- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
Про затвердження Порядку здійснення сертифікації оператора системи передачі електричної енергії
1. Затвердити Порядок здійснення сертифікації оператора системи передачі електричної енергії, що додається.
2. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її опублікування в офіційному друкованому виданні - газеті "Урядовий кур'єр".
ПОГОДЖЕНО: В.о. Голови Антимонопольного комітету України |
М. Ніжнік |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сферах енергетики
та комунальних послуг
10 серпня 2017 року № 1016
ПОРЯДОК
здійснення сертифікації оператора системи передачі електричної енергії
( У тексті Порядку слово та знак "веб-сайт" у всіх відмінках замінено словом "вебсайт" у відповідних відмінках згідно з з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 547 від 20.03.2024 )
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає вимоги до повідомлень, документів, даних та інформації, що надаються суб’єктом господарювання, який подає запит на сертифікацію, до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - Регулятор), строк їх подання, розмір та порядок оплати за здійснення сертифікації, порядок прийняття Регулятором попереднього та остаточного рішення про сертифікацію або про відмову у сертифікації, строк дії рішення про сертифікацію, та поширюється на оператора системи передачі (далі - ОСП), власника системи передачі (єдиного акціонера оператора системи передачі) (далі - власник СП), осіб, які будуть виконувати функції уповноваженої особи з питань відповідності оператора системи передачі (далі - Уповноважена особа ОСП) та уповноважену особу з питань відповідності власника системи передачі (далі - Уповноважена особа власника СП).
( Пункт 1.1 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 547 від 20.03.2024 )
1.2. Пункт 1.2 виключено
( Згідно з постановою НКРЕКП
№ 854 від 26.05.2021, у зв'язку з цим пункти 1.3 та 1.4 вважати відповідно пунктами 1.2 та 1.3 )
1.2. Цей Порядок застосовується з метою перевірки відповідності суб'єкта господарювання, який подав запит на сертифікацію оператора системи передачі електричної енергії (далі - ОСП), вимогам щодо відокремлення і незалежності ОСП, передбаченим
Законом України "Про ринок електричної енергії" (далі - Закон).
1.3. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
службові особи - особи, на яких покладено організаційно-розпорядчі або адміністративно-господарські функції (обов'язки) на здійснення керівництва підприємством, трудовим колективом підприємства, ділянкою роботи, операційною діяльністю підприємства;
право - у розумінні, визначеному частиною шостою
статті 32 Закону.
2. Вимоги до повідомлень, документів, даних та інформації, що надаються суб'єктом господарювання, який подає запит на сертифікацію
2.1. Суб'єкт господарювання, який має намір отримати рішення про сертифікацію ОСП (далі - Подавач запиту), з метою підтвердження виконання вимог Закону щодо відокремлення і незалежності ОСП, у тому числі для власника системи передачі (коли це вимагається відповідно до обраної моделі), подає запит до Регулятора на проведення сертифікації ОСП за моделлю відокремлення OU або ISO (далі - запит на сертифікацію) за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку, і такі документи, дані та інформацію:
1) копію свідоцтва про реєстрацію випуску акцій Подавача запиту;
2) копію статуту Подавача запиту;
3) перелік засновників (акціонерів) Подавача запиту із зазначенням інформації про здійснення ними будь-якої діяльності на ринку електричної енергії та/або природного газу та виду даної діяльності;
4) дані та інформацію щодо часток (акцій) кожного засновника (акціонера) Подавача запиту у статутному (акціонерному) капіталі Подавача запиту та інших суб'єктів господарювання;
5) документальне підтвердження, що одна й та сама особа (у тому числі державний орган) чи особи (у тому числі державні органи) не здійснюють прямо або опосередковано одноосібний або спільний контроль чи право стосовно Подавача запиту (або системи передачі електричної енергії) з однієї сторони та контроль чи право над суб'єктом(-ами) господарювання у сфері енергетики, який(-і) провадить(-ять) діяльність з виробництва (видобутку) та/або постачання електричної енергії (природного газу) та/або зберігання енергії, з іншої сторони.
( Абзац перший підпункту 5 пункту 2.1 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 774 від 19.07.2022 )
З цією метою надається перелік суб'єктів господарювання та/або уповноважених державних органів, які здійснюють прямий або опосередкований одноосібний або спільний контроль чи право над Подавачем запиту (системою передачі електричної енергії), з чітким зазначенням способу контролю та відповідних прав, які мають такі суб'єкти господарювання та/або уповноважені державні органи по відношенню до Подавача запиту та інших суб'єктів господарювання (у тому числі іноземних).
У випадку якщо два державних органи здійснюють контроль чи право над Подавачем запиту (системою передачі електричної енергії) та контроль чи право над суб'єктом(-ами) господарювання (у тому числі іноземним(-и)), який(-і) провадить(-ять) діяльність з виробництва (видобутку) та/або постачання електричної енергії (природного газу) та/або зберігання енергії, необхідно надати документальне підтвердження того, що вони не контролюються або не перебувають під впливом третього державного органу. При цьому надається опис форми здійснення контролю (впливу) на такі державні органи, положення відповідних державних органів, інші розпорядчі документи (нормативно-правові акти), де зазначається, чи третій державний орган також здійснює контроль над суб'єктом(-ами) господарювання з виробництва (видобутку) та/або постачання електричної енергії (природного газу) та/або зберігання енергії; посилання на положення нормативно-правових актів, згідно з якими відповідні державні органи є юридично та фінансово незалежними (у тому числі від третього державного органу) тощо;
( Абзац третій підпункту 5 пункту 2.1 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 774 від 19.07.2022 )
6) копію документа, що підтверджує передачу та перелік майна, необхідного для провадження діяльності ОСП (включаючи систему передачі), до статутного капіталу та у власність Подавача запиту, у тому числі копію документа, що підтверджує право власності Подавача запиту на систему передачі електричної енергії (при поданні запиту на сертифікацію за моделлю OU);
7) копію документа, що підтверджує передачу та перелік майна, необхідного для провадження діяльності ОСП, до статутного капіталу та/або у власність/господарське відання Подавача запиту, у тому числі копію рішення суб'єкта управління та відповідної угоди щодо передачі Подавачу запиту на праві господарського відання об'єктів державної власності, що використовуються для провадження діяльності з передачі електричної енергії (або копію рішення власника системи передачі щодо визначення суб'єкта господарювання, який має право подати запит на сертифікацію, та зведений перелік і передавальний акт майна, закріпленого за Подавачем запиту на праві господарського відання, що використовується для провадження діяльності з передачі електричної енергії) (при поданні запиту на сертифікацію за моделлю ISO);
8) річну фінансову звітність на останню звітну дату, що передує поданню запиту на сертифікацію, яка включає баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, звіт про власний капітал та примітки до звітів;
9) інформацію щодо осіб, які мають право призначати членів наглядової ради (за наявності наглядової ради), директора/генерального директора або членів виконавчого органу, інших посадових осіб Подавача запиту, із зазначенням прізвища, імені, по батькові (за наявності) таких осіб та переліку суб'єктів господарювання (у тому числі іноземних), які провадять діяльність з виробництва (видобутку) та/або постачання електричної енергії (природного газу) та/або зберігання енергії та перебувають під прямим або опосередкованим одноосібним або спільним контролем чи правом таких осіб;
( Підпункт 9 пункту 2.1 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 774 від 19.07.2022 )
10) копію рішення особи (у тому числі державного органу), уповноваженої на здійснення таких функцій, про призначення членів наглядової ради (за наявності наглядової ради) Подавача запиту, засвідчену керівником Подавача запиту;
11) копію рішення особи (у тому числі державного органу), уповноваженої на здійснення таких функцій, про призначення директора/генерального директора або членів виконавчого органу Подавача запиту, засвідчену керівником Подавача Запиту;
12) дані та інформацію щодо посадових осіб, керівників самостійних структурних та відокремлених підрозділів та їх заступників Подавача запиту, які на момент подання є працівниками Подавача запиту та впродовж шести місяців до дати подання запиту на сертифікацію є та/або були працівниками суб'єкта(-ів) господарювання (у тому числі іноземного(-их)), який(-і) провадить(-ять) діяльність з виробництва (видобутку) та/або постачання електричної енергії (природного газу) та/або зберігання енергії. Такі дані та інформація повинні містити прізвища, імена, по батькові (за наявності) працівників із зазначенням поточних посад у суб'єкті господарювання, що є Подавачем запиту, та посад, які вони обіймали (обіймають) під час роботи у суб'єкті(-ах) господарювання (у тому числі іноземному(-их)), який(-і) провадить(-ять) діяльність з виробництва (видобутку) та/або постачання електроенергії (природного газу) та/або зберігання енергії, відповідно до їх трудових книжок;
( Підпункт 12 пункту 2.1 у редакції Постанови НКРЕКП
№ 854 від 26.05.2021; із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 774 від 19.07.2022 )
13) дані та інформацію щодо керівників усіх рівнів управління та інших службових осіб Подавача запиту, які на момент подання є працівниками Подавача запиту та впродовж двох років до дати подання суб'єктом господарювання запиту на сертифікацію користуються та/або користувалися будь-яким правом щодо принаймні одного суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного), який провадить діяльність з виробництва (видобутку) та/або постачання електричної енергії (природного газу) та/або зберігання енергії, та/або копії документів, що засвідчують користування ними будь-яким правом щодо принаймні одного суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного), який провадить діяльність з виробництва (видобутку) та/або постачання електричної енергії (природного газу) та/або зберігання енергії. Такі дані та інформація повинні містити прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) працівників із зазначенням поточних посад у суб'єкті господарювання, що є Подавачем запиту, та форму і статус користування правом щодо кожного суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного), який провадить діяльність з виробництва (видобутку) та/або постачання електричної енергії (природного газу) та/або зберігання енергії;
( Підпункт 13 пункту 2.1 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 774 від 19.07.2022 )
14) витяги з трудових чи цивільно-правових договорів (засвідчені підписом керівника Подавача запиту), укладених Подавачем запиту з членом(-ами) виконавчого органу та наглядової ради (за наявності) Подавача запиту, в яких визначено його (їх) повноваження, права та обов'язки в суб'єкті господарювання, що є Подавачем запиту, та в яких закріплено положення, що одна й та сама особа не може одночасно бути членом виконавчого органу та членом наглядової ради (за наявності наглядової ради) Подавача запиту та суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного), який провадить діяльність з виробництва (видобутку) та/або постачання електричної енергії (природного газу) та/або зберігання енергії;
( Підпункт 14 пункту 2.1 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 774 від 19.07.2022 )
15) перелік суб'єктів господарювання (засвідчений підписом керівника Подавача запиту), які перебувають під прямим або опосередкованим контролем Подавача запиту, з чітким зазначенням способу здійснення такого контролю та відповідних прав, а також із зазначенням інформації про здійснення ними будь-якої діяльності на ринку електричної енергії та/або природного газу та виду даної діяльності;
16) копії ліцензій, дозволів та/або іншої дозвільної документації, отриманої Подавачем запиту з метою здійснення діяльності на ринку електричної енергії України та/або інших країн;
17) документи та інформацію, які підтверджують, що Подавач запиту в незалежний спосіб без придбання послуг/робіт у суб'єкта(-ів) господарювання (у тому числі іноземного(-их)), який(-і) провадить(-ять) діяльність з виробництва (видобутку) та/або постачання електричної енергії (природного газу) та/або зберігання енергії, здійснює планування комерційної діяльності, управління ризиками та страхування ризиків, юридичні послуги, бухгалтерський облік, матеріально-технічне забезпечення, фінансовий менеджмент, кадрову політику;
( Підпункт 17 пункту 2.1 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 774 від 19.07.2022 )
18) документи, які містять перелік інформації, віднесеної до конфіденційної і комерційної таємниці, та підтверджують, що Подавач запиту забезпечив належний захист від розголошення конфіденційної інформації та/або комерційної таємниці відповідно до вимог законодавства, отриманої від учасників ринку, що використовується Подавачем запиту для здійснення своїх функцій на ринку електричної енергії, а також інформації щодо своєї власної діяльності, розкриття якої може надавати комерційні переваги учасникам ринку. Перелік інформації, віднесеної до конфіденційної та комерційної таємниці, формується Подавачем запиту з урахуванням положень
Цивільного кодексу України,
Господарського кодексу України та інших актів законодавства.
2.2. До запиту на сертифікацію Подавач запиту також додає заповнений опитувальний лист для проведення сертифікації ОСП (далі - Опитувальний лист) за відповідною моделлю відокремлення (додаток 2 або 3), документи, дані та інформацію, що вимагаються згідно з цим Опитувальним листом, та документ, що підтверджує оплату Подавачем запиту сертифікації відповідно до умов, передбачених цим Порядком.
2.3. Відомості, що не вміщуються у відповідній графі Опитувального листа, та документи, дані та інформація, що вимагаються згідно із цією графою, оформлюються окремим додатком до Опитувального листа, який підписується Подавачем запиту. При цьому у відповідній графі робиться запис "додається в додатку(ах) № ___", а в додатках до Опитувального листа записується назва відповідної графи "додаток до графи № ___".
2.4. Регулятор має право вимагати від Подавача запиту, а також від суб'єктів господарювання, які провадять діяльність з виробництва (видобутку) та/або постачання електричної енергії (природного газу) та/або зберігання енергії, іншу інформацію, документи та дані, що необхідні для визначення відповідності Подавача запиту вимогам про відокремлення і незалежність ОСП, визначеним
Законом.
( Пункт 2.4 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 774 від 19.07.2022 )
2.5. Регулятор має право звертатися до суб'єктів владних повноважень (державних органів) з метою отримання інформації, документів та даних, необхідних для забезпечення виконання функцій Регулятора з сертифікації ОСП, визначених
Законом.
2.6. Подавач запиту повідомляє Регулятора про будь-які зміни в наданих документах, даних та інформації, передбачених цією главою, не пізніше ніж через три робочі дні після того, як ці зміни відбулися, та надає всі відповідні документи, дані та/або інформацію відповідно до вимог цього Порядку не пізніше ніж через десять робочих днів з дати, коли ці зміни відбулися. У разі отримання такого повідомлення Регулятор призупиняє розгляд документів, даних та/або інформації, стосовно яких повідомлено Подавачем запиту про зміни, до часу подання оновлених документів, даних та/або інформації. Термін прийняття попереднього рішення щодо сертифікації не може перевищувати термін, визначений у пункті 3.5 глави 3 цього Порядку.
2.7. Документи, дані та інформація, передбачені цією главою, подаються Регулятору в письмовій та електронній формі українською та англійською мовами.
3. Процедура сертифікації
3.1. Регулятор приймає рішення про сертифікацію (або про відмову у сертифікації) ОСП відповідно до
Закону та цього Порядку на підставі результатів перевірки відповідності Подавача запиту вимогам про відокремлення і незалежність ОСП, передбаченим Законом, зокрема згідно з такими критеріями:
1) Подавач запиту є власником системи передачі або суб'єктом господарювання, 100 відсотків корпоративних прав у статутному капіталі якого належать державі чи суб'єкту господарювання, 100 відсотків корпоративних прав у статутному капіталі якого належать державі, якому на підставі рішення власника системи передачі та відповідної угоди передано на праві господарського відання об'єкти державної власності, що використовуються для провадження діяльності з передачі електричної енергії, крім випадку, визначеного частиною першою
статті 36-1 Закону;
2) фізична або юридична особа, у тому числі якщо така особа є державним органом (уповноваженою особою державного органу), яка прямо або опосередковано здійснює одноосібний або спільний контроль/є засновником (акціонером) Подавача запиту або користується будь-яким правом щодо Подавача запиту (у тому числі будь-якими правами щодо системи передачі), не має права на здійснення прямого чи опосередкованого контролю над суб'єктом господарювання, який провадить діяльність з виробництва (видобутку) та/або постачання електричної енергії (природного газу) та/або зберігання енергії, або користуватися будь-яким правом щодо такого суб'єкта і навпаки;
( Підпункт 2 пункту 3.1 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 774 від 19.07.2022 )
3) фізична або юридична особа, у тому числі якщо така особа є державним органом (уповноваженою особою державного органу), яка прямо або опосередковано здійснює одноосібний або спільний контроль/є засновником (акціонером) Подавача запиту, не має права призначати посадових осіб та здійснювати контроль будь-яким іншим способом над наглядовими, виконавчими органами та органами управління (та його членами), іншими посадовими особами суб'єкта господарювання, що провадить діяльність з виробництва (видобутку) та/або постачання електричної енергії (природного газу) та/або зберігання енергії, або навпаки, а також мати право голосу та/або 50 відсотків і більше корпоративних прав у такому суб'єкті господарювання;
( Підпункт 3 пункту 3.1 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 774 від 19.07.2022 )
4) Подавачем запиту забезпечується належний захист від розголошення конфіденційної інформації, отриманої від учасників ринку, що використовується Подавачем запиту для здійснення своїх функцій на ринку електричної енергії, та іншої інформації, отриманої Подавачем запиту при здійсненні ним своїх функцій на ринку електричної енергії, яка становить комерційну таємницю відповідно до вимог законодавства, а також інформації (у тому числі щодо своєї власної діяльності), розкриття якої може надавати комерційні переваги окремому(-им) учаснику(-ам) ринку;
5) Подавач запиту забезпечив (зокрема умовами трудового договору) неможливість упродовж двох років подальшого працевлаштування службових осіб Подавача запиту в суб'єкті господарювання, що провадить діяльність з виробництва (видобутку) та/або постачання електричної енергії (природного газу) та/або зберігання енергії, або навпаки;
( Підпункт 5 пункту 3.1 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 774 від 19.07.2022 )
6) Подавач запиту має у власності (для моделі OU) або у своєму розпорядженні (для моделі ISO) фінансові, матеріальні, технічні та кадрові ресурси, необхідні для здійснення діяльності ОСП, та здатний виконувати функції та повноваження ОСП, визначені в
Законі та нормативно-правових актах;
7) Подавач запиту має достатні повноваження, функції, права та обов'язки щодо надання послуг з приєднання до системи передачі, надання доступу до системи передачі, послуг з передачі електричної енергії, а також щодо технічного обслуговування, підтримання в експлуатаційній готовності та розвитку системи передачі з метою забезпечення довгострокового попиту на передачу електричної енергії за рахунок планування інвестицій, будівництва та введення в експлуатацію інфраструктури системи передачі, та для виконання інших функцій та обов'язків, передбачених
Законом та іншими нормативно-правовими актами;
8) Подавач запиту має у власності (для моделі OU) або у своєму розпорядженні (для моделі ISO) систему передачі та необхідні активи для виконання функцій ОСП;
9) Подавач запиту має власне найменування та торговельну марку (знак), яка чітко відрізняє Подавача запиту від інших суб'єктів господарювання на ринку електричної енергії;
10) наявність належного програмного та апаратного забезпечення для здійснення функцій, покладених на ОСП, відповідно до
Закону та інших нормативно-правових актів;
11) наявність приміщення (будівлі) для виконання функцій ОСП, а також системи безпеки та доступу до приміщення (будівлі) ОСП, яка забезпечує авторизований доступ до приміщень ОСП (структурних підрозділів). При цьому Подавач запиту має надати документальне підтвердження того, що він не використовує будь-які приміщення та системи безпеки спільно з суб'єктом(-ами) господарювання, який(-і) провадить(-ять) діяльність з виробництва (видобутку) та/або постачання електричної енергії (природного газу) та/або зберігання енергії, або використовувати їх на підставі договору з таким(-и) суб'єктом(-ами) господарювання;
( Підпункт 11 пункту 3.1 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 854 від 26.05.2021,
№ 774 від 19.07.2022 )
12) Подавач запиту незалежний у прийнятті рішень, що стосуються запозичення коштів у банках або на ринку капіталу, надання послуг з приєднання до системи передачі, надання доступу до системи передачі, а також щодо технічного обслуговування, підтримання в експлуатаційній готовності та розвитку системи передачі з метою забезпечення довгострокового попиту на передачу електричної енергії за рахунок планування інвестицій, будівництва та введення в експлуатацію інфраструктури, та при виконанні інших функцій, прав та обов'язків, передбачених
Законом;
13) виконавчий орган (особа, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу товариства) Подавача запиту з урахуванням повноважень загальних зборів або наглядової ради (за наявності) є незалежним у прийнятті рішень щодо прийому на роботу працівників, виплат винагороди та припинення з ними трудових відносин;
14) Подавач запиту надав документи, що підтверджують заборону службовим особам та працівникам отримувати прямі або опосередковані доручення, матеріальні/фінансові вигоди від суб'єктів господарювання, які провадять діяльність з виробництва (видобутку) та/або постачання електричної енергії (природного газу) та/або зберігання енергії (зокрема копії відповідних розпорядчих документів, трудових договорів та/або посадових інструкцій тощо);
( Підпункт 14 пункту 3.1 у редакції Постанови НКРЕКП
№ 854 від 26.05.2021; із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 774 від 19.07.2022 )
15) власник системи передачі розробив і запровадив програму відповідності, яка визначає заходи для уникнення дискримінаційних дій та впливу на діяльність оператора системи передачі та забезпечення моніторингу виконання таких заходів, а також призначив уповноважену особу з питань відповідності (для моделі ISO) у порядку, встановленому
Законом;
16) Подавач запиту відповідно до вимог
статті 36-4 Закону:
розробив і впровадив програму відповідності;
визначив кандидатуру уповноваженої особи з питань відповідності (вимоги до уповноваженої особи з питань відповідності оператора системи передачі, порядок її призначення та звільнення, погодження її кандидатури з Регулятором мають відповідати положенням
статті 36-4 Закону);
підписав з уповноваженою особою з питань відповідності договір (яким, зокрема, визначено умови про початок, строки та підстави припинення виконання обов'язків уповноваженої особи з питань відповідності, умови оплати її послуг, її матеріальні та інші права), редакція якого має бути узгоджена з Регулятором.
Якщо Подавач запиту не призначив уповноважену особу з питань відповідності та/або не підписав з нею відповідний договір до прийняття НКРЕКП остаточного рішення про сертифікацію ОСП, у рішенні про сертифікацію має передбачатися строк, протягом якого Подавач запиту має призначити уповноважену особу з питань відповідності та підписати з нею договір у редакції, узгодженій з Регулятором;
17) Подавач запиту надав документи, що підтверджують його право розробляти та подавати на схвалення/затвердження НКРЕКП план розвитку системи передачі на наступні 10 років та звіт з оцінки достатності генеруючих потужностей;
18) Подавач запиту надав документи (дані, інформацію), що підтверджують відсутність у нього у власності, володінні, користуванні, розробленні, управлінні (крім здійснення диспетчерського (оперативно-технологічного) управління), експлуатації установки зберігання енергії, крім випадків, передбачених
статтею 33 Закону.
У випадку наявності у власності, володінні, користуванні, розробленні, управлінні (крім здійснення диспетчерського (оперативно-технологічного) управління), експлуатації установки зберігання енергії Подавач запиту у випадках, передбачених
статтею 33 Закону, надав документи (інформацію), що підтверджують надання Регулятором згоди відповідно до статті 33 Закону, або подав Регулятору запит про надання згоди набути у власність, володіння, користування або розробляти, управляти чи експлуатувати установки зберігання енергії.
Якщо Подавач запиту не подав Регулятору запит про надання згоди набути у власність, володіння, користування або розробляти, управляти чи експлуатувати установки зберігання енергії до прийняття НКРЕКП остаточного рішення про сертифікацію ОСП, у рішенні про сертифікацію має передбачатися строк, протягом якого Подавач запиту має подати до Регулятора такий запит.
Фізичній та/або юридичній особі, у тому числі якщо така особа є державним органом, яка прямо чи опосередковано здійснює одноосібний або спільний контроль над Подавачем запиту, прямо чи опосередковано одноосібно або спільно контролюється Подавачем запиту або разом із Подавачем запиту прямо чи опосередковано одноосібно або спільно контролюється однією й тією самою фізичною та/або юридичною особою (особами), забороняється мати у власності, володінні, користуванні, розробляти, управляти або експлуатувати установки зберігання енергії та/або здійснювати координацію та контроль за діяльністю операторів установок зберігання енергії.
( Пункт 3.1 глави 3 доповнено новим підпунктом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 774 від 19.07.2022 )
3.2. У разі якщо запит на сертифікацію подає суб'єкт господарювання, контроль над яким здійснює особа (особи) з держави (держав), що не є стороною Енергетичного Співтовариства, або сама держава (держави), що не є стороною Енергетичного Співтовариства, процедура сертифікації здійснюється відповідно до пунктів 3.3 - 3.9 цієї глави з урахуванням особливостей, передбачених главою 5 цього Порядку.
3.3. Регулятор може прийняти рішення про відмову Подавачу запиту в сертифікації у разі:
1) невідповідності Подавача запиту вимогам про відокремлення і незалежність ОСП, передбаченим
Законом;
2) виявлення у поданих документах даних та інформації, що не відповідають дійсності;
3) надання Подавачем запиту в неповному обсязі документів, даних та інформації, передбачених цим Порядком, та/або на запит Регулятора.
3.4. Регулятор невідкладно, не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту на сертифікацію, направляє Секретаріату Енергетичного Співтовариства повідомлення про отримання запиту про сертифікацію.
3.5. Регулятор приймає попереднє рішення про сертифікацію або про відмову у сертифікації протягом чотирьох місяців з дня отримання запиту на сертифікацію та повного пакету документів, даних та інформації, передбачених цим Порядком. Відповідне попереднє рішення Регулятора розміщується на офіційному вебсайті Регулятора.
3.6. Регулятор невідкладно, не пізніше п'яти робочих днів з дня прийняття попереднього рішення про сертифікацію або про відмову у сертифікації, надає Секретаріату Енергетичного Співтовариства попереднє рішення Регулятора про сертифікацію або про відмову у сертифікації разом з усією інформацією, що стосується прийнятого рішення. При цьому Регулятор зазначає наявність у документах, що подаються до Секретаріату Енергетичного Співтовариства, конфіденційної інформації та/або комерційної таємниці.
3.7. Регулятор взаємодіє із Секретаріатом Енергетичного Співтовариства та з Радою регуляторних органів Енергетичного Співтовариства (ECRB) під час підготовки висновку Секретаріату Енергетичного Співтовариства з урахуванням Процедури ECRB № 01.1/2015 про надання висновку ECRB щодо рішення національного регуляторного органу про сертифікацію ОСП електроенергії та газу.
3.8. Протягом двох місяців з дня отримання висновку Секретаріату Енергетичного Співтовариства щодо попереднього рішення про сертифікацію або про відмову у сертифікації ОСП Регулятор розглядає такий висновок та приймає остаточне рішення про сертифікацію або відмову у сертифікації.
3.9. У випадку відсутності висновку Секретаріату Енергетичного Співтовариства протягом чотирьох місяців з дня отримання попереднього рішення Регулятора про сертифікацію або про відмову у сертифікації ОСП та відповідних документів вважається, що Секретаріат Енергетичного Співтовариства не висунув заперечень відносно попереднього рішення Регулятора і Регулятор приймає остаточне рішення про сертифікацію або про відмову у сертифікації та оприлюднює його на своєму офіційному вебсайті. Таке рішення підлягає офіційному оприлюдненню шляхом його розміщення на офіційному вебсайті Регулятора разом з інформацією щодо відсутності висновку Секретаріату Енергетичного Співтовариства щодо попереднього рішення про сертифікацію або відмову у сертифікації.
3.10. Регулятор повідомляє Подавача запиту про отримання висновку Секретаріату Енергетичного Співтовариства щодо попереднього рішення про сертифікацію або про відмову у сертифікації протягом трьох робочих днів після закінчення строку, вказаного у пункті 3.8.
3.11. Остаточне рішення про сертифікацію або про відмову у сертифікації, прийняте з урахуванням висновку Секретаріату Енергетичного Співтовариства щодо попереднього рішення про сертифікацію або відмову у сертифікації, підлягає офіційному оприлюдненню шляхом його розміщення на офіційному вебсайті Регулятора разом із висновком Секретаріату Енергетичного Співтовариства щодо попереднього рішення про сертифікацію або відмову у сертифікації.
3.12. Якщо Регулятор приймає остаточне рішення про сертифікацію або про відмову у сертифікації, що не враховує висновок Секретаріату Енергетичного Співтовариства щодо попереднього рішення про сертифікацію або про відмову у сертифікації, на офіційному вебсайті Регулятора разом із рішенням Регулятора розміщується висновок Секретаріату Енергетичного Співтовариства, а також обґрунтування Регулятора щодо причин неврахування такого висновку.
3.13. Пункт 3.13 виключено
4. Розмір та порядок оплати за здійснення сертифікації
4.1. Оплата за здійснення сертифікації провадиться в розмірі однієї мінімальної заробітної плати, виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, що діє на день подання запиту про сертифікацію. Суб'єкт господарювання, який подав запит на сертифікацію, повинен здійснити оплату протягом десяти робочих днів з дня подання запиту про сертифікацію та подати Регулятору відповідний документ, що підтверджує внесення оплати за здійснення сертифікації (копію квитанції, виданої банком, копію платіжного доручення з відміткою банку, квитанцію (чек) з платіжного терміналу або з поштового відділення зв'язку).
4.2. Оплата за здійснення сертифікації зараховується до Державного бюджету України.
5. Вимоги до власника системи передачі при сертифікації за моделлю ISO
5.1. У разі відокремлення оператора системи передачі за моделлю ISO власник системи передачі має дотримуватися вимог про відокремлення і незалежність та обов'язків, встановлених
Законом та цим Порядком.
5.2. Під час процедури сертифікації за моделлю відокремлення ISO власник системи передачі надає Регулятору проєкти всіх договорів із суб'єктом господарювання, що подав запит на сертифікацію, та з будь-якими іншими відповідними особами.
5.3. Власник системи передачі не повинен мати права здійснювати управління (включаючи управління корпоративними правами) або безпосередній контроль за суб'єктами господарювання, що здійснюють діяльність з виробництва (видобутку) та/або постачання електричної енергії (природного газу) та/або трейдерську діяльність та/або зберігання енергії, зокрема:
( Абзац перший пункту 5.3 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 774 від 19.07.2022 )
1) керівник та заступники керівника власника системи передачі, особи, що здійснюють функції управління від імені власника системи передачі, не можуть брати участі в діяльності органів (у тому числі здійснювати повноваження одноосібного органу) суб'єкта господарювання, який провадить діяльність з виробництва (видобутку) та/або постачання електричної енергії (природного газу) та/або зберігання та належить до сфери управління власника системи передачі або в якому йому належать корпоративні права;
( Підпункт 1 пункту 5.3 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 774 від 19.07.2022 )
2) власник системи передачі зобов'язаний розробити і запровадити програму відповідності, яка визначає заходи для уникнення дискримінаційних дій та впливу на діяльність оператора системи передачі та забезпечення моніторингу виконання таких заходів. Програма відповідності має визначати функціональні обов'язки працівників власника системи передачі для досягнення цих цілей. Річний звіт, у якому викладаються вжиті заходи, має бути представлений Регулятору уповноваженою особою з питань відповідності і опублікований на вебсайті Регулятора.
5.4. Власник системи передачі має надати Регулятору розроблену і запроваджену програму відповідності, яка визначає заходи для уникнення дискримінаційних дій та впливу на діяльність оператора системи передачі та забезпечення моніторингу виконання таких заходів.
( Постанову доповнено новою главою 5 згідно з Постановою НКРЕКП
№ 854 від 26.05.2021, у зв'язку з цим глави 5 - 7 вважати відповідно главами 6 - 8)
6. Особливості сертифікації суб'єкта господарювання, контроль над яким здійснює особа (особи) з держави (держав), що не є стороною Енергетичного Співтовариства, або сама держава (держави), що не є стороною Енергетичного Співтовариства
6.1. У разі якщо запит на сертифікацію подає суб'єкт господарювання, контроль над яким здійснює особа (особи) з держави (держав), що не є стороною Енергетичного Співтовариства, або сама держава (держави), що не є стороною Енергетичного Співтовариства, Регулятор протягом п'яти робочих днів повідомляє про це Секретаріат Енергетичного Співтовариства.
6.2. Регулятор приймає попереднє рішення про відмову у сертифікації суб'єкта господарювання, контроль над яким здійснює особа (особи) з держави (держав), що не є стороною Енергетичного Співтовариства, або сама держава (держави), що не є стороною Енергетичного Співтовариства, якщо:
1) такий суб'єкт не виконує вимоги щодо відокремлення і незалежності оператора системи передачі, передбачені
Законом;
2) прийняття рішення про сертифікацію такого суб'єкта зашкодить безпеці постачання електричної енергії в Україні або в Енергетичному Співтоваристві з урахуванням:
прав та обов'язків Енергетичного Співтовариства щодо відповідної держави, що не є стороною Енергетичного Співтовариства, на підставі норм міжнародного права, зокрема міжнародних угод (договорів) з питань безпеки постачання електричної енергії, сторонами яких є Енергетичне Співтовариство та відповідна держава;
прав та обов'язків України щодо відповідної держави, що не є стороною Енергетичного Співтовариства, на підставі міжнародних договорів України, укладених з такою державою, за умови, що такі права та обов'язки не суперечать Договору про заснування Енергетичного Співтовариства;
прав та обов'язків, взятих на себе Україною на підставі Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони;
інших фактів та обставин, що стосуються такого суб'єкта та/або держави (держав), що не є стороною Енергетичного Співтовариства, та мають значення для визначення відповідності такого суб'єкта вимогам щодо відокремлення і незалежності оператора системи передачі електричної енергії, передбаченим
Законом.
6.3. Регулятор має право звертатися до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, та інших суб'єктів владних повноважень із запитом про надання протягом 10 робочих днів висновків з питань, зазначених у частині другій
статті 36 Закону. Регулятор ураховує такі висновки у процесі прийняття рішення про сертифікацію або про відмову у сертифікації.
6.4. Перед прийняттям остаточного рішення щодо сертифікації Регулятор має отримати висновок Секретаріату Енергетичного Співтовариства щодо:
1) відповідності суб'єкта господарювання вимогам щодо незалежності;
2) відсутності ризику для безпеки постачання електричної енергії в Енергетичному Співтоваристві.
6.5. Регулятор приймає рішення про сертифікацію або про відмову у сертифікації суб'єкта господарювання, контроль над яким здійснюють особа (особи) з держави (держав), що не є стороною Енергетичного Співтовариства, або сама держава (держави), що не є стороною Енергетичного Співтовариства, за процедурою, визначеною у главі 3 цього Порядку.
6.6. Регулятор приймає остаточне рішення про відмову у сертифікації суб'єкта господарювання, контроль над яким здійснює особа (особи) з держави (держав), що не є стороною Енергетичного Співтовариства, або сама держава (держави), що не є стороною Енергетичного Співтовариства, без урахування висновку Секретаріату Енергетичного Співтовариства, якщо прийняття рішення про сертифікацію такого суб'єкта створює загрозу для безпеки постачання електричної енергії в Україні чи становить загрозу інтересам національної безпеки України, за процедурою, визначеною у главі 3 цього Порядку.
7. Строк дії рішення про сертифікацію
( Заголовок глави 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 547 від 20.03.2024 )
7.1. Строк дії рішення про сертифікацію відповідає строку дії ліцензії на право провадження господарської діяльності з передачі електричної енергії, встановленої законодавством.
7.2. У разі наявності у суб'єкта господарювання, що пройшов сертифікацію, наміру продовжувати виконувати функції ОСП відповідно до вимог
Закону такий суб'єкт господарювання за дванадцять місяців до закінчення строку дії рішення про сертифікацію подає до Регулятора документи, передбачені главою 2 цього Порядку.
7.3. Повторна сертифікація здійснюється відповідно до цього Порядку.
( Пункт 7.4 глави 7 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 547 від 20.03.2024 )
( Пункт 7.5 глави 7 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 547 від 20.03.2024 )
( Пункт 7.6 глави 7 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 547 від 20.03.2024 )
( Пункт 7.7 глави 7 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 547 від 20.03.2024 )
( Пункт 7.8 глави 7 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 547 від 20.03.2024 )
( Пункт 7.9 глави 7 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 547 від 20.03.2024 )
( Пункт 7.10 глави 7 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 547 від 20.03.2024 )
( Пункт 7.11 глави 7 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 547 від 20.03.2024 )
( Пункт 7.12 глави 7 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 547 від 20.03.2024 )
( Пункт 7.13 глави 7 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 547 від 20.03.2024 )
8. Моніторинг дотримання вимог про відокремлення і незалежність оператора системи передачі, у тому числі відносин між власником системи передачі (власником корпоративних прав оператора системи передачі) та оператором системи передачі
1. Регулятор здійснює моніторинг виконання вимог, передбачених
Законом та цим Порядком:
ОСП щодо відокремлення і незалежності ОСП;
власника системи передачі (далі - власник СП), зокрема його відповідності вимогам
статей 36-1-
36-3 Закону.
2. Моніторинг дотримання вимог про відокремлення і незалежність ОСП здійснюється шляхом проведення аналізу та оцінки, зокрема:
повідомлень ОСП про зміни в інформації та документах, що додавалися до запиту на сертифікацію, змін у структурі власності ОСП;
звітів та інформації уповноваженої особи з питань відповідності ОСП (далі - Уповноважена особа ОСП), зокрема про виконання програми відповідності, впровадженої ОСП (далі - Програма відповідності ОСП);
звіту та інформації уповноваженої особи з питань відповідності власника системи передачі (далі - Уповноважена особа власника СП), зокрема про виконання програми відповідності, впровадженої власником системи передачі (далі - Програма відповідності власника СП);
інформації та документів, що надійшли від ОСП, власника СП (суб’єкта управління об’єктами державної власності, що використовуються у процесі провадження діяльності з передачі електричної енергії), у тому числі на запит Регулятора при здійсненні моніторингу;
обґрунтованих повідомлень від фізичних та/або юридичних осіб, або Секретаріату Енергетичного Співтовариства стосовно обставин/подій та/або дій/бездіяльності ОСП чи власника СП, що можуть призвести до виникнення ризику щодо дотримання вимог про відокремлення і незалежність ОСП, визначених
Законом.
3. ОСП зобов’язаний протягом місяця з дня настання будь-яких змін в інформації та документах, що додавалися до запиту на сертифікацію повідомити Регулятора про такі зміни із наданням підтверджувальних документів, крім змін, щодо яких має бути повідомлено із наданням підтверджувальних документів протягом десяти робочих днів з дня настання/виникнення таких змін або з дня, коли ОСП отримав інформацію про:
зміну органу (суб'єкта) управління корпоративними правами ОСП та/або об’єктами державної власності, що використовуються у процесі провадження діяльності з передачі електричної енергії (власника СП);
зміни до статуту ОСП;
зміни до договору, яким система передачі закріплюється за ОСП на праві господарського відання;
зміни (наміру зміни) складу членів наглядової ради та/або виконавчого органу ОСП;
перелік ліцензій, дозволів та/або іншої дозвільної документації, отриманої або необхідної ОСП з метою здійснення діяльності на ринку природного газу та електричної енергії, у тому числі в інших країнах;
прийняття (підготовку, схвалення) органами виконавчої влади рішень, які можуть мати вплив на незалежність і відокремлення ОСП;
проєкти договорів, що укладаються між власником СП і ОСП, у тому числі договори, що передбачають здійснення фінансування ОСП;
рішення (проєкти рішень) органу (суб'єкта) управління корпоративними правами ОСП щодо управління корпоративними правами, які мають вплив на діяльність ОСП.
4. Уповноважена особа ОСП зобов’язана у встановлені цим Порядком строки надавати Регулятору річні та квартальні звіти з виконання Програми відповідності ОСП, повідомляти про будь-які істотні порушення, пов'язані з виконанням Програми відповідності ОСП та інформувати Регулятора про будь-які зміни, рішення, щодо яких є обґрунтовані підстави вважати, що вони матимуть вплив на відокремлення і незалежність ОСП.
Відповідальні підрозділи ОСП зобов’язані надавати Уповноваженій особі ОСП інформацію та документи, необхідні для підготовки звітів з виконання Програми відповідності ОСП, моніторингу виконання Програми відповідності ОСП, а також надавати на запит Уповноваженої особи ОСП іншу інформацію, необхідну для виконання її обов'язків.
5. Власник СП (модель відокремлення ISO) зобов’язаний:
1) надавати Регулятору інформацію щодо кандидатури Уповноваженої особи власника СП та проводити з Регулятором попередні консультації щодо призначення Уповноваженої особи власника СП;
2) повідомляти Регулятора про зміни в переліку суб’єктів господарювання та/або видів діяльності суб’єктів господарювання, що належать до сфери управління власника СП, та/або входять до вертикально інтегрованого суб’єкта господарювання та пов’язані з виробництвом (видобутком) та/або постачанням електричної енергії та/або природного газу протягом десяти робочих днів з дня настання таких змін;
3) повідомляти Регулятора про призначення (звільнення) посадових осіб власника СП, які координують діяльність ОСП протягом десяти робочих днів з такого призначення (звільнення);
4) надавати Регулятору проєкт змін до Програми відповідності власника СП (з наданням нової Програми відповідності власника СП), яка визначає заходи для уникнення дискримінаційних дій та впливу на діяльність ОСП та моніторингу виконання таких заходів, для проведення консультацій щодо їх відповідності вимогам відокремлення та незалежності ОСП;
5) повідомляти Регулятора протягом 3 робочих днів про зміни (намір зміни) складу членів наглядової ради ОСП, або здійснення (намір здійснення) повноважень наглядової ради ОСП загальними зборами у випадках, передбачених статутом ОСП;
6) надавати Регулятору проєкти змін до статуту ОСП до їх затвердження для проведення консультацій щодо їх відповідності вимогам відокремлення та незалежності ОСП;
7) повідомляти про зміни у своїй структурі, що стосуються реалізації всіх повноважень з управління корпоративними правами ОСП, об’єктами державної власності, що використовуються у процесі провадження діяльності з передачі електричної енергії, зокрема щодо змін у розподілі повноважень між міністром та заступниками міністра, до положень відповідних структурних підрозділів, які виконують функції щодо управління корпоративними правами, що належать державі у статутному капіталі ОСП, Уповноваженої особи власника СП, визначення порядку взаємодії посадових осіб та працівників структурних підрозділів із структурним підрозділом, який забезпечує виконання функцій з управління державним майном системи передачі та управління корпоративними правами держави в статутному капіталі ОСП та які мають здійснюватися виключно після консультацій з Регулятором. Після прийняття відповідного рішення його копія протягом десяти робочих днів надається Регулятору.
6. Уповноважена особа власника СП у встановлені цим Порядком строки зобов’язана надавати Регулятору річний звіт з виконання Програми відповідності власника СП, а також невідкладно повідомляти про будь-які істотні порушення у зв’язку з виконанням Програми відповідності власника СП.
7. З метою здійснення моніторингу Регулятор має право:
1) запитувати інформацію, яка є необхідною для належного виконання ним своїх функцій, та отримувати її на умовах, передбачених
Законом або іншими актами законодавства, від будь-якого суб’єкта владних повноважень, суб’єктів ринку електричної енергії (крім споживачів);
2) звертатися до ОСП, власника СП, Уповноваженої особи власника СП та Уповноваженої особи ОСП щодо надання інформації та/або документів, що стосуються взаємовідносин власника СП (суб'єкта управління, що володіє корпоративними правами в ОСП) та ОСП або їх діяльності, якщо такі взаємовідносини або їх діяльність можуть призвести або призвели до порушення вимог щодо відокремлення і незалежності ОСП;
3) здійснювати інші заходи, що забезпечують дотримання вимог про відокремлення і незалежність ОСП, зокрема запитувати документи та/або пояснення у визначені Регулятором строки, але не менш як протягом 10 робочих днів, з метою належної реалізації права щодо здійснення моніторингу тощо.
8. ОСП зобов'язаний невідкладно повідомити Регулятора про будь-які обставини, що можуть призвести до переходу контролю над ОСП до особи (осіб) з держави (держав), що не є стороною Енергетичного Співтовариства, або до держави (держав), що не є стороною Енергетичного Співтовариства.
9. Регулятор невідкладно повідомляє Секретаріат Енергетичного Співтовариства про будь-які обставини, що можуть вплинути на відокремлення ОСП або можуть призвести до переходу контролю над ОСП до особи (осіб) з держави (держав), що не є стороною Енергетичного Співтовариства, або до держави (держав), що не є стороною Енергетичного Співтовариства.
10. За результатами моніторингу дотримання вимог про відокремлення і незалежність ОСП Регулятор може ініціювати проведення перевірки дотримання ОСП вимог про відокремлення і незалежність ОСП у таких випадках:
1) отримання повідомлення від ОСП відповідно до частини третьої
статті 35 Закону;
2) наявність обґрунтованого припущення про те, що запланована зміна контролю або прав інших осіб над оператором системи передачі може призвести або призвела до порушення вимог про відокремлення і незалежність оператора системи передачі, передбачених
Законом;
3) отримання обґрунтованої вимоги від Секретаріату Енергетичного Співтовариства.
11. У разі виявлення недотримання вимог про відокремлення і незалежність ОСП, передбачених Законом, Регулятор повідомляє про це ОСП, який зобов’язаний усунути виявлені порушення протягом обґрунтованого строку, визначеного Регулятором, що не може перевищувати двох місяців, і надати документи, дані та інформацію про усунення таких порушень.
12. У разі неусунення ОСП виявлених Регулятором порушень вимог про відокремлення і незалежність ОСП, Регулятор приймає рішення про невідповідність ОСП вимогам про відокремлення і незалежність ОСП, передбачених
Законом. У такому разі Регулятор застосовує до ОСП санкції у виді анулювання ліцензії на провадження діяльності із передачі електричної енергії або санкцій у виді штрафів, передбачених
статтею 77 Закону.
( Порядок доповнено новою главою 8 згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 547 від 20.03.2024 )
9. Програма відповідності власника СП та порядок моніторингу її виконання
1. Для забезпечення незалежності ОСП власник СП розробляє і впроваджує Програму відповідності власника СП, в якій визначає заходи для уникнення дискримінаційних дій та впливу на діяльність ОСП та моніторингу виконання таких заходів.
2. Програма відповідності власника СП повинна містити положення та заходи, виконання яких є обов’язковим для працівників власника СП у взаємовідносинах з ОСП та іншими суб’єктами ринку електричної енергії, зокрема, заходи:
1) щодо дотримання власником СП вимог про відокремлення та незалежність ОСП від діяльності з виробництва, розподілу, постачання електричної енергії та трейдерської діяльності, а також діяльності із зберігання енергії, крім випадків, передбачених
статтею 33 Закону, відповідно до вимог
статті 32 Закону;
2) що унеможливлюють дискримінаційні дії та вплив на ОСП при прийнятті ним рішень, а також незалежності ОСП від власника СП при виконанні ОСП функцій та обов'язків відповідно до вимог
Закону;
3) спрямовані на забезпечення дотримання прозорих та недискримінаційних відносин між власником СП та ОСП;
4) що регламентують поводження з конфіденційною інформацією, інформацією з обмеженим доступом, яка стосується управління державним майном системи передачі та управління корпоративними правами держави в статутному капіталі ОСП, а також забезпечення захисту такої інформації;
5) щодо забезпечення виконання Програми відповідності власника СП та дотримання працівниками власника СП вимог, передбачених Законом та Програмою відповідності власника СП, а також відповідальності за її невиконання;
6) щодо забезпечення діяльності Уповноваженої особи власника СП, його прав і належних умов виконання його обов’язків, а також взаємодії власника СП і працівників власника СП з Уповноваженою особою власника СП;
7) щодо забезпечення моніторингу виконання Програми відповідності власника СП та підготовки звітів з її виконання відповідно до вимог
Закону та цього Порядку.
................Перейти до повного тексту