- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЕКОЛОГІЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 квітня 2018 р.
за № 406/31858
Про затвердження Положення про функціональну підсистему протипаводкових заходів єдиної державної системи цивільного захисту
1. Затвердити Положення про функціональну підсистему протипаводкових заходів єдиної державної системи цивільного захисту, що додається.
2. Державному агентству водних ресурсів України (Овчаренко І.І.) забезпечити:
подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
постійну готовність функціональної підсистеми протипаводкових заходів із запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру на водогосподарських системах, захисних спорудах, водосховищах.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ПОГОДЖЕНО: Тимчасово виконуючий обов'язки Голови Державної служби України з надзвичайних ситуацій Голова Державного агентства водних ресурсів України |
О. Мельчуцький І. Овчаренко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства екології
та природних ресурсів України
14.03.2018 № 86
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 квітня 2018 р.
за № 406/31858
ПОЛОЖЕННЯ
про функціональну підсистему протипаводкових заходів єдиної державної системи цивільного захисту
1. Це Положення визначає основи створення функціональної підсистеми протипаводкових заходів єдиної державної системи цивільного захисту (далі - функціональна підсистема), її склад, завдання та рівні.
2. У цьому Положенні терміни вживаються в таких значеннях:
функціональна підсистема протипаводкових заходів - складова частина єдиної державної системи цивільного захисту, до якої входять Держводагентство, підприємства, установи, організації, органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, що належать до сфери його управління (далі - водогосподарські організації) та виконують завдання цивільного захисту;
надзвичайна ситуація, пов’язана з водним фактором - обстановка на території або на водних об’єктах водогосподарських організацій чи у сфері діяльності водогосподарських організацій, яка характеризується порушенням нормальних умов життєдіяльності населення, спричинена катастрофою, аварією, пожежею, стихійним лихом, паводком, шкідливою дією вод або іншою небезпечною подією, пов’язаною з водним фактором, що призвела (може призвести) до виникнення загрози життю або здоров’ю населення, великої кількості загиблих і постраждалих, завдання значних матеріальних збитків, а також до неможливості проживання населення на такій території чи об’єкті, провадження на ній (ньому) господарської діяльності.
3. Метою створення функціональної підсистеми є:
захист населення і територій від надзвичайних ситуацій, пов’язаних з водним фактором, в мирний час та в особливий період;
захист персоналу водогосподарських організацій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, зменшення матеріальних втрат від їх наслідків;
організація та здійснення заходів, спрямованих на підготовку гідротехнічних споруд, водогосподарських систем та експлуатаційного персоналу, з метою запобігання можливим аваріям, виникненню надзвичайних ситуацій пов’язаних з водним фактором, забезпечення сталого функціонування водогосподарської галузі.
4. Завданнями функціональної підсистеми протипаводкових заходів є:
1) здійснення заходів цивільного захисту у сфері Держводагентства;
2) забезпечення готовності підпорядкованих сил і засобів до дій, спрямованих на запобігання виникненню надзвичайних ситуацій або небезпечних подій пов’язаних з водним фактором, та реагування на них;
3) організація та проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій, пов’язаних з водним фактором, та їх розвитку, визначення ризиків виникнення надзвичайних ситуацій, пов’язаних з водним фактором;
4) своєчасне і достовірне інформування заінтересованих органів виконавчої влади та населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, пов’язаних з водним фактором, у водогосподарських організаціях;
5) проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
6) забезпечення планування заходів цивільного захисту;
7) організація та проведення навчань (тренувань) з підготовки органів управління функціональної підсистеми та підпорядкованих їм сил цивільного захисту;
8) розроблення та здійснення заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування водогосподарських організацій в особливий період;
9) навчання населення щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації, пов’язаної з водним фактором;
10) здійснення заходів щодо укриття працівників водогосподарських організацій у захисних спорудах цивільного захисту;
11) розроблення і реалізація програм, спрямованих на запобігання надзвичайним ситуаціям, пов’язаним з водним фактором, та планів з питань цивільного захисту;
12) створення, збереження і раціональне використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
13) здійснення у межах повноважень, передбачених законом, разом з іншими органами виконавчої влади заходів щодо запобігання надзвичайним ситуаціям, пов’язаним з водним фактором, зменшення руйнівних наслідків повеней, забезпечення безаварійного пропуску паводкових вод та льодоходу;
14) здійснення заходів, пов’язаних із запобіганням шкідливій дії вод і ліквідацією її наслідків, включаючи протипаводковий захист сільських населених пунктів та сільськогосподарських угідь;
15) організація виконання робіт, пов’язаних з мінімізацією наслідків шкідливої дії вод, зокрема шляхом забезпечення захисту від підтоплення, протипаводкового і протиповеневого захисту сільськогосподарських угідь, а також сільських населених пунктів;
16) проведення аналізу якості поверхневих вод і сповіщення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, організація розроблення оперативних та довгострокових прогнозів зміни екологічного стану водних об’єктів і меліорованих земель;
17) інші завдання, визначені законодавством.
5. Безпосереднє керівництво функціональною підсистемою протипаводкових заходів здійснює Міністр екології та природних ресурсів України через Голову Держводагентства.
6. Функціональна підсистема протипаводкових заходів включає до свого складу басейнові, обласні, регіональні управління водних ресурсів, управління каналів, міжрайонні управління водного господарства, управління водного господарства та місцеві структурні підрозділи, експлуатаційні управління, інші водогосподарські організації, які виконують завдання цивільного захисту та здійснюють у межах своєї компетенції нагляд за забезпеченням сталого функціонування водогосподарських систем, комплексів та споруд і своєчасним виконанням заходів із запобігання аваріям і надзвичайним ситуаціям, пов’язаним з водним фактором.
7. Управління функціональною підсистемою протипаводкових заходів здійснюють:
на державному рівні - Мінприроди через Держводагентство, управління експлуатації водогосподарських систем, енергозбереження та механізації;
на регіональному рівні - басейнові управління водних ресурсів, обласні управління водних ресурсів, управління каналів;
на об’єктовому рівні - регіональні управління водних ресурсів, міжрайонні управління водного господарства, управління водного господарства.
8. Для забезпечення управління, координації дій органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту, здійснення цілодобового чергування і забезпечення збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації щодо становища на об’єктах функціонують:
на державному рівні - оперативно-чергові (чергові, диспетчерські) служби Держводагентства, кризовий центр Держводагентства;
на регіональному рівні - оперативно-чергові (чергові, диспетчерські) служби басейнових управлінь водних ресурсів, обласних управлінь водних ресурсів, управлінь каналів (у разі їх утворення);
на об’єктовому рівні - чергові (диспетчерські) служби регіональних управлінь водних ресурсів, міжрайонних управлінь водного господарства, управлінь водного господарства (у разі їх утворення).
Схема функціональної підсистеми протипаводкового захисту Державного агентства водних ресурсів України наводиться у додатку 1 до цього Положення.
Для забезпечення сталого управління у сфері діяльності Держводагентства та реалізації функцій, передбачених на особливий період, Мінприроди та Держводагентством використовується державна система пунктів управління.
9. Для управління функціональною підсистемою використовуються телекомунікаційні мережі загального користування і спеціального призначення, а також державна система урядового зв’язку.
10. До сил цивільного захисту функціональної підсистеми належать:
спеціалізовані професійні аварійно-рятувальні служби (у разі їх утворення);
об’єктові аварійно-рятувальні служби (у разі їх утворення);
об’єктові формування цивільного захисту водогосподарських організацій;
об’єктові спеціалізовані служби цивільного захисту водогосподарських організацій;
добровільні формування цивільного захисту (у разі їх утворення).
Держводагентство на підставі пропозицій водогосподарських організацій складає (уточнює) розрахунок сил цивільного захисту функціональної підсистеми та щороку до 10 січня подає його до Мінприроди та Державної служби України з надзвичайних ситуацій.
Сили цивільного захисту функціональної підсистеми, крім добровільних формувань цивільного захисту, укомплектовуються персоналом (кадрами) та забезпечуються засобами цивільного захисту з урахуванням необхідності проведення робіт в автономному режимі протягом не менше трьох діб.
Залежно від масштабів і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла в межах конкретної території, встановлюється один із таких режимів діяльності функціональної підсистеми:
режим повсякденної діяльності;
режим підвищеної готовності;
режим надзвичайної ситуації;
режим надзвичайного стану.
Рішення про переведення функціональної підсистеми протипаводкових заходів з одного режиму в інший приймається Головою Держводагентства за погодженням з Міністром екології та природних ресурсів України.
Підготовка до пропуску повені і паводків може здійснюватися як в режимі повсякденного функціонування (у режимі підвищеної готовності), так і в режимі надзвичайної ситуації - залежно від прогнозів та обсягів підготовчих робіт тощо.
12. У режимі повсякденної діяльності, що встановлюється при нормальній гідрометеорологічній і водогосподарській обстановці, реалізуються такі основні заходи:
планування заходів цивільного захисту;
забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту функціональної підсистеми протипаводкових заходів до дій за призначенням;
здійснення планових заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій відповідно до компетенції функціональної підсистеми протипаводкових заходів.
забезпечення підготовки працівників, які входять до складу функціональної підсистеми протипаводкових заходів, до дій у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій, пов’язаних з водним фактором;
організація, навчання та підготовка населення щодо методів захисту, користування засобами захисту, дій в умовах надзвичайних ситуацій, пов’язаних з водним фактором;
створення та поновлення матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій відповідно до компетенції функціональної підсистеми протипаводкових заходів;
контроль за станом водних об’єктів, гідротехнічних споруд та потенційно небезпечних об’єктів, які знаходяться у сфері діяльності Держводагентства, і прилеглих до них територій;
................Перейти до повного тексту