- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
Про затвердження Мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів та постачання природного газу
1. Затвердити Мінімальні стандарти та вимоги до якості обслуговування споживачів та постачання природного газу, що додаються.
2. Операторам газорозподільних систем та постачальникам природного газу протягом двох тижнів з дня набрання чинності цією постановою розмістити на своїх офіційних веб-сайтах чинну редакцію Мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів та постачання природного газу.
3. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її опублікування в офіційному друкованому виданні - газеті "Урядовий кур’єр".
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова НКРЕКП
21.09.2017 № 1156
(у редакції постанови НКРЕКП
)
МІНІМАЛЬНІ СТАНДАРТИ ТА ВИМОГИ
до якості обслуговування споживачів природного газу та порядок надання компенсації споживачам за їх недотримання
1. Загальні положення
1.1. Ці Стандарти та вимоги визначають перелік мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів природного газу (далі - Стандарти та вимоги), що регулюють відносини, пов'язані з розподілом та постачанням природного газу відповідно до мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів, захистом прав споживачів та наданням оператором газорозподільної системи (далі - Оператор ГРМ) або постачальником природного газу (далі - постачальник) компенсації за недотримання мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів при наданні послуг розподілу та постачання природного газу споживачам або замовникам (у випадку недотримання мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів під час приєднання до газових мереж).
1.2. Дія цих Стандартів та вимог поширюється на Операторів ГРМ та постачальників природного газу.
Дія цих Стандартів та вимог не поширюється на правовідносини між Операторами ГРМ/постачальниками та споживачами/замовниками, що виникли під час зупинення дії ліцензії на право провадження господарської діяльності з розподілу/постачання природного газу.
( Пункт 1.2 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1186 від 26.06.2024 )
1.3. У цих Стандартах та вимогах терміни вживаються в таких значеннях:
дата недотримання мінімального стандарту та вимоги до якості обслуговування споживачів - наступний день після закінчення кінцевого строку виконання зобов’язань перед споживачем (замовником)/виконання робіт з урахуванням визначених цими Стандартами та вимогами, законодавством України строків їх надання/виконання;
компенсація за недотримання мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів при наданні послуг розподілу природного газу - грошова сума, що надається споживачу або замовнику (у випадку недотримання мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів під час приєднання до газових мереж) у разі недотримання Оператором ГРМ мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів при наданні послуг розподілу природного газу у розмірах, встановлених цими Стандартами та вимогами;
компенсація за недотримання мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів при наданні послуг постачання природного газу - грошова сума, що надається споживачу у разі недотримання постачальником мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів при наданні послуг постачання природного газу у розмірах, встановлених цими Стандартами та вимогами;
мінімальний стандарт та вимоги до якості обслуговування споживачів при наданні послуг розподілу природного газу (далі - мінімальний стандарт якості послуги розподілу природного газу) - рівень якості обслуговування споживачів (замовників) при наданні послуг розподілу природного газу, який має бути забезпечений Оператором ГРМ в обсязі та у строки, визначені чинним законодавством, та за недотримання якого споживачу та/або замовнику надається компенсація;
мінімальний стандарт та вимоги до якості обслуговування споживачів при наданні послуг постачання природного газу (далі - мінімальний стандарт якості послуги постачання природного газу) - рівень якості обслуговування споживачів при наданні послуг постачання природного газу, який має бути забезпечений постачальником в обсязі та у строки, визначені чинним законодавством, та за недотримання якого споживачу надається компенсація.
Інші терміни в цих Стандартах та вимогах вживаються у значеннях, наведених у законах України
"Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг",
"Про ринок природного газу",
"Про звернення громадян",
Кодексі газорозподільних систем, затвердженому постановою НКРЕКП від 30 вересня 2015 року № 2494, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 06 листопада 2015 року за № 1379/27824 (далі - Кодекс ГРМ),
Правилах постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 30 вересня 2015 року № 2496, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 06 листопада 2015 року за № 1382/27827 (далі - Правила постачання природного газу).
2. Забезпечення Оператором ГРМ мінімальних стандартів якості послуг розподілу природного газу
2.1. Оператор ГРМ має забезпечити мінімальні стандарти якості послуг розподілу природного газу споживачу або замовнику (у випадку недотримання мінімальних стандартів якості під час приєднання до газових мереж).
2.2. До мінімальних стандартів якості при наданні Оператором ГРМ послуг розподілу природного газу належать:
1) надання інформації щодо величин технічної потужності та вільної потужності для забезпечення нових приєднань (резерву потужності) у певній точці/ділянці ГРМ, визначеній замовником у строк до 10 робочих днів:
на газорегуляторних пунктах - з дня отримання відповідного запиту від замовника;
в іншій точці/ділянці газорозподільної системи (далі - ГРМ) - з дня сплати замовником послуги Оператора ГРМ з гідравлічного розрахунку в зазначеній точці/ділянці;
2) надання замовнику рахунка на оплату за надання вихідних даних (документів), які необхідні для проведення гідравлічного розрахунку, у строк до 10 робочих днів з дня отримання відповідного запиту (звернення) замовника;
3) надання замовнику вихідних даних (документів), які необхідні для проведення гідравлічного розрахунку у строк до 10 робочих днів з дня отримання оплати від замовника за надання таких вихідних даних;
4) надання проєкту договору на приєднання, проєкту технічних умов приєднання та відповідних рахунків щодо їх оплати у строк до 10 робочих днів з дня реєстрації заяви про приєднання.
Термін видачі проєкту договору на приєднання та технічних умов приєднання призупиняється на час отримання уточнених даних/документів від замовника з усуненням зауважень, наданих Оператором ГРМ;
5) погодження проєкту зовнішнього газопостачання та його кошторисної частини у разі його розробки замовником або надання вичерпного переліку зауважень до нього - у строк, що не перевищує 15 календарних днів з дня отримання проєкту зовнішнього газопостачання та його кошторисної частини;
6) надання додаткової угоди до договору на приєднання, у якій визначається строк забезпечення послуги Оператора ГРМ з приєднання об'єкта замовника до ГРМ та вартість цієї послуги, у строк до 10 робочих днів з дня погодження проєкту зовнішнього газопостачання та його кошторисної частини;
7) погодження проєкту внутрішнього газопостачання в частині організації вузла обліку або надання вичерпного переліку зауважень до нього, якщо технічними умовами приєднання точка вимірювання (місце встановлення комерційного вузла обліку) буде визначена в газових мережах внутрішнього газопостачання, - у строк, що не перевищує 15 календарних днів з дня отримання проєкту внутрішнього газопостачання;
8) надання послуги з приєднання до газорозподільної системи - протягом строку, визначеного договором на приєднання до газорозподільної системи;
9) забезпечення підключення об’єкта замовника до ГРМ (фізичне з’єднання газових мереж зовнішнього та внутрішнього газопостачання) з дня надання Оператору ГРМ замовником підтвердних документів про введення в експлуатацію газових мереж внутрішнього газопостачання та їх фізичну наявність у точці приєднання (за умови дотримання замовником оплати вартості послуги з приєднання):
у міській місцевості - у строк до 10 робочих днів (якщо договором на приєднання не встановлений більш пізній термін);
у сільській місцевості - у строк до 15 робочих днів (якщо договором на приєднання не встановлений більш пізній термін);
10) пуск газу в газові мережі внутрішнього газопостачання з дня укладення договору розподілу природного газу та після набуття споживачем підтверджених обсягів природного газу на відповідний період (у разі наявності договору розподілу природного газу при реконструкції чи технічному переоснащенні вже підключеного до ГРМ об'єкта - з дня відповідного звернення споживача):
у міській місцевості - у строк до 5 робочих днів;
у сільській місцевості - у строк до 10 робочих днів;
11) надання письмової форми договору розподілу природного газу, підписаного уповноваженою особою Оператора ГРМ, - у строк до 10 робочих днів з дати отримання відповідного письмового звернення споживача;
12) надання повідомлення споживачу про коригування персоніфікованих даних споживача, що зазначені у договорі розподілу природного газу, у строк 10 робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви про внесення змін до персоніфікованих даних (дати отримання уточнених документів та даних на письмовий запит Оператора ГРМ щодо уточнення даних);
13) укладання договору розподілу природного газу з новим власником (надання (підтвердження) сформованої заяви-приєднання до умов договору розподілу природного газу) у строк 10 робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви про укладання договору розподілу природного газу (дати отримання уточнених документів та даних на письмовий запит Оператора ГРМ щодо уточнення даних);
14) повернення суми переплати споживачу за послугу розподілу природного газу у строк 10 робочих днів з дня отримання відповідної письмової вимоги споживача;
15) надання повідомлення про припинення газопостачання/розподілу природного газу на об’єкт побутового споживача у випадках, визначених пунктом 1 глави 7 розділу VI Кодексу ГРМ, - у строк не менше ніж за три дні до дати припинення газопостачання (розподілу природного газу).
Даний стандарт застосовується до Оператора ГРМ у випадках фактичного здійснення припинення газопостачання (розподілу природного газу) та складання акта про припинення розподілу природного газу;
16) відновлення газопостачання (розподілу природного газу) з дня отримання письмового звернення споживача (його постачальника) про відновлення газопостачання (розподілу природного газу) та надання підтвердження усунення порушень (за їх наявності) і відшкодування Оператору ГРМ витрат на припинення та відновлення газопостачання (розподілу природного газу):
у міській місцевості - у строк до 2 робочих днів;
у сільській місцевості - у строк до 5 календарних днів;
17) тимчасове припинення розподілу природного газу з дня реєстрації відповідної заяви побутового споживача, який не забезпечений лічильником газу:
у міській місцевості - у строк до 5 робочих днів;
у сільській місцевості - у строк до 10 робочих днів;
18) перевірка величини тиску та/або якісних показників газу з дня надходження письмової заяви споживача:
у міській місцевості - у строк до 2 робочих днів;
у сільській місцевості - у строк до 5 календарних днів;
19) надання підтвердних документів щодо фізико-хімічних показників природного газу - у строк до 5 робочих днів з дня надходження письмового запиту споживача;
20) звіряння фактично використаних об'єктом побутового споживача об'ємів природного газу із складанням відповідного акта у строк протягом 15 робочих днів з дня отримання відповідного письмового звернення побутового споживача;
21) позачергова або експертна повірка засобів вимірювальної техніки (далі - ЗВТ), якщо її ініціатором є споживач та у випадку її проведення Оператором ГРМ, - у строк до 10 робочих днів з дати отримання Оператором ГРМ заяви споживача;
22) експертиза ЗВТ та/або пломби, ініційована споживачем (крім випадку проведення експертизи ЗВТ та/або пломби суб'єктами судово-експертної діяльності), - у строк протягом 10 робочих днів з дня складання протоколу щодо направлення ЗВТ та/або пломби на експертизу;
23) розгляд письмового звернення споживача (у тому числі електронного звернення побутового споживача) з дня надходження звернення у строк:
до 30 днів;
до 5 робочих днів для звернень щодо правильності рахунка/нарахувань за послуги розподілу природного газу;
до 15 днів для звернень щодо припинення/обмеження газопостачання (розподілу природного газу) на об’єкт споживача;
24) розгляд акта про порушення комісією з розгляду актів про порушення Оператора ГРМ (крім випадку очікування результатів експертизи ЗВТ, яка проводиться суб'єктами судово-експертної діяльності, діяльність яких регулюється
Законом України "Про судову експертизу") - у строк до двох місяців з дня складання акта про порушення.
2.3. Тривалість надання послуг у робочих днях, установлена у пункті 2.2 цієї глави, розраховується з урахуванням норм
статті 67 Кодексу законів про працю України та рекомендацій Кабінету Міністрів України щодо перенесення робочих днів для режиму роботи з п’ятиденним робочим тижнем із двома вихідними днями в суботу та неділю.
2.4. У разі недотримання мінімальних стандартів якості послуг розподілу природного газу, зазначених у пункті 2.2 цієї глави, Оператор ГРМ надає споживачу або замовнику (у разі недотримання мінімальних стандартів якості під час приєднання до газових мереж) компенсацію у розмірах, наведених у додатку 1 до цих Стандартів та вимог.
2.5. Оператор ГРМ надає споживачу або замовнику (у разі недотримання мінімальних стандартів якості під час приєднання до газових мереж за необхідності реконструкції чи технічного переоснащення вже підключеного до ГРМ об'єкта) компенсацію за недотримання мінімальних стандартів якості послуг розподілу природного газу шляхом врахування суми відповідної компенсації в рахунку за послуги розподілу природного газу або шляхом перерахування коштів за банківськими реквізитами, наданими споживачем або замовником, у тому числі зазначеними у договорі на приєднання до газорозподільної системи, у строк не більше 45 днів з дня недотримання мінімального стандарту якості (у разі недотримання мінімальних стандартів, визначених підпунктом 8 пункту 2.2 цієї глави, - з дати складання акта виконання послуги приєднання, підпунктом 15 пункту 2.2 цієї глави, - з дати складання акта про припинення розподілу природного газу).
( Пункт 2.5 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1186 від 26.06.2024 )
................Перейти до повного тексту