- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 травня 2018 р.
за № 621/32073
Про затвердження Положення про електронний підручник
1. Затвердити Положення про електронний підручник, що додається.
2. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Кононенко Ю.Г.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Хобзея П.К.
ПОГОДЖЕНО: Т.в.о. президента Національної академії педагогічних наук України |
В.І. Луговий |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
02 травня 2018 року № 440
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 травня 2018 р.
за № 621/32073
ПОЛОЖЕННЯ
про електронний підручник
І. Загальні положення
1. Це Положення розроблено відповідно до Законів України
"Про освіту",
"Про дошкільну освіту",
"Про загальну середню освіту",
"Про професійну (професійно-технічну) освіту",
"Про вищу освіту",
"Про позашкільну освіту",
"Про захист персональних даних",
"Про авторське право і суміжні права",
"Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні", національних стандартів України ДСТУ 3017-2015 "Видання. Основні види. Терміни та визначення понять", ДСТУ 7157:2010 "Інформація та документація. Видання електронні. Основні види та вихідні відомості", стандартів освіти з урахуванням вимог державних санітарних правил і норм та інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність у сфері науково-методичного і матеріально-технічного забезпечення системи освіти.
2. Це Положення визначає поняття електронного підручника (далі - е-підручник), вимоги до змісту е-підручника, структурних компонентів та функціонування.
3. У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:
е-підручник - електронне навчальне видання із систематизованим викладенням навчального матеріалу, що відповідає освітній програмі, містить цифрові об’єкти різних форматів та забезпечує інтерактивну взаємодію;
користувачі е-підручника - учасники освітнього процесу та суб’єкти освітньої діяльності;
модуль (тематичний блок в е-підручнику) - частина навчального матеріалу, відтворена у вигляді тексту, відеоматеріалів, аудіоматеріалів, зображень, інтерактивних елементів або їх комбінацій;
мультимедійний контент - сукупність даних інтерактивного вмісту, представлених у форматах відео, анімації, об’єкти віртуальної, доповненої реальності, комп’ютерні моделі (симулятори), а також їх поєднання з аудіоінформацією, текстом, зображеннями;
складові частини е-підручника - емпіричні, теоретичні, практичні та демонстраційні компоненти, засоби пошуку, відображення, перевірки знань тощо.
4. Е-підручник створюється у вигляді комп’ютерної програми. У разі якщо для роботи е-підручника необхідно додаткове програмне забезпечення, таке програмне забезпечення має бути безкоштовним (за винятком операційної системи).
5. Е-підручнику надається гриф МОН в установленому законодавством порядку.
6. Е-підручники, яким надано відповідний гриф МОН, включаються до відповідного переліку е-підручників, що оприлюднюється на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки України, веб-сайті Державної наукової установи "Інститут модернізації змісту освіти", а також на Національній освітній електронній платформі.
7. У разі необхідності усунення граматичних, орфографічних, арифметичних помилок, а також оновлення програмного забезпечення до е-підручника вносяться відповідні зміни із зазначенням поточного номера версії, змінивши його на наступний (наприклад, 1.1 на 1.2).
ІІ. Зміст е-підручника
1. Зміст е-підручника повинен:
відповідати стандарту освіти, типовій освітній (навчальній) програмі, затвердженій МОН;
відповідати сучасним науковим результатам;
забезпечувати повноту розкриття основних наукових положень, використання загальноприйнятої наукової термінології, актуальних відомостей та даних.
2. Система завдань, наведених в е-підручнику, має забезпечувати диференційований та компетентнісний підходи до навчання, індивідуалізацію освітнього процесу, в тому числі містити завдання для самооцінювання, групової роботи, відкриті запитання, дослідницькі, пізнавальні, творчі завдання, завдання для самостійної роботи тощо.
3. В е-підручнику не повинно бути фахових помилок.
4. Мають бути викладені збалансовані думки щодо тем, які вивчаються. Потрібно уникати оціночних суджень.
5. Е-підручник не має містити реклами, а також посилань на матеріали, які не є складовою частиною цього е-підручника, або надавати безпосередній доступ (платний чи безоплатний) до таких матеріалів.
................Перейти до повного тексту