- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 грудня 2018 р.
за № 1463/32915
Про затвердження Порядку подання звітності та інформації про фіскальні ризики до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Міністерства фінансів України
1. Затвердити Порядок подання звітності та інформації про фіскальні ризики до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Міністерства фінансів України, що додається.
2. Департаменту управління державною власністю Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (Кропивницький Р.В.) у встановленому порядку подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників міністрів відповідно до розподілу обов’язків.
Перший віце-прем’єр-міністр України - Міністр економічного розвитку і торгівлі України |
С.І. Кубів |
Виконувач обов’язків Міністра фінансів України |
О.С. Маркарова |
ПОГОДЖЕНО: В.о. Голови Державного агентства з питань електронного урядування України Голова Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України Голова Державної регуляторної служби України |
О. Вискуб Л.О. Євдоченко К. Ляпіна |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України,
Міністерства фінансів України
17 серпня 2018 року № 1140/701
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 грудня 2018 р.
за № 1463/32915
ПОРЯДОК
подання звітності та інформації про фіскальні ризики до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Міністерства фінансів України
I. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено відповідно до статей
75 і
77, частини третьої статті
89 Господарського кодексу України , Законів України
"Про управління об’єктами державної власності",
"Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні",
"Про електронні документи та електронний документообіг" і
"Про електронні довірчі послуги", постанов Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 року
№ 749 "Про затвердження Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності", від 28 лютого 2000 року
№ 419 "Про затвердження Порядку подання фінансової звітності", від 19 червня 2007 року
№ 832 "Про затвердження Порядку здійснення контролю за виконанням функцій з управління об’єктами державної власності та критеріїв визначення ефективності управління об’єктами державної власності", від 21 жовтня 2015 року
№ 835 "Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних", від 17 січня 2018 року
№ 55 "Деякі питання документування управлінської діяльності",
Методики оцінювання фіскальних ризиків, пов’язаних з діяльністю суб’єктів господарювання державного сектору економіки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 року № 7 (далі - Методика), Стратегії застосування міжнародних стандартів фінансової звітності в Україні, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2007 року № 911.
2. Цей Порядок розроблено з метою встановлення єдиного підходу до подання звітності, що містить відомості про фінансове становище, результати діяльності, рух грошових коштів, та інформації про фіскальні ризики, пов’язані з діяльністю суб’єктів господарювання державного сектору економіки (далі - суб’єкти господарювання), що належать до сфери управління центральних органів виконавчої влади та інших органів управління державною власністю (далі - уповноважені органи управління), оброблення, здійснення аналізу та узагальнення таких даних та подання до Мінекономрозвитку і Мінфіну зведених звітів та інформації про фіскальні ризики в електронній формі.
3. Для виконання дій, передбачених пунктом 2 цього розділу, створюється система електронної звітності суб’єктів господарювання (далі - система електронної звітності).
4. Цей Порядок визначає послідовність подання звітів у системі електронної звітності та поширюється на уповноважені органи управління і суб’єкти господарювання, щодо яких ними виконуються функції з управління об’єктами державної власності, а також утворені такими суб’єктами господарювання підприємства, установи, організації та господарські товариства, у статутному капіталі яких їм належить 50 і більше відсотків акцій.
II. Визначення термінів
1. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
адресат звітності - уповноважений орган управління, якому подається звітність;
база даних електронної звітності суб’єктів господарювання (далі - база даних ЕЗ) - база даних в електронній формі, створена центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на підставі фінансової, статистичної та іншої звітності, яка містить інформацію про фінансове становище, результати діяльності, фіскальні ризики, рух грошових коштів та планові документи суб’єктів господарювання, що належать до сфери управління уповноважених органів управління, та призначена для підвищення якості виконання уповноваженими органами управління функцій з опрацювання та узагальнення звітності, передбаченої законодавством. Захист інформації в базі даних ЕЗ здійснюється відповідно до вимог законодавства у сфері захисту інформації;
держатель бази даних електронної звітності суб’єктів господарювання - Мінекономрозвитку;
електронний звіт - електронний документ, що є формою звітності та/або інформації про фіскальні ризики, сформований за допомогою програмного забезпечення і поданий суб’єктом господарювання чи уповноваженим органом управління згідно з цим Порядком;
електронний супровідний лист - електронний документ, що відповідає вимогам діловодства в центральних та місцевих органах виконавчої влади, прикріплений до електронного звіту чи пакета звітів для реєстрації вхідної кореспонденції в системі діловодства адресата;
заінтересовані користувачі - усі користувачі, які відповідно до законодавства мають доступ до інформації, що зберігається в базі даних ЕЗ;
закриття періоду - процедура блокування прийняття звітності та інформації про фіскальні ризики від респондента після настання кінцевої дати, установленої законодавством для подання звітності (інформації про фіскальні ризики), чи дати, установленої уповноваженим органом управління, але не пізніше дати, установленої для подання до Мінекономрозвитку та Мінфіну зведених звітів та інформації про фіскальні ризики;
звітність - фінансова, статистична, бухгалтерська та інша звітність, що містить інформацію про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів респондента за звітний період;
квитанція про одержання електронного звіту (далі - перша квитанція) - електронний документ, що формується автоматизованою системою (шлюзом) та засвідчує факт і час одержання електронного звіту;
квитанція про приймання електронного звіту до оброблення (далі - друга квитанція) - електронний документ, що формується програмним забезпеченням для централізованого оброблення електронних звітів (далі - ЦОЕЗ) та засвідчує факт і час приймання (неприймання) електронного звіту до оброблення та внесення його даних до бази даних ЕЗ або необхідність повторного подання електронних звітів до адресата звітності в разі виявлення помилок або суперечливих даних, наведених респондентом в електронному звіті;
пакет звітності - набір електронних звітів, що відповідає вимогам адресата до комплекту звітів, які подаються респондентом у звітному періоді;
програмне забезпечення, призначене для подання електронної звітності,- програмне забезпечення для формування електронних звітів відповідно до уніфікованого формату;
респондент - юридична особа або сукупність юридичних осіб, щодо яких уповноважені органи управління здійснюють функції, передбачені Законом України
"Про управління об’єктами державної власності", у тому числі узагальнення інформації щодо їх фінансово-господарської діяльності. До респондентів належать:
державні підприємства, установи, організації, а також господарські товариства, у статутному капіталі яких державі належить 50 і більше відсотків акцій;
суб’єкти господарювання, утворені зазначеними юридичними особами, зокрема господарські товариства та інші суб’єкти господарювання, у статутному капіталі яких зазначеним юридичним особам належить 50 і більше відсотків акцій;
система електронної звітності - автоматизована система подання, накопичення та оброблення електронних звітів, яка є сукупністю правових, організаційних заходів та програмних, технічних, телекомунікаційних засобів суб’єктів системи електронної звітності, що забезпечують створення та контроль первинних даних, передання та контроль проходження, оброблення даних та зберігання електронних звітів і квитанцій, узагальнення/консолідацію звітів, складання пояснювальних записок, а також аналіз даних електронних звітів та формування аналітичних довідок згідно з інформацією, що зберігається в базі даних;
суб’єкти системи електронної звітності - заінтересовані користувачі інформації, адресати звітності, респонденти, центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, державну фінансову та бюджетну політику, які здійснюють обмін електронними звітами і квитанціями та виконують інші функції, передбачені цим Порядком;
транспортне повідомлення - електронний документ, який зашифровується та подається відповідно до цього Порядку і містить транспортний заголовок та електронний звіт, сформований за допомогою програмного забезпечення відповідно до опублікованого на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку уніфікованого формату, з накладеним кваліфікованим електронним підписом;
уніфікований формат - формалізований опис складу та структури показників електронного звіту, опублікований на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку, а також Мінфіну в частині інформації про фіскальні ризики;
ЦОЕЗ - програмне забезпечення, призначене для створення електронних звітів, квитанцій у вигляді електронного документа відповідного формату (стандарту), перевірки даних звітів за встановленими формулами в електронних документах та між документами, узагальнення/консолідації звітів, формування аналітичних довідок, перевірки кваліфікованого електронного підпису електронного документа, яке відповідає вимогам щодо захисту інформації, установленим законодавством України, та має позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації.
2. Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у нормативно-правових актах, визначених у пункті 1 розділу I цього Порядку.
III. Звітування в електронній формі
1. Звітність та інформація про фіскальні ризики, які узагальнюються уповноваженими органами управління, подаються респондентом до Мінекономрозвитку та Мінфіну.
2. Інформаційна взаємодія суб’єктів інформаційного обміну здійснюється з використанням засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із зазначенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.
3. Електронні звіти подаються відповідно до законодавства України, у тому числі в частині дотримання строків подання звітності та інформації про фіскальні ризики за звітні періоди.
4. Електронні звіти та інформація про фіскальні ризики за відповідний звітний період подаються пакетом згідно з вимогами адресата до комплекту звітів за такий період. Електронні звіти (інформація про фіскальні ризики), що не входять до пакетів звітності (інформації про фіскальні ризики), подаються окремо на вимогу адресата.
5. Датою подання електронного звіту вважається дата, зафіксована в першій квитанції, за умови отримання респондентом другої квитанції з повідомленням про прийняття електронного звіту до оброблення.
6. Електронні звіти та інформація про фіскальні ризики, отримані пізніше установленого строку, вважаються поданими із запізненням, а в разі закриття періоду уповноваженим органом управління відповідного респондента можуть бути прийняті лише після надання таким органом підтвердження.
7. Електронні звіти з обов’язковими реквізитами, у тому числі з кваліфікованим електронним підписом респондента (його посадових осіб), сформовані та подані відповідно до цього Порядку, є оригіналами звітів та мають юридичну силу.
8. У системі електронної звітності можливі такі способи подання респондентом електронного звіту до адресата звітності:
за допомогою прикладного програмного забезпечення, призначеного для подання електронної звітності;
з використанням електронних носіїв інформації.
9. Для подання електронного звіту до адресата звітності респонденту необхідно мати:
програмне забезпечення, призначене для подання електронної звітності;
доступ до мережі Інтернет та можливість відправлення/приймання електронних повідомлень за допомогою електронної пошти та/або через пряме з’єднання;
................Перейти до повного тексту