1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 27 грудня 2018 р. № 1147
Київ
Про затвердження Порядку проведення Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами державного фінансового аудиту Пенсійного фонду України, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 922 від 03.11.2019 № 795 від 09.09.2020 № 1064 від 10.10.2023 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок проведення Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами державного фінансового аудиту Пенсійного фонду України, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, що додається.

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 67


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 грудня 2018 р. № 1147
ПОРЯДОК
проведення Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами державного фінансового аудиту Пенсійного фонду України, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування
1. Цей Порядок визначає механізм проведення Держаудитслужбою, її міжрегіональними територіальними органами (далі - органи Держаудитслужби) державного фінансового аудиту Пенсійного фонду України, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування.
2. Державний фінансовий аудит Пенсійного фонду України, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі - аудит) - вид державного фінансового аудиту, спрямований на проведення аналізу і перевірки законності та ефективності використання коштів Пенсійного фонду України, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, правильності ведення ними бухгалтерського обліку і достовірності їх фінансової звітності, стану внутрішнього контролю та стану внутрішнього аудиту.
3. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
1) аудиторські процедури - комплекс дій державного аудитора (аудиторська вибірка, методи і способи формування та дослідження гіпотез аудиту (суджень державного аудитора щодо причин виникнення та наявності проблем, недоліків, порушень, ризиків), що спрямовані на отримання аудиторських доказів (документів, інформації) під час аудиту;
2) державний аудитор - посадова особа органу Держаудитслужби, яка наділена повноваженнями з проведення аудиту та користується правами, визначеними статтею 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні";
3) збір інформації - отримання від учасника аудиту необхідних матеріалів (інформації) за письмовим запитом та/або за його місцезнаходженням (зокрема, шляхом проведення зустрічної звірки);
4) об’єкт аудиту - Пенсійний фонд України, фонди загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі - фонди соціального страхування);
5) учасник аудиту - юридична особа незалежно від організаційно-правової форми і форми власності та фізична особа - підприємець, яка отримувала кошти фондів соціального страхування.
4. Основними завданнями аудиту є:
1) проведення аналізу та перевірки:
законності та ефективності використання коштів бюджетів фондів соціального страхування;
правильності ведення бухгалтерського обліку, достовірності фінансової звітності об’єкта аудиту;
стану внутрішнього контролю у об’єкта аудиту та внутрішнього аудиту, якщо об’єктом аудиту є розпорядник бюджетних коштів;
2) розроблення пропозицій та рекомендацій щодо усунення виявлених під час аудиту недоліків і порушень та запобігання їм надалі (далі - пропозиції та рекомендації).
5. Аудит проводиться такими етапами:
1) планування та організація аудиту (попереднє дослідження діяльності об’єкта аудиту, розроблення плану, складення та затвердження програми аудиту).
Програму аудиту складає керівник аудиту та подає на затвердження керівникові органу Держаудитслужби або його заступникові. Керівник аудиту подає для ознайомлення програму аудиту об’єкту аудиту одним із способів, визначених у пункті 16 цього Порядку;
2) проведення аудиту (проведення аудиторських процедур, формування і оформлення аудиторських доказів, підготовка аудиторських висновків, пропозицій та рекомендацій);
3) звітування за результатами аудиту шляхом формування та узгодження проекту звіту про результати аудиту (далі - звіт), підписання протоколу узгодження, формування, підписання та подання звіту об’єкту аудиту;
4) моніторинг виконання поданих за результатами аудиту пропозицій та рекомендацій і результатів їх впровадження.
Документування проведення аудиту здійснюється в паперовій формі.
( Пункт 6 виключено на підставі Постанови КМ № 795 від 09.09.2020 )
7. Під час проведення аудиту з метою дослідження гіпотез аудиту та отримання аудиторських доказів може здійснюватися збір інформації такими способами:
за письмовим запитом органу Держаудитслужби;
державними аудиторами за місцезнаходженням учасника аудиту. Результати збору інформації (зокрема зустрічних звірок) таким способом відображаються в довідці, яка підписується державним аудитором та керівником учасника аудиту і додається до звіту.
8. Аудит проводиться згідно із затвердженим у встановленому порядку планом проведення заходів державного фінансового контролю, що розміщується на офіційному веб-сайті Держаудитслужби.
( Абзац перший пункту 8 в редакції Постанови КМ № 922 від 03.11.2019; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 795 від 09.09.2020 )
Аудит може проводитися за ініціативи органу, уповноваженого на здійснення державного нагляду у сфері пенсійного та соціального страхування.
9. Повідомлення про проведення аудиту надсилається об’єкту аудиту не пізніше ніж за десять календарних днів до початку його проведення.
10. Для проведення аудиту та/або збору інформації за місцезнаходженням учасника аудиту на кожного державного аудитора оформляється у двох примірниках направлення за встановленими Мінфіном зразками, яке підписує керівник органу Держаудитслужби.
( Пункт 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 795 від 09.09.2020 )
11. Державні аудитори надають керівникові об’єкта аудиту (учасника аудиту) чи його заступникові направлення в день виходу для проведення аудиту та/або збору інформації за місцезнаходженням учасника аудиту.
12. Загальний строк проведення аудиту становить не більш як 90 робочих днів.
13. Строк проведення аудиту може бути продовжено за рішенням керівника органу Держаудитслужби з одночасним внесенням в установленому порядку змін до плану проведення заходів державного фінансового контролю на підставі доповідної керівника аудиту.
( Абзац перший пункту 13 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 795 від 09.09.2020 )

................
Перейти до повного тексту