- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 квітня 2018 р.
за № 475/31927
Про затвердження Порядку взаємодії акредитованого центру сертифікації ключів Міністерства внутрішніх справ України та Державної міграційної служби України під час надання послуг електронного цифрового підпису з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм
1. Затвердити Порядок взаємодії акредитованого центру сертифікації ключів Міністерства внутрішніх справ України та Державної міграційної служби України під час надання послуг електронного цифрового підпису з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм, що додається.
2. Визначити відповідальними за здійснення взаємодії акредитованого центру сертифікації ключів Міністерства внутрішніх справ України та Державної міграційної служби України під час надання послуг електронного цифрового підпису з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм Департамент інформатизації Міністерства внутрішніх справ України (Бондаренко І.П.) та Департамент інформатизації, телекомунікацій та захисту інформації Державної міграційної служби України (Двойленко І.В.).
3. Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України (Бондаренко І.П.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України генерал-лейтенант Голова Державної міграційної служби України | Л.О. Євдоченко М.Ю. Соколюк |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства внутрішніх
справ України
27.03.2018 № 238
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 квітня 2018 р.
за № 475/31927
ПОРЯДОК
взаємодії акредитованого центру сертифікації ключів Міністерства внутрішніх справ України та Державної міграційної служби України під час надання послуг електронного цифрового підпису з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм
І. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 року
№ 869 "Про затвердження Порядку внесення засобів електронного цифрового підпису до безконтактного електронного носія, що міститься в паспорті громадянина України, та надання послуг електронного цифрового підпису з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм" у частині здійснення Державною міграційною службою України представництва акредитованого центру сертифікації ключів Міністерства внутрішніх справ України (далі - Центр).
2. Цей Порядок визначає умови, підстави та процедуру взаємодії Центру з ДМС під час надання послуг електронного цифрового підпису з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм, обов'язки суб'єктів, які є учасниками зазначеної процедури.
3. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
автентифікація - процес, у тому числі електронний, який дає змогу підтвердити належність ідентифікаційних даних фізичній особі;
ідентифікаційні дані особи - унікальний набір даних, який дає змогу однозначно встановити фізичну особу;
реєстрація - встановлення особи підписувача та перевірка наданих даних, що включаються в посилені сертифікати відкритих ключів.
4. Взаємодія Центру з ДМС полягає у:
запровадженні та підтримці спеціального програмного забезпечення для взаємодії Центру з ДМС щодо реалізації функцій надання послуг електронного цифрового підпису з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм;
відкритті в Головному обчислювальному центрі Єдиного державного демографічного реєстру відокремленого пункту реєстрації Центру;
забезпеченні здійснення уповноваженими працівниками ДМС представництва Центру під час надання послуг електронного цифрового підпису з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм;
запровадженні формування та надсилання з ДМС до Центру запитів на скасування чинних посилених сертифікатів відкритих ключів електронного цифрового підпису в разі закінчення строку дії паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм, його повернення державі, визнання недійсним та знищення;
обслуговуванні Центром посилених сертифікатів відкритих ключів, сформованих для підписувачів - володільців паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм.
5. Представництво Центру під час надання послуг електронного цифрового підпису з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм здійснюють:
1) працівники територіальних органів та територіальних підрозділів ДМС, які здійснюють оформлення та видачу паспорта громадянина України;
2) працівники Головного обчислювального центру Єдиного державного демографічного реєстру.
6. Центр забезпечує проведення на безоплатній основі інструктажу з питань надання послуг електронного цифрового підпису працівників ДМС, зазначених у підпункті 1 пункту 5 цього розділу, а також навчання роботі зі спеціальним програмним забезпеченням для взаємодії Центру та ДМС відповідно до функціональних обов’язків адміністратора реєстрації відокремленого пункту реєстрації Центру (далі - віддалений адміністратор реєстрації) та проведення інструктажу з питань надання послуг електронного цифрового підпису працівників ДМС, зазначених у підпункті 2 пункту 5 цього розділу.
7. Списки працівників ДМС, уповноважених здійснювати представництво Центру під час надання послуг електронного цифрового підпису з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм, у тому числі працівників, які виконуватимуть обов’язки керівника відокремленого пункту реєстрації та відповідального за захист інформації на відокремленому пункті реєстрації, затверджуються наказом ДМС та надсилаються до Центру для складання графіків проведення їх інструктажу з питань надання послуг електронного цифрового підпису та навчання роботі зі спеціальним програмним забезпеченням для взаємодії Центру та ДМС відповідно до функціональних обов’язків віддаленого адміністратора реєстрації. Зазначені графіки погоджуються з ДМС у триденний строк з дня отримання Центром відповідних списків.
8. Проходження працівниками ДМС інструктажу з питань надання послуг електронного цифрового підпису та навчання роботі зі спеціальним програмним забезпеченням для взаємодії Центру та ДМС відповідно до функціональних обов’язків віддаленого адміністратора реєстрації підтверджується письмовим повідомленням керівника Центру до ДМС.
Такі працівники ДМС уповноважуються виконувати визначені цим Порядком функції віддалених адміністраторів реєстрації під час надання послуг електронного цифрового підпису з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм та здійснювати відповідно до законодавства процедури, визначені цим Порядком та нормативно-технічними документами, що регулюють діяльність Центру, зокрема регламентом роботи Центру (далі - регламент).
9. Керівник та відповідальний за захист інформації на відокремленому пункті реєстрації призначаються наказом ДМС з числа працівників, уповноважених на виконання функцій віддалених адміністраторів реєстрації, Головного обчислювального центру Єдиного державного демографічного реєстру.
10. Уповноважені на виконання функцій віддалених адміністраторів реєстрації працівники ДМС, зазначені в підпункті 2 пункту 5 цього розділу, самостійно виконують генерацію особистих ключів віддалених адміністраторів реєстрації на робочих станціях адміністраторів реєстрації в службових приміщеннях Центру.
Запити на формування посилених сертифікатів відкритих ключів віддалених адміністраторів реєстрації, що містять відкриті ключі, передаються до Центру. Відомості про генерацію особистих ключів віддалених адміністраторів реєстрації заносяться до журналу роботи з ключовими даними.
У процесі генерації особистий ключ віддаленого адміністратора реєстрації зберігається на виданому Центром відповідному працівникові ДМС, уповноваженому на виконання функцій віддаленого адміністратора реєстрації, захищеному носії особистих ключів, що має позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації.
11. Облік Центром та експлуатація працівниками ДМС, уповноваженими на виконання функцій віддаленого адміністратора реєстрації, засобів криптографічного захисту інформації, зазначених у пункті 10 цього розділу, здійснюються відповідно до вимог, визначених у розділі IV
Положення про порядок розроблення, виробництва та експлуатації засобів криптографічного захисту інформації , затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України від 20 липня 2007 року № 141, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 30 липня 2007 року за № 862/14129 (зі змінами).
12. Взаємодія програмного комплексу віддаленого адміністратора реєстрації Центру, розміщеного в Головному обчислювальному центрі Єдиного державного демографічного реєстру, з Центром здійснюється телекомунікаційними мережами загального користування із застосуванням спеціалізованих захищених протоколів передачі даних.
14. Працівники ДМС, уповноважені на виконання функцій віддаленого адміністратора реєстрації Центру, відповідають за належне виконання своїх обов’язків щодо надання послуг електронного цифрового підпису, нерозголошення конфіденційної інформації, зокрема персональних даних заявників-підписувачів Центру, згідно із законодавством у сферах надання послуг електронного цифрового підпису та захисту персональних даних.
15. Надання послуг електронного цифрового підпису особам з інвалідністю в разі неможливості надання їм таких послуг у приміщеннях територіальних підрозділів ДМС здійснюється за їх місцезнаходженням з використанням програмних засобів мобільної робочої станції для оформлення та видачі паспортних документів.
ІІ. Виконання працівниками ДМС, уповноваженими на виконання функцій віддаленого адміністратора реєстрації, процедур, необхідних для надання послуг електронного цифрового підпису з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм
1. У межах представництва Центру основними обов'язками працівників територіальних органів та територіальних підрозділів ДМС, які здійснюють оформлення та видачу паспорта громадянина України, як віддалених адміністраторів реєстрації є:
1) приймання від заявників-підписувачів заяв про реєстрацію в Центрі як підписувачів, що містять підтвердження укладення ними з Центром договору про надання послуг електронного цифрового підпису шляхом приєднання до нього;
2) проведення ідентифікації та автентифікації заявників-підписувачів;
3) облік бланків паспортів громадянина України із внесеними до імплантованого безконтактного електронного носія засобами електронного цифрового підпису та засобами шифрування, наданих заявникам-підписувачам;
4) надання заявникам-підписувачам допомоги під час генерації ключів з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм;
5) участь у підготовці та передачі до Центру заяв про реєстрацію в Центрі як підписувачів та запитів на формування сертифікатів відкритих ключів у форматі XML;
................Перейти до повного тексту