- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 18 вересня 2019 р. № 856
Київ
Питання Міністерства цифрової трансформації
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про Міністерство цифрової трансформації України, що додається.
2. Внести до актів Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
3. Міністерству цифрової трансформації подати у двомісячний строк Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо внесення до актів законодавства змін, що випливають з цієї постанови, у тому числі щодо створення, віднесення до сфери управління державних підприємств, установ та організацій.
4. Міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади внести протягом трьох місяців з дня набрання чинності цією постановою в установленому порядку Кабінетові Міністрів України проекти актів законодавства та привести власні нормативно-правові акти у відповідність з цією постановою.
5. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім підпункту 20 пункту 4 Положення, затвердженого цією постановою, який набирає чинності одночасно з набранням чинності актом Кабінету Міністрів України про перехід функцій центрального засвідчувального органу від Міністерства юстиції.
Прем'єр-міністр України | О.ГОНЧАРУК |
Інд. 49 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 18 вересня 2019 р. № 856
ПОЛОЖЕННЯ
про Міністерство цифрової трансформації України
( У тексті Положення: слово "телекомунікацій" замінено словами "електронних комунікацій"; слово "телекомунікаційних" замінено словами "електронних комунікаційних"; слово "інформаційно-телекомунікаційних" замінено словом "інформаційно-комунікаційних" згідно з Постановою КМ
№ 645 від 27.06.2023 )
1. Міністерство цифрової трансформації України (Мінцифри) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Мінцифри є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики: у сферах цифровізації, цифрового розвитку, цифрової економіки, цифрових інновацій та технологій, робототехніки та роботизації, розвитку штучного інтелекту, розвитку напівпровідникових технологій, електронного урядування та електронної демократії, розвитку інформаційного суспільства, інформатизації; у сфері впровадження електронного документообігу; у сфері розвитку цифрових навичок та цифрових прав громадян; у сферах відкритих даних, публічних електронних реєстрів, розвитку національних електронних інформаційних ресурсів та інтероперабельності, електронних комунікацій та радіочастотного спектра, розвитку інфраструктури широкосмугового доступу до Інтернету, електронної комерції та бізнесу; у сфері надання електронних та адміністративних послуг; у сферах електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг; у сфері розвитку ІТ-індустрії; у сфері розвитку та функціонування правового режиму Дія Сіті; у сфері хмарних послуг; у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерейній сфері.
( Абзац другий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 548 від 01.07.2020,
№ 1162 від 03.11.2021,
№ 501 від 29.04.2022,
№ 645 від 27.06.2023,
№ 669 від 30.06.2023,
№ 916 від 25.08.2023,
№ 13 від 05.01.2024,
№ 624 від 30.05.2024,
№ 159 від 14.02.2025,
№ 386 від 04.04.2025 )
Мінцифри забезпечує виконання функцій центрального засвідчувального органу.
2. Мінцифри у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями Мінцифри є:
1) забезпечення формування та реалізація державної політики:
у сферах цифровізації, цифрового розвитку, цифрової економіки, цифрових інновацій та технологій, робототехніки та роботизації, розвитку штучного інтелекту, розвитку напівпровідникових технологій, електронного урядування та електронної демократії, розвитку інформаційного суспільства;
( Абзац другий підпункту 1 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 386 від 04.04.2025 )
у сфері впровадження електронного документообігу;
у сфері розвитку цифрових навичок та цифрових прав громадян;
у сферах відкритих даних, публічних електронних реєстрів, розвитку національних електронних інформаційних ресурсів та інтероперабельності, електронних комунікацій та радіочастотного спектра, розвитку інфраструктури широкосмугового доступу до Інтернету, електронної комерції та бізнесу;
у сфері надання електронних та адміністративних послуг;
у сферах електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг та інвестицій в ІТ-індустрію;
( Абзац сьомий підпункту 1 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 624 від 30.05.2024 )
у сфері розвитку ІТ-індустрії;
у сфері розвитку та функціонування правового режиму Дія Сіті;
2) забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері хмарних послуг, у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерейній сфері;
3) вжиття організаційних заходів із забезпечення сектору безпеки і оборони сучасними зразками робототехніки, безпілотних систем та інших інноваційних технологій для потреб оборони, зокрема технологій подвійного та військового призначення.
4. Мінцифри відповідно до покладених на нього завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та в установленому порядку вносить їх Кабінетові Міністрів України;
2) розробляє проекти законів та інших нормативно-правових актів з питань, що належать до його компетенції;
2-1) здійснює підготовку та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), що вносяться Кабінетом Міністрів України на розгляд Ради національної безпеки і оборони України відповідно до
Закону України "Про санкції", та бере участь у формуванні, реалізації та моніторингу ефективності державної санкційної політики з питань, що належать до його компетенції;
3) здійснює заходи щодо створення та забезпечення функціонування:
системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта";
системи електронної взаємодії органів виконавчої влади;
інтегрованої системи електронної ідентифікації;
єдиного державного веб-порталу відкритих даних;
Єдиного державного вебпорталу електронних послуг;
( Абзац восьмий підпункту 3 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 645 від 27.06.2023 )
Національної веб-платформи центрів надання адміністративних послуг;
онлайн-платформи взаємодії органів виконавчої влади з громадянами та інститутами громадянського суспільства;
державної платформи стану розвитку широкосмугового доступу до Інтернету (broadband.gov.ua);
державного веб-порталу правового режиму Дія Сіті (city.diia.gov.ua), реєстру Дія Сіті;
єдиного державного веб-порталу цифрової освіти;
Єдиного державного вебпорталу для збору пожертв на підтримку України "United24";
веб-порталу "Дія. Цифрова громада";
Єдиної інформаційної системи обліку Національної програми інформатизації;
Електронної системи обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;
інформаційно-комунікаційної системи для автоматизації центрів надання адміністративних послуг "Вулик";
4) розробляє нормативно-технічну документацію щодо цифрових трансформацій;
5) виконує функції Генерального державного замовника Національної програми інформатизації;
6) у визначених законодавством випадках проводить цифрову експертизу та готує висновки до проектів законів, інших актів законодавства, які подаються на розгляд Кабінету Міністрів України, проектів актів міністерств, інших органів виконавчої влади, а також інших органів, акти яких відповідно до законодавства підлягають державній реєстрації;
7) проводить погодження в порядку, встановленому законодавством, призначення керівника з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій або цифровізації органу виконавчої влади (CDTO);
7-1) вживає організаційних заходів щодо оптимізації процедур надання публічних (електронних публічних) послуг, зокрема щодо переведення публічних послуг в електронну форму;
8) розробляє пропозиції щодо визначення основних напрямів розвитку системи надання публічних (електронних публічних) послуг, зокрема адміністративних послуг, здійснює заходи з її реформування;
9) формує та веде Реєстр адміністративних послуг;
9-1) сприяє розвитку мережі центрів надання адміністративних послуг, формує пропозиції щодо надання державної підтримки (у тому числі фінансової) такому розвитку;
9-2) приймає рішення про набуття статусу резидента Дія Сіті, про залишення заяви про набуття статусу резидента Дія Сіті без розгляду, про відмову в набутті статусу резидента Дія Сіті, про втрату статусу резидента Дія Сіті в порядку, передбаченому
Законом України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні", а також вживає заходів щодо забезпечення внесення відповідних записів до реєстру Дія Сіті;
9-3) вживає організаційних заходів щодо забезпечення функціонування реєстру Дія Сіті та є його держателем;
9-4) здійснює заходи із створення, доопрацювання та супроводження програмного забезпечення реєстру Дія Сіті, відповідає за його технічне і технологічне забезпечення, збереження та захист інформації, що міститься в реєстрі Дія Сіті, або делегує передбачені цим підпунктом повноваження державному унітарному підприємству, що належить до сфери його управління;
9-5) здійснює в порядку та межах, що визначені
Законом України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні", контроль за відповідністю заявників та резидентів Дія Сіті вимогам, визначеним статтею 5 зазначеного Закону;
9-6) здійснює розгляд звітів про відповідність, незалежних висновків та іншої інформації про резидентів Дія Сіті на предмет наявності ознак, що можуть бути підставою для прийняття рішення про втрату статусу резидента Дія Сіті;
9-7) здійснює визначені законом повноваження у сфері публічних електронних реєстрів, а саме:
організовує розроблення державних цільових програм з розвитку інтеграції та інтероперабельності системи публічних електронних реєстрів;
забезпечує впровадження необхідної технологічної інфраструктури для організації взаємодії інтегрованих інформаційних систем та/або інформаційних систем операторів та спільного використання користувачами реєстрової інформації;
виступає державним замовником розроблення і забезпечує виконання державних цільових програм з розвитку публічних електронних реєстрів;
виступає замовником послуг з виконання робіт з національної стандартизації за рахунок коштів державного бюджету у сфері технічної та інформаційної взаємодії публічних електронних реєстрів, створення та функціонування Реєстру публічних електронних реєстрів;
забезпечує створення, модернізацію, функціонування та доступ до Реєстру публічних електронних реєстрів, є його держателем;
забезпечує створення та впровадження системи електронної взаємодії електронних ресурсів;
організовує та координує роботу, пов’язану із забезпеченням розвитку системи електронної взаємодії електронних ресурсів;
організовує роботу з підготовки та підвищення кваліфікації представників держателів і технічних адміністраторів публічних електронних реєстрів з питань технічної та інформаційної взаємодії публічних електронних реєстрів, користування Реєстром публічних електронних реєстрів;
здійснює інші повноваження визначені
Законом України "Про публічні електронні реєстри";
9-8) здійснює визначені законом повноваження центрального органу виконавчої влади у сферах електронних комунікацій та радіочастотного спектра;
9-9) здійснює заходи щодо забезпечення функціонування освітнього мобільного додатка "Мрія";
9-10) здійснює визначені законом повноваження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерейній сфері;
10) координує діяльність органів, що утворили центри надання адміністративних послуг, з питань підвищення рівня якості надання електронних та адміністративних послуг, розвитку електронної інформаційної взаємодії таких центрів із суб’єктами надання адміністративних послуг, розширення функцій центрів та переліку послуг, які надаються через них;
11) здійснює моніторинг якості надання електронних та адміністративних послуг, широкосмугового доступу до Інтернету, відкритих даних;
11-1) сприяє розвитку та доступності електронних комунікаційних послуг, формує пропозиції щодо надання державної підтримки, у тому числі фінансової, такому розвитку;
11-2) проводить засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Дія), опитування щодо ініціатив, спрямованих на вирішення питань державного управління у різних сферах суспільного життя;
11-3) забезпечує збір та зберігання інформаційних повідомлень про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Дія);
11-4) забезпечує обробку та оприлюднення інформації про використання коштів, що надходять на рахунки, відкриті у Національному банку для залучення добровільних внесків (благодійних пожертв) на підтримку України "UNITED24", через Єдиний державний вебпортал для збору пожертв на підтримку України "United24";
13) розробляє пропозиції щодо:
визначення цілей і завдань державної інформаційної політики, інтелектуальної власності та шляхів її реалізації;
встановлення стандартів, норм, правил, порядків, класифікаторів у сферах, що належить до його компетенції;
визначення порядку функціонування офіційних веб-сайтів органів виконавчої влади, державних інформаційно-аналітичних систем, державних інформаційних ресурсів, електронних реєстрів та баз даних;
прийняття або внесення змін до нормативно-правових актів з питань захисту персональних даних;
( Абзац п’ятий підпункту 13 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 1421 від 13.12.2024 )
прийняття або внесення змін до нормативно-правових актів з питань впровадження та використання роботів і роботизованих механізмів, розвитку штучного інтелекту, напівпровідникових технологій;
використання сучасних розробок у робототехніці, безпілотних системах та інших інноваційних технологій для потреб оборони, зокрема технологій подвійного та військового призначення в Україні;
використання технологій штучного інтелекту в Україні;
14) бере участь у:
формуванні державної політики у сферах криптографічного та технічного захисту інформації, кіберзахисту, поштового зв’язку спеціального призначення, урядового фельд’єгерського зв’язку, захисту державних інформаційних ресурсів та інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом, в інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних системах і на об’єктах інформаційної діяльності, а також у сферах використання державних інформаційних ресурсів в частині захисту інформації, протидії технічним розвідкам, функціонування, безпеки та розвитку державної системи урядового зв’язку, Національної системи конфіденційного зв’язку;
впровадженні концепції смарт-сіті органами місцевого самоврядування;
забезпеченні розвитку віртуальних активів, блокчейну та токенізації;
( Абзац четвертий підпункту 14 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 386 від 04.04.2025 )
розробленні норм, стандартів у сферах електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг, у тому числі для забезпечення інтероперабельності та технологічної нейтральності технічних рішень, а також недопущення їх дискримінації;
розробленні критеріїв і порядку проведення оцінки стану захищеності державних інформаційних ресурсів в інформаційно-комунікаційних системах; організації та проведенні оцінки стану захищеності державних інформаційних ресурсів, наданні відповідних рекомендацій;
формуванні і реалізації державної тарифної політики та політики публічних закупівель у сферах електронних комунікацій та радіочастотного спектра;
( Абзац сьомий підпункту 14 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 645 від 27.06.2023 )
розробленні та погодженні проекту порядку користування радіочастотним спектром в Україні в особливий період та в умовах надзвичайного або воєнного стану, порядку користування радіочастотним спектром в Україні для потреб дипломатичних представництв, консульських установ іноземних держав, представництв міжнародних організацій в Україні та військових формувань іноземних держав, які тимчасово перебувають на території України;
моніторингу рівня тарифів (цін) на універсальні електронні комунікаційні послуги з метою визначення доступності для споживачів цін на універсальні послуги на всій території України;
формуванні державної політики цифровізації освіти та розробленні професійних стандартів з питань цифрової грамотності;
розробленні та впровадженні вимог:
- до форматів даних електронного документообігу в державних органах;
- щодо функціонування електронного документообігу;
- до оформлення документів, організації документообігу, зокрема електронного документообігу;
розробленні та організації виконання державних програм з питань захисту інформації та кіберзахисту;
здійсненні заходів щодо забезпечення функціонування Національної системи конфіденційного зв’язку та Національної телекомунікаційної мережі;
15) сприяє залученню інвестицій, впровадженню новітніх технологій та використанню управлінського досвіду з питань, що належать до компетенції Мінцифри;
15-1) здійснює заходи, зокрема міжнародні, спрямовані на формування позитивного інвестиційного іміджу ІТ-індустрії України;
15-2) опрацьовує проектні пропозиції щодо ініціювання інвестиційних проектів у сфері ІТ-індустрії України, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями;
15-3) готує та надсилає іноземним державам, банкам і міжнародним фінансовим організаціям офіційні звернення щодо спільної підготовки інвестиційних проектів у сфері ІТ-індустрії;
15-4) сприяє розвитку галузі робототехніки, напівпровідникових технологій, розвитку вітчизняного виробництва робототехніки, безпілотних систем та інших інноваційних технологій для потреб оборони, зокрема технологій подвійного та військового призначення в Україні;
15-5) координує в межах своїх повноважень проекти з вітчизняного виробництва безпілотних систем;
15-6) визначає пріоритетні напрями розвитку робототехніки, роботизації, безпілотних систем та інших інноваційних технологій для потреб оборони, зокрема технологій подвійного та військового призначення;
15-7) забезпечує нормативно-правове регулювання у сфері робототехніки та роботизації та з питань розвитку і використання безпілотних систем та інших інноваційних технологій для потреб оборони, зокрема технологій подвійного та військового призначення;
15-8) розробляє та організовує виконання державних програм розвитку робототехніки, роботизації, безпілотних систем та інших інноваційних технологій для потреб оборони, зокрема технологій подвійного військового призначення;
15-9) організовує надання фінансової підтримки суб’єктам господарювання, які здійснюють розроблення та виробництво робототехніки, безпілотних систем та інших інноваційних технологій для потреб оборони, зокрема технологій подвійного та військового призначення;
15-10) організовує та координує випробування та дослідження зразків робототехніки, безпілотних систем та інших інноваційних технологій для потреб оборони, зокрема технологій подвійного та військового призначення;
15-11) організовує взаємодію між суб’єктами господарювання, які здійснюють розроблення та виробництво робототехніки, безпілотних систем та інших інноваційних технологій для потреб оборони, зокрема технологій подвійного та військового призначення;
15-12) сприяє розвитку наукових досліджень, освітніх і навчальних програм з робототехніки, роботизації, безпілотних систем та інших інноваційних технологій для потреб оборони, зокрема технологій подвійного та військового призначення;
15-13) створює та підтримує інфраструктуру для випробування, тестування та демонстрації зразків робототехніки, безпілотних систем та інших інноваційних технологій для потреб оборони, зокрема подвійного та військового призначення;
15-14) вживає заходів щодо організації забезпечення складових сектору безпеки та оборони робототехнікою, безпілотними системами та іншими інноваційними технологіями, зокрема подвійного використання та військового призначення, з метою стимулювання ефективності бойового використання відповідних технологій;
................Перейти до повного тексту