- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 липня 2019 р.
за № 766/33737
Про затвердження Положення про Реєстр адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху
1. Затвердити Положення про Реєстр адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху, що додається.
2. Головному сервісному центру МВС (Криклій В.А.) забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Гончарова С.М.
ПОГОДЖЕНО: Уповноважений Верховної Ради України з прав людини В.о. Голови Державної судової адміністрації України Голова Державного агентства з питань електронного урядування України Голова Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України Т.в.о. Голови Національної поліції України Голова Державної казначейської служби України |
Л. Денісова Л. Гізатуліна О. Риженко Л.О. Євдоченко В.В. Аброськін Т. Слюз |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства внутрішніх
справ України
10 травня 2019 року № 359
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 липня 2019 р.
за № 766/33737
ПОЛОЖЕННЯ
про Реєстр адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок формування, ведення Реєстру адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху (далі - Реєстр), який є функціональною підсистемою Єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ (далі - ЄІС МВС), що забезпечує збирання, зберігання, захист, облік, пошук, узагальнення даних про адміністративні правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, та порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, у тому числі зафіксовані у режимі фотозйомки (відеозапису) (далі - адміністративні правопорушення), що використовуються для формування звітності, а також надання відомостей з нього.
2. Правовою основою діяльності Реєстру є
Кодекс України про адміністративні правопорушення, Закони України
"Про дорожній рух",
"Про Національну поліцію",
"Про інформацію",
"Про доступ до публічної інформації",
"Про захист персональних даних",
"Про захист інформації в інформаційнотелекомунікаційних системах",
"Про електронні довірчі послуги",
"Про виконавче провадження", постанови Кабінету Міністрів України від 10 листопада 2017 року
№ 833 "Про функціонування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі", від 14 листопада 2018 року
№ 1024 "Про затвердження Положення про єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ та переліку її пріоритетних інформаційних ресурсів", це Положення та інші нормативно-правові акти у сфері безпеки дорожнього руху.
3. У цьому Положенні терміни вживаються в таких значеннях:
електронний довідник - електронно-довідковий перелік прикладного характеру, в якому зібрано типові набори даних;
запитувачі - фізичні особи, які мають право доступу до відкритих відомостей Реєстру та/або до відомостей про вчинені ними адміністративні правопорушення;
картка обліку адміністративного правопорушення - картка в електронній формі, що містить інформацію про адміністративне правопорушення, особу, яка його вчинила, та рішення, прийняті за результатами розгляду адміністративного правопорушення;
користувачі Реєстру - уповноважені посадові особи відповідного суб’єкта ЄІС МВС (у тому числі реєстратори системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматизованому режимі), яким у встановленому порядку надано відповідні права доступу до інформації в Реєстрі.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у
Кодексі України про адміністративні правопорушення, постановах Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2018 року
№ 1024 "Про затвердження Положення про єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ та переліку її пріоритетних інформаційних ресурсів" та від 10 листопада 2017 року
№ 833 "Про функціонування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі".
4. Володільцем інформації, що обробляється в Реєстрі, є Головний сервісний центр МВС.
5. Власник Реєстру - держава в особі Міністерства внутрішніх справ України, що здійснює організаційне, методологічне та нормативно-правове забезпечення функціонування Реєстру, контроль за дотриманням вимог ведення Реєстру.
6. Адміністратор Реєстру - Головний сервісний центр МВС, що забезпечує:
реалізацію заходів з інформаційного, технічного, програмно-технологічного функціонування Реєстру;
збереження і захист інформації в Реєстрі від втрати, знищення та несанкціонованого доступу;
визначення порядку або правил управління інформаційною безпекою, політики та підходів до управління ризиками;
виконання інших завдань, покладених на нього власником Реєстру, що необхідні для реалізації цілей, визначених цим Положенням.
7. Діючий Реєстр функціонує в штатному режимі та надає сервіси наявним категоріям користувачів та запитувачів до впровадження постійно діючих компонентів центральної підсистеми ЄІС МВС з відповідною модернізацією Реєстру.
II. Основні завдання, мета та функції Реєстру
1. Завданням Реєстру є автоматизація службових процесів відповідних суб’єктів ЄІС МВС до рівня стандартів операційних процедур та автоматизованого робочого місця користувача, забезпечення формування, зберігання, спільного використання і верифікації інформаційних ресурсів ЄІС МВС.
2. Реєстр забезпечує збирання, зберігання, облік, пошук, узагальнення та надання відомостей про:
осіб, до яких застосовано адміністративні стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху;
протоколи про адміністративні правопорушення (далі - протокол) та постанови у справах про адміністративні правопорушення (далі - постанова);
стан проходження інформації та постанов;
протоколи, надіслані до суду;
постанови, надіслані до органів державної виконавчої служби;
відомості про прийняті у справі про адміністративне правопорушення рішення;
виконання постанов про накладення адміністративного стягнення;
надходження коштів від сплати адміністративних штрафів у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху;
тимчасово вилучені посвідчення водія;
видані тимчасові дозволи на право керування транспортними засобами;
тимчасове затримання транспортних засобів;
направлення водіїв транспортних засобів для огляду щодо алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду;
штрафні бали;
облік бланкової продукції (облік використаної бланкової продукції).
3. Метою ведення Реєстру є інформаційно-довідкове та організаційно-технологічне забезпечення процесів складення матеріалів про адміністративні правопорушення за фактами адміністративних правопорушень та реалізації заходів забезпечення провадження у справах про адміністративні правопорушення.
4. Реєстр призначений для:
унесення до нього інформації (даних) з первинних документів;
зберігання внесених до нього відомостей про адміністративне правопорушення та їх відображення;
формування та друку карток обліку адміністративних правопорушень, довідок про притягнення до адміністративної відповідальності, довідок про наявність несплачених штрафів, повідомлень про запрошення до підрозділу Національної поліції України для розгляду справи про адміністративне правопорушення, супровідних листів для надсилання матеріалів справи про адміністративне правопорушення на розгляд до суду або іншого підрозділу Національної поліції України та супровідних листів про надсилання постанови для примусового виконання до органу Державної виконавчої служби;
взаємодії з іншими інформаційними ресурсами ЄІС МВС;
імпорту даних про сплату штрафів за адміністративні правопорушення;
обміну інформаційними потоками із центральною підсистемою ЄІС МВС;
обробки інформації, що формується в процесі діяльності відповідних суб’єктів ЄІС МВС;
перевірки своєчасності внесення, достовірності та повноти інформації, яка відповідно до законодавства обробляється відповідними суб’єктами ЄІС МВС за напрямами їх діяльності;
систематизації та узагальнення інформації, перетворення її у формат, придатний для проведення подальшого аналізу та забезпечення роботи автоматизованих підсистем підтримки прийняття рішень, сигнальних та контрольних сервісів;
автоматизації та верифікації процесів інформаційної діяльності відповідних суб’єктів ЄІС МВС в інтерактивному режимі реального часу;
комплексного захисту інформації, що міститься в інформаційних ресурсах Реєстру;
автентифікації та авторизації користувачів та запитувачів, інформаційних або інформаційно-телекомунікаційних систем відповідно до вимог законодавства;
логічного контролю та контролю щодо правильності та повноти заповнення інформації для кожного запису;
синтаксичного та семантичного контролю, контролю за повнотою файлів інформаційного обміну;
ведення спеціального електронного журналу інформаційного обміну;
інформування про помилки під час обробки інформаційних потоків під час обміну;
ознайомлення запитувачів Реєстру із станом проходження інформації та постанов, відомостями про накладені адміністративні стягнення;
збереження інформаційних ресурсів в електронному архіві та їх автоматизованого надсилання (відповідно до протоколів обміну, затверджених адміністратором) до інших інформаційних ресурсів, у тому числі для підготовки та автоматизованого формування статистичних даних, узагальнювальних та аналітичних показників, звітності;
протоколювання подій у Реєстрі;
забезпечення конфіденційності, контролю цілісності та достовірності інформації.
5. Реєстр використовує такі постійно діючі компоненти центральної підсистеми ЄІС МВС:
підсистему забезпечення інформаційної безпеки;
підсистему створення метаописів інформаційних систем, ресурсів, даних, функціональних процесів тощо;
підсистему інтеграційної взаємодії;
підсистему управління даними, подіями та звітністю;
підсистему мережевої доставки даних;
підсистему ведення електронних довідників;
підсистему версійності та синхронізації;
підсистему "Єдина адміністративна веб-панель";
підсистему "Єдине розподілене сховище".
6. Реєстр взаємодіє із центральною підсистемою ЄІС МВС, приєднується до транспортної мережі передачі даних та здійснює обмін інформацією з використанням засобів захисту інформації, сертифікованих у встановленому законодавством порядку спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань організації спеціального зв’язку та захисту інформації.
III. Загальні вимоги до інформації Реєстру
1. Інформаційні ресурси ведуться державною мовою. У разі якщо використання літер української абетки призводить чи може призвести до спотворення інформації, можуть використовуватися латинські літери та спеціальні символи.
2. Формування Реєстру розпочинається з дати внесення до нього відповідних відомостей про адміністративне правопорушення:
1) через функціональні підсистеми ЄІС МВС (далі - ФП ЄІС МВС), якщо адміністративне правопорушення зафіксовано в автоматичному режимі;
2) користувачами Реєстру, якщо адміністративне правопорушення зафіксовано в режимі фотозйомки (відеозапису) або не в автоматичному режимі.
3. Внесення до Реєстру відомостей про адміністративне правопорушення здійснюється шляхом фіксації користувачем інформації в картці обліку адміністративного правопорушення та вибору даних в електронних довідниках для заповнення картки обліку адміністративного правопорушення.
4. Формування та ведення електронних довідників, що використовуються для заповнення картки обліку адміністративного правопорушення, здійснює адміністратор.
5. До картки обліку адміністративного правопорушення вносяться відомості про:
1) складені в межах адміністративного провадження документи (протокол, якщо законодавством передбачено його складення, або постанову, що виноситься без складення протоколу) із зазначенням таких даних:
орган (підрозділ), яким складено протокол / винесено постанову;
посадова особа (найменування посади, прізвище, ім’я, по батькові), яка склала протокол/ винесла постанову;
технічний засіб (прилад контролю), яким здійснено фотозйомку або відеозапис (якщо такий запис здійснювався);
реєстраційні дані протоколу/постанови (порядковий номер, серія та номер бланка, дата складення, дата внесення до Реєстру);
дата вручення та/або надсилання протоколу/постанови особі, яка притягається до адміністративної відповідальності;
дата отримання постанови особою, яка притягається до адміністративної відповідальності;
2) особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, із зазначенням таких даних:
прізвище, ім’я, по батькові;
категорія учасника дорожнього руху;
громадянство;
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);
дата народження;
стать;
абонентський номер засобу рухомого (мобільного) зв’язку;
адреса електронної пошти;
зареєстроване місце проживання/перебування (поштовий індекс, країна, населений пункт, назва вулиці (провулка тощо), номер (літера) будинку, корпусу, номер квартири);
місце проживання/перебування, що встановлюється зі слів особи, яка притягається до адміністративної відповідальності (поштовий індекс, країна, населений пункт, назва вулиці (провулка тощо), номер (літера) будинку, корпусу, номер квартири);
посвідчення водія або інший документ, що посвідчує особу, підтверджує громадянство України чи спеціальний статус особи (тип документа, серія (за наявності), номер, ким і коли виданий, строк дії);
посвідчення тракториста-машиніста (серія, номер, ким і коли видане, строк дії);
3) транспортний засіб, на якому вчинено правопорушення, із зазначенням таких даних:
номерний знак;
тип;
марка;
................Перейти до повного тексту