- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
Про затвердження Порядку розроблення, погодження та затвердження інвестиційних програм (інвестиційних проектів) суб'єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, ліцензування діяльності яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
Відповідно до
статті 17 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг",
статті 18-1 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок розроблення, погодження та затвердження інвестиційних програм(інвестиційних проектів)суб'єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, ліцензування діяльності яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, що додається.
2. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її опублікування в офіційному друкованому виданні - газеті "Урядовий кур’єр".
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова НКРЕКП
14.09.2017 № 1131
(у редакції постанови
Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сферах
енергетики та комунальних
послуг,
)
ПОРЯДОК
розроблення, погодження та затвердження інвестиційних програм (інвестиційних проектів) суб'єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, ліцензування діяльності яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
( Назва із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок установлює механізм розроблення, затвердження, погодження, схвалення та підтвердження виконання інвестиційних програм (інвестиційних проектів) (далі - ІП) та планів розвитку систем централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (далі - ПР) суб’єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення з метою визначення обґрунтованості запланованих ними капіталовкладень та/або повернення коштів за кредитними угодами, узгодженими Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП), або взятих під державні гарантії, у тому числі до моменту затвердження цього Порядку, на виконання інвестиційних заходів, що враховуються в тарифах на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення, та інших залучених коштів, а також забезпечення цільового використання коштів цими суб’єктами.
( Пункт 1.1 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
1.2. Дія цього Порядку поширюється на суб’єктів природних монополій, які в установленому законодавством порядку отримали відповідну ліцензію на право провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення (далі - ліцензіати), ліцензування діяльності та державне регулювання яких здійснюється НКРЕКП.
1.3. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
базовий період - період, який передує планованому періоду, тривалістю, як правило, календарний рік;
виробничі інвестиції з прибутку - певна частка прибутку, що утворюється від господарської діяльності ліцензіата (у тому числі за рахунок досягнутих економічних ефектів після реалізації інвестиційної програми (інвестиційного проекту)) та направляється для фінансування заходів ІП та ПР, спрямованих на розвиток виробництва;
( Абзац третій пункту 1.3 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
джерела фінансування ІП та ПР (далі -джерела фінансування) - кошти, отримані ліцензіатом від провадження ліцензованої діяльності, за рахунок яких здійснюється фінансування заходів ІП та ПР, зокрема амортизації основних засобів та нематеріальних активів, виробничі інвестиції з прибутку, кошти в обсязі, передбаченому структурою встановлених тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення для виконання ІП та ПР, та інші надходження, отримані від здійснення господарської діяльності, пов’язаної і не пов’язаної з ліцензованим видом діяльності (далі -власні кошти), позичкові кошти (облігаційні позики, банківські кредити), залучені кошти (кошти, одержані від продажу акцій, залучені за договорами фінансового лізингу, пайові та інші внески громадян і юридичних осіб, інвесторів, гранти), бюджетні кошти, компенсація (передбачена структурою встановлених тарифів) на повернення кредиту, а також залишкові кошти, визначені цим Порядком;
заходи -окремі складові ІП та ПР, фінансування яких направлене на:
придбання робіт, товарів та послуг, спрямованих на оновлення основних фондів, підвищення ефективності виробництва, забезпечення обліку природних та енергетичних ресурсів, обсягів реалізації послуг, оптимізацію технологічних витрат та втрат води, підвищення якості надання послуг, рівня організації виробництва тощо,
розробку проєктної та технічної документації заходів, передбачених ІП та ПР, у тому числі розробку техніко-економічного обґрунтування (далі -ТЕО) для залучення банківських позик (кредитів),
повернення основної суми запозичень за діючими кредитними угодами, узгодженими НКРЕКП, або взятих під державні гарантії, у тому числі до моменту затвердження цього Порядку, на виконання заходів ІП,
обслуговування (сплату відсотків за користування) узгоджених з НКРЕКП запозичень (кредитів, позик), зокрема наданих міжнародними фінансовими організаціями, для провадження ліцензованої діяльності щодо об’єктів, не введених в експлуатацію (які в рамках реалізації інвестиційних проєктів перебувають у стадії будівництва тощо), за діючими кредитними угодами;
ПР (довгострокова ІП) систем централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (далі - ЦВВ) - послідовний план виконання заходів на п’ять років щодо нового будівництва, реконструкції, модернізації та технічного переоснащення для забезпечення підвищення рівня надійності та ефективної роботи систем ЦВВ у перспективі розвитку населеного пункту;
звітний період - період дії ІП, за який ліцензіат звітує про виконання ІП;
планований період - період строком 12 місяців, на який здійснюється формування тарифів на ЦВВ, структурою яких передбачаються відповідні джерела фінансування ІП та річного інвестиційного плану використання коштів у першому році ПР;
результативні показники -показники, визначені за підсумками аналізу (комерційного, технічного, фінансового, економічного аналізу ризиків тощо), що характеризують результати виконання ІП, на підставі яких здійснюється оцінка ефективності та доцільності використання коштів, передбачених річним інвестиційним планом для досягнення мети ІП та реалізації завдань;
схеми оптимізації роботи систем централізованого водопостачання та централізованого водовідведення - технічний документ техніко-економічного розвитку у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення відповідного населеного пункту або регіону.
( Абзац шістнадцятий пункту 1.3 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
1.4. Скорочення, що застосовуються в цьому Порядку, мають такі значення:
ВБ - внутрішні банки, банки та фінансові установи, зареєстровані відповідно до чинного законодавства України;
МФО - міжнародні фінансові організації.
1.5. Перерахування коштів в обсязі, передбаченому в установлених тарифах на ЦВВ для виконання ІП, проводиться на поточні рахунки зі спеціальним режимом використання для проведення ліцензіатом розрахунків за ІП виключно на виконання заходів згідно з графіком на планований період.
1.6. Рішення про схвалення ІП та ПР або схвалення змін до них приймається НКРЕКП на засіданні, що проводиться у формі відкритого слухання, шляхом всебічного та повного з’ясування позицій усіх учасників засідання після розгляду та опрацювання наданих матеріалів згідно з вимогами цього Порядку.
2. Розроблення планів розвитку, інвестиційних програм (інвестиційних проектів)
( Назва глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
2.1. З метою обґрунтування запланованих витрат ліцензіатів, які спрямовуються на капітальні інвестиції в будівництво, реконструкцію, модернізацію об’єктів централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, придбання матеріальних та нематеріальних активів та/або сум, спрямованих на повернення кредитів та інших зобов’язань, які планується використати для фінансування зазначених цілей, ліцензіат розробляє ПР та ІП і забезпечує їх затвердження, погодження, схвалення та виконання.
2.2. ПР формується відповідно до вимог цього Порядку із зазначенням обсягів та джерел фінансування заходів (без урахування ПДВ) і має містити:
1) титульний аркуш за формою, наведеною в додатку 1;
2) заяву щодо схвалення плану розвитку (додаток 2);
3) інформаційну картку ліцензіата до плану розвитку за формою, наведеною в додатку 3;
4) план розвитку (фінансовий план довгострокової інвестиційної програми (інвестиційного проекту)) (додаток 4);
( Підпункт 4 пункту 2.2 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
5) річний інвестиційний план використання коштів у першому році плану розвитку (додаток 5);
6) описову частину ПР.
Розділ I ПР має включати опис фактичного матеріально-технічного оснащення, стану основних об’єктів ЦВВ, необхідних заходів для їх підтримання на належному рівні відповідно до регламентних процедур, передбачених нормативно-технічними документами, на наступні п’ять років. При цьому зазначені заходи мають містити прогнозовані витрати на їх реалізацію.
Розділ II ПР має включати опис заходів, які направлені на розвиток систем ЦВВ за рахунок будівництва нових об’єктів, реконструкцію, капітальний ремонт, технічне переоснащення, на наступні п’ять років за рахунок планових інвестицій.
На підставі даних розділів I та II ПР ліцензіат формує розділ III ПР, що має включати опис заходів та необхідних витрат на перший рік ПР у розрізі таких розділів:
заходи зі зниження питомих витрат електричної енергії (енергозбереження);
заходи щодо зменшення обсягу витрат води на технологічні потреби, у тому числі заходи щодо забезпечення технологічного обліку ресурсів, заходи щодо забезпечення комерційного обліку ресурсів, інші;
( Абзаци дванадцятий та тринадцятий пункту 2.2 глави 2 замінено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1595 від 30.11.2022 )
заходи щодо підвищення якості послуг з централізованого водопостачання;
заходи щодо впровадження та розвитку інформаційних технологій;
заходи щодо модернізації та закупівлі транспортних засобів спеціального та спеціалізованого призначення;
заходи щодо підвищення екологічної безпеки та охорони навколишнього середовища;
інші заходи.
На підставі даних розділів I та II ПР ліцензіат формує розділ IV ПР систем ЦВВ на другий-п’ятий роки ПР у розрізі укрупнених заходів та джерел їх фінансування на кожний рік запланованого періоду, де описує перелік робіт, основного обладнання, матеріалів, апаратного та програмного забезпечення та послуг, запланованих для виконання в ці періоди, з розбивкою на роки, а також обґрунтовує необхідність проведення робіт та прогнозовані джерела фінансування.
2.3. ІП формується відповідно до вимог цього Порядку із зазначенням обсягів та джерел фінансування заходів (без урахування ПДВ) і має містити:
1) титульний аркуш за формою, наведеною в додатку 1;
2) заяву щодо схвалення інвестиційної програми (інвестиційного проекту) (додаток 2);
( Підпункт 2 пункту 2.3 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
3) інформаційну картку ліцензіата за формою, наведеною в додатку 3;
4) план розвитку (фінансовий план довгострокової інвестиційної програми (інвестиційного проекту)) (додаток 4);
( Підпункт 4 пункту 2.3 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
5) річний інвестиційний план використання коштів у першому році плану розвитку (додаток 5);
6) пояснювальну записку до ІП, яка має містити:
коротку інформацію про ліцензіата;
обґрунтування інвестиційних витрат за їх складовими;
аналіз впливу результатів реалізації річного інвестиційного плану використання коштів у першому році плану розвитку на структуру тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення (додаток 6);
узагальнену характеристику об’єктів централізованого водопостачання та централізованого водовідведення за формою, наведеною в додатку 7;
оперативну схему оснащення технологічним обліком систем ЦВВ з обов’язковим зазначенням встановлених приладів обліку, тих, що планується встановити за рахунок реалізації річного інвестиційного плану використання коштів у першому році плану розвитку, а також приладів обліку, які необхідно встановити в подальшому;
7) реєстр лічильників технологічного обліку в системах централізованого водопостачання та централізованого водовідведення згідно з додатком 8;
8) опис заходів річного інвестиційного плану використання коштів у першому році ПР, який має містити:
ТЕО необхідності та доцільності впровадження заходів, відповідність цих заходів чинним схемам оптимізації;
визначення строку окупності та економічного ефекту від упровадження заходів (у випадку неможливості надати обґрунтовані пояснення) з наданням детального розрахунку з посиланнями на конкретні пункти відповідної нормативної документації, довідкової технічної літератури, експлуатаційної документації тощо, а саме визначення економії паливно-енергетичних ресурсів, економічного ефекту (тис. грн), строку окупності (місяців) тощо з використанням даних форм звітності за попередній до базового період, необхідних для їх розрахунків. Економічний ефект складається з економії енергетичних і трудових ресурсів, зменшення втрат та витрат питної води на технологічні потреби, інших факторів. Складові економічного ефекту визначаються із розрахунку на рік відповідно до наданої проєктно-кошторисної документації. У разі відсутності проєктно-кошторисної документації економічний ефект визначається з розрахунку:
( Абзац третій підпункту 8 пункту 2.3 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
економії паливно-енергетичних ресурсів з використанням їх середньозваженої ціни;
( Абзац підпункту 8 пункту 2.3 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
зменшення втрат та витрат питної води на технологічні потреби з урахуванням середньозваженого чинного тарифу на централізоване водопостачання;
( Абзац підпункту 8 пункту 2.3 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
зменшення обсягів придбання води в інших суб’єктів господарювання з урахуванням тарифу на централізоване водопостачання для споживачів, які є суб’єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання;
( Абзац підпункту 8 пункту 2.3 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
обґрунтування вартості запланованих заходів, матеріальних ресурсів тощо з наданням комерційних пропозицій (не менше двох), у яких мають бути вказані обрані цінові пропозиції та у разі зазначення вартості в іноземній валюті курс обміну з прив’язкою до дати, єдиної для всієї інвестиційної програми (інвестиційного проекту), загальною вартістю однотипного обладнання та/або матеріалів за інвестиційною програмою (інвестиційного проекту) більше 20 тис. грн (без ПДВ) (у разі наявності єдиного заводу-виробника ліцензіат має надати відповідне обґрунтування). Пропозиції повинні містити дані щодо комплектації обладнання, бути засвідчені належним чином (дата, підпис тощо) та містити реквізити постачальника обладнання (матеріалів). Такі матеріали повинні бути узагальнені та надані в табличному вигляді;
( Абзац сьомий підпункту 8 пункту 2.3 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
перелік робіт, придбання основного обладнання, матеріалів, апаратного та програмного забезпечення та послуг, запланованих для виконання у планованому періоді, з розбивкою на етапи (квартали);
затверджений в установленому порядку зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва об’єкта, спорудження якого передбачено інвестиційною програмою (інвестиційного проекту) на планований період, відомості ресурсів до нього, а також локальний кошторис;
( Абзац дев'ятий підпункту 8 пункту 2.3 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
копію звіту щодо проведення експертизи кошторисної частини проєктної документації на планований період відповідно до
Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" або гарантійний лист щодо його надання після отримання.
До опису кожного заходу мають бути додані підтверджуючі матеріали;
9) у разі планування залучення позики, кредиту для фінансування заходів, передбачених планом розвитку на планований період, надаються:
письмове ТЕО отримання позики, кредиту (бізнес-план), затверджене ліцензіатом, погоджене відповідальним виконавцем та органом місцевого самоврядування або відповідним органом виконавчої влади;
план закупівель, погоджений відповідальним виконавцем (для позик МФО);
зобов’язання ліцензіата щодо досягнення очікуваних результатів після реалізації проєкту в цілому та щорічно;
прогнозний графік фінансування;
графік погашення відсотків за користування позикою та основної суми запозичення;
аналіз впливу реалізації заходів за рахунок кредитних коштів на структуру та рівень тарифів на ЦВВ;
розрахунок очікуваного результату від реалізації заходів та доцільності їх фінансування за рахунок отриманої позики;
рішення органу місцевого самоврядування щодо підтримки участі ліцензіата у проєкті із зазначенням обсягу позики;
інформація щодо відповідності схемі оптимізації заходів, що плануються до виконання за рахунок кредитних коштів;
10) зобов’язання ліцензіата щодо досягнення очікуваних результатів реалізації ІП, зокрема щодо:
зниження питомих витрат електричної енергії (енергозбереження);
зменшення обсягу витрат води на технологічні потреби, у тому числі забезпечення технологічного обліку ресурсів, забезпечення комерційного обліку ресурсів, інші;
( Абзаци третій та четвертий підпункту 10 пункту 2.3 глави 2 замінено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1595 від 30.11.2022 )
підвищення якості послуг з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення;
підвищення екологічної безпеки та охорони навколишнього середовища;
поліпшення безпеки праці, гігієни праці та виробничого середовища;
11) орієнтовні ціни закупівель, які застосовуються при формуванні ІП.
Остаточна ціна закупівель визначається ліцензіатом на конкурентних засадах відповідно до вимог
Закону України "Про публічні закупівлі".
Вартість та ціни, ураховані в ІП (за найменшою ціною в наданих цінових пропозиціях), додатково зазначаються у відповідних таблицях, наведених у додатках 9-26.
( Абзац сороковий пункту 2.3 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1595 від 30.11.2022 )
2.4. Заходи з оснащення об’єктів централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення технологічним обліком включаються до ІП як першочергові заходи, зокрема щодо:
забору води з поверхневих або підземних джерел;
очищення води, включаючи використання води на господарсько-побутові потреби;
подачі напірними водоводами на всіх водопровідних насосних станціях;
надходження стічних вод до каналізаційних очисних споруд та кількості очищених стічних вод.
Фінансування оснащення стовідсотковим технологічним обліком води є пріоритетним та обов’язковим заходом ІП.
2.5. У разі передбачення заходів із розробки проєктної документації на виконання заходів, передбачених ПР ліцензіата, до ІП та річного інвестиційного плану використання коштів у першому році ПР включаються кошти в обсягах, розрахованих відповідно до вимог державних будівельних норм, із обґрунтуванням вартості розробки проєктної документації та наданням відповідних комерційних пропозицій.
2.6. Обсяги інвестицій визначаються виходячи з технічного стану основних фондів, принципів економічної ефективності та доцільності запровадження відповідних заходів, а також з урахуванням аналізу їх впливу на рівень тарифів на ЦВВ.
Виробничі інвестиції з прибутку (окрім коштів для виконання зобов’язань за договорами з МФО) можуть ураховуватися в ІП та річному інвестиційному плані використання коштів у першому році ПР за умови, що в попередньому до базового періоді рівень виконання заходів ІП та річного інвестиційного плану використання коштів у першому році ПР у межах розділу водопостачання або водовідведення (залежно від того, до якого розділу включаються виробничі інвестиції з прибутку) становив не менше 90 % (з урахуванням коефіцієнта співвідношення фактичних обсягів реалізації до планових).
Виробничі інвестиції з прибутку (окрім коштів для виконання зобов’язань за договорами з МФО) не можуть ураховуватися в ІП та річному інвестиційному плані використання коштів у першому році ПР, якщо в попередньому до базового періоді при наявних виробничих інвестиціях з прибутку рівень виконання заходів ІП та річного інвестиційного плану використання коштів у першому році ПР у межах розділу водопостачання або водовідведення (залежно від того, до якого розділу включаються виробничі інвестиції з прибутку) становив менше 90 % (з урахуванням коефіцієнта співвідношення фактичних обсягів реалізації до планових).
При цьому умови для залучення виробничих інвестицій з прибутку, передбачені другим та третім абзацами цього пункту, не поширюються на заходи, які є обов’язковими до виконання згідно з чинним законодавством:
встановлення приладів технологічного обліку;
встановлення вузлів комерційного обліку;
( Пункт 2.6 глави 2 доповнено новим абзацом шостим згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1595 від 30.11.2022 )
розробка схем оптимізації;
отримання дозвільної документації на користування надрами;
обслуговування кредитів/позик тощо.
2.7. Планування заходів ІП та річного інвестиційного плану використання коштів у першому році ПР у першу чергу базується на заходах, передбачених актуальною (за строками) схемою оптимізації роботи систем ЦВВ, та результативних показниках. При цьому заходи інвестиційної програми (інвестиційного проекту) можуть конкретизувати і уточнювати заходи, передбачені схемою оптимізації.
( Пункт 2.7 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
2.8. Фінансування робіт з будівництва, реконструкції, модернізації об’єктів ліцензіата включається до ІП та річного інвестиційного плану використання коштів у першому році ПР за наявності необхідних для цього проєктів, розроблених та затверджених відповідно до вимог чинного законодавства.
2.9. Фінансування сплати податку на прибуток, розрахованого на безоплатно отримані основні засоби (що перебувають на балансі ліцензіата), включається до ІП та річного інвестиційного плану використання коштів у першому році ПР за умови врахування амортизації таких засобів до структури тарифів на ЦВВ.
2.10. У межах ІП та річного інвестиційного плану використання коштів у першому році ПР забороняється використовувати кошти для проведення розрахунків з метою погашення кредиторської заборгованості або фінансування витрат інвестиційних заходів, що були здійснені до періоду, на який розроблено ІП та річний інвестиційний план використання коштів у першому році ПР, крім коштів на повернення кредитів МФО, узгоджених НКРЕКП.
2.11. Розроблені з дотриманням вимог цього Порядку проєкти ПР та ІП, інформація про порядок подання до них зауважень та пропозицій оприлюднюються ліцензіатом шляхом розміщення на його офіційному вебсайті (за наявності), на офіційних вебсайтах органів місцевого самоврядування в мережі Інтернет (за згодою) та/або на інформаційних стендах.
У засобах масової інформації за місцем виконання інвестиційної програми (інвестиційного проекту) розміщуються інформаційне повідомлення про розроблені проєкти ПР та ІП, інформація про порядок подання до них зауважень та пропозицій.
( Абзац другий пункту 2.11 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
2.13. У разі фінансування інвестиційних заходів за рахунок запозичень міжнародних фінансових організацій ліцензіати використовують процедури та правила закупівель таких міжнародних фінансових організацій та звільняються від подачі документів, передбачених абзацами четвертим-восьмим підпункту 8 та підпунктом 11 пункту 2.3 цієї глави щодо інвестиційних заходів, які фінансуються за рахунок таких запозичень. При цьому вимоги, передбачені пунктами 2.8 та 2.10 цієї глави, не поширюються на заходи, які фінансуються за рахунок запозичень МФО, та розрахунки з такими МФО згідно з укладеними кредитними договорами.
3. Затвердження та погодження планів розвитку, інвестиційних програм (інвестиційних проектів)
( Назва глави 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
3.1. Ліцензіат щороку не пізніше 01 червня базового періоду попередньо погоджує з НКРЕКП заходи для подальшого включення їх до проєктів ІП та ПР шляхом подання в електронному вигляді додатків 4 та/або 5 та пояснювальної записки з описом кожного пункту із зазначенням року введення в експлуатацію та порівняльних характеристик існуючих/нових об’єктів, зокрема:
мережі - протяжність ділянки, діаметр, матеріал;
спецтранспорт - марка, призначення, наявність аналогічного;
обладнання - марка, продуктивність, тиск, потужність.
У пояснювальній записці ліцензіат має вказати підстави та довести першочерговість включення заходів до ІП та ПР (фізичний або моральний знос, зменшення обсягів реалізації, енергозбереження, удосконалення технології).
3.2. Розроблені з дотриманням вимог цього Порядку та з урахуванням прийнятих рішень про врахування поданих пропозицій відповідно до пункту 2.11 глави 2 цього Порядку ІП та ПР затверджуються ліцензіатом згідно з його установчими документами та згідно з діючим законодавством.
3.3. Після затвердження ІП та ПР щодо об’єктів ЦВВ, що перебувають:
у комунальній та приватній власності, ліцензіат вживає заходів щодо погодження ІП та ПР органом місцевого самоврядування, повноваження якого поширюються на територію, на якій здійснюється діяльність ліцензіата;
у державній власності, ліцензіат вживає заходів щодо їх погодження органом виконавчої влади.
Ліцензіат одночасно зі здійсненням заходів щодо погодження ІП та ПР органами, зазначеними в абзацах другому та третьому цього пункту, подає до НКРЕКП заяву щодо схвалення ІП та ПР і документи, зазначені впункті 4.1 глави 4 цього Порядку.
( Абзац четвертий пункту 3.3 глави 3 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1595 від 30.11.2022 )
( Пункт 3.4 глави 3 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1595 від 30.11.2022 )
4. Розгляд планів розвитку, інвестиційних програм (інвестиційних проектів) НКРЕКП
( Назва глави 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
4.1. Щороку, не пізніше 01 серпня базового періоду, ліцензіат подає до НКРЕКП заяви щодо схвалення ІП та ПР та такі документи:
1) для схвалення ПР:
затверджений ПР, розроблений відповідно до вимог цього Порядку, на паперовому та електронному носіях;
інформаційну згоду посадової особи ліцензіата на обробку персональних даних за формою, наведеною в додатку 27;
( Абзац третій підпункту 1 пункту 4.1 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1595 від 30.11.2022 )
протокол відкритого обговорення питання щодо необхідності схвалення плану розвитку/змін до нього за місцем надання послуг ліцензіатом відповідно до пункту 2.1 Порядку № 866;
документ, що підтверджує погодження ПР (за наявності);
( Підпункт 1 пункту 4.1 глави 4 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1595 від 30.11.2022 )
2) для схвалення ІП:
затверджену ІП, розроблену відповідно до вимог цього Порядку, на паперовому та електронному носіях;
звіт за результатами проведеного енергетичного аудиту (за наявності);
копії документів фінансової звітності (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, звіт про власний капітал) за два роки на дату останньої звітної дати, що складені за формами, визначеними
Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 07 лютого 2013 року № 73, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 лютого 2013 року за № 336/22868, та завірені ліцензіатом;
копію договору концесії або оренди об’єктів централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення, завірену ліцензіатом (за наявності таких об’єктів);
інформаційну згоду посадової особи ліцензіата на обробку персональних даних за формою, наведеною в додатку 27;
( Абзац шостий підпункту 2 пункту 4.1 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1595 від 30.11.2022 )
протокол відкритого обговорення питання щодо необхідності схвалення ІП/змін до неї за місцем надання послуг ліцензіатом відповідно до пункту 2.1 Порядку
№ 866 .
документ, що підтверджує погодження ІП (за наявності).
( Підпункт 2 пункту 4.1 глави 4 доповнено новим абзацом восьмим згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1595 від 30.11.2022 )
Сторінки ІП та ПР нумеруються, прошнуровуються, кількість прошнурованих аркушів завіряється ліцензіатом.
Числова інформація в ІП, ПР та звітах щодо їх виконання зазначається у вартісних та кількісних показниках з точністю до двох знаків після коми.
4.2. За результатами попереднього розгляду у разі встановлення невідповідності поданої заяви та доданих до неї документів вимогам цього Порядку заява до розгляду не приймається, про що протягом 15 робочих днів з дня її надходження до НКРЕКП ліцензіату повідомляється вмотивованим листом.
4.3. Після усунення виявлених невідповідностей заява щодо схвалення ІП та ПР може знову подаватися ліцензіатом на розгляд до НКРЕКП.
4.4. Заява щодо схвалення ІП та ПР протягом 60 робочих днів розглядається НКРЕКП щодо:
1) обґрунтування необхідності та доцільності проведення робіт, закупівлі основного обладнання, матеріалів, апаратного та програмного забезпечення, залучення кредитних та інших коштів окремо щодо кожного заходу ІП та ПР, включаючи строк окупності та визначення економічного та соціального ефекту від упровадження зазначених заходів ІП, результативних показників;
2) обґрунтування вартості запланованих заходів, що передбачені в ІП та ПР;
3) визначення джерел фінансування ІП та ПР, розрахованих відповідно до обсягів фінансування у структурі тарифів на планований період (допустиме відхилення від структури тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення має становити не більше 5 %) та інших надходжень на планований період.
4.5. У разі необхідності до розгляду ІП та ПР НКРЕКП залучаються фахівці, консультанти, експерти. Тривалість проведення додаткових експертиз до загального терміну розгляду заяви не включається.
4.6. Для отримання додаткової інформації до поданих документів НКРЕКП може направити ліцензіату запит. Розгляд заяви продовжується на строк, необхідний для отримання відповіді на запит.
4.7. У разі відсутності у НКРЕКП зауважень та пропозицій до поданих документів або відсутності в ліцензіата додаткових пояснень та обґрунтувань до ІП та ПР НКРЕКП розглядає питання щодо їх схвалення.
( Пункт 4.7 глави 4 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1595 від 30.11.2022 )
4.8. За результатами розгляду ІП та ПР ліцензіата НКРЕКП схвалює проєкти рішень про їх схвалення для забезпечення проведення відкритого обговорення проєктів рішень за місцем надання послуг ліцензіатом відповідно до
Порядку № 866.
4.9. За результатами розгляду ІП та ПР, відкритого обговорення проєктів рішень про їх схвалення та за наявності документа, що підтверджує погодження ІП та ПР, НКРЕКП в установленому порядку приймає рішення про їх схвалення.
( Пункт 4.9 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1595 від 30.11.2022 )
4.10. Якщо за результатами розгляду на засіданні НКРЕКП, що проводиться у формі відкритого слухання, окремі заходи ІП та ПР визнаються необґрунтованими, ліцензіату пропонується перерозподілити кошти між іншими заходами та/або додати інші заходи з урахуванням вимог цього Порядку у строки, встановлені НКРЕКП.
4.11. Схвалені НКРЕКП ІП та ПР розміщуються ліцензіатом на його офіційному вебсайті (за наявності), на офіційних вебсайтах органів місцевого самоврядування в мережі Інтернет (за згодою) та/або на інформаційних стендах.
У засобах масової інформації за місцем виконання ІП та ПР розміщується інформаційне повідомлення про схвалення НКРЕКП відповідних ІП та ПР.
Схвалені НКРЕКП ІП та ПР оформлюються у трьох примірниках. Перший примірник та його електронна версія залишається в НКРЕКП, другий примірник та його електронна версія протягом 10 робочих днів з дня схвалення подаються ліцензіатом до органу, що здійснив його погодження, третій залишається у ліцензіата.
4.12. Кошти, передбачені на реалізацію схвалених ІП та ПР, включаються ліцензіатом до розрахунку тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення.
5. Внесення змін до планів розвитку, інвестиційних програм (інвестиційних проектів)
( Назва глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
5.1. У разі виникнення нагальної потреби у здійсненні закупівель у зв’язку з особливими економічними, соціальними, правовими чи іншими обставинами, яких ліцензіат не міг передбачити, у тому числі закупівель, пов’язаних з ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, ліцензіат має право протягом планованого періоду звернутися до НКРЕКП із заявою(-ами) щодо внесення змін до ІП та/або ПР, надавши відповідні обґрунтування. До заяви про внесення змін додаються документи, визначені пунктом 4.1 глави 4 цього Порядку.
5.2. Зміни до ІП та ПР розглядаються відповідно до визначеної цим Порядком процедури розгляду та схвалення ІП та ПР. До розгляду приймаються заяви на внесення змін, які надані до НКРЕКП не пізніше 01 листопада поточного року.
5.3. У разі зміни обсягів фінансування на виконання заходів з незалежних від ліцензіата причин у розмірі до 5 % від запланованої загальної суми на такі заходи ліцензіат може самостійно зробити перерозподіл фінансування між окремими заходами в рамках одного розділу інвестиційної програми (інвестиційного проекту).
( Пункт 5.3 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1735 від 26.09.2023 )
5.4. Ліцензіат відповідає за достовірність наданої ним до НКРЕКП інформації.
6. Виконання ІП (річних інвестиційних планів використання коштів у першому році ПР)
6.1. Основними критеріями здійснення контролю за виконанням ІП (річного інвестиційного плану використання коштів у першому році ПР) є:
стан виконання ІП (річного інвестиційного плану використання коштів у першому році ПР);
цільове використання коштів ІП у першому році ПР;
відповідність фактичних обсягів використання коштів, передбачених для виконання ІП у першому році ПР, планованим;
фактичні результативні показники здійснення заходів ІП у першому році ПР.
Ліцензіат протягом 60 календарних днів після закінчення строку виконання ІП (річного інвестиційного плану використання коштів у першому році ПР) подає звіт про виконання ІП (річного інвестиційного плану використання коштів у першому році ПР), оформлений згідно з додатком 28 до цього Порядку, та пояснювальну записку (в електронній формі та на паперових носіях).
( Абзац шостий пункту 6.1 глави 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1595 від 30.11.2022 )
У разі неповного виконання ІП (річного інвестиційного плану використання коштів у першому році ПР) у пояснювальній записці зазначаються причини неповного виконання.
Пояснювальна записка складається в довільній формі та повинна містити інформацію про:
заплановану та фактичну дату початку і завершення виконання ІП;
результати аналізу результативних показників здійснення заходів ІП;
результати аналізу здійснення заходів ІП першого року ПР у кількісних та якісних показниках відповідно до фінансового плану використання коштів, передбачених для їх виконання (відхилення фактичних показників від планованих у відсотках), причини нездійснення зазначених заходів;
результати оцінки стану надходження коштів, передбачених для виконання ІП у першому році ПР, а також планових та фактичних витрат за кожним заходом;
вплив результатів виконання ІП (річного інвестиційного плану використання коштів у першому році ПР) на структуру тарифів на послуги з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення;
................Перейти до повного тексту