- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 травня 2018 р.
за № 643/32095
Про затвердження Порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації та Форми для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби
З метою забезпечення належної організації доступу до публічної інформації, реалізації Закону України
"Про доступ до публічної інформації" , Указу Президента України від 05 травня 2011 року
№ 547 "Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації", постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року
№ 583 "Питання виконання Закону України "Про доступ до публічної інформації" в Секретаріаті Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органах виконавчої влади", постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року
№ 835 "Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних", відповідно до
Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236,
Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації;
Форму для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби.
2. Визнати такими, що втратили чинність, накази Міністерства фінансів України:
від 20 листопада 2014 року № 1154 "Про затвердження Типового порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при розгляді запитів на отримання публічної інформації", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 08 грудня 2014 року за № 1573/26350;
від 21 липня 2017 року № 652 "Про внесення зміни до Типового порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при розгляді запитів на отримання публічної інформації", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17 серпня 2017 року за № 1019/30887;
від 10 березня 2015 року № 309 "Про затвердження Порядку складання та подання запитів на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби України, форми подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби України", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 24 березня 2015 року за № 323/26768.
3. Департаменту податкової політики в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою та покладаю на в. о. Голови Державної фіскальної служби України Продана М.В.
ПОГОДЖЕНО: В.о. Голови Державної фіскальної служби України |
М.В. Продан |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
04 травня 2018 року № 468
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 травня 2018 р.
за № 643/32095
ПОРЯДОК
організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації
I. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено з урахуванням положень Закону України
"Про доступ до публічної інформації" (далі - Закон), Указу Президента України від 05 травня 2011 року
№ 547 "Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації", постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року
№ 583 "Питання виконання Закону України "Про доступ до публічної інформації" в Секретаріаті Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органах виконавчої влади", постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року
№ 835 "Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних".
2. Цей Порядок визначає механізм взаємодії між структурними підрозділами Державної фіскальної служби України (далі - ДФС), а також її територіальних органів (далі - територіальні органи ДФС) під час процедури приймання, опрацювання, реєстрації, розгляду та контролю за виконанням запитів на отримання публічної інформації фізичних, юридичних осіб, об’єднань громадян без статусу юридичної особи (далі - запитувачі), а також надання інформації, яку отримують чи створюють ДФС та територіальні органи ДФС у процесі здійснення своїх повноважень або якою володіють.
3. Право на доступ до публічної інформації гарантується максимальним спрощенням процедури подання запиту на отримання публічної інформації.
Запит на отримання публічної інформації - прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, якою він володіє.
4. Публічною інформацією відповідно до
Закону є відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, отримана або створена в процесі виконання органами ДФС своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або якою вони володіють.
5. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених
Законом.
6. ДФС та територіальні органи ДФС є розпорядниками публічної інформації, відображеної та задокументованої будь-якими засобами та на будь-яких носіях, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або якою володіють суб’єкти владних повноважень, інші розпорядники публічної інформації, визначені
Законом.
7. ДФС та територіальні органи ДФС не є розпорядниками інформації за запитами на отримання публічної інформації (далі - запити на інформацію) щодо:
інформації інших державних органів України, органів влади інших держав, міжнародних організацій;
інформації, яка може бути отримана шляхом узагальнення, аналітичної обробки даних або потребує створення в інший спосіб.
8. Реєстрацію запитів на інформацію відповідно до вимог законодавства, організацію та координацію роботи з надання публічної інформації, в тому числі попереднє опрацювання, аналіз, систематизацію, консультації під час оформлення запитів на інформацію, а також здійснення системного автоматизованого контролю за виконанням структурними підрозділами ДФС та територіальними органами ДФС запитів на інформацію згідно з вимогами
Закону здійснює структурний підрозділ або відповідальна посадова особа органу ДФС, на яку покладено функціональні обов’язки щодо організації діловодства за запитами на інформацію та доступу до публічної інформації (далі - Суб’єкт реєстрації та координації).
9. Розгляд запитів на інформацію забезпечують керівники структурних підрозділів ДФС та територіальних органів ДФС у межах компетенції.
10. Дія цього Порядку не поширюється на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень під час здійснення ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян та адвокатських запитів, які регулюються Законом України
"Про звернення громадян" та Законом України
"Про адвокатуру та адвокатську діяльність" відповідно.
11. Доступ до публічної інформації органів ДФС забезпечується, зокрема, шляхом надання інформації на запити на інформацію.
12. Плата за надання інформації на запити на інформацію органами ДФС здійснюється відповідно до положень статті
21 Закону та у розмірі фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію, встановлених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Орган ДФС надає за вимогою запитувача 10 перших сторінок документа безкоштовно одночасно з повідомленням про необхідність відшкодування витрат на виготовлення копій решти документів, крім документів, якщо вони надаються на вимогу запитувачу виключно на електронну пошту.
13. Відповідь на запит на інформацію про особу здійснюється з урахуванням заходів щодо унеможливлення несанкціонованого доступу до інформації про неї інших осіб відповідно до
Закону.
14. У разі надання особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.
15. Громадський контроль за забезпеченням доступу до публічної інформації органами ДФС здійснюється відповідно до
Закону.
ІІ. Складання, подання, реєстрація та опрацювання запитів на інформацію
1. Запитувач має право звернутися до органів ДФС із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту на інформацію.
2. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним.
Запит на інформацію подається в усній чи письмовій формі, особисто від запитувача або шляхом надсилання поштою, електронною поштою, факсом, телефоном - на вибір запитувача.
3. Письмовий запит на інформацію подається в довільній формі.
4. Запит на інформацію має містити:
прізвище, ім’я, по батькові (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку (якщо такий є);
загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит на інформацію, якщо запитувачу це відомо;
підпис і дату за умови подання письмового запиту на інформацію.
5. Для спрощення процедури оформлення письмового запиту на інформацію запитувач може використати відповідну форму для подання запиту на отримання публічної інформації, якою володіють органи ДФС (далі - Форма запиту). Зазначену Форму запиту можна отримати в органах ДФС або на офіційному веб-порталі ДФС, субсайтах органів ДФС офіційного веб-порталу ДФС у розділі "Публічна інформація".
6. Запитувач може заповнити в електронному вигляді Форму запиту на офіційному веб-порталі ДФС або на субсайтах органів ДФС офіційного веб-порталу ДФС.
Кожний орган ДФС визначає електронну, поштову адреси, факс, телефон, на які направляється запит на інформацію, та місце для подання в усній формі запиту на інформацію. Зазначені відомості розміщуються на офіційному веб-порталі ДФС, субсайтах органів ДФС офіційного веб-порталу ДФС у розділі "Публічна інформація" та на інформаційних стендах у приміщеннях органів ДФС.
У ДФС визначено електронну адресу, на яку направляється запит на інформацію: publicinfo@sfs.gov.ua.
7. Запит на інформацію може бути подано запитувачем особисто до органу ДФС в робочий час згідно з правилами внутрішнього трудового розпорядку, установленими для органів ДФС.
8. У Формі запиту запитувачу надається можливість обрати форму надання відповіді - поштою, факсом, електронною поштою, а також ознайомитися з документами у спеціальному місці розпорядника інформації.
Відповідь на запит на інформацію надається у спосіб, обраний запитувачем.
9. У разі якщо з поважних причин (особа з інвалідністю, особа з інвалідністю внаслідок війни) особа не може подати письмовий запит на інформацію, його оформлює Суб’єкт реєстрації та координації із зазначенням прізвища, імені, по батькові, контактного телефону в запиті на інформацію та надає копію цього запиту особі, яка його подала.
10. На вимогу запитувача на першому аркуші копії запиту на інформацію проставляється відмітка про отримання цього запиту. Така копія повертається запитувачу.
11. Запити на інформацію, які надійшли до органу ДФС електронною поштою на визначену електронну адресу, в усній формі особисто від запитувача у робочі дні згідно з правилами внутрішнього трудового розпорядку, приймає і розглядає Суб’єкт реєстрації та координації, а ті, які надійшли факсом або поштою, приймає структурний підрозділ, на який покладено функцію з приймання, реєстрації та обробки вхідної і вихідної кореспонденції (крім звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації) (далі - Діловодна служба), та невідкладно передає Суб’єкту реєстрації та координації.
12. Запити на інформацію, що надійшли засобами телефонного зв’язку, приймають, оформлюють з урахуванням вимог частини п’ятої статті
19 Закону:
у ДФС - працівники Інформаційно-довідкового департаменту ДФС та у той самий робочий день передають до Суб’єкта реєстрації та координації для розгляду і підготовки проекту резолюції з дотриманням положень пункту 13 цього розділу. У разі надходження запиту на інформацію після 18 год 00 хв передання запиту на інформацію здійснюється до 11 год 00 хв наступного робочого дня для забезпечення реєстрації у встановленому порядку;
у територіальних органах ДФС - Суб’єкт реєстрації та координації, який готує проект резолюції у порядку, встановленому пунктами 13, 18 та 19 цього розділу, та забезпечує реєстрацію запитів на інформацію.
13. Суб’єкт реєстрації та координації протягом одного дня забезпечує розгляд отриманих запитів на інформацію з метою:
визначення належності інформації, зазначеної в запиті на інформацію, до публічної інформації;
визначення належності інформації, зазначеної в запиті на інформацію, до компетенції органів ДФС;
підготовки проекту резолюції із визначенням головного виконавця, співвиконавців (відповідно до функціональних повноважень).
14. Реєстрацію запитів на інформацію здійснює Суб’єкт реєстрації та координації в автоматизованій системі електронного документообігу шляхом створення реєстраційно-контрольних карток у журналі вхідних документів з присвоєнням індексу "зпі" у встановленому порядку.
15. Діловодство за запитами на інформацію ведеться окремо від інших видів діловодства.
16. У разі якщо за результатом попереднього опрацювання запитів на інформацію Суб’єкт реєстрації та координації з’ясовує, що поданий запит не підпадає під дію статті
1 Закону, реєстрація проводиться так:
документ, що надійшов електронною поштою, засобами телефонного зв’язку або факсом,- Суб’єктом реєстрації та координації у відповідній картотеці в автоматизованій системі електронного документообігу;
................Перейти до повного тексту