1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕНЕРГЕТИКИ ТА ВУГІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ
НАКАЗ
18.01.2019 № 24
Про здійснення державноприватного партнерства
Відповідно до Закону України "Про державно-приватне партнерство"; постанови Кабінету Міністрів України від 11.04.2011 № 384 "Деякі питання організації здійснення державно-приватного партнерства"; наказу Міненерговугілля від 30.07.2018 №404 "Про створення комісії з питань проведення конкурсу з визначення приватного партнера для здійснення державно-приватного партнерства щодо проекту "Енергетичний міст "Україна - Європейський Союз" (далі - Комісії) та протоколу засідання Комісії № 3 від 09.01.2019
наказую:
1. Провести конкурс з визначення приватного партнера для здійснення державно-приватного партнерства щодо проекту "Енергетичний міст "Україна - Європейський Союз", взявши до уваги інформацію, зазначену у додатку 1.
2. Конкурсний відбір здійснювати відповідно до Порядку проведення конкурсу з визначення приватного партнера для здійснення державноприватного партнерства щодо об'єктів державної, комунальної власності та об'єктів, які належать Автономній Республіці Крим, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2011 № 384 (далі -Порядок).
3. Затвердити такі, що додаються:
3.1. Конкурсну документацію з визначення приватного партнера для здійснення державно-приватного партнерства щодо проекту "Енергетичний міст "Україна - Європейський Союз" з критеріями проведення оцінки конкурсних пропозицій ;
3.2. Оголошення про проведення конкурсу.
4. Управлінню забезпечення перспективного розвитку ПЕК та координації будівництва об'єктів ПЕК:
4.1. Забезпечити оприлюднення оголошення про проведення конкурсу в газеті "Урядовий кур'єр" або "Голос України", а також на офіційному веб-сайті Міністерства енергетики та вугільної промисловості, відповідно до Порядку.
4.2. Надіслати оголошення про проведення конкурсу рекомендованим листом Міністерству економічного розвитку та торгівлі України.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Т. Максимець.
Міністр І. НАСАЛИК
Додаток 1
до наказу Міністерства енергетики
та вугільної промисловості України
від 18.01.2019 № 24
Інформація щодо проведення конкурсу з визначення приватного партнера для здійснення державно-приватного партнерства щодо проекту "Енергетичний міст "Україна - Європейський Союз" (далі - Проект ДПП)
1. Найменування державного партнера:
Міністерство енергетики та вугільної промисловості України.
2. Найменування об'єкта державно-приватного партнерства:
функціонально пов'язані між собою існуючі об'єкти енергетики (електричні мережі, обладнання, устаткування тощо) державної форми власності, що знаходяться у господарському віданні ДП "НАЕК "Енергоатом" (зокрема, ВРП 750 кВ ХАЕС, схема живлення блоків №1,2 ХАЕС) та ДПНЕК "Укренерго" (лінія електропередач 750 кВ "ХАЕС - Жешув" (Польща), п/с "Західноукраїнська", лінія електропередач 750 кВ "Західноукраїнська -Альбертиша" (Угорщина), які підлягають реконструкції та модернізації, а також об'єкт, що має бути створений (придбаний) в результаті виконання договору, укладеного в рамках ДПП (блочний трансформатор).
3. Строк здійснення такого партнерства:
(пропонований строк дії договору, укладеного в рамках державноприватного партнерства) не більше 23 (двадцяти трьох) років та 3 (трьох) місяців, у тому числі період модернізацій й створення інфраструктури - 13 кварталів (з урахуванням впливу ризиків можливої затримки будівництва на 3 квартали), період реалізації програм підвищення ефективності та нарощення потужності - 37 кварталів (з урахуванням впливу ризиків можливої затримки ' реалізації на 5 кварталів).
4. Форма реалізації державно-приватного партнерства та його основні етапи.
Формою реалізації ДПП щодо проекту "Енергетичний міст "Україна -Європейський Союз" є змішаний договір, що укладається в рамках державноприватного партнерства.
Етапи:
I. Прийняття рішення про здійснення ДПП;
II. Конкурс з визначення приватного партнера для укладення договору у рамках ДПП;
III. Укладення договору у рамках ДПП.
5. Обсяг та форма державної підтримки здійснення державноприватного партнерства, якщо надання такої підтримки передбачається;
Механізм державної підтримки здійснення ДПП передбачений проектом акту Уряду "Про затвердження Положення про покладення спеціальних
обов'язків з надання послуг із забезпечення розвитку потужностей атомних електростанцій на учасників ринку електричної енергії для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії".
6. Порядок та умови отримання приватним партнером права на користування земельною ділянкою.
Реалізація Проекту не пов'язана з набуттям приватним партнером прав на будь-які земельні ділянки. Зазначене обумовлено тим, що існуючі об'єкти, що входять до складу об'єкта ДПП, належать на праві господарського відання ДП "НАЕК "Енергоатом" та ДП "НЕК "Укренерго". Ці підприємства мають права на земельні ділянки, розташовані під відповідними об'єктами енергетики. Зазначені державні підприємства діють на стороні державного партнера у договорі, укладеному в рамках ДПП.
Поряд з цим, Державний Партнер або ДП "НЕК "Укренерго" забезпечить встановлення права сервітуту на земельну(ні) ділянку(ки), що необхідні для реалізації Проекту.
7. Зміст істотних умов договору, в тому числі визначених за результатами проведення аналізу ефективності здійснення державноприватного партнерства.
Фінансові зобов'язання державного партнера.
Державний партнер не несе жодних зобов'язань фінансового характеру по реалізації Проекту за виключенням тих, що виникають у випадку порушення ним покладених на нього обов'язків в рамках Договору ДПП.
Обсяг і форма фінансової участі приватного партнера у здійсненні ДПП
Очікувана сума загальних інвестицій для реалізації Проекту приватним партнером
повинна включати очікувані інвестиції у:
- програму нарощення потужності для відповідних АЕС, що здійснюється відповідно до умов, визначених Договором ДПП (далі - ПНП);
- програму підвищення ефективності для АЕС, що здійснюється відповідно до умов, визначених Договором ДПП (далі - ППЕ);
- програму розбудови інфраструктури міждержавних електричних мереж та суміжної інфраструктури, яка дасть змогу здійснити інтеграцію об'єднаної енергетичної системи України до європейської енергосистеми ENTSO-E та організацію видачі потужності Енергоблоку № 2 ХАЕС для передачі електричної енергії до країн ЄС, що здійснюється відповідно до умов, визначених Договором ДПП (далі - ПІММ).
Очікувані Інвестиції в програми ПНП, ППЕ та ПІММ визначаються відповідно до пропозиції учасника, що переміг у конкурсі на здійснення ДПП та підлягатимуть уточненню за результатами висновків технічного аудиту ПНП та ППЕ і технічного аудиту ПІММ та, у порядку, визначеному Договором ДПП.
В рамках виконання Договору ДПП приватний партнер зобов'язується здійснити фінансування проведення технічних аудитів, а також інших витрат, передбачених Договором ДПП, у порядку та на умовах, що зазначені у Договорі ДПП.
Істотні умови договору купівлі-продажу електричної енергії (далі - ДКЕ).
ДКЕ - двосторонній договір купівлі-продажу електричної енергії, виробленої Енергоблоком № 2 ХАЕС, крім електричної енергії для власних потреб енергоблоку №2 ХАЕС та втрат електричної енергії під час її передачі до пунктів доставки, що має бути укладеним між приватним партнером, що діє як покупець, та ДП "НАЕК "Енергоатом", що діє як продавець, з урахуванням умов Договору ДПП.
Сторонами ДКЕ, укладеного на виконання Договору ДПП є ДП "НАЕК "Енергоатом" та приватний партнер.
ДКЕ, укладений на виконання Договору ДПП, має містити такі умови :
- обов'язок ДП "НАЕК "Енергоатом" продавати приватному партнеру у пунктах доставки на кордоні України весь обсяг електричної енергії, виробленої Енергоблоком № 2 ХАЕС, крім електричної енергії для власних потреб енергоблоку №2 ХАЕС та втрат електричної енергії під час її передачі до Пунктів Доставки, протягом дії ДКЕ, що визначається Договором ДПП;
- обов'язок приватного партнера продавати електричну енергію, вироблену Енергоблоком № 2 ХАЕС, крім електричної енергії для власних потреб енергоблоку №2 ХАЕС та втрат електричної енергії під час її передачі до пунктів доставки, на ринку електричної енергії ЄС за ціною, яка розраховується як середньозважена ціна електричної енергії на енергетичних біржах Угорщини, Словацької Республіки, Румунії та Республіки Польща відповідно до частки (вагових коефіцієнтів) продажу електричної енергії на цих ринках, що щорічно встановлюється ДП "НАЕК "Енергоатом" на наступний рік у порядку, визначеному Договором ДПП (порядок встановлення середньозваженої ціни електричної енергії за ДКЕ з урахуванням часток (вагових коефіцієнтів) продажу електричної енергії в рамках Проекту до Республіки Польща, Румунії, Угорщини, Словацької Республіки, які встановлюються ДП НАЕК "Енергоатом" щорічно на наступний рік, визначається відповідно до Конкурсної пропозиції учасника, що переміг у Конкурсі, у складі пропозицій щодо умов Договору ДПП, які можуть бути змінені під час проведення Конкурсу. Підлягає уточненню за результатами переговорів Державного Партнера та переможця Конкурсу);
- обов'язок приватного партнера своєчасно (щомісячно) здійснювати оплату електричної енергії у обсягах, визначених ДКЕ, на користь ДП НАЕК "Енергоатом.
Розподіл ризиків сторін за Договором ДПП та форми управління ними
Ризики, пов'язані з реалізацією Проекту, розподіляються між приватним партнером, державним партнером та відповідними державними підприємствами згідно з розподілом ризиків, які будуть уточнені за результатами переговорів між державним партнером та переможцем конкурсу з урахуванням соціально-економічної ситуації на момент підписання Договору ДПП, а також зважаючи на юрисдикцію приватного партнера).
Відступлення прав за Договором та правонаступництво
Жодна зі сторін договору ДПП та державні підприємства не мають права передавати будь-які права за Договором ДПП або дозволяти передачу зазначених вище прав без отримання попередньої письмової згоди від інших Сторін чи у випадку передачі приватним партнером будь-яких прав (або будь-якої частини таких прав) за Договором ДПП його Афілійованим Особам, крім випадку, коли така передача прав буде письмово погоджена державним та приватним партнерами.
Відповідальність:
Сторони Договору ДПП несуть відповідальність за будь-яке невиконання або неналежне виконання своїх зобов'язань за Договором ДПП згідно з законодавством України.
Порядок розгляду спорів
Сторони Договору ДПП будуть намагатись вирішити будь-які спори та конфлікти, які можуть виникнути за Договором ДПП або у зв'язку з його виконанням, шляхом переговорів.
Усі спори, що виникають із Договору ДПП або у зв'язку з ним, мають бути остаточно врегулюванні згідно з Арбітражним регламентом Міжнародної торгової палати у Міжнародному арбітражному суді Міжнародної торгової палати ІСС одним або кількома арбітрами, призначеними відповідно до зазначеного регламенту (Буде уточнено на момент підписання Договору ДПП з переможцем конкурсу з огляду на реєстрацію його як юридичної особи та інші обставин).
Умови внесення змін до Договору
Якщо Договором ДПП прямо не встановлено інше, будь-які зміни, доповнення, відмови від права вимоги або припинення виконання зобов'язань відповідно до Договору ДПП мають бути здійснені у письмовій формі та підписані уповноваженими представниками Сторін Договору ДПП.
Припинення Договору ДПП
Договір ДПП припиняється без необхідності обміну додатковими повідомленнями між Сторонами через 23 (двадцять три) роки та 3 (три) місяці після дати набрання ним чинності.
Якщо попередні умови не були виконані до Кінцевої дати та така дата не була продовжена Договір ДПП припиняється та сторони не матимуть подальших зобов'язань за цим Договором.
Якщо підтверджені інвестиції в ПІММ перевищують очікувані інвестиції в ПІММ більш ніж на 10% та/або відхилення графіку підтверджених робіт в рамках ПІММ від графіка попередніх робіт в рамках ПІММ становить більш ніж 6 (шість) місяців приватний партнер має право припинити Договір ДПП, шляхом направлення державному партнеру та кожному з державних підприємств письмового повідомлення.
Договір ДПП припиняється автоматично, якщо протягом 2 (двох) місяців після дати повідомлення приватного партнера про внесення змін до Договору ДПП сторони не підписали відповідні зміни.
Якщо після закінчення реалізації Програми ПІММ державний та приватний партнер за пропозицією державного партнера дійдуть згоди щодо необхідності припинення Договору ДПП з огляду на публічний інтерес, сторони можуть припинити Договір ДПП на прийнятних для державного та приватного партнера умовах та при збереженні дії Договору ДКЕ до моменту відшкодування всіх витрат та винагород приватного партнера, передбачених відповідно до Договору ДПП.
Відкладені умови
Початок виконання обов'язків приватного партнера за Договором ДПП буде відкладено до виконання всіх наступних Попередніх Умов:
1. Каталог заходів визначено (на підставі, зокрема, проведення випробувань на майданчику, модифікації динамічної моделі та завершення необхідних досліджень), прийнято та затверджено кожним з операторів системи передачі, що входять до групи континентальної Європи, він є дійсним та відсутні будь-які провадження, спрямовані на його припинення чи зміну які можуть негативно вплинути на реалізацію Проекту;
2. Угода про Приєднання підписана кожним з операторів системи передачі, що входять до групи континентальної Європи та є дійсною. Технічні й операційні згоди операторів систем передачі Республіки Польща, Угорщини, Румунії та Словацької Республіки одержані та є дійсними;
3. Усі умови, включені до каталогу заходів та/або Угоди про приєднання, що є необхідними для розширення Бурштинського Острова, передбаченого Проектом, впроваджені оператором системи передачі України, операторами системи передачі, що входять до групи Континентальної Європи, та/або іншими сторонами, зазначеними в таких документах;
4. Механізм державної підтримки Проекту у формі постачання приватному партнеру товарів (робіт, послуг), необхідних для здійснення ДПП, є схваленим та відсутні будь-які провадження, спрямовані на його припинення чи зміну, які можуть негативно вплинути на реалізацію Проекту;
5. Проект ДКЕ погоджено ЄБРР у відповідності до Кредитної угоди;
6. ДКЕ є підписаним та дійсним;
7. Відповідне законодавство України та/або адміністративні рішення необхідні для реалізації Проекту в рамках функціонування ринку електричної енергії в Україні, що буде запроваджений відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії", включаючи порядок розподілу пропускної спроможності міждержавних перетинів, що передбачає компенсацію учасникам ринку електричної енергії, які отримали доступ до пропускної спроможності міждержавних перетинів, прийняті, видані або ухвалені, та відсутні будь-які провадження, спрямовані на скасування чи внесення змін до таких законів або рішень, які можуть негативно вплинути на реалізацію Проекту;
8. Законодавство ЄС та/або адміністративні рішення, погодження, затвердження та/або згоди щодо умов доступу до мережі для транскордонного розподілу та/або перетоків електроенергії з Бурштинським Островом, необхідні для реалізації цього Проекту, прийняті, видані або ухвалені та є чинними, та відсутні будь-які провадження, спрямовані на скасування чи внесення змін до таких актів або рішень, які можуть негативно вплинути на реалізацію Проекту;
9. Державними підприємствами укладені всі договори, необхідні для цілей виконання Договору ДПП, та такі договори є чинними;
10. Всі необхідні згоди, погодження, затвердження та підтвердження, необхідні для виконання Договору ДПП, отримані та є чинними, та відсутні будь-які провадження, спрямовані на скасування чи внесення змін до таких згод, погоджень, затверджень або підтверджень, які можуть негативно вплинути на реалізацію Проекту.

................
Перейти до повного тексту