- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 червня 2018 р.
за № 744/32196
Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів "Нові технології у новій школі"
1. Затвердити Положення про Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів "Нові технології у новій школі", що додається.
2. Державній науковій установі "Інститут модернізації змісту освіти" (Спірін О.М.) забезпечити організацію та проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів "Нові технології у новій школі".
3. Директорату інклюзивної та позашкільної освіти Міністерства освіти і науки України (Самсонова Л.С.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Хобзея П.К.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
31 травня 2018 року № 555
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 червня 2018 р.
за № 744/32196
ПОЛОЖЕННЯ
про Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів "Нові технології у новій школі"
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає етапи Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів закладів освіти "Нові технології у новій школі" (далі - конкурс): організацію, підготовку, проведення та підбиття підсумків.
2. Метою конкурсу є виявлення та поширення кращого досвіду, оптимізація інноваційної діяльності працівників психологічної служби, підвищення професійної компетентності, якості програм, реалізації творчого потенціалу, престижності професії практичних психологів та соціальних педагогів.
3. Завдання конкурсу:
створення освітнього простору, який об’єднує працівників психологічної служби для акумуляції сучасних інноваційних педагогічних технологій, обміну досвідом;
пошук та підтримка творчих працівників психологічної служби, сприяння впровадженню їх методичних інновацій;
удосконалення фахової майстерності, стимулювання творчого самовдосконалення;
узагальнення досвіду практичних психологів та соціальних педагогів закладів освіти щодо розробки та реалізації авторських програм;
оновлення та поповнення інформаційної бази професійного інструментарію фахівців психологічної служби у системі освіти України.
4. Засновником конкурсу є Міністерство освіти і науки України (далі - МОН).
5. Конкурс оголошується наказом МОН, в якому, зокрема, зазначаються: склад Організаційного комітету, строки проведення конкурсу, номінація, з якої проводиться конкурс.
6. Організатором конкурсу є державна наукова установа "Інститут модернізації змісту освіти" (далі - Інститут).
7. Інститут здійснює:
організаційно-методичне забезпечення конкурсу;
визначення номінації конкурсу, за якою проводитиметься конкурс у поточному році;
залучення до проведення конкурсу закладів освіти, наукових установ, громадських, благодійних організацій, органів місцевого самоврядування (за згодою);
формування пропозицій щодо персонального складу організаційного комітету та журі, забезпечення належних умов їх роботи;
зберігання документації;
забезпечення проведення ІІІ етапу конкурсу;
опрацювання зауважень та пропозицій щодо проведення конкурсу.
ІІ. Етапи та строки проведення конкурсу
1. Конкурс проводиться щорічно на засадах відкритості, прозорості та гласності за однією номінацією, визначеною організатором, у три етапи окремо для практичних психологів та соціальних педагогів:
І етап - районний (міський) - до грудня поточного року.
ІІ етап - обласний, Київський та Севастопольський міський - до лютого наступного року.
ІІІ етап - фінальний - до травня наступного року.
2. До участі в кожному наступному етапі конкурсу допускаються переможці попереднього етапу з визначеної номінації.
3. Форма проведення конкурсу - заочна.
ІІІ. Учасники конкурсу
1. Учасниками конкурсу можуть бути працівники психологічної служби у системі освіти з відповідною фаховою освітою (практичний психолог, соціальний педагог) (далі - учасники конкурсу).
2. Учасником конкурсу може бути як один автор, так і група авторів.
3. Учасники конкурсу зобов’язані ознайомитись із цим Положенням та дотримуватись його.
4. Участь у конкурсі здійснюється на добровільних засадах.
IV. Організаційний комітет та журі конкурсу
1. Для організації проведення усіх етапів конкурсу створюються організаційні комітети за місцем їх проведення: місцеві - для організації проведення І та ІІ етапів, центральний - для організації проведення ІІІ етапу (далі - оргкомітет).
2. Персональний склад оргкомітетів І та ІІ етапів конкурсу, до яких входять представники органів управління освітою, органів місцевого самоврядування (за згодою), наукових і науково-методичних установ та організацій, місцевих органів виконавчої влади, представники громадських організацій, товариств, благодійних фондів (за їх згодою), щороку визначається та затверджуються Міністерством освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаментами (управліннями) освіти і науки обласних, районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
3. Кількість членів оргкомітету І та ІІ етапу конкурсу має бути не менше ніж сім осіб.
4. Персональний склад центрального комітету ІІІ етапу конкурсу, до якого входять представники МОН, Інституту, наукових і науково-методичних установ та організацій, закладів вищої освіти, Національної академії педагогічних наук України (за згодою), громадських організацій, товариств, благодійних фондів (за згодою), щороку затверджується наказом МОН за поданням організатора за визначеною номінацією.
5. Кількість членів оргкомітету ІІІ етапу конкурсу має бути не менше ніж дев’ять осіб.
6. До складу оргкомітету не можуть входити учасники конкурсу.
7. Місцеві, центральний оргкомітети очолюють голови оргкомітетів, які здійснюють розподіл повноважень між його членами та керують роботою з організації проведення конкурсу, визначають графік засідань та забезпечують присутність усіх членів оргкомітетів, дотримання процедури проведення конкурсу, проводять їх засідання.
8. Голову і секретаря оргкомітету обирають на засіданні оргкомітету з-поміж членів оргкомітету більшістю голосів.
9. Члени місцевого, центрального оргкомітетів конкурсу:
забезпечують порядок проведення відповідного етапу конкурсу;
розглядають документи учасників конкурсу та приймають рішення щодо них;
не втручаються у процес оцінювання авторських програм учасників конкурсних випробувань;
приймають за протоколами журі рішення про визначення переможців, лауреатів конкурсу.
10. Секретар місцевого, центрального оргкомітетів:
приймає документи учасників конкурсу;
забезпечує ведення та збереження документації;
бере участь у засіданнях оргкомітету;
веде їх протоколи;
оформляє документацію щодо проведення та підбиття підсумків відповідного етапу конкурсу;
сприяє висвітленню результатів у засобах масової інформації; відповідає за зберігання документів та матеріалів.
11. Формою роботи оргкомітету є засідання. Рішення про проведення засідання приймає голова оргкомітету. Засідання оргкомітету вважається правоможним, якщо на ньому присутні не менше двох третин від його складу.
12. Рішення оргкомітету приймається колегіально на його засіданнях шляхом відкритого голосування простою більшістю голосів його членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови оргкомітету.
13. Рішення оргкомітету кожного етапу конкурсу оформлюється протоколом, який підписують голова, секретар.
14. Для проведення оцінювання авторських програм учасників конкурсу оргкомітет формує журі конкурсу. Кількість членів журі має становити від 5 до 11 осіб.
15. Члени журі забезпечують об’єктивність оцінювання поданих авторських програм за визначеними критеріями, наведеними у додатку 1 до цього Положення, заповнюють та підписують протокол оцінювання.
16. Протокол передається до оргкомітету відповідного етапу конкурсу в день завершення роботи журі.
V. Порядок проведення конкурсу
1. Проведення конкурсу забезпечують:
на І етапі - органи управління освітою районних (міських) державних адміністрацій;
на ІІ етапі - Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій;
на ІІІ етапі - Інститут.
2. Публікація оголошення про проведення конкурсу в друкованих засобах масової інформації та оприлюднення його на офіційному веб-сайті МОН та офіційних веб-сайтах організатора здійснюється не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу.
3. До участі в конкурсі допускаються авторські програми, апробовані в закладах освіти та оформлені належним чином.
4. Учасники конкурсу мають подати повний комплект матеріалів:
заявку на участь у конкурсі, зразок якої наведено у додатку 2 до цього Положення;
авторську програму відповідно до вимог, зазначених у додатку 3 до цього Положення;
анотацію авторської програми (не більше 4000 знаків, до двох сторінок);
відгуки керівників закладів освіти, де проходила апробацію програма;
матеріали, що демонструють реалізацію програми в закладі освіти (фото, відео, відгуки учасників, публікації в ЗМІ).
5. Кожна авторська програма оформлюється державною мовою, має бути відредагована, зброшурована (переплетена) та подана на паперовому і електронному носіях (у форматі Microsoft Word, шрифт TimesNewRoman, формат А4, на електронних носіях).
6. На титульній сторінці комплекту конкурсної документації необхідно зазначити:
вислів "На Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів "Нові технології у новій школі";
номінацію;
назву програми;
прізвище, ім’я, по батькові автора(ів);
телефон, електронну адресу.
7. Усі спірні питання щодо процедури проведення конкурсу та результатів участі учасника конкурсу в певному етапі розглядають оргкомітети за місцем їх проведення.
8. Учасники конкурсу можуть протягом трьох календарних днів після оприлюднення рейтингового списку подати заяву в письмовій формі до оргкомітету щодо незгоди з результатами оцінювання.
9. Оргкомітет протягом трьох робочих днів з дня надходження заяви ухвалює рішення, що фіксується у протоколі засідання, зразок якого наведено у додатку 4 до цього Положення.
10. Комплекти матеріалів, надіслані на конкурс, не повертаються.
VI. Номінації конкурсу
1. Профілактичні програми - програми, спрямовані на профілактику труднощів у навчанні, вихованні та соціалізації, відхилень у розвитку і поведінці.
2. Корекційно-розвиткові програми - програми, спрямовані на попередження та корегування проблем, труднощів, подолання шкідливих звичок, негативних емоційних станів, усунення відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці, подолання різних форм девіантної поведінки, адаптацію до умов навчання і життєдіяльності тощо.
3. Розвивальні програми - програми, спрямовані на розкриття інтелектуально-особистісного потенціалу учасників освітнього процесу, формування та розвиток їх соціально-психологічних компетентностей, формування готовності до самореалізації.
................Перейти до повного тексту