, Б-325/2).
19. Відповідальні особи передають зареєстровані звернення громадян на розгляд керівництву органу Державного бюро розслідувань відповідно до розподілу повноважень у день їх реєстрації.
20. Звернення, які надійшли від Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, осіб з інвалідністю внаслідок війни, жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня", учасників бойових дій, осіб, нагороджених орденом Героїв Небесної Сотні, скарги на дії (бездіяльність) чи рішення першого заступника та заступника Директора Державного бюро розслідувань, директорів територіальних органів Державного бюро розслідувань, а також звернення, розгляд яких належить до компетенції самостійних структурних підрозділів, що підпорядковуються Директору Державного бюро розслідувань, відповідно до розподілу повноважень, і такі, що містять відомості про резонансні події, які викликали інтерес у суспільства та засобів масової інформації, надають для розгляду Директору Державного бюро розслідувань чи особі, яка виконує його обов’язки.
21. Звернення, крім тих, що розглядає Директор Державного бюро розслідувань, надають для розгляду першому заступнику та заступнику Директора Державного бюро розслідувань відповідно до розподілу повноважень.
22. Звернення, які надійшли від Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, осіб з інвалідністю внаслідок війни, жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня", учасників бойових дій, осіб, нагороджених орденом Героїв Небесної Сотні, скарги на дії (бездіяльність) чи рішення першого заступника та заступника Директора територіального органу Державного бюро розслідувань, а також звернення, розгляд яких належить до компетенції самостійних структурних підрозділів, що підпорядковуються Директору територіального органу Державного бюро розслідувань, відповідно до розподілу повноважень, і такі, що містять відомості про резонансні події, які викликали інтерес у суспільства та засобів масової інформації, надають для розгляду Директору територіального органу Державного бюро розслідувань чи особі, яка виконує його обов’язки.
Перший заступник та заступник Директора територіального органу Державного бюро розслідувань здійснюють розгляд звернень громадян відповідно до розподілу повноважень.
23. Депутатські запити і депутатські звернення народних депутатів України, адресовані Державному бюро розслідувань або Директору Державного бюро розслідувань, після реєстрації відповідальними особами та перевірки щодо повторного їх надходження того самого дня передаються Директору Державного бюро розслідувань.
Депутатські запити і депутатські звернення народних депутатів України, адресовані першому заступнику Директора Державного бюро розслідувань, заступнику Директора Державного бюро розслідувань, після реєстрації відповідальними особами та перевірки щодо повторного надходження впродовж робочого дня передаються до підрозділу забезпечення діяльності керівництва Бюро Управління забезпечення діяльності.
Після накладання резолюцій керівництвом органу Державного бюро розслідувань депутатські запити і депутатські звернення народних депутатів України не пізніше ніж на наступний робочий день повертаються відповідальним особам.
24. Заборонено доручати розгляд запитів і звернень тому органу Державного бюро розслідувань або його посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються, а також тим, які не мають повноважень для їх розгляду.
25. У разі взяття за резолюцією керівництва органу Державного бюро розслідувань звернення чи запиту на контроль в автоматизованій (електронній) системі документообігу або в журналі роблять відповідну відмітку, а на першому аркуші такого звернення проставляють штамп про взяття на контроль (додаток 6), про взяття звернення чи запиту на контроль відповідальні особи невідкладно інформують структурний підрозділ організаційно-адміністративного та аналітичного забезпечення органу Державного бюро розслідувань, який здійснює облік і контроль за виконанням таких документів.
26. Повторні та дублетні звернення і запити передають тим керівникам самостійних структурних підрозділів, які здійснювали попередній розгляд звернень цього громадянина.
Дублетні звернення, що надходять до органу Державного бюро розслідувань під час розгляду основного звернення, долучають до нього.
27. Відповідальні особи забезпечують своєчасне доведення звернень і запитів до виконавця, визначеного резолюцією керівництва органу Державного бюро розслідувань, а також здійснюють їх тиражування у разі доручення розгляду звернень кільком виконавцям.
28. Звернення, що оформлені без дотримання вимог статті 5 Закону України "Про звернення громадян", повертаються заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніше ніж через 10 днів із дня їх надходження до органу Державного бюро розслідувань. При цьому копія такого звернення залишається в органі Державного бюро розслідувань.
29. Якщо у зверненні порушуються питання, які не входять до компетенції органу Державного бюро розслідувань, його не пізніше ніж у 5-денний строк пересилають за належністю відповідному органу чи посадовій особі, а електронне звернення (за можливості) - засобами телекомунікаційного зв’язку (електронною поштою), про що повідомляють заявника, який подав це звернення, із посиланням на відповідні норми законодавства. За потреби заявнику може бути роз’яснено повноваження органу Державного бюро розслідувань та порядок оскарження прийнятого рішення.
За відсутності у зверненні даних, потрібних для прийняття обґрунтованого рішення, його з відповідними роз’ясненнями в той самий строк повертають громадянину.
Підготовку проєктів листів про повернення заявнику з наданням відповідних роз’яснень та/або направлення за належністю до відповідних органів державної влади чи посадових осіб здійснюють відповідальні особи органу Державного бюро розслідувань.
30. Письмове звернення без зазначення місця проживання заявника, не підписане автором (авторами), а також таке, зі змісту якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.
Не розглядаються повторні звернення з одного й того самого питання, якщо перше вирішено по суті, й ті, що подані з порушенням строків, передбачених статтею 17 Закону України "Про звернення громадян", та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.
31. Рішення про припинення розгляду звернень, зазначених у пункті 30 цього розділу, приймає Директор органу Державного бюро розслідувань чи особа, яка виконує його обов’язки, на підставі службової записки керівника самостійного структурного підрозділу, якому доручено його розгляд, за погодженням із заступником Директора відповідно до розподілу повноважень. Про прийняте рішення з одночасним роз’ясненням порядку його оскарження письмово повідомляють заявника за підписом Директора органу Державного бюро розслідувань чи особи, яка виконує його обов’язки.
IV. Строки розгляду звернень громадян, депутатських звернень і запитів
1. Звернення громадян розглядаються і вирішуються у строк не більше ніж один місяць від дня їх надходження до органу Державного бюро розслідувань, а ті, що не потребують додаткового вивчення,- невідкладно, але не більш ніж 15 днів.
2. Запит народного депутата України розглядається у 15-денний чи інший встановлений Верховною Радою України строк. Запит депутата місцевої ради - у строк, встановлений місцевою радою.
3. Звернення народного депутата України розглядаються протягом 10 днів. Звернення депутата місцевої ради, надіслане до органу Державного бюро розслідувань, юрисдикція якого поширюється на територію відповідної ради,- у такий самий строк.
4. Звернення від комітетів Верховної Ради України розглядаються в порядку та строки, передбачені Законом України "Про статус народного депутата України" для депутатських звернень.
5. Звернення громадян, які для розгляду чи вирішення порушених у них питань надіслані народним депутатом України відповідно до абзацу третього пункту 13 частини першої статті 24 Закону України "Про статус народного депутата України" або направлені депутатом місцевої ради відповідно до частини другої статті 12 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", розглядаються у строки, встановлені Законом України "Про звернення громадян".
6. Якщо протягом одного місяця вирішити порушені у зверненні громадянина питання неможливо, керівництво органу Державного бюро розслідувань за вмотивованою службовою запискою виконавця встановлює потрібний строк для його розгляду, про що повідомляють особу, яка подала звернення, при цьому загальний строк вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.
На обґрунтовану письмову вимогу громадянина строк розгляду його звернення може бути скорочено.
7. Рішення про продовження строку розгляду звернень і запитів народних депутатів України приймає Директор органу Державного бюро розслідувань чи особа, яка виконує його обов’язки, за вмотивованою службовою запискою виконавця, але не більше ніж 30 днів із дня одержання звернення, один місяць - після одержання запиту. Про продовження строку повідомляється народний депутат, група народних депутатів чи комітет Верховної Ради України з викладенням причин такого продовження, а щодо запиту - також Голова Верховної Ради України.
Рішення про продовження строку розгляду звернень і запитів депутатів місцевих рад приймає керівництво органу Державного бюро розслідувань, до якого звернувся депутат.
8. Адвокатський запит розглядається в строк не більше ніж п’ять робочих днів із дня надходження до органу Державного бюро розслідувань. За наявності підстав цей строк може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням причин такого продовження, про що адвокату письмово повідомляється не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання адвокатського запиту.
Рішення про продовження строку розгляду адвокатського запиту приймає керівництво органу Державного бюро розслідувань.
9. Дублетні звернення розглядаються у межах строку розгляду основного звернення. Якщо дублетне звернення надійшло після розгляду основного звернення, не пізніше ніж у 10-денний строк направляється відповідь на нього зі стислим викладенням суті прийнятого рішення та з посиланням на дату і вихідний номер направленої раніше відповіді.
10. Якщо питання, порушені у зверненні, поданому до органу Державного бюро розслідувань, належать до компетенції кількох органів державної влади, копію такого звернення протягом п’яти днів надсилають відповідному органу державної влади з одночасним повідомленням автора звернення.
11. Строк розгляду звернень і запитів обчислюється у календарних днях, починаючи з дня надходження (реєстрації) до органу Державного бюро розслідувань. Закінченням строку розгляду звернень і запитів є дата реєстрації відповіді на них або дата надання вмотивованих роз’яснень заявнику.
V. Порядок розгляду звернень і запитів, надання відповідей
1. Якщо розгляд звернення і запиту доручено кільком посадовим особам, опрацювання звернення і запиту в повному обсязі покладається на виконавця, зазначеного в резолюції першим або біля якого проставлено позначку "осн." (далі - головний виконавець). За потреби головний виконавець забезпечує підготовку службової записки про продовження строку вирішення питань, порушених у зверненні і запиті.
У разі відповідного рішення керівництва органу Державного бюро розслідувань про продовження строку виконання звернення і запиту головний виконавець невідкладно інформує відповідальних осіб, які контролюють строки розгляду таких звернень і запитів.
Співвиконавці не пізніше ніж за три робочі дні до закінчення встановленого строку розгляду звернення і запиту подають головному виконавцю службову записку з вирішенням тих питань, що належать до їх компетенції, а у випадках стислих строків розгляду - у строк, визначений головним виконавцем.
2. У разі доручення розгляду звернення і запиту самостійному структурному підрозділу органу Державного бюро розслідувань, до компетенції якого не належить розгляд порушених у ньому питань, виконавець невідкладно, але не пізніше ніж на наступний робочий день, подає на погодження автору резолюції чи особі, що виконує його обов’язки, мотивовану службову записку, погоджену з безпосереднім керівником, із пропозицією зміни виконавця.
Зміну головного виконавця за наявності погодження автора резолюції може бути здійснено в триденний строк із дати реєстрації звернення або не пізніше ніж на наступний день із дня отримання його головним виконавцем.
3. Якщо розгляд питань, порушених у зверненнях і запитах, у тому числі у зверненнях народних депутатів, питань належить до компетенції територіального органу Державного бюро розслідування (за винятком скарг на дії працівників такого органу), за вмотивованою службовою запискою виконавця, погодженою з безпосереднім керівником, із пропозицією зміни виконавця, Директором Державного бюро розслідувань приймається рішення щодо надіслання відповідного звернення і запиту на розгляд до такого територіального органу Державного бюро розслідувань.
4. Безпосередні виконавці під час розгляду звернень громадян детально вивчають суть порушених питань, вживають заходів щодо захисту конституційних прав громадян у межах компетенції відповідно до законодавства України.
5. На підставі прийнятого рішення за результатами розгляду звернення виконавець готує довідку про результати проведення перевірки інформації, викладеної у зверненні, яку подає керівнику самостійного структурного підрозділу органу Державного бюро розслідувань разом із проєктом відповіді заявнику. Керівник самостійного структурного підрозділу органу Державного бюро розслідувань ставить підпис на довідці про ознайомлення із вжитими заходами під час здійснення перевірки інформації, викладеної у зверненні, або вчиняє резолюцію (доручення) щодо необхідності ужиття додаткових заходів з метою об’єктивного, всебічного та повного розгляду звернення.
До звернень, які не потребують перевірки, довідки не складаються.
6. Проєкти узагальнених та завізованих відповідей разом із матеріалами перевірки не пізніше ніж за два дні до закінчення контрольного строку розгляду документа подають для вивчення та доповіді керівництву органу Державного бюро розслідувань.
Якщо відповідно до резолюції керівництва органу Державного бюро розслідувань визначено особисту доповідь виконавця про результати розгляду депутатського запиту або депутатського звернення народного депутата України, матеріали перевірки та відповіді на депутатські запити або депутатські звернення народного депутата України подає керівництву органу Державного бюро розслідувань безпосередній виконавець.
7. Звернення вважають розглянутим, якщо всебічно та повно вирішено всі порушені в ньому питання, вжито потрібних заходів для забезпечення реалізації громадянином його конституційних прав та останньому надано обґрунтовану й вичерпну відповідь.
За результатами розгляду звернень і запитів приймається одне з таких рішень:
задоволено - наведені у зверненні доводи визнано обґрунтованими і за результатами вжито заходів до поновлення прав і законних інтересів заявника, у тому числі в інтересах якого звертався народний депутат України;
відхилено - викладені у зверненні і запиті вимоги заявника визнано необґрунтованими;
роз’яснено - надано роз’яснення щодо компетенції органу Державного бюро розслідувань та вимог законодавства.
8. Відповідь за результатами розгляду колективного звернення направляють тому громадянину, який підписав його першим або місце проживання якого зазначено, а на вимогу - кожному громадянину, який підписав звернення.
9. Відповідь на звернення надається засобами поштового чи електронного зв’язку або особисто заявнику з обов’язковим дотриманням порядку надання відповіді згідно з чинним законодавством.
Письмової відповіді заявнику не надають, якщо це зазначено у зверненні або якщо викладені у зверненні питання вирішено в присутності заявника. Результати розгляду таких звернень оформлюються висновком із зазначенням виконаних дій (видача довідки, ознайомлення з архівною справою).
У такому зверненні заявник засвідчує підписом відсутність потреби в отриманні письмової відповіді.
10. Про відмову в задоволенні вимог, викладених у зверненні, письмово інформують заявника, при цьому повідомлення має містити роз’яснення стосовно мотивів прийняття такого рішення з посиланням на норми законодавства, заходи, вжиті органом Державного бюро розслідувань у межах його компетенції для захисту конституційних прав громадянина, та порядок оскарження цього рішення. Рішення про відмову в задоволенні звернення підписує керівництво органу Державного бюро розслідувань відповідно до розподілу повноважень.
11. Факти та доводи, викладені у скарзі на дії (бездіяльність) або рішення посадової особи органу Державного бюро розслідувань чи в заяві про наявність порушень або недоліків у його роботі, перевіряються підрозділом внутрішнього контролю органу Державного бюро розслідувань.
12. За результатами перевірки працівник підрозділу внутрішнього контролю складає й подає на розгляд Директору органу Державного бюро розслідувань чи особі, яка виконує його обов’язки, за погодженням керівника підрозділу внутрішнього контролю органу Державного бюро розслідувань службову записку, в якій зазначає, чи підтвердилися наведені факти і доводи та яких вжито заходів для усунення виявлених порушень або недоліків.

................
Перейти до повного тексту