- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 17 липня 2019 р. № 676 Київ |
Про Єдину інформаційно-аналітичну систему управління соціальною підтримкою населення України (E-SOCIAL)
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства соціальної політики про створення Єдиної інформаційно-аналітичної системи управління соціальною підтримкою населення України (E-SOCIAL).
2. Затвердити такі, що додаються:
Положення про Єдину інформаційно-аналітичну систему управління соціальною підтримкою населення України (E-SOCIAL);
Положення про Єдиний державний реєстр соціальної сфери.
3. Міністерству соціальної політики:
створити Єдину інформаційно-аналітичну систему управління соціальною підтримкою населення України (E-SOCIAL) та Єдиний державний реєстр соціальної сфери для надання, призначення та виплати соціальної підтримки (соціальних виплат, допомоги, пільг, соціальних послуг та житлових субсидій);
забезпечити до 30 вересня 2020 р. наповнення Єдиної інформаційно-аналітичної системи управління соціальною підтримкою населення України (E-SOCIAL) інформацією з використанням даних, наявних в інших інформаційних системах, що використовуються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчими органами міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад для надання, призначення та виплати соціальної підтримки;
забезпечити з 1 жовтня 2020 р. використання Єдиної інформаційно-аналітичної системи управління соціальною підтримкою населення України (E-SOCIAL) під час надання, призначення та виплати соціальної підтримки;
передбачати щороку під час розроблення бюджетного запиту необхідні видатки для впровадження, адміністрування та підтримки функціонування Єдиної інформаційно-аналітичної системи управління соціальною підтримкою населення України (E-SOCIAL) та функціонування Єдиного державного реєстру соціальної сфери відповідно до
Бюджетного кодексу України.
4. Районним, районним у мм. Києві та Севастополі державним адміністраціям забезпечити використання Єдиної інформаційно-аналітичної системи управління соціальною підтримкою населення України (E-SOCIAL) під час надання, призначення та виплати соціальної підтримки.
5. Рекомендувати органам місцевого самоврядування використовувати Єдину інформаційно-аналітичну систему управління соціальною підтримкою населення України (E-SOCIAL) під час надання, призначення та виплати соціальної підтримки.
Прем'єр-міністр України |
В.ГРОЙСМАН |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 липня 2019 р. № 676
ПОЛОЖЕННЯ
про Єдину інформаційно-аналітичну систему управління соціальною підтримкою населення України (E-SOCIAL)
1. Це Положення визначає загальні засади створення, впровадження та забезпечення функціонування Єдиної інформаційно-аналітичної системи управління соціальною підтримкою населення України (E-SOCIAL).
2. E-SOCIAL - це автоматизована система, яка використовується для збору, перевірки достовірності відомостей та оброблення інформації, забезпечення доступу до даних шляхом автоматизації їх введення, зберігання, трансформації та відображення інформації про призначення, нарахування та отримання соціальних виплат, допомоги, пільг, соціальних послуг та житлових субсидій (далі - соціальна підтримка), відносин надавачів та отримувачів соціальної підтримки, а також інформації про нарахування та проведення виплат.
3. E-SOCIAL підтримує та автоматизує процеси введення, передання, аналізу, надання даних та доступу до них, контроль своєчасного та належного надання соціальної підтримки особам, що її потребують, виявлення помилок та порушень під час отримання соціальної підтримки, нарахування та підготовки даних для виплати соціальної допомоги та фінансування соціальних послуг.
4. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:
адміністратор E-SOCIAL - державне підприємство "Інформаційно-обчислювальний центр Мінсоцполітики України", що є уповноваженим суб’єктом, який забезпечує впровадження, підтримку (супроводження) та технічне обслуговування E-SOCIAL;
держатель E-SOCIAL - Мінсоцполітики, яке розробляє організаційні та методологічні рекомендації функціонування E-SOCIAL;
користувачі E-SOCIAL - підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління Мінсоцполітики, районні, районні у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчі органи міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад, що забезпечують її функціонування та ведення в межах своїх повноважень, соціальні служби, суб’єкти надання соціальних послуг, виконавчі органи сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад;
отримувач соціальної підтримки - фізична особа, яка отримує та/або звернулась за соціальною підтримкою;
суб’єкти надання інформації - міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, банки та інші фінансові установи незалежно від форми власності.
5. E-SOCIAL складається з окремих підсистем, які працюють на різних рівнях і взаємодіють між собою. До основних підсистем E-SOCIAL входять:
класифікатор соціальної підтримки - перелік видів соціальної підтримки, складений з метою уніфікації процесів надання соціальної підтримки;
підсистема автоматизації процесів - підсистема, яка складається з набору модулів (алгоритмів) автоматизації процесів надання соціальної підтримки, контролю за додержанням вимог законодавства під час надання, які дають можливість формування, виконання та моніторингу процесів, що забезпечують надання соціальної підтримки;
підсистема аналітики та звітності - підсистема, яка формує оперативну, статистичну, аналітичну, звітну інформацію про осіб, надану соціальну підтримку, виплати, здійснення контролю за додержанням вимог законодавства під час її надання та підходи до контролю, актуальний стан соціальної підтримки, яка надається, тощо;
підсистема керування взаємодією з отримувачами соціальної підтримки - підсистема, що використовується у межах процесів надання соціальної підтримки для забезпечення комунікації з отримувачами соціальної підтримки та поліпшення процесів обслуговування в частині надання соціальної підтримки;
підсистема керування документами - підсистема, що забезпечує централізоване зберігання документів різних типів, їх зв’язок з різним наповненням, а також індексацію документів, можливість їх пошуку за типом, назвою, наповненням і змістом;
підсистема керування класифікаторами та довідниками - підсистема введення, оброблення та контролю довідкової інформації, що використовується Мінсоцполітики під час надання соціальної підтримки та забезпечує інші підсистеми та зовнішні системи актуальною довідковою інформацією;
підсистема керування наданням соціальної підтримки - підсистема, що забезпечує логіку оброблення заявок отримувачів соціальної підтримки, включаючи створення, модифікацію, зміну алгоритму оброблення;
підсистема фінансових розрахунків - підсистема, яка складається з групи сервісів, що забезпечують фінансову складову процесу на всіх етапах соціальної підтримки для централізованого оброблення всіх фінансових транзакцій, проведення розрахунків та соціальних платежів і зберігання їх результатів;
портал послуг - веб-портал сфери соціального захисту населення для отримувачів соціальної підтримки із захищеними особистими кабінетами, доступом до електронних послуг, можливістю відстежувати стан розгляду особистих звернень, з адаптацією відображення контенту для осіб з вадами зору та слуху; доступ до порталу послуг надається після підтвердження особи на обробку своїх персональних даних відповідно до законодавства;
шлюз обміну - єдина точка оброблення та обміну даними між внутрішніми системами Мінсоцполітики та зовнішніми системами інших установ, у тому числі з використанням системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів.
7. Система захисту інформації повинна забезпечувати розмежування доступу користувачів E-SOCIAL та унеможливлення порушення цілісності та доступності інформації, яка обробляється в E-SOCIAL.
8. E-SOCIAL забезпечує інформаційну взаємодію з державними електронними інформаційними ресурсами, використовуючи шлюзи обміну та/або інші способи отримання інформації, отримання даних з яких необхідне для повноцінного функціонування E-SOCIAL відповідно до законодавства.
9. Порядок та умови інформаційної взаємодії з державними електронними інформаційними ресурсами визначаються спільними нормативно-правовими актами суб’єктів інформаційного обміну та/або договорами (угодами) про обмін інформацією та протоколами до них та/або нормативно-правовими актами.
10. У процесі інформаційної взаємодії суб’єкти інформаційного обміну впроваджують організаційно-технічні заходи, які забезпечують захист інформації, що передається відповідно до ступеня її конфіденційності.
12. Держатель E-SOCIAL:
розробляє організаційні та методологічні рекомендації функціонування системи;
формує та підтримує в актуальному стані класифікатор соціальної підтримки з метою уніфікації процесів надання соціальної підтримки;
визначає та підтримує в актуальному стані методологію формування модулів автоматизації ділових процесів введення, зберігання, трансформації та відображення інформації про призначення, нарахування та отримання соціальної підтримки, відносин надавачів та отримувачів соціальних послуг, а також про нарахування та проведення виплат;
створює та розвиває сервіси у сегменті соціальної підтримки для централізованого оброблення всіх фінансових транзакцій, проведення розрахунків та платежів;
проводить моніторинг та аналіз якості функціонування E-SOCIAL;
забезпечує інформаційну взаємодію з державними електронними інформаційними ресурсами шляхом укладення відповідних договорів (угод) про інформаційну взаємодію, використання єдиних форматів обміну електронними даними та з дотриманням єдиних вимог до розроблення та роботи інтерфейсів прикладного програмування;
визначає порядок доступу до інформації, перелік користувачів та їх повноваження щодо інформації;
................Перейти до повного тексту