- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЗАКОРДОННИХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 серпня 2019 р.
за № 971/33942
Про внесення змін до Правил пропускного режиму до адміністративного будинку Міністерства закордонних справ України
Відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року
№ 1137 "Про затвердження зразка та технічного опису бланка службового посвідчення з безконтактним електронним носієм" та з метою врахування змін у порядку проїзду та паркування транспортних засобів, що розміщуються на території біля адміністративного будинку МЗС,
НАКАЗУЮ:
2. Управлінню режиму та захисту інформації забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Державного секретаря МЗС.
Т.в.о. Міністра |
В.М. Боднар |
ПОГОДЖЕНО: Начальник Управління державної охорони України підполковник |
О.Я. Оцерклевич |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
закордонних справ України
19 грудня 2017 року № 560
(у редакції наказу
Міністерства закордонних
справ України
від 02 серпня 2019 року № 353)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 серпня 2019 р.
за № 971/33942
ПРАВИЛА
пропускного режиму до адміністративного будинку Міністерства закордонних справ України
I. Загальні положення
1. Ці Правила визначають єдині вимоги щодо організації та здійснення пропускного режиму до адміністративного будинку МЗС та на територію, яка прилягає до нього, працівників МЗС, посадових і службових осіб державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, громадян України, іноземців та осіб без громадянства, порядок в’їзду/виїзду транспортних засобів та ввезення/вивезення, внесення/винесення матеріальних цінностей.
2. Терміни, що вжито у цих Правилах, мають такі значення:
відвідувач - фізична особа, яка не є працівником МЗС, але має потребу та підставу в тимчасовому перебуванні в адміністративному будинку МЗС;
державна охорона - система організаційно-правових, режимних, оперативно-розшукових, інженерно-технічних та інших заходів, що здійснюються спеціально уповноваженим державним органом з метою забезпечення нормального функціонування органів державної влади України, безпеки посадових осіб та об’єктів;
заборонені для внесення/винесення, ввезення/вивезення речі - холодна чи вогнепальна зброя, вибухові речовини, засоби підриву, боєприпаси всіх видів і зразків, навчальні чи імітаційні боєприпаси, легкозаймисті рідини чи займисті тверді речовини, піротехнічні засоби, спеціальні засоби та інші небезпечні для життя й здоров’я колючо-ріжучі предмети і речовини, які може бути використано для вчинення диверсійно-терористичного акту, посягання на честь і гідність посадових осіб, щодо яких здійснюється державна охорона, а також працівників МЗС, проведення масових заходів, які порушують громадський порядок та можуть призвести до непередбачуваних наслідків, або речі, які викликають підозру, тощо;
контроль на безпеку - заходи щодо запобігання внесенню/винесенню, ввезенню/вивезенню до адміністративного будинку МЗС заборонених речей та їх розміщення в ньому;
матеріальна перепустка - документ, який надає право внесення/винесення товарно-матеріальних цінностей та іншого майна до/з адміністративного будинку МЗС;
огляд - технологічний процес контролю на безпеку, в тому числі із застосуванням спеціальних технічних та інших засобів (зокрема рентгенотелевізійного інтроскопа), призначених для виявлення заборонених для внесення/винесення, ввезення/вивезення речей;
пропускний режим - сукупність правил, що визначають порядок входу/виходу працівників МЗС та відвідувачів, в’їзду/виїзду транспортних засобів, внесення/винесення, ввезення/вивезення матеріальних цінностей до адміністративного будинку та на прибудинкову територію / з території МЗС, а також заходи щодо реалізації цих правил;
пост охорони (пост оперативного наряду) - усе доручене майно, надане військовослужбовцю Управління державної охорони України (далі - УДО) для охорони та оборони, а також місце або ділянка місцевості, на якій він виконує свої обов’язки. До постів також належать об’єкти та ділянки місцевості, що їх охороняють військовослужбовці УДО, на яких встановлено технічні засоби охорони;
постійна перепустка - документ (електронна картка, виготовлена відповідно до встановленого зразка), який посвідчує особу працівників установ та організацій, що належать до сфери управління МЗС (далі - установи та організації МЗС), та надає право входу до адміністративних будівель МЗС та в’їзду на прибудинкову територію МЗС;
разова перепустка - документ (електронна картка, виготовлена відповідно до встановленого зразка), що надає відвідувачу право на разовий вхід до відповідного службового приміщення адміністративного будинку МЗС протягом робочого дня;
речі - майно фізичних та юридичних осіб;
службове посвідчення МЗС - документ (електронна картка, виготовлена за зразком та технічним описом, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року
№ 1137 "Про затвердження зразка та технічного опису бланка службового посвідчення з безконтактним електронним носієм"), який є службовим посвідченням посадових осіб та працівників дипломатичної служби апарату МЗС, посвідчує їх особу та дає право входу до адміністративних будівель МЗС та в’їзду на прибудинкову територію МЗС;
тимчасова перепустка - документ (електронна картка, виготовлена відповідно до встановленого зразка), що надає право відвідування адміністративного будинку МЗС у робочий час або в інший час, визначений рішенням Державного секретаря МЗС;
технічні засоби охорони - засоби керування доступом, спостереження, збирання, оброблення та надання інформації, що використовуються в системі охорони адміністративного будинку МЗС.
3. Пропускний режим у МЗС запроваджується з метою запобігання:
протиправним посяганням на посадових осіб, щодо яких здійснюється державна охорона, їх виявлення та припинення;
несанкціонованому доступу сторонніх осіб до адміністративного будинку МЗС та приміщень;
здійснення злочинних посягань, терористичних актів, а також інших протиправних дій, спрямованих на адміністративну будівлю МЗС та працівників МЗС;
несанкціонованому винесенню (вивезенню) за межі адміністративного будинку МЗС, а також внесенню (ввезенню) до нього речей;
внесенню (ввезенню) до адміністративного будинку МЗС аудіо,- відео,-фотоапаратури, інших технічних засобів без відповідного дозволу;
пронесенню сторонніми особами до адміністративного будинку МЗС без спеціального дозволу заборонених для пронесення (провезення) речей.
4. Загальне керівництво щодо організації пропускного режиму у МЗС покладається на Державного секретаря МЗС.
5. Організація пропускного режиму, координація та контроль за його дотриманням у МЗС покладається на Управління режиму та захисту інформації (далі - УРЗІ).
6. УРЗІ відповідно до покладених на нього завдань здійснює:
координацію діяльності між підрозділами УДО та структурними підрозділами апарату МЗС щодо забезпечення й додержання пропускного режиму;
облік, оформлення, видачу службових посвідчень МЗС, постійних та тимчасових перепусток;
забезпечення бюро перепусток потрібною кількістю бланків разових перепусток;
замовлення бланків службових посвідчень МЗС із безконтактним електронним носієм, електронних карток для постійних, тимчасових та разових перепусток в Адміністративному департаменті (далі - АДЕП) у достатній кількості для забезпечення ними працівників дипломатичної служби, працівників установ та організацій, відвідувачів;
внесення до бази даних інформації про номери втрачених службових посвідчень МЗС, постійних, тимчасових та разових перепусток, прізвищ їх власників, а також їх блокування;
своєчасне інформування бюро перепусток про зміну в переліку осіб, які мають право замовляти разові перепустки за телефоном;
погодження заяв, які надходять від сторонніх організацій, на прохід до адміністративного будинку МЗС та проїзд на прибудинкову територію МЗС;
контроль за дотриманням встановлених правил пропускного режиму до адміністративного будинку МЗС.
7. Цілодобову державну охорону адміністративного будинку МЗС, території в межах відповідальності, місць постійного перебування осіб, які охороняються відповідно до Закону України
"Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб" , забезпечення роботи бюро перепусток, виконання інших режимних заходів із метою забезпечення безпечного функціонування МЗС здійснює структурний підрозділ охорони УДО.
8. Для забезпечення пропускного та внутрішньооб’єктового режимів на територію та до приміщень адміністративного будинку МЗС задіюються сили та засоби підрозділу охорони УДО, визначені єдиною дислокацією (табелем) постів, а також системи контролю доступу та відеоспостереження.
9. Законні вимоги військовослужбовців підрозділу охорони УДО під час виконання ними службових обов’язків є обов’язковими для виконання усіма працівниками МЗС та відвідувачами.
10. Оснащення підрозділу охорони УДО канцелярською продукцією, технічними засобами охорони та комп’ютерною технікою, а також їх ремонт, заміна, модернізація та обслуговування здійснюються за рахунок коштів, передбачених на утримання МЗС.
11. У разі виявлення під час забезпечення пропускного режиму службових посвідчень МЗС або перепусток, які не відповідають встановленим зразкам, чи підозри щодо їх підроблення, а також невідповідності особи зображенню на фотографії, що відтворюється на моніторі системи контролю доступу, військовослужбовці підрозділу охорони УДО мають право вилучити документ та діяти відповідно до Закону України
"Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб" та прийнятих відповідно до нього нормативно-правових актів. Про кожен такий випадок підрозділ охорони повідомляє УРЗІ.
12. Під час виконання службових обов’язків військовослужбовці підрозділу охорони мають право:
вимагати від усіх осіб, що перебувають в адміністративній будівлі МЗС, дотримання встановлених вимог щодо пропускного режиму;
здійснювати в установленому порядку огляд транспортних засобів і вантажів, що перевозяться, а також особистих речей громадян, які проходять через пости з метою виявлення у них кіно-, відео-, фото-, радіоапаратури, інших заборонених до внесення/винесення речей. За потреби огляд може проводитися із застосуванням спеціальних технічних та інших засобів, призначених для виявлення заборонених для пронесення/провезення речей;
ініціювати проведення перевірок за фактами виявлених порушень встановленого пропускного режиму, за потреби - затримувати порушників і передавати їх правоохоронним органам для подальшого реагування;
повідомляти керівництво підрозділу охорони для подальшого інформування УРЗІ та Державного секретаря МЗС про спроби відвідувачів проникнути до адміністративного будинку МЗС на незаконних підставах (без службового посвідчення МЗС, перепустки, використовуючи чужу перепустку, з відмовою пред’являти службове посвідчення МЗС, перепустку або документ, що посвідчує особу), образи ними військовослужбовця підрозділу охорони;
застосовувати фізичну силу, спеціальні засоби і табельну зброю у випадках і порядку, визначених законодавством України.
II. Порядок пропускного режиму до адміністративного будинку МЗС
1. Прохід до адміністративного будинку МЗС здійснюється через 1-7 під’їзди у терміни:
1 під’їзд (вхід до бюро перепусток) - працює з 09:00 до 17:45;
2 під’їзд - працює з 07:45 до 20:00. Час роботи під’їзду може бути продовжено на період перебування в адміністративній будівлі МЗС осіб, щодо яких здійснюється державна охорона, керівництва МЗС або осіб та делегацій, перебування яких передбачено протокольними заходами;
3 під’їзд (центральний вхід) - працює з 06:00 до 23:00. Час роботи під’їзду може бути продовжено на період перебування в адміністративному будинку МЗС осіб, щодо яких здійснюється державна охорона, керівництва МЗС або осіб та делегацій, перебування яких передбачено протокольними заходами;
4 під’їзд - термін визначається за рішенням Міністра;
5 під’їзд - термін визначається окремим наказом або дорученням Державного секретаря МЗС;
6 під’їзд (вихід до спеціально відведеного місця для паління на прибудинковій території паркової зони, яке відділено від іншої території паркової зони окремим металевим парканом) - працює з 08:00 до 20:00;
7 під’їзд (рампа) - працює за потреби ввезення (вивезення) матеріально-технічних цінностей, вантажів тощо. Підрозділ охорони відчиняє його з дозволу керівництва МЗС, директора АДЕП або його заступника, начальника УРЗІ або його заступника.
2. Під час перебування працівників МЗС та відвідувачів на спеціально відведеному місці для паління на прибудинковій території паркової зони їм заборонено:
порушувати межі території, відведеної для паління;
виносити службові документи;
користуватися засобами фото-, відеофіксації;
передавати або приймати через огорожу від будь-яких осіб будь-які речі (документи) тощо;
вживати алкогольні напої;
смітити та/або залишати будь-які речі без нагляду.
3. У вихідні, святкові та неробочі дні прохід до адміністративного будинку МЗС здійснюється через 3 під’їзд з 06:00 до 23:00.
4. Роботу турнікетів (зчитувачів) електронної системи контролю управління доступом до адміністративного будинку МЗС у неробочий час (з 23:00 до 06:00 ранку) може блокувати військовослужбовець поста охорони.
Доступ у цей час будь-яких осіб до адміністративного будинку МЗС здійснюється через 1 або 3 під’їзд із дозволу чергового підрозділу охорони УДО після реєстрації на посту охорони в постовому журналі із зазначенням прізвища, часу входу/виходу, серії та номера службового посвідчення МЗС або перепустки.
5. У разі виникнення надзвичайної ситуації, пов’язаної з необхідністю термінової евакуації працівників МЗС, майна та матеріальних носіїв інформації з адміністративного будинку МЗС, за вказівкою чергового підрозділу охорони УДО здійснюється негайне вимикання турнікетів (зчитувачів) електронної системи контролю управління доступом до адміністративного будинку МЗС, відкриття дверей під’їздів та посилення охорони будинку.
6. У разі аварій, пожежі, виходу з ладу технічних комунікацій допуск співробітників відповідних служб до адміністративного будинку МЗС здійснюється у супроводі військовослужбовця підрозділу охорони УДО та працівника АДЕП або працівника Державного підприємства "Головне управління комплексного обслуговування і будівництва об’єктів дипломатичної служби" (далі - ДП "ГУКОБ"), за потреби - чергового інспектора пожежної охорони із занесенням потрібних даних до книги обліку на посту охорони та подальшим інформуванням керівництва АДЕП та УРЗІ.
7. Рішення про допуск співробітників відповідних служб до адміністративного будинку МЗС на проведення невідкладних аварійних робіт приймає керівництво АДЕП або черговий підрозділу охорони УДО з подальшим інформуванням АДЕП та УРЗІ.
8. Ремонтні, технічні та будівельні роботи (зварювальні тощо) в приміщеннях адміністративного будинку МЗС виконуються з дозволу й у присутності інспектора пожежної охорони та відповідального працівника АДЕП або ДП "ГУКОБ".
9. Доступ усіх категорій посадових осіб, працівників МЗС та відвідувачів до адміністративного будинку МЗС здійснюється:
1) без проходження контролю на безпеку:
глав дипломатичних представництв і консульських установ іноземних держав, глав представництв міжнародних організацій в Україні, які згідно із законами та міжнародними договорами України користуються дипломатичним імунітетом і привілеями та акредитовані у Департаменті державного протоколу (далі - ДДП),- за замовленням, затвердженим наказом МЗС, у робочий час через 2 і 3 під’їзди;
2) з обов’язковим проходженням контролю на безпеку та за такими документами:
працівників МЗС - за службовими посвідченнями МЗС у робочий час через 3 під’їзд;
Надзвичайних і Повноважних Послів - за дипломатичними паспортами у робочий час через 3 під’їзд;
працівників закордонних дипломатичних установ України (далі - ЗДУ) - за дипломатичними (службовими) паспортами у робочий час через 3 під’їзд;
працівників МЗС, які працюють за цивільно-правовими угодами,- за тимчасовими перепустками у робочий час через 3 під’їзд;
працівників Державного навчально-наукового закладу післядипломної освіти "Дипломатична академія України імені Геннадія Удовенка при Міністерстві закордонних справ", державної установи "Український інститут" - за постійними перепустками у робочий час через 3 під’їзд;
працівників ДП "ГУКОБ" - за постійними перепустками у робочі дні з 06:00 до 20:00 через 3 під’їзд. У неробочий час, вихідні та святкові дні - відповідно до графіка чергувань, погодженого з УРЗІ та АДЕП;
відвідувачів - за тимчасовими та разовими перепустками у робочий час через 3 під’їзд з перевіркою документів, що посвідчують особу;
осіб, які проходять практику або стажування у структурних підрозділах апарату МЗС,- за разовими перепустками у робочий час через 3 під’їзд з перевіркою документів, що посвідчують особу, на строк, визначений наказом МЗС, копію якого подає Департамент менеджменту персоналу (далі - ДП) до бюро перепусток;
кандидатів, які беруть участь у конкурсі на заміщення посад,- за списками, підписаними керівником ДП, погодженими з УРЗІ та переданими до підрозділу охорони, у робочий час через 3 під’їзд з перевіркою документів, що посвідчують особу;
осіб, які проходять стажування для направлення у довготермінові закордонні відрядження,- за аркушами стажування, підписаними керівником ДП, у робочий час через 3 під’їзд з перевіркою документів, що посвідчують особу;
посадових осіб, визначених у переліку посадових осіб, які мають право входити до адміністративного будинку Міністерства закордонних справ України з пред’явленням на постах охорони службових посвідчень органів державної влади та органів місцевого самоврядування (додаток 1),- за службовими посвідченнями у робочий час, якщо іншого не визначено законом, через 2 і 3 під’їзди;
помічників-консультантів народних депутатів України поточного скликання - за посвідченнями помічників-консультантів у робочий час через 3 під’їзд;
працівників державних органів, підприємств, установ та організацій - за разовими або за тимчасовими перепустками, які виписуються за рішенням Державного секретаря МЗС на підставі заявок цих органів, у робочий час через 3 під’їзд;
дипломатичних кур’єрів, які доставляють кореспонденцію (із числа співробітників Головного управління Державної фельд’єгерської служби України), кур’єрів державних органів, працівників фельд’єгерсько-поштової служби та інкасаторів - за списками, які складаються УРЗІ на підставі заявок державних і правоохоронних органів, погоджених Державним секретарем МЗС, після пред’явлення посвідчення дипкур’єра, старшого дипкур’єра, інспектора (старшого інспектора, офіцера фельдзв’язку) чи іншого документа, що посвідчує особу та відповідну посаду, цілодобово зі зброєю через 3 під’їзд;
учасників засідань, нарад, робочих груп та колегій - за списком, підписаним керівником самостійного структурного підрозділу апарату МЗС та погодженим з УРЗІ, із пред’явленням на постах охорони документів, що посвідчують особу, у супроводі представника структурного підрозділу апарату МЗС, що забезпечує проведення заходу, у робочий час через 3 під’їзд;
представників вітчизняних засобів масової інформації з відео-, фото-, звукозаписувальною та звукопідсилювальною апаратурою, персональними портативними електронними засобами тощо - за списком, підписаним керівником самостійного структурного підрозділу апарату МЗС та погодженим з УРЗІ, із пред’явленням на постах охорони документів, що посвідчують особу, у супроводі представника структурного підрозділу, що забезпечує взаємодію зі ЗМІ, у робочий час через 3 під’їзд;
робітників та інженерно-технічних працівників підприємств, установ, організацій, що проводять будівельні, ремонтні, аварійні, технічні та інші господарські роботи у приміщеннях адміністративного будинку МЗС, обслуговування комунікацій на горищі, у підвалах тощо,- за списками, підписаними директором АДЕП (його заступником) та погодженими з УРЗІ, або за разовими перепустками після перевірки документів, що посвідчують особу, через 3 під’їзд;
іноземних делегацій, груп та окремих іноземців (далі - іноземці) - за замовленням, затвердженим наказом МЗС, із пред’явленням на постах охорони документів, що посвідчують особу, у супроводі представника структурного підрозділу апарату МЗС, що забезпечує проведення заходу, у робочий час через 2 і 3 під’їзди;
співробітників Управління з організації пожежно-профілактичної діяльності в державних установах Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України в місті Києві, співробітників відділень представництв компаній, що відповідають за забезпечення поштового зв’язку, кореспонденції тощо,- за тимчасовими перепустками або за списками, що погоджуються з УРЗІ та надаються підрозділу охорони з дозволу Державного секретаря МЗС, на підставі письмових звернень керівників зазначених підприємств (організацій) у робочий час через 3 під’їзд;
працівників Акціонерного товариства "Укрпошта" (далі - АТ "Укрпошта"), які здійснюють інкасацію готівки відділення поштового зв’язку Київ-18,- за списком, що складається УРЗІ на підставі рішення Державного секретаря МЗС про доступ, після пред’явлення службового посвідчення, зі зброєю у робочий час через 1 під’їзд;
працівників прокуратури, органів державної виконавчої служби та правоохоронних органів за наявності у них рішення суду або ордера - за разовими перепустками на підставі рішення Державного секретаря МЗС у робочий час через 3 під’їзд із пред’явленням службових посвідчень.
10. У вихідні, святкові та неробочі дні вхід до адміністративного будинку МЗС дозволяється керівництву МЗС, керівникам структурних підрозділів апарату МЗС та їх заступникам, Послам з особливих доручень, працівникам МЗС, які згідно з графіком здійснюють чергування у структурних підрозділах через 3 під’їзд з 09:00 до 23:00.
11. У разі проведення міжвідомчих нарад, робочих груп, семінарів, конференцій тощо вхід до адміністративного будинку МЗС може здійснюватися за списком, який складається структурним підрозділом апарату МЗС, відповідальним за організацію заходів, затверджується керівником підрозділу та після погодження з УРЗІ передається до підрозділу охорони УДО.
У списках зазначаються прізвища та ініціали відвідувачів та перелік фото-, відеозйомок, інших матеріалів щодо діяльності МЗС, наявність відео-, кіно-, фото-, звукозаписувальної та звукопідсилювальної апаратури, персональних комп’ютерів (типу "ноутбук", планшетного, кишенькового, настільного типу, а також комунікаторів) тощо, які будуть задіяні під час проведення заходу.
................Перейти до повного тексту